Niestety dostałem dziś informację od Dealera, że będzie miał testówkę Dustera TCE dopiero jesienią Mam możliwość jazdy Kadjarem TCE.
Dlatego mam nieśmiałe pytanie( podkreślam nieśmiałe, gdyż wiem że wszyscy są zabiegani i mają mało wolnego czasu) czy ktoś z Forumowiczów z Trójmiasta posiada Dustera z tym silnikiem i byłby skłonny zaprezentować jego możliwości?
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
ja jeździłem Kadjarem tce przed zakupem dustera, na tej podstawie ostatecznie kupowałem dustera z tce bo też nigdzie nie było do testów. Aczkolwiek jeżeli stwierdziłeś, że sce wystarczająco rozpędza się w zakresie 90-130 to wątpię, że będziesz zainteresowany zakupem tce, który kosztuje kilka tysięcy więcej.. chyba się wybiorę do salonu na jazdy tym sce bo nie wierzę, że jest taki postęp w stosunku do k4m.
_________________ Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-03, 17:26
Decybel napisał/a:
Niestety dostałem dziś informację od Dealera, że będzie miał testówkę Dustera TCE dopiero jesienią Mam możliwość jazdy Kadjarem TCE.
No to jedź, co za różnica?
Może być też Captur, Nissan QQ czy cokolwiek innego z tym silnikiem.
I tak zobaczysz ogromną różnicę w porównaniu do wolnossącego gniota.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-03, 17:27
kilazz napisał/a:
ja jeździłem Kadjarem tce przed zakupem dustera, na tej podstawie ostatecznie kupowałem dustera z tce bo też nigdzie nie było do testów. Aczkolwiek jeżeli stwierdziłeś, że sce wystarczająco rozpędza się w zakresie 90-130 to wątpię, że będziesz zainteresowany zakupem tce, który kosztuje kilka tysięcy więcej.. chyba się wybiorę do salonu na jazdy tym sce bo nie wierzę, że jest taki postęp w stosunku do k4m.
Eeee tam postęp, chyba w obniżaniu wymagań od silnika....
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-03, 17:53
Marek1603 napisał/a:
Oprócz silnika pamiętajcie jeszcze o jednym elemencie. Skrzyni biegów. Jest inna (przełożenia) do każdego silnika.
Jasne, ale tej przepaści między silnikami i tak to nie zasypie.
Zresztą sce też było testowane z 2WD, więc też 2 AWD nie będzie choćby w przybliżeniu równie niezgorzej niż podczas testu.
chyba się wybiorę do salonu na jazdy tym sce bo nie wierzę, że jest taki postęp w stosunku do k4m.
Nie jeździłem k4m, nie mam wiec porównania. Spodziewałem się po sce dramatu, samochód jednak sprawnie przyspieszał z trzema osobami dorosłymi i dwójka dzieci, klimatyzacja włączona.
Cav napisał/a:
I tak zobaczysz ogromną różnicę w porównaniu do wolnossącego gniota.
Poprzednio jeździłem na jeździe próbnej Yeti 4x4 Tsi 150 km. Owszem- było bardziej dynamiczne, miało dużo lepszą elastyczność, spalanie było ok litra mniejsze....jednak sce gniotem bym nie nazwał.
Marek1603 napisał/a:
Zamówienie 30.06, a przewidywany odbiór 38 tydzień (19 - 23.09).
czyli do trzech miesiecy- tak mnie poinformowano
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-08-03, 21:41
Decybel napisał/a:
jestem pozytywnie zaskoczony tym silnikiem. Spodziewałem się najgorszego i nerwowo rozglądałem się czy nie wyprzedza mnie jakiś traktor Zabrałem na jazdę całą rodzinę, żeby auto było odpowiednio obciążone. Obwodnica od Gdyni w stronę Gdańska dość ostro się wspina, jest konkretny podjazd. Auto bez problemu osiągnęło 130km/h. Przyspieszenie między 90 a 130 zupełnie akceptowalne- owszem, nie jest to wbijanie w fotel ale auto sprawnie nabiera prędkości, silnik bez wysiłku wkręca się na obroty. Moim zdaniem nie należy się bać Dustera z tym silnikiem
W przyszłym tygodniu jazda próbna TCE.
Tego się spodziewałem - skoro w k4m nie ma normalny kierowca na polskich drogach żadnego problemu z wyprzedzaniem przy prędkościach 70-130km/h to tym bardziej w Sce. W sumie obwodnicą jeżdżę 120 - 130 km/h i spoko wystarcza. A na powiatowych i gminnych drogach jak się spieszę to spokojnie wyprzedzam ( i po roku i po 16000 km przebiegu dalej 0 problemów - w sumie nie wiem o czym niektórzy tu piszą ale to widocznie ich problem - z góry dziekuje za wszelkie wyjaśnienia bo już je czytałem i mam jako praktyk inne zdanie ) . Pewnie gdybym pomykał więcej autostradą wtedy nie kupiłbym Dustera ale ostatnio było rok temu.
Co do Tce u dilera - jak masz więcej czasu są salony Dacii i Renault w Elblągu, Grudziądzu i Starogardzie Gdańskim może tam mają taką testówkę.
są salony Dacii i Renault w Elblągu, Grudziądzu i Starogardzie Gdańskim
Tak wiem, pamiętam o tym Teraz robię sobie kilka dnia na spojone przemyślenia. Chciałbym odebrać auto do końca listopada, wiec w sierpniu należałoby poczynić odpowiednie kroki
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Myślę nad specyfikacją....
chyba bez względu na silnik będzie to Laureate, pakiet Easy, Media Nav, grzane fotele, elektryka z tyłu, koło zapasowe i pakiet off road.
Pakiet Look chyba odpuszczę, wolę czarne relingi i lusterka, szyby przyciemnię we własnym zakresie, alu felgi można dokupić i mieć dwa komplety felg.
Podłokietnik tak, pewnie warto też chlapacze...
myślę czy warto zamówić hak( bagażnik rowerowy)...ale chyba jednak poprzeczki na dach- umożliwią przewóz zarówno rowerów jak i nart....
o czym jeszcze warto pomyśleć?
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-04, 20:31
Hak bardziej uniwersalny ale w ASO=drogo. Łatwo można dołożyć poza ASO. Co do silnika miałem okazję jechać 1.6 SCE Warszawa - Stegna. Spodziewalem się więcej od 115 KM. Wyszło niewiele lepiej niź 1.5 dci 68km w sandero. Dlatego duster tylko z 1.5 dci 90/110 km lub 1.23 tce by cieszyć się jakąkolwiek dynamiką.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-08-04, 20:31, w całości zmieniany 1 raz
Myślę nad specyfikacją....
chyba bez względu na silnik będzie to Laureate, pakiet Easy, Media Nav, grzane fotele, elektryka z tyłu, koło zapasowe i pakiet off road.
Pakiet Look chyba odpuszczę, wolę czarne relingi i lusterka, szyby przyciemnię we własnym zakresie, alu felgi można dokupić i mieć dwa komplety felg.
Podłokietnik tak, pewnie warto też chlapacze...
myślę czy warto zamówić hak( bagażnik rowerowy)...ale chyba jednak poprzeczki na dach- umożliwią przewóz zarówno rowerów jak i nart....
o czym jeszcze warto pomyśleć?
Jak już Ci pasuje SCe to lepiej brać Urbana. Te grzane stołki w Dacii są lipne - same decydują jak mocno grzać i w efekcie nie grzeją.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-08-05, 12:15
osłony nadkoli i szerokie listwy ochronne drzwi + komplet chlapaczy (pakiet off-road)polecam! - wielu obcierek lakieru uniknąłem dzięki nim, ponadto w miarę skutecznie chronią newralgiczny punkt (styk próg-tylny błotnik-tylne drzwi) przed piaskiem i żwirem po zjeździe z asfaltu
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-05, 15:47
Decybel napisał/a:
Myślę nad specyfikacją....
chyba bez względu na silnik będzie to Laureate, pakiet Easy, Media Nav, grzane fotele, elektryka z tyłu,
Elektryki z tyłu nie bierz jak nie musisz, bo bardziej przeszkadza niż pomaga.
Przycisk otwierania szyb jest w takim miejscu, że każdy pasażer z tyłu chcąc oprzeć rękę otwiera okno mimo woli i jest panika.
Więc i tak musisz mieć to zablokowane z panelu kierowcy.
Grzane fotele przy materiałowym obiciu są chyba bez sensu - to jest opcja dla skóry, która jest z natury zimna.
Materiał dupska nie ziębi nawet w mrozy.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-05, 18:25
Decybel napisał/a:
Cav napisał/a:
Elektryki z tyłu nie bierz jak nie musisz,
Elektryka z tyłu to prośba moich dzieci
No właśnie one będą miały wybór, albo wygodna jazda z opartą ręką, albo elektryczne okienka.
Skończy się tym, że i tak to Ty będziesz im okna otwierał.
Jak dla mnie, w tym wykonaniu to kasa wyrzucona w błoto.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-08-05, 18:29
dla formalności tylko (bo w bogatszych zestawach jest w standardzie) przypomnę o "skórze" na kierownicy i gałce biegów. Jest zapewne syntetyczna, ale 100 razy przyjemniejsza w dotyku niż ten kiepski plastik i przy okazji bardzo solidna
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-08-06, 04:26, w całości zmieniany 1 raz
Elektryka z tyłu ma jedną zaletę.
Jak ci auto postoi 8 godzin na słońcu to otwierasz z tyłu okna i jedziesz zanim ci klima nie zacznie chłodzić. Wtedy nie wieje ci po głowie.
Przynajmniej ja tak robię po ruszeniu spod pracy.
Po to właśnie ktoś wymyślił blokadę u kierowcy aby ci dzieciaki nie otwierały.
Po to też jest zabezpieczenie w zamkach tylnych drzwi przed otwarciem klamką od wewnątrz, żeby ci dzieciaki nie otworzyły podczas jazdy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum