Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2016-07-21, 18:46
Duster...Sce, Tce czy może Dci?
Autor Wiadomość
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-12, 13:15   

Cytat:
Zastanawiające jest, ze w sieci jest pełno testów Dustera z dci i Tce( pomiary przyspieszenia, elastyczności, spalania, wyciszenia)...o SCe ani słowa....


Dużo krócej obecny na rynku.
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-12, 15:56   

Cóż...nie pozostaje mi nic innego jak sprawdzić to osobiście. Ponieważ Kolega Zbychu504 zajmuje się tym zawodowo zwróciłem się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu dylematów za pomocą jazdy próbnej ;-)
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-12, 16:44   

Decybel napisał/a:

" Bierz DCI" - cały czas chodzi mi to po głowie.... :roll: Cena TCE w dobrym wyposażeniu z pakietem OFF ROAD zbliża się do DCI Urban Explorer ....



A ja odradzam.
Mimo że mam dci, drugi raz kupiłbym tce.
Zresztą i pierwszym razem bym tak kupił, ale wtedy nie było możliwości łączenia tce i 4x4.

Tce oprócz wyprzedzania na trasie, jeździ dużo przyjemniej, jest bardziej dynamiczny - doświadczenia z autopsji, a nie teoretyzowanie.
No i 1.5 dci to wiekowy konstrukcyjnie silnik, dokładne przeciwieństwo tce.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-12, 16:46   

jas_pik napisał/a:
Panowie ale zazwyczaj wygrywa księgowy ( osobisty minister finansów)
U mnie wybór był prosty - dCi bo koszt ON dla mnie jest o 30 % niższy


Masz dostęp do lewego ON?
Bo na trasie, średnio, tce pali tyle samo co dci, albo i mniej.
Więc różnice w litrach nie dadzą takiej różnicy w kosztach.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-12, 17:21   

Kupuje rocznie kilka dostaw cysternowych ON :) dlatego różnica w koszcie używania DD jest dla mnie zbliżona do jazdy na LPG.
Hurt oraz zwrot akcyzy wyjaśnia wszystko.
To po co przepłacać?
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-12, 19:56   

jas_pik napisał/a:
Kupuje rocznie kilka dostaw cysternowych ON :)


w takim wypadku dci to jedyny słuszny wybór ;-)
w moim prywatnym rankingu prowadzi chyba Tce( bez urazy ;) chociaż uważam, że po dodatkowym doposażeniu jest zbyt drogi w porównaniu z SCe Urban Explorer.
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-12, 20:20   

Cav napisał/a:

Bo na trasie, średnio, tce pali tyle samo co dci, albo i mniej..

No nie wiem moje doświadczenie z silnikami Renault Tce w ostatnich dwóch Megankach wskazywało na średnie spalanie na trasie Warszaw -Poznań w okolicach 8,5 l/100km , a że trasę tę pokonywałem średnio 70 razy rocznie przez 8 lat to statystyka to potwierdziła. Średnia z 55 kkm Dusterem wycszła 6 l/100km .
To był jeden z czynników przy wyborze silnika
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-07-12, 21:05   

jas_pik napisał/a:
...zwrot akcyzy...

Wątpię, żeby tak było wolno.
Naście lat temu w Rzeczpospolitej wyjaśniali, że każde paliwo zużyte do napędu pojazdów jest z definicji obłożone akcyzą. Jeśli ktoś wleje własnej produkcji spirytus do baku - winien od tego odprowadzić ustawową stawkę akcyzy.
Udowadniali, że nawet, jeśli ktoś naleje wody (H2O) do baku, też powinien zapłacić akcyzę, bo została zużyta do napędu.
Zacząłem się wtedy zastanawiać, co jest objęte akcyzą w parowozach: węgiel, woda, czy obydwa? Para z gwizdka nie powinna podlegać... :mrgreen:


Może miałeś na myśli VAT? Akcyzy jest zresztą na pewno więcej w paliwie, niż 30%.
Ale pomyłka w podatkach mogłaby wiele kosztować. :lol:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2016-07-12, 22:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-12, 21:52   

jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:

Bo na trasie, średnio, tce pali tyle samo co dci, albo i mniej..

No nie wiem moje doświadczenie z silnikami Renault Tce w ostatnich dwóch Megankach wskazywało na średnie spalanie na trasie Warszaw -Poznań w okolicach 8,5 l/100km , a że trasę tę pokonywałem średnio 70 razy rocznie przez 8 lat to statystyka to potwierdziła. Średnia z 55 kkm Dusterem wycszła 6 l/100km .
To był jeden z czynników przy wyborze silnika


Ale te 8,5 w tce to pewnie nie przy 120 km/h? ;-)
Bo ja tyle jeżdżę Dusterem i średnią mam bliżej 8 niż 7.

Tce spali podobnie.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-12, 22:59   

eplus napisał/a:
Wątpię, żeby tak było wolno.

Wątpić sprawa ludzka :)
Zwrot akcyzy za zakup ON jest możliwy i w pełni zgodny z prawem- oczywiście trzeba wiedzieć co i jak.
Akcyza jest znacznie wyższa niż te 30% ale zwrot nie jest pełny niestety.
Cav napisał/a:
Ale te 8,5 w tce to pewnie nie przy 120 km/h? ;-)

Średnia prędkośc z trasy zazwyczaj wynosiła 90 km/h
Cav napisał/a:
Bo ja tyle jeżdżę Dusterem i średnią mam bliżej 8 niż 7

Nie wiem jak jeździsz że masz średnią spalania bliską 8 . Jestem zmuszony do prowadzenia dość dokładnych rozchodów zuzycia ON ( i średnia u mnie jest z całego przebiegu). Ponieważ ostatnio co tydzień pokonuję trasę 700 km że średnią przelotu całej trasy na 90 km/h ( większość na S-kach a tylko 50 km po krajówkach to też ta średnia zużycia jest w okolicach 5,9 l/100km, nie jeźdzę w stylu kapelusznika lecz zazwyczaj ustawiam tempomat na 10 km ponad limit - bo i tak jest przekłamainie o 4 km/h a wtedy nigdy nie przekraczam błedu pomiaru przy kontrolach :-P
eplus napisał/a:
Ale pomyłka w podatkach mogłaby wiele kosztować.

To prawda:)
Ale czy analizowałeś swoje wydatki na paliwo?
Robiłeś symulacje dotyczące obniżenia kosztów/ zmiany tras przejazdu?
Zacznij tankować w tańszych stacjach o dużym wolumie sprzedaży.
Nie tankuj paliw premium - i w ten sposób będziesz miał koszt paliw o kilkanaście - a nawet 20 % niższy :-D
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-07-12, 23:37   

Tankuję zawsze na Auchanie, taniej o 20-30gr niż gdzie indziej. Jedynie w trasie gdzie popadnie. Zapisuję sobie w dzienniczku kwoty i litry, ale nie chce mi się nigdy tego analizować.
Trasy wybieram zawsze "najkrótsze" i powolne, autostrada to rzadkość (na autostrady kupiłbym Porsche). W tym roku wracając w deszczu z Węgier wiejskimi drogami zrobiłem średnią trasy 6,6l/100km, zwykle 7,4 (szybkość kosztuje). Pb98 zalałem chyba raz, gdy w promocji kosztowała tyle, co 95+1grosz.
A Ty ile dałbyś mi rabatu na tankowanie? :-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-13, 15:43   

jas_pik napisał/a:

Cav napisał/a:
Ale te 8,5 w tce to pewnie nie przy 120 km/h? ;-)

Średnia prędkośc z trasy zazwyczaj wynosiła 90 km/h


A taka którą starałeś się utrzymywać?

jas_pik napisał/a:

Cav napisał/a:
Bo ja tyle jeżdżę Dusterem i średnią mam bliżej 8 niż 7

Nie wiem jak jeździsz że masz średnią spalania bliską 8 . Jestem zmuszony do prowadzenia dość dokładnych rozchodów zuzycia ON ( i średnia u mnie jest z całego przebiegu). Ponieważ ostatnio co tydzień pokonuję trasę 700 km że średnią przelotu całej trasy na 90 km/h ( większość na S-kach a tylko 50 km po krajówkach to też ta średnia zużycia jest w okolicach 5,9 l/100km,



Ja też mam cały przebieg, średnia 7,57.
Jeżdżę dynamicznie, ale niezbyt szybko.
Dużo po mieście, dużo po dwupasmówkach, gdzie ustawiam 120 na tempomacie i tak jadę.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-07-13, 15:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-13, 17:02   

Aby utrzymać średnią z przejazdu 90 km/h trzeba jechać zazwyczaj z prędkościami rzędu 125 na S-kach i 95 na krajowych ( na tempomacie ustawiam + 4 ).
I takie prędkości zazwyczaj utrzymuję .
Ze standardowego przebiegu pomiędzy tankowaniami :750 km to na S-ki przypada 450 km na krajówki 220 i 80 na przyjazdy miejskie.
Ze względu na doświadczenia z użytkowania samochodów elektrycznych nauczyłem się jeździć w miarę EKO - mimo że dość szybko.
Dlatego wolałbym w przyszłym pojeździe mieć taki silnik diesla w którym standardowa prędkość przelotowa - autostradowa 9 120 - 140 km/h była osiągana przy 2000 - 2300 obrotów silnika.
Dobrze by było aby był również wyposażony w silnik elektryczny z zasięgiem co najmniej 20 - 50 km . Wtedy w jazdach miejskich - korkach byłby bardzo ekonomiczny.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-13, 21:47   

Dar1962 napisał/a:

O H4M mam jak najlepsze zdanie z racji wcześniejszej 6 letniej przygody z nissanem. Taki zestaw gwarantuje spokojny sen i rozsądne koszty użytkowania bez przykrych i kosztownych niespodzianek.


Ten silnik pójdzie na pierwszy ogień do sprawdzenia- bo taka jest testówka. Jestem ciekaw co potrafi, opinie na forum są skrajnie różne ;-) Będzie też możliwość jazdy dci. Z tego co zrozumiałem nie ma testówki TCe,
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-13, 21:50   

Decybel napisał/a:

Z tego co zrozumiałem nie ma testówki TCe,


Ale tce często występuje jako testówka w Capturze, przejedź się nią, będziesz miał ogląd tego czego się spodziewać.
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-13, 21:53   

Cav napisał/a:
tce często występuje jako testówka w Capturze

faktycznie, o to nie pytałem, sprawdzę ;-)
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-07-13, 21:54   

Decybel napisał/a:
Ten silnik pójdzie na pierwszy ogień do sprawdzenia- bo taka jest testówka. Jestem ciekaw co potrafi, opinie na forum są skrajnie różne ;-)


Ile zrobisz km tą testówką i w jakich warunkach? Mi na jeździe testowej wydawało się, że SCe jest całkiem spoko a niestety nie jest... Jak dużo kręcisz się po mieście i nie chcesz myśleć o DPF to tylko TCe, jak latasz w trasie to nawet najsłabsze dCi... SCe tylko dla osób, które nic nie wymagają od auta czyli Duster w wersji Duster ;)
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-13, 22:01   

Kubuch napisał/a:
Ile zrobisz km tą testówką i w jakich warunkach?


Na jeździe próbnej skodą yeti jeździłem prawie godzinę- miasto, obwodnica 3miasta, drogi grunowo- leśne. Czy tu się uda podobnie? Zobaczymy, mam nadzieję, że tak. Raczej nastawiam się na któryś z mocniejszych silników... chyba, że sce pozytywnie mnie zaskoczy.
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-14, 09:39   

Ja z doświadczenia powiem - wsłuchaj się w silnik na postoju siedząc w aucie. Szczególnie zimą się to nasila. dCi jest fajnym, oszczędnym silnikiem, ale w słabo wyciszonym Dusterem może przeszkadzać.
Tce powinno być ciche i mniej telepiące i to Ci polecam.
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-14, 10:02   

Podobno we wrześniu kończy się produkcja wersji Urban Explorer, więc różnica między 1,6 Sce UE a względnie dobrze wyposażonym TCe będzie mniejsza, myślę, że warto dopłacić do mocniejszego silnika. Czy warto dopłacić do Dci- nie wiem, będę wiedział po jazdach próbnych.
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2016-07-14, 10:03   

jas_pik napisał/a:
eplus napisał/a:
Wątpię, żeby tak było wolno.

Wątpić sprawa ludzka :)
Zwrot akcyzy za zakup ON jest możliwy i w pełni zgodny z prawem- oczywiście trzeba wiedzieć co i jak.
Akcyza jest znacznie wyższa niż te 30% ale zwrot nie jest pełny niestety.

Hektary ;-)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-07-18, 20:16   

mojo napisał/a:

Ewolucja czyli bardzo spokojna, powolna zmiana. TCE czy DCi to dla tego pojazdu rewolucja. Nie pojmuje, że wszyscy co posiadają stare wolnossące 1.6 tak sie tego wyboru bezkrytycznie trzymają i chcą udowodnić, że to najlepszy silnik dla tego pojazdu. No ok, w sumie i tak lepiej że Syrenek nie macie :mrgreen: za brak silnika od Syrenki wielki PLUS :!:

PS
Chciałem wszystkich użytkowników 1.6 K4M i HR16DE przeprosić że porównywałem Syrenkę z Wartburgiem, no sorry.

Nie twierdzę że K4M jest nowoczesny czy super oszczędny ale też nie zgodzę się że jego miejsce jest w muzeum. Kupowałem Dustera do tego, do czego się wg mnie najbardziej nadaje - krótkich dojazdów w okolicy, po 5 - 10 km po drogach dziurawych, często polnych. Sprawdziłem przed kupnem dci - rozgrzewał się znacznie wolniej, po przejechaniu 5km miał ledwo 2 cegiełki - wtedy jeszcze były wskaźniki temperatury, może niezbyt dokładne ale lepsze takie niż żadne. K4M od początku ma latem po 2, a zimą po 4 km cztery cegiełki i tak trzyma niezależnie od tego gdzie jadę ( raz byłem nim we Francji i trzy razy w Austrii) Oczywiście że na te trasy dci byłby lepszy - ale to było tylko 5 tygodni z 5 lat. Jak bym kupował samochód na dalsze trasy to po prostu nie kupił bym Dustera - są do tego lepsze samochody w podobnej cenie - przede wszystkim z niższym prześwitem. Dlatego pomimo wszystko uważam że silnik wolnossący o mocy trochę ponad 100KM do Dustera ma sens - jak ktoś potrzebuje samochodu do przemieszczania się na krótkich odcinkach po złych drogach.
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-18, 20:29   

PiotrWie napisał/a:
ale też nie zgodzę się że jego miejsce jest w muzeum


w swoim obecnym samochodzie mam silnik 1,4 8V, 73 km, 118 Nm przy wadze auta ok. 1160 kg. Ok 16 s do 100 km/h, prędkość maks 155 km/h.
Patrząc na suche dane- silnik do niczego się nie nadaje. Szmelc. Jednak przejechałem nim przeszło 65 tys. km. W mieście i w trasie-(wyjazdy wakacyjne czteroosobowej rodziny). Do spokojnej( co nie znaczy flegamatycznej ) jazdy zupełnie wystarczy- jednak musiałem nauczyć wykorzystywać się optymalne obroty i przełożenia. Co więcej- lubię to auto. Nie sądzę wiec, żeby SCe nadawał się tylko do muzeum. Takie silniki mają swoje zalety- są bezawaryjne, szybko się nagrzewają, auta w nie wyposażone są niedrogie. Komu to nie wystarcza- kupuje silnik z turbiną ;-)
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-07-19, 07:57   

Karenzo napisał/a:
K4M jest super ale my tu rozmawiamy o H4M co jest całkowicie inną bajką

Czyli H4M jest gorszy? ( oprócz tego ze jest problem z gazem). Bo ja cały czas czytam że to tylko troche mniejszy badziew niż K4M - więc wywnioskowałem że na benzynie jest lepszy od K4M
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2016-07-19, 12:23   

Standardowo polecam 1.2tce i nie polecam 1.6 16v chyba że chcesz tym autem jeździć po drogach polnych i w mieście.. a z tego co widzę to nie zamierzasz. Jak to sam napisałeś za zawalidrogę się nie uważasz, ale unikasz zbędnego ryzyka - tak więc gwarantuję ci, że każde wyprzedzanie 1.6 16v przy prędkościach powyżej 80km/h to jest narażanie się na zbędne ryzyko. W 1.2tce wyprzedzasz zrelaksowany i nie musisz czekać na kilometr wolnej drogi przed tobą. Tylko dci albo tce, każda jazda próbna w której przyjdzie ci kogoś wyprzedzić powinna rozwiać wątpliwości..

jeszcze dodam, bo nie musisz wiedzieć, że wcześniej miałem dustera 1.6 16v i pozbyłem się go baardzo szybko, i to wyłącznie przez dupowaty silnik. Moja żona (nie-fanka motoryzacji) po sprzedaniu tamtego dustera strasznie się krzywiła na kolejnego bo myślała że będzie taki ślamazarny jak poprzedni, ale teraz sobie chwali bo odczucia z jazdy są kompletnie różne.
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2016-07-19, 12:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne