Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2016-07-21, 18:46
Duster...Sce, Tce czy może Dci?
Autor Wiadomość
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-09, 14:24   Duster...Sce, Tce czy może Dci?

Zbliża się już pięć lat mojej obecności na forum...ale ponieważ byłem bardziej obserwatorem niż uczestnikiem to na wstępie chciałem się jeszcze raz przywitać ze wszystkimi Użytkownikami :-)

5 lat temu przymierzałem się do MCV-ki, ostatecznie wybrałem jednak ofertę Fiata. Powoli dojrzewam do zmiany Qubo na nowy samochód, tym razem z napędem 4x4 i jednak mocniejszym silnikiem- auto ma służyć zarówno mi w pracy jak i jako samochód dla rodziny 2+2( w tym wyjazdy wakacyjne- zimą narty, latem dłuższe wojaże)- przy czterech osobach i znacznej ilości bagażu Qubo okazał się zbyt słaby( zwłaszcza w terenach podgórskich).

W grę od początku wchodzi Duster, rozważam też Vitarę( mniejsza i nie odpowiada mi obecność nowego czynnika w klimatyzacji) oraz Yeti( jednak znacznie droższy w wersji 4x4, nawet biorąc pod uwagę skodowe rabaty). Wszystkie te auta mam " przemacane", Skodą już jeździłem- wrażenia pozytywne.
Wady i zalety Dustera znam, forum śledzę od dawna;) Powoli czas myśleć o jeździe próbnej, wprawdzie auto chciałbym zmienić pod koniec roku...ale biorąc pod uwagę czas oczekiwania na odbiór od chwili złożenia zamówienia -wcale tak dużo czasu mi nie zostało.
Mój dylemat to silnik...Najkorzystniej cenowo wychodzi Sce w wersji UE....podobnie wyposażony TCE to na oko ok 10 tys więcej...DCI ok 13 tys więcej. Różnica spora... Obawiam się jednak, ze SCE będzie zbyt słaby...natomiast różnica cenowa miedzy TCE i DCi nie jest już duża....
będę wdzięczny za wszystkie sugestie i podpowiedzi- wiadomo, decyzję podjąć i tak będę musiał sam ;-)
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-09, 14:34   Re: Duster...Sce, Tce czy może Dci?

Decybel napisał/a:

Mój dylemat to silnik...Najkorzystniej cenowo wychodzi Sce


Badziew.
Podobnie zresztą jak wszystkie wolnossące benzyniaki o podobnych pojemnościach.
Żeby taki silnik miał sens, musiałby być 2-3 razy większy.

Decybel napisał/a:

w wersji UE....podobnie wyposażony TCE to na oko ok 10 tys więcej...


Ale ciężko to w ogóle porównywać, to już inna klasa silników.
DCI ok 13 tys więcej.
Z tce Duster jest bardzo przyjemnym autem - to zdecydowanie najlepszy wybór.
No chyba że jeździsz wyłącznie na trasie - wtedy lepszy będzie dci.

Decybel napisał/a:

Różnica spora...


Nie bardzo, jeśli uwzględnisz co za to dostajesz.
Wolnossący wykluczyłbym na starcie w ogóle z listy za jego cechy, po prostu przyjmij że go nie ma - i od razu wybór robi się rozsądny.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-07-09, 14:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-09, 14:52   

zacznijmy od tego ile chciał byś wydać .
_________________
Moje auto
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-09, 15:02   

Cav napisał/a:
Podobnie zresztą jak wszystkie wolnossące benzyniaki o podobnych pojemnościach.

mam dwa wolnossące benzyniaki...przy spokojnej jeździe na autostradzie, jeśli teren jest równy- od biedy wystarczą. Kiedy trzeba wyprzedzić albo teren jest górzysty- mocy brakuje.
Chciałby tego uniknąć, zwłaszcza, że auto będzie użytkowane przynajmniej przez kolejne 5 lat.
Rozważam wiec najbardziej Tce lub Dci.

Karenzo napisał/a:
zacznijmy od tego ile chciał byś wydać .


cóż... zakładany budżet był ok 60-70 tys....ale ponieważ auto będzie brane w leasing- mogę zaakceptować trochę wyższą cenę...o ile uznam, że warto dopłacić ;-)
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-09, 18:20   

za takie pieniądze to nie ma co wybierać bo stać cie tylko na dacie
Tce da rade przez te 5 lat , jak chcesz coś na dłużej to raczej dci jak jeszcze dłużej to sce

Jeżeli oglądałeś yeti czyli ~100 k
subaru XV (96 tyś ) ,mitsubishi outlandera (105 tyś )
i mazda cx-5 ale to mocno poza budżet

Ja ostatnio również chciałem kupić auto do 100 k 4x4 i benzyna na pokładzie , w miarę prostą i tradycyjną (nie jak wzornictwo mazdy ) i kupiłem forestera za ~125 tyś
za ok 110 tyś można mieć forka w golasie który nadal ma więcej od dustera w full .
Tyle że w subaru płacisz w euro a kursy mamy ostatnio mało korzystne , mnie to nie interesuje bo odkładałem zawczasu w euro
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-07-09, 18:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-09, 19:38   

Na Forestera miałem ochotę, znajomi kupili ostatnio XT, robi wrażenie ale jest poza budżetem.
Na Yeti można dostać rabat ok 10-12 tys, czyli jest do wyrwania za ok 85-90 tys...silnik 1,4 Tsi jest bardzo przyjemny w prowadzeniu( oczywiście pytanie jak z trwałością)
Vitara to przedział 69-80 tys z silnikiem 1,6, w zależności od wyposażenia. Z silnikiem 1,4 turbo robi się już znacznie droższa.

Auto kupuję na ok 4-5 lat, potem wymieniam na nowe. Przynajmniej tak staram się robić.

TCe wygląda bardzo sympatycznie...trzeba jedynie zaakceptować stosunkowo wysokie spalanie...więc może warto jednak Dci?
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Ostatnio zmieniony przez Decybel 2016-07-09, 19:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-09, 19:51   

No cóż vitara nie zachwyca , szczególnie że nie ma trybu 4x4 lock .
Ja bym vitary nie kupował bo to prawie to samo co duster mechanicznie , różnica jest tylko w elektronicznych gadżetach .

Jak kupujesz samochód na 5 lat to trwałość nie powinna cie obchodzić bo i tak naprawiasz na gwarancji , w twoim zasięgu jest subaru XV , bardziej pokrewny z vitarą .
Przestrzeń pasażerska podobna do forestera ale bagażnik jak w vitarze .
Wymiarowo nadal dłuższy od dustera .
Na pewno XV ma bardziej twarde zawieszenie zestrojone na jazdę miejską /autostradową .
Nie ma też relingów co poprawia aerodynamikę

1.4 Tsi to nie jest zbyt udany silnik niestety oleju pije jak 20 letnia honda
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-07-09, 19:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcinho 



Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 150
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-07-09, 20:52   

Tce lub ON !
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-10, 01:16   

Marcinho napisał/a:
Tce lub ON !


te własnie biorę najbardziej pod uwagę ;-)
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-10, 07:56   

Decybel napisał/a:
Cav napisał/a:
Podobnie zresztą jak wszystkie wolnossące benzyniaki o podobnych pojemnościach.

mam dwa wolnossące benzyniaki...przy spokojnej jeździe na autostradzie, jeśli teren jest równy- od biedy wystarczą. Kiedy trzeba wyprzedzić albo teren jest górzysty- mocy brakuje.



A tu będzie jeszcze gorzej, bo auto wysokie, aerodynamika cegły, do tego w 4x4 krótka skrzynia odbierająca ducha silnikowi.
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-10, 08:37   

Cav napisał/a:
będzie jeszcze gorzej, bo auto wysokie, aerodynamika cegły, do tego w 4x4 krótka skrzynia odbierająca ducha silnikowi.


Myślę, że Qubo ma podobnie- wysokie i kwadratowe auto, skrzynia krótka, mocy mało- nowe auto ma być dynamiczniejsze- z danych katalogowych wynika, że Duster w każdej wersji spełnia to kryterium ;-) Silniki turbo będą jednak obić różnicę. To co mnie trochę martwi to poziom spalania benzyniaków przy prędkościach autostradowych- tu DCI będzie oszczędniejsze( nie jeżdżę bardzo szybko, przeważnie 120-130/h). Moje roczne przebiegi nie przekraczają 20 tys km, w korkach raczej nie stoję, po mieście poruszam się płynnie.
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-10, 09:50   

Decybel napisał/a:
Cav napisał/a:
będzie jeszcze gorzej, bo auto wysokie, aerodynamika cegły, do tego w 4x4 krótka skrzynia odbierająca ducha silnikowi.


Myślę, że Qubo ma podobnie



Mylisz się - Qubo ma Cx na poziomie 0,31, Duster bodajże 0,42.
Ta różnica to przepaść.

Decybel napisał/a:

To co mnie trochę martwi to poziom spalania benzyniaków przy prędkościach autostradowych- tu DCI będzie oszczędniejsze



Z doświadczenia - nie bardzo.
A nawet tce (tyle że 2WD) palił mi przy prędkości na tempomacie 130 km/h, mniej niż dci 4wd.

Jak przyjmiesz 8 l przy 120, to oba silniki będą tyle paliły.
Gorzej w mieście - tutaj dci pali też koło 8 l, ale tce potrafi nawet 9,5-10.
Wolnossący jeszcze więcej.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-07-10, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-10, 10:21   

duster jest wybitnie nie dynamiczny , do tego skrzynia jest tragiczna dobrana .
Dynamiczny też być za bardzo nie może bo prowadzenie przy wyższych prędkościach to walka z nerwami .
To jest auto projektowane do poruszanie się po słabej jakości nawierzchni do maks 120.
Duster za dobrze nie hamuje anie nie jest zbyt stabilny więc jazda powyżej 140 to walka .

Ja przed kupnem robiłem sobie porównanie w exelu , tylko miałem inne założenia bo chciałem wolnossącą benzynę 4x4 i mało elektroniki

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 283 raz(y) 216,21 KB

_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-07-10, 10:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-10, 10:27   

Cav napisał/a:
Qubo ma Cx na poziomie 0,31, Duster bodajże 0,42.


faktycznie, jest różnica na niekorzyść Dustera

przyglądając cennik Dacii stwierdzam, że przydałaby się wersja 1,2 TCE 4x4 Urban Explorer w wyjściowej cenie ok 66-67 tys. W tej chwili różnica w cenie między SCe a Tce po doposażeniu wydaje mi się dość duża.
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-10, 10:35   

Decybel napisał/a:

przyglądając cennik Dacii stwierdzam, że przydałaby się wersja 1,2 TCE 4x4 Urban Explorer w wyjściowej cenie ok 66-67 tys. W tej chwili różnica w cenie między SCe a Tce po doposażeniu wydaje mi się dość duża.


Jak dla mnie to Dacia jest wyposażona zbyt ubogo, nawet topowa wersja Prestige powinna być lepiej wyposażona.
Konkurencja daje więcej już w standardzie.
Więc tym bardziej kupowanie golasa dla siebie uważam za zbytnie skąpstwo, mimo że jestem z Poznania - zobaczysz jak szybko będzie Ci czegoś brakować.

Oczywiście że są sytuacje bez wyjścia, że albo golas, albo nic, bo na więcej nie ma kasy - i jeśli masz taki przypadek, to z tego punktu widzenia masz rację.
Ale zawsze można wziąć np. 50/50 i problem się zmniejsza.
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-10, 10:38   

Karenzo napisał/a:
jazda powyżej 140 to walka


nie przekraczam tej granicy, najczęściej trzymam się 120-130km/h, oczywiście mówimy o autostradzie. Na drogach lokalnych jeżdżę wolniej, zgodnie z przepisami. Jazda z dziećmi uczy odpowiedzialności i pokory na drodze.

Duster podoba mi się jako auto, jego prostata i uniwersalność ma swoje zalety( jak i wady oczywiście). Dojazd do domku w lesie, wyjazd na narty, codzienne użytkowanie- bez problemu poradzi sobie ze wszystkimi zadaniami.
Jeśli czegoś mi w nim brakuje to większego poziomu bezpieczeństwa biernego, automatycznej klimatyzacji dwustrefowej i nawiewów na tylna kanapę( to podobało mi się w Skodzie Yeti) może większej ilości schowków, uchwytów na napoje itp.

Można to wszystko mieć w innych markach ale trzeba wyłożyć znacznie więcej ecie-pecie ;-)
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-10, 10:53   

Cav napisał/a:
kupowanie golasa dla siebie uważam za zbytnie skąpstwo


minimum z wyposażenia to klima, grzane fotele, tempomat, względne audio, podłokietnik.

ps. przepraszam za napisanie dwóch postów obok siebie zamiast edytowanie pierwszego
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Ostatnio zmieniony przez Decybel 2016-07-10, 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-10, 17:16   

Decybel napisał/a:
Mój dylemat to silnik

To żaden dylemat i żaden temat do dyskusji czy sugestii - ile ludzi, tyle opinii, więc jedyne, co powinieneś zrobić, to po prostu jazdy próbne każdym silnikiem. A potem zamówić taki, który dla _Ciebie_ okaże się odpowiedni.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7399
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-07-10, 18:57   

Decybel napisał/a:


nie przekraczam tej granicy, najczęściej trzymam się 120-130km/h, oczywiście mówimy o autostradzie. Na drogach lokalnych jeżdżę wolniej, zgodnie z przepisami. Jazda z dziećmi uczy odpowiedzialności i pokory na drodze.


Lepiej na tym forum nie mów tak, bo zostaniesz okrzyknięty kapelusznikiem. ;-) :mrgreen:

Niektórym ciężko zrozumieć, że z czasem nabiera się mądrości życiowej.
Inni znowu pozbawieni są umiejętności jej nabycia.
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-10, 19:25   

Marek1603 napisał/a:
Lepiej na tym forum nie mów tak, bo zostaniesz okrzyknięty kapelusznikiem.

będę pamiętał ;-) :mrgreen: cóż, czasy szybszej jazdy mam już chyba za sobą, przeszło 200 tys. km za kierownicą oraz jazda z rodziną uczą pokory. Za zawalidrogę się nie uważam ale unikam niepotrzebnego ryzyka.
laisar napisał/a:
jedyne, co powinieneś zrobić, to po prostu jazdy próbne każdym silnikiem

Tak właśnie chcę zrobić...o ile oczywiście będą testówki z tymi silnikami :roll:
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7399
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-07-10, 20:38   

Decybel napisał/a:

będę pamiętał ;-) :mrgreen: cóż, czasy szybszej jazdy mam już chyba za sobą, przeszło 200 tys. km za kierownicą oraz jazda z rodziną uczą pokory. Za zawalidrogę się nie uważam ale unikam niepotrzebnego ryzyka.


Otóż to. Nic dodać, nic ująć.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-11, 07:20   

Cytat:
To żaden dylemat i żaden temat do dyskusji czy sugestii - ile ludzi, tyle opinii, więc jedyne, co powinieneś zrobić, to po prostu jazdy próbne każdym silnikiem. A potem zamówić taki, który dla _Ciebie_ okaże się odpowiedni.


To jest nieprawda. Oprócz charakterystyki silnika (której odbiór jest sprawą jak najbardziej w dużej mierze indywidualną) pojawiają się inne parametry, jak najbardziej warte omawiania: spalanie, cena, ekologiczność.

Dla mnie np. to ostatnie było istotnym kryterium wyboru. Producenci diesli robią wszystko, żeby wykazać, że ich silniki nie są złem wcielonym, niestety słabo im się udaje. Turbo w benzynie tez ma swoje za uszami. Nie mówię, że to było jedyne kryterium, po prostu uznałem, że korzyści silników DCi i TCe nie usprawiedliwiają ich smrodzenia.

Jak bym kupował dustera, też brałbym SCe - jest trochę mocniejszy niż w lodgy, a w lodgy jest wystarczający.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-07-11, 09:15   

Co do 1.4TSI z mojej obserwacji wynika że winowajcą jest głównie Castrol... Po niecałych 15 tysiącach musiałem dolać litr oleju (co wg google jest i tak niesamowicie dobrym wynikiem - szczególnie że samochód nie zjeżdżał z autostrady... latem... zwykle olej >110 stopni - nie mylić z wodą)
Wymiana na Motula 8100 i problem zniknął.

Mimo wszystko wziąłbym Dacię 1.2 TCE gdybym szukał 4x4 doposażoną we wszystko.
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-07-11, 09:15   

gfedorynski napisał/a:
Jak bym kupował dustera, też brałbym SCe - jest trochę mocniejszy niż w lodgy, a w lodgy jest wystarczający.


"Mimo wszystko wziąłbym Dacię 1.2 TCE gdybym szukał 4x4 doposażoną we wszystko"

Chętnie słucham wszelkich opinii użytkowników tych trzech silników, każda z tych jednostek ma zarówno zalety jak i wady. Dobrze poznać różne punkty widzenia i subiektywne odczucia( dlatego też systematycznie przeglądam archiwum jak i bieżące tematy). Finalnie i tak trzeba wybrać pod siebie...a wybór jest najczęściej jakimś kompromisem ;-)
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Ostatnio zmieniony przez Decybel 2016-07-11, 09:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-07-11, 10:23   

Wszystko zależy jak chcesz jeździć - do sprawnego przemieszczania sie z punktu A do B wystarcza spokojnie wolnossący benzyniak - ja zrobiłem K4m już ok 300tyś - ( 220 tyś Laguna i 80 tys Dusterem) i tylko ę zabrakło mi mocy - przy podjeździe do zamku Peyrepertuse musiałem przejechać ok 1000m na 1-szym biegu. Przejechałem bez większych problemów przez Loibipass czy Wurzenpass, dojechałem do Barcelony, Pompejów a nawet Jardanką do Dubrownika w czasach jak nie było autostrady. Oczywiście nie nadaje sie do skakania z pasa na pas by zyskać długość 4 samochodów na kilometrze drogi czy wyprzedzania TIR-a 50 metrów przed zakrętem. Jest za to na pewno trwały, toleruje wymianę oleju co 30000km. I kilka milionów ludzi kupiło go w samochodach różnych marek a tylko jeden jest taki co zna prawdę objawioną ze samochód z tym silnikiem do niczego sie nie nadaje - te kilka milionów to same głupki i ignoranci :mrgreen:
Oczywiście 10tyś róznicy do Tce nie jest jakimś majątkiem - to tylko 1500 pln/ rok przy Twoich założeniach ( kupisz 10 tyś drożej, sprzedasz 2,5 tyś drożej ), o trwałość na przebiegu 100tys nie ma się co martwić, więc wybierz co Ci najbardziej pasuje - ja wybrałem K4 M bo nie chciałem diesla a innego benzynowego wtedy nie było a po drugie - ja mam czas, 5 - 10 min mniej mnie nie zbawi - bo więcej wbrew pozorom nie uzyskasz - przekonałem się przed wielu laty jak miałem Audi 100 cygaro z silnikiem R5 - co prawda tylko 136 KM ale samochody wtedy były znacznie lżejsze. oddałem do naprawy i na ten czas pożyczyłem malucha - ponieważ byłem przyzwyczajony do dobrego wspomaganie hamulców to miałem wrażenie że to nie hamuje i nie przekraczałem 80/h. Gdy jechałem go oddać do Wrocławia - ok 60 km - przekonałem się że różnica pomiędzy jazdą do 80/h a dość agresywną jazdą z szybkimi przyspieszeniami i jazdą do 140/h wynosi 6 min - żeby uzyskać więcej trzeba by jeździć przez miejscowości 90 - 100/h a to zawsze uważałem za głupotę i proszenie się o zabójstwo.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2016-07-11, 10:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne