Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-25, 15:42
Nanouser napisał/a:
SCe ma start-stopa seryjnie i raczej z tego tytułu mniejsze spalanie w mieście. (mierzone w dodatku laboratoryjnie, czyli realnie z 2l trzeba dodać)
Trzeba by się użytkowników popytać jak u nich spalanie, bo ja w to 7,7l na setkę w mieście średnio wierzę.
Na trasie przy normalnych prędkościach (czyli nie 70 czy 80) - mooooooże się uda.
W mieście tyle to palą benzynowe auta klasy B.
Przy 90 to mój sce spalił 6,1, ostatnia wycieczka trasa/miasto prędkość do 120/130 średnie spalanie 7,1 - dust ma przejechanie narazie 1,5 tkm, więc nie widzę tu dramatu. Co do dynamiki to mistrz sprintu to nie jest ale zawalidrogą też nie więc nie ma co dramatyzować - jako auto rodzinne jest ok, trzeba pojeździć i samemu zdanie sobie wyrobić - ja dwa razy do jazdy próbnej podchodziłem.
Tylko na jeździe nie ograniczaj się do miasta, ja jak drugi raz jeździłem to chyba z godzinę testowałem w różnych warunkach a i jeszcze jedno duster to nie samochód - to stan umysłu niby tylko taki wyżej zawieszony kompakt a jednak ma w sobie coś co albo się polubi albo nie
Duster SCe.
Na wakacyjnym wyjeździ zrobiłem 3 tys. km, większość autostrady i 110 na tempomacie. 4 Osoby na pokładzie i bagaż po dach. Przez większość czasu na tempomacie.
Spalanie wyszło ok 7,6 l/100 km i to uważam za świetny wynik.
Do tej pory nie udało mi się zaobserwować spalania niższego niż 7,4 i nie wiem jak ktokolwiek osiąga wynik poniżej 7. A jeżdżę tylko w trasie i nawet jak sam jechałem i ekstremalnie oszczędnie to poniżej 7,4 nie zejdzie.
Spalanie wyszło ok 7,6 l/100 km i to uważam za świetny wynik.
prędkość 110 jest pewnie optymalna dla tego silnika jeśli chodzi o jazdę autostradową- pamiętam, że kiedyś podawałeś średnie spalanie przy wyższych prędkościach i było już wyrażnie więcej.
Jan Dusigaz napisał/a:
Tylko na jeździe nie ograniczaj się do miasta
zamierzam przejechać się też obwodnicą 3miasta- są tam spore podjazdy więc można sprawdzić jak silnik sobie radzi...jak się uda to zabiorę ze sobą rodzinę- niech odpowiednio obciążą auto- będzie to dobra symulacja wyjazdów wakacyjnych
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-07-26, 08:19
[quote="Decybelzamierzam przejechać się też obwodnicą 3miasta- są tam spore podjazdy więc można sprawdzić jak silnik sobie radzi...jak się uda to zabiorę ze sobą rodzinę- niech odpowiednio obciążą auto- będzie to dobra symulacja wyjazdów wakacyjnych [/quote]
To napisz jak wrażenia z SCE na obwodnicy bo ja K4M nie mam żadnego problemu. Na autostradzie też nie ale to spalanie powyżej 130km/h jest zbyt wysokie - możesz sobie wjechać potem i popędzić tak do Tczewa.
nie sądzę, żeby udało mi się pojechać aż taki kawał ale obwodnica, jeśli tylko nie będzie stała w korku, to dobre miejsce na testowanie samochodu- można sprawdzić jak zachowuje się przy prędkościach przelotowych i zrobić symulacje wyprzedzania- tzn jak przyspiesza przy prędkościach powyżej 90 km/h...i jednocześnie zobaczyć jak kształtuje się spalanie.
Maximus napisał/a:
To napisz jak wrażenia z SCE
tak też zrobię.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Wolnossące benzyny oczywiście. I o ile 60 koni w picanto to jednak jest porażka (choć zjeździłem nim ćwierć Europy), o tyle 75 w astrze już spoko dawało radę (może dlatego że to był kompletny golas bez niczego, więc nie było zapotrzebowania na energię, spalanie też bardzo przyjemne). Podejrzewam, że duże znaczenie miała w niej dobrze dobrana skrzynia, dla porównania stukonny silnik w nowej astrze moim zdaniem jest bardzo mulasty (i pali dużo więcej...).
Cytat:
prędkość 110 jest pewnie optymalna dla tego silnika jeśli chodzi o jazdę autostradową- pamiętam, że kiedyś podawałeś średnie spalanie przy wyższych prędkościach i było już wyrażnie więcej.
Koledzy z TCe też narzekają na nagły wzrost spalania przy prędkościach autostradowych.
Nie robiłem badań naukowych, ale anecdaty z forum pokazują, że różnica spalania pomiędzy SCe i TCe jest dużo mniejsza, niż chciałyby tego dane producenta. Tak koło 6-8 złotych na stu kilometrach. Co oznacza, że - jeśli pod uwagę będziemy brać tylko aspekt finansowy - różnica w cenie silnika zwraca się dopiero po stu tysiącach kilometrów. Albo jeszcze później.
Co do jazdy pod górę to pary sce trochę brakuje ale jak się go trzyma na wyższych obrotach to względnie daje radę, swoje spalanie podawałem w/g wskazań komputera resetując go przed jazdą więc stąd mogą się brać optymistyczne wyniki - styl jazdy raczej delikatny - pierwsze 2 tys km daćka na spokoju pokonuje.
więc jestem po jeździe próbnej Dusterem Sce, wprawdzie w wersji z napędem na przód( więc skrzynia 5 biegów i trochę lepsze osiągi niż w 4x4) i cóż..... jestem pozytywnie zaskoczony tym silnikiem. Spodziewałem się najgorszego i nerwowo rozglądałem się czy nie wyprzedza mnie jakiś traktor Zabrałem na jazdę całą rodzinę, żeby auto było odpowiednio obciążone. Obwodnica od Gdyni w stronę Gdańska dość ostro się wspina, jest konkretny podjazd. Auto bez problemu osiągnęło 130km/h. Przyspieszenie między 90 a 130 zupełnie akceptowalne- owszem, nie jest to wbijanie w fotel ale auto sprawnie nabiera prędkości, silnik bez wysiłku wkręca się na obroty. Wyciszenie przy prędkościach autostradaowych trochę lepsze niż w Qubo. Średnie spalanie w testówce- 9 litrów( dość spore ale przebieg tylko 500km).
Moim zdaniem nie należy się bać Dustera z tym silnikiem
W przyszłym tygodniu jazda próbna TCE.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-08-02, 19:23
Decybel napisał/a:
Maximus napisał/a:
To napisz jak wrażenia z SCE na obwodnicy
więc jestem po jeździe próbnej Dusterem Sce, wprawdzie w wersji z napędem na przód( więc skrzynia 5 biegów i trochę lepsze osiągi niż w 4x4) i cóż..... jestem pozytywnie zaskoczony
auto z tym samym motorem w wersji 4x4 nie będzie jakoś bardzo niemrawe w porównaniu z "ośką" ale skrzynia będzie zmuszać do częstszego machania drążkiem a i obroty będą wyglądać nieco inaczej przy tych samych prędkościach - warto poszukać takiej wersji i porównać. No i oczywiście zjechać z asfaltu. Sprzedawcy są zwykle przygotowani na takie kaprysy klientów
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-08-02, 19:24, w całości zmieniany 1 raz
Herezje, kolego - Duster 1,6 NIE JEDZIE! Hahaha a 130 to nie żadna prędkość. Na obwodnicy Gdańska testowałem Poloneza (Vmax licznikowa - 165). Duster wyciąga tyle wg GPS, ale to już jest lot koszący, a nie klasyczna jazda.
w tej kwestii akurat jestem pewien, że Duster spełni moje oczekiwania
a prędkość 130 osiągana bez wysiłku jest dla mnie wystarczająca Ważne, żeby między 90 a 130 km/h auto przyspieszało w sposób umożliwiający ROZSĄDNE wyprzedzanie...i uważam, chociaż to chyba niepopularne stwierdzenie, że SCe spełnia ten warunek. To moja subiektywna ocena, akceptuję, że pewne osoby się z tym nie zgodzą i tym samym proszę zaakceptować moje zdanie. dziękuję.
W przyszłym tygodniu sprawdzę o ile lepszy jest silnik TCE i czy warto do niego dopłacać 7 tysięcy.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Ostatnio zmieniony przez Decybel 2016-08-02, 20:00, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum