Jeździłem wieloma samochodami i żaden tak nie miał
Ale pewnie miały wyższe obroty na biegu jałowym. Dzięki S&S samochód wie, kiedy jest włożony bieg i dzięki temu można oszczędzić paliwo na luzie nawet bez wyłączania silnika.
To nie do końca prawda. Obroty jałowego biegu w Sandero 2014 bez S&S są też 750. Jedynie w sytuacjach gdy działa klima lub ew. kręcisz kierownicą na postoju (pompa wspomagania) rosną do 950-1000. W moich 2 poprzednich samochodach innej marki z silnikami wolnossącymi też w okolicach 750 obr.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2018-03-29, 10:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-29, 10:16
ADAM 12 napisał/a:
Jeździłem wieloma samochodami i żaden tak nie miał, mało tego każdym dało się ruszyć bez gazu.Nie powinno się tak robić ,ale da się.Przy ruszaniu jest to chyba naturalny odruch
- puszczamy sprzęgło i dodajemy gaz.Chyba że jest to kolejny patent idiotoodporny dla przysłowiowej blondynki...
Może się zdziwisz, ale obecnie tak właśnie uczą na kursach na PJ, cały kurs na Hyundai I20- wręcz nie wolno kursantom ruszać dodając gazu. A wszelkie manewry na placu to już absolutnie w ogóle bez gazu... samo sprzęgło i hamulec. Córka niedawno robiła kurs i zdawała egzamin w taki właśnie sposób a potem przez parę dni uczyła się ruszania "normalnym" samochodem bez cudownej elektroniki, który bez dodania gazu po prostu zgaśnie.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-03-29, 10:30, w całości zmieniany 1 raz
a ja mam matiza z przebiegiem 49 tyś i tam bez gazu rusza się idealnie. W korku lepiej się nim jeździ niż dacią :)
Co do podnoszenia obrotów po wrzuceniu biegów to normalne - fiaty Tipo, punto, panda...juz dawno to mają
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-09-26, 18:29
Odkopię trochę temat. W zakupionej niedawno przeze mnie Lodgy z silnikiem 1.6 Sce również występuje objaw podwyższonych obrotów na biegu jałowym do 1000 po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu. Jest to trochę irytujące bo nie miałem z tym styczności w żadnym aucie nawet tych nowszych od konkurencji. Ktoś z szanownych kolegów rozgryzł juz dlaczego tak jest albo dostał jakąć konkretną informację od ASO? Zauważyłem również , że obroty podnoszą się czasem podczas odpalania ciepłego silnika z wcisniętym pedałem sprzęgła i hamulca, tylko, ze nie skaczą one do wartości 1000obr./min a prawie 2000obr./min. nie wiem czy coś z tym robić czy zgłaszać auto do ASO na gwarancję.
Boże, ludzie a w czym Wam to przeszkadza? Czasem jak się czyta te problemy to ręce opadają. Odpowiadam na pytanie postawione w temacie . Przy silniku 1.6 sce to NORMALNE! Najwczesniej-chyba wprowadzil to fiat. Ma ułatwiać ruszania. Po wciśnięciu hamulca dziala serwo ktore powoduje wzrost obrotów silnika zanim steerownik obnizy ich wartosc
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2018-09-26, 22:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 32 Skąd: Legnica
Wysłany: 2018-09-27, 13:39
U mnie, w silniku 1.6 Sce z 2016 r. zjawisko to występuje. Nigdy nawet nie pomyślałem, że jest to jakaś niedogodność, nieprawidłowość etc. Przecież mówimy o podniesieniu obrotów o raptem 200 - 300 na minutę, ten silnik nie zaczyna wyć.
Uściślając, obrotu podnosi się tyle wciśnięcie sprzęgła, co wciśnięcie sprzęgła plus wbicie biegu.
Dla mnie bomba, przy 1.000 obrotów to już można czasami minimalnie przeparkować bez ruszania gazu. Przy 700 obrotach pewnie by się nie dało.
moze tylko w benzynach ?
U mnie nic się obroty nie zmieniają ( mam elektroniczny pedal gazu ) i oczywiscie sprzeglo hydrauliczne (nie na linke) , czujnik wcisniecia pedalu sprzegla jest pod sprzeglem (zwarciowy- elektryczny).
może w dieslu nie miało by to takiego znaczenia
ale w służbowym superbie 2.0 tdi na pewno się podnoszą
U mnie dodaje ale mało w 0,9 tce już znacznie więcej. Mam taką teorie że w każdym nowym samochodzie dodaje coraz więcej bo ludzie nie ogarniają sprzęgła.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-09-28, 13:18, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-09-28, 19:51
@dudu$
Nie czułeś tego w MCV? Mój 1.2 16v (EURO6) też się bawi obrotami (ale subtelniej). Może w euro5 było normalnie..?
Tak sobie myślę.. mam silnik z początków euro6 i od początku kiepsko mi się tym ruszało/jeździło w korkach. Poprosiłem po roku na przeglądzie o przeczyszczenie przepustnicy i pewne problemy ustąpiły. Na fakturze była jakaś chemia i może faktycznie to zrobili, ale może... nic nie mówiąc, wgrali poprawiony soft? Może ta twoja też ma beta-soft? ;)
Zastanawiam się, czy same sprzęgło podnosi obroty, czy też dopiero wrzucenie biegu -> samochody z S&S.
Mi się ten pomysł podoba. W espero tego brakowało i zawsze wpierw trzeba było wcisnąć gaz, a potem ruszać, ach szkoda gadać, bo auto zezłomowane.
Przy podłączeniu komputera w serwisie automatycznie następuje aktualizacja jeżeli są takowe tylko dostępne.
A pewnie ją podłączyli żeby wy kalibrować przepustnice (i pewnie to dużo dało)
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-09-30, 21:17
Chciałem tylko wiedzieć czy to jest normalne w tych autach a jeżeli jest to po co to zostało zrobione. Nigdy z czyms takim nie maiłem do czynienia dlatego jest to dla mnie coś dziwnego. W moim byłym MCV II nic takiego nie występowało, auto było z 2014r i miało Euro 5. Teściowej sandero jest z 2015r , ma już Euro 6 i efekt podnoszenia u niej również nie występuje, więc pisanie, że jest to standard w autach z elektroniczną przepustnica lub Euro 6 jest wprowadzaniem ludzi w błąd.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-10-01, 18:00
Kauris napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Teściowej sandero jest z 2015r , ma już Euro 6 i efekt podnoszenia u niej również nie występuje
Ja po 2 miesiącach jeżdżenia dopiero to zauważyłem :D
@michele
U mnie dopiero wrzucenie biegu, nie mam S&S.
na 100% u teściowej w Sandero II 1.2 16v nie występuje podbijanie obrotów na biegu jałowym po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu. Kilka tysięcy z 14 tyś które ma obecnie to auto, osobiście przejechałem i bym zauważył na 100% takie zjawisko. jestem wyczulony na różne stuki, skrzypienie, kontrolki na desce i dziwne zachowania silnika. Najwyraźniej nie jest to rutyna w autach z elektroniczna przepustnicą i Euro 6
U mnie rocznik 2016 silnik 1,6 sce od początku jest podbicie obrotów przy wrzuceniu biegu, dziwiło mnie to na początku ale gdzieś na forum znalazłem info że TTTM, fakt taki że delikatne podbicie obrotów (do 1 tys) ułatwia ruszanie bez gazu np. podczas toczenia się w korku.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-10-01, 20:18
Jan Dusigaz napisał/a:
U mnie rocznik 2016 silnik 1,6 sce od początku jest podbicie obrotów przy wrzuceniu biegu, dziwiło mnie to na początku ale gdzieś na forum znalazłem info że TTTM, fakt taki że delikatne podbicie obrotów (do 1 tys) ułatwia ruszanie bez gazu np. podczas toczenia się w korku.
ja też się już do tego przyzwyczaiłem , a jak jeszcze wyczytałem na forum że TTTM to przestałem na to w ogóle zwracać uwagę. Czy jest to potrzebne ? osobiście nie mam problemu z ruszaniem z miejsca wiec gdyby tego nie było u mnie w aucie to bym nie marudził. jest bo jest i tyle
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum