Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Sandero II "szarak" 1.2 16v + LPG
Autor Wiadomość
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-07-25, 18:13   Dacia Sandero II "szarak" 1.2 16v + LPG

Hej!

Od tygodnia cieszę się z eksploatacji Sandero - SL Open 1.2 16v - z dołożoną klimą, felgami oraz lakierem metalicznym (szary) - dokładnie jak na wizualizacji poniżej: (zdjęcia zrobię niebawem)


Na pokładzie jest wszystko to co wystarcza do jazdy: 4 poduszki, esp, abs, el. szyby przód, radio bluetooth, klimatyzacja, centralny zamek z pilota, wizualnie - felgi, lakier metalik i światła przeciwmgłowe.

Przesiadłem się z Chevroleta Aveo 1.2 8v 2006r i jestem pozytywnie zaskoczony prostym, sympatycznym autkiem :)

Za mną pierwsze tankowanie na docieraniu - 810km i wlane 44 litry co daje średnie spalanie 5,43l - jestem tutaj mocno pozytywnie zaskoczony - spodziewałem się co najmniej 1-1,5l więcej tym bardziej że jazda to 20% miasto, 80% trasa 90-110 km/h - wszystko cały czas z klimą, 2 osobami na pokładzie i przy żwawym przyspieszaniu ze zmianą biegów między 2500 a 3000 obr/min - w tych samych warunkach 72 konne Aveo popijało średnio 6,8 l / 100 km.

Autko nawet się zbiera mimo że dane z papierków wyglądają słabo :-P

Daćka będzie u mnie robić ok 50-70 tys rocznie i liczę że te 6 lat i magiczne 300 tys nie będa dla niej problemem :)

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez Ftt 2016-08-30, 23:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-07-25, 18:21   

Gratulacje :-)
Ftt napisał/a:
Za mną pierwsze tankowanie na docieraniu - 810km i wlane 44 litry co daje średnie spalanie 5,43l

Grunt to technika ;-)
Ftt napisał/a:
Daćka będzie u mnie robić ok 50-70 tys rocznie i liczę że te 6 lat i magiczne 300 tys nie będa dla niej problemem :)

To w moim przypadku może to być 72 tysiące ;-)
Skoro takie przebiegi to dlaczego nie z LPG?
_________________
enjoy the silence
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-07-25, 19:49   

gregorisan napisał/a:
To w moim przypadku może to być 72 tysiące ;-)


U mnie auto to narzędzie pracy (własna mała firma) do wożenia 4 liter po kraju - z prywatnych jazd nie uzbierałbym nawet z 10 tys km rocznie ;-)

gregorisan napisał/a:
Skoro takie przebiegi to dlaczego nie z LPG?


Rozważam instalacje STAG/BRC ale to po 5 tys jak wszystko będzie ładnie chodzić jak teraz to się zdecyduje - wtedy tracę gwarancję na silnik choć ten tutaj jest tak prosty że jak nie ma wady produkcyjnej to nie ma co się popsuć - byle potem kontrolować i regulować luz zaworowy aby silnik śmigał jak trzeba :-)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-07-25, 20:21   

Witam, gratuluję wyboru, obawy o silnik są raczej bezpodstawne. Ta jednostka napędowa wzorowo współpracuje z LPG. Warto zainwestować w solidną instalację, oczywiście poza aso w fachowym warsztacie. Przy tych różnicach w cenie paliw zwrot inwestycji nastąpi po ok 20 tys km więc nie ma co czekać
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-07-25, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-07-25, 22:08   

Można gazować już teraz ? - będę mieć do końca tygodnia nakręcone dopiero 2 tys km. Czy poczekać na jakieś "ułożenie silnika" czy to totalnie zbędny temat ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-25, 22:35   

Śmiało zakładaj gaz, możesz od czasu do czasu pojeździć na benzynie. ;-)
Tylko dobry i kumaty gazownik, a nie druciarstwo za stodołą.
Nie oszczędzaj na kosztach instalacji, bierz BRC albo STAG. Oszczędzanie dopiero przyjdzie w trakcie eksploatacji. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-25, 23:52   

Ftt napisał/a:
- wtedy tracę gwarancję na silnik

A któż Ci o tym powiedział?
Nie tracisz gwarancji - a jeśli chcesz się dodatkowo zabezpieczyć to dokup przedłużoną gwarancję oraz zleć instalację dealerowi.
Czasami ( zwłaszcza przy małej własnej firmie) warto mieć takie ubezpieczenie.
Bo żaden ( nawet ten super kumaty gazownik) nie da Ci żadnej gwarancji na silnik.
A dealer musi ( a zazwyczaj koszt instalacji przez dealera będzie tylko nieznacznie wyższy niz u kumatych)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-07-26, 09:20   

4000zł - instalacja LR poprzez dealera, 2300zł - STAG Q-BOX na dobrych podzespołach u sprawdzonego gazownika (miałem u niego wcześniej gazowane 3 auta (Daewoo Lanos 1.5, Peugeot 307 2.0, Jaguar XJ 4.0) i poza pierwszą regulacją po 1000km od instalacji nie robiłem nic prócz serwisów - auta jeździły jak na benzynie, nie szarpały, nie gasły i nie wywalało "check engine" - średnio każde zrobiło na LPG 100-120 tys czyli do momentu kiedy czas wymienić wtryskiwacze itp).

Mam urlop pierwsze 2 tygodnie sierpnia więc po urlopie będzie trzeba działać :)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-26, 11:23   

To weź STAG-a, jest bardziej popularny w Polsce niż Landi Renzo.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-07-29, 09:11   

Kolejne tankowanie za mną - 770km i 44,2l benz = spalanie średnie 5,48 ;-)

Tym razem był pośpiech i ciężka noga - 100% trasy, 1 osoba, 50kg w bagażniku, 1/4 trasy na klimie, zmiany biegów przy 3500-4000 obr/min, 90-130 km/h w trasie + częste wyprzedzanie.

Po weekendzie będzie urlopowo - z jazdą na spokojnie - trasa Wągrowiec - Szczawnica - Giżycko - Świnoujście - Wągrowiec i 11 dni na złapanie oddechu - oby pogoda dopisała :D
Ostatnio zmieniony przez Ftt 2016-07-29, 09:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-29, 09:34   

A więc miłego wypoczynku i dużo radości z użytkowania nowego auta. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-08-07, 19:07   

Podróż trwa, pogoda dopisuje a i doszły 2 tankowania z których jestem ciągle zaskoczony :)

560 km trasy + 300 km po drogach górskich (połowa czasu na klimie), 2 osoby + bagaż i mamy spożycie z dystrybutora 5,05 / 100km :)

Droga z południa na północ 780 km i spożycie 4,6 / 100km :shock:

Bez korków, miasta przelotowo i tak jak się jeździ w wakacje czyt. "wlecze się" jeden za drugim :!:
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-08-07, 22:22   

Świetne spalanie! Silnik oszczędniejszy niż te wszystkie downsizingowe wynalazki:)

Widzę, że chcesz zamontować gaz. Pamiętaj o regulacji zaworów co około 20 tyś km.
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-08-09, 18:29   

walter_g napisał/a:
Świetne spalanie! Silnik oszczędniejszy niż te wszystkie downsizingowe wynalazki:)

Widzę, że chcesz zamontować gaz. Pamiętaj o regulacji zaworów co około 20 tyś km.


Silnik mały, słaby i do tego auto lekkie więc przy normalnej jeździe wyłącznie w trasie musi mało wypić :-D

Ostatni raport z naginaniem rezerwy 970km, 47,6 litra benz czyli spożycie 4,9 na 100km. Tu 100% trasy, może z 20% na klimie, 2 osoby + bagaż, jazda dość przepisowa do 110km/h.

Więcej już nie muszę spamować - auto jest oszczędne, robi u mnie wyłącznie trasy więc wyniki będą pewnie ciągle takie same :)

Co do gazu to w przyszłym tygodniu umawiam się na montaż STAG-a, regulacja luzu zaworowego z uszczelką u sprawdzonego mechanika 180zł brutto (f-vat dla mnie).

Zastanawiam się czy regulacji luzu zaworowego nie połączyć z wymianą oleju co 15 tys (niby wystarczy co 20 tys ale te 5 tys mniej mnie przekonuje :roll: ). Oczywiście nie będę serwisować auta w aso bo to nie ma sensu - jakbym brał jakiś skomplikowany wynalazek czy silnik z pierwszej serii na rynek to bym nie kombinował :)

Żona ma Forda Ka (2014r) czyli budżetowego Fiata 500 z silnikiem 1.2 8v znanego z Fiata Pandy i po założeniu LPG wypija go w okolicach 7 litrów na 100km - benz spożywał też w przedziale 5-5,5 litra więc Sandero powinno mi wypijać mniej niż 7 litrów LPG w trasie :)

Pomijam fakt przebiegu Ka - 31 tys km i dopiero 2 zmian olejowych - święty spokój, którego nie było wcześniej kiedy posiadaliśmy 2 większe i starsze auta od handlarzy :evil:
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-09, 21:03   

Co do sprawdzania luzu co zmianę oleju to dobry pomysł. Za pierwszym razem można tak zrobić, jak się okaże że regulacja praktycznie nie była wymagana to interwał możesz zwiększać z czasem. Pochwal się jaki warsztat wybrałeś jeśli chodzi o instalację lpg.

Co do spalania. To wyniki masz kosmiczne... Technika jazdy pewnie mocno ekonomiczna i pewnie mało zakorkowanych ulic ;). U mnie rekord to 8.59L a najniższy wynik to 6.78L i to wolna jazda w trasie... Muszę zobaczyć czy aby jakieś przyczepki nie holuję czy jak ... ;)
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-08-09, 22:45   

Mieszkam na wylotówce 25 tysięcznego miasta i jeżdżę głównie trasy z powrotami nocnymi - jak nie muszę to omijam centra miast i punkty korkujące się w określonych godzinach - stąd takie wyniki :) Przykleiłbym się bliżej Poznania czy Bydgoszczy i nie byłoby tak kolorowo :D Zawsze zbliżałem się do danych z katalogu lub nawet nieco mniej - przez astmę ograniczam do minimum także użycie klimatyzacji bo mnie wykańcza kaszel przez kolejne kilka godzin po wyjściu z auta ;-)

Generalnie będzie to moje 6-te wozidło z LPG i 5-te gazowane w autogazownia.pl gdzie niemal każdym zrobiłem ponad 100 tys na LPG do momentu sprzedaży :)

Lista gazowanych aut:
- Daewoo Lanos 1.4 - 1998 - BRC (super muł i typowy lać i jechać)
- VW Lupo 1.0 - 2002 - AGIS (ten to jeździł tak tanio jak na powietrze :D )
- Peugeot 307 2.0 - 2003 - STAG (wygodny, ale stał więcej u mechanika niż u mnie ... - trafiłem na minę od handlarza)
- Jaguar XJ 4.0 - 1996 - STAG (20 latek we wzorowym stanie, auto dla przyjemności - nie do pracy, eksploatacja i sporadyczne naprawy masakrowały portfel ale był cudowny :roll: )
- Ford Ka 1.2 - 2014 - STAG (mały, prosty, tani - w sam raz dla żony i zapowiada się że zostanie na kilka lat :)

Sandero będzie pierwszym autem z manualną regulacją luzu zaworowego więc będzie trzeba to pilnować tym bardziej że przebieg u mnie pojawi się w moment - jestem niecałe 3 tygodnie od zakupu i mam przebieg 4 tys km a użytkuję jednocześnie 2 inne auta.

Generalnie jeżdżę dynamicznie ale zaraz po przyspieszaniu trzymam stałą prędkość plus hamowanie silnikiem. 4 litrowym Jaguarem robiłem 12,5 litra BP w trasie no i coś pod 18 w mieście bez korków :D Jak się wygłupiałem wychodziła średnia ponad 30/35 litrów. Pomijam fakt że potrafił on zejść do 11 litrów na tempomacie przy 140 km/h na autostradzie ale to urok dużych pojemności. Teraz dla zabawy mam nowszą generację - XJ z motorem 3.2 V8 z 1998 roku ale benzyna - robię tym autem ledwo 3-4 tys w roku :)
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-10, 10:58   

Ja popieram zdanie kilku instalatorów lpg odnośnie regulacji "płytkowej" luzu zaworowego. Dzięki temu masz kontrolę co się dzieje w silniku. Jak po tych 10-15 tyś pojedziesz i okaże się że już coś się podpadło czy zaparło albo jakoś tak. To znaczy że instalacje jest źle wyregulowana/zamontowana i niszczy silnik. W hydraulicznej regulacji nie masz pojęcia czy wszystko jest ok czy nie. Wiesz dopiero wtedy kiedy trzeba remont silnika robić :D

Co do Autogazowni to bodajże pan Mariusz zna się na rzeczy nie wiem czy ma pomoc czy nie ale jak już to tylko do niego ;)

I powiedz co ci zaproponował jakie podzespoły ( co prawda nasze 75km to chyba wszystko dobrze ogarnie ;) )
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2016-08-10, 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-08-10, 14:05   

SilverTM napisał/a:

Co do Autogazowni to bodajże pan Mariusz zna się na rzeczy nie wiem czy ma pomoc czy nie ale jak już to tylko do niego ;)

I powiedz co ci zaproponował jakie podzespoły ( co prawda nasze 75km to chyba wszystko dobrze ogarnie ;) )


Pan Mariusz mieszka niecałe 4km dalej niż ja i znamy się dość długo - jeden z tych co ogarnia temat wzorowo o czym sam miałem okazję się przekonać przy tych kilku autach robiąc spore przebiegi :)

"Flaki" instalacji będą pewnie takie same jak do Forda Ka - STAG-4 Qbox, wtryski Hana czerwone, AC R01 i zbiornik 44 lub 50 litrów brutto w kole ale nie pamiętam jaki tam wchodzi.

Dziś jadę na przegląd LPG Forda więc uzgodnię detale intalacji do Sandero :)
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-08-10, 14:14   

SilverTM napisał/a:
Ja popieram zdanie kilku instalatorów lpg odnośnie regulacji "płytkowej" luzu zaworowego. Dzięki temu masz kontrolę co się dzieje w silniku. Jak po tych 10-15 tyś pojedziesz i okaże się że już coś się podpadło czy zaparło albo jakoś tak. To znaczy że instalacje jest źle wyregulowana/zamontowana i niszczy silnik. W hydraulicznej regulacji nie masz pojęcia czy wszystko jest ok czy nie. Wiesz dopiero wtedy kiedy trzeba remont silnika robić :D

Co do Autogazowni to bodajże pan Mariusz zna się na rzeczy nie wiem czy ma pomoc czy nie ale jak już to tylko do niego ;)

I powiedz co ci zaproponował jakie podzespoły ( co prawda nasze 75km to chyba wszystko dobrze ogarnie ;) )


Wystarczy włożyć w wydech sondę szerokopasmową i wiadomo czy silnik ma prawidłowy AFR - tylko mało kto tak stroi samochód przed wypuszczeniem z garażu.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-08-10, 14:17   

Ftt napisał/a:
SilverTM napisał/a:

Co do Autogazowni to bodajże pan Mariusz zna się na rzeczy nie wiem czy ma pomoc czy nie ale jak już to tylko do niego ;)

I powiedz co ci zaproponował jakie podzespoły ( co prawda nasze 75km to chyba wszystko dobrze ogarnie ;) )


Pan Mariusz mieszka niecałe 4km dalej niż ja i znamy się dość długo - jeden z tych co ogarnia temat wzorowo o czym sam miałem okazję się przekonać przy tych kilku autach robiąc spore przebiegi :)

"Flaki" instalacji będą pewnie takie same jak do Forda Ka - STAG-4 Qbox, wtryski Hana czerwone, AC R01 i zbiornik 44 lub 50 litrów brutto w kole ale nie pamiętam jaki tam wchodzi.

Dziś jadę na przegląd LPG Forda więc uzgodnię detale intalacji do Sandero :)


Zamiast Hanek polecam Barrakudy/Herculesy, zamiast AC R01 lepiej wybrać TUR chociaż i zwykła Alaska bez problemu wystarczy.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-10, 19:08   

luckyboy napisał/a:
AC R01


Co do AC R01 miałem w 2 autach i 0 problemów jeden ma około 110 tyś i dalej działa ok.

co do butli to:

Grodków
630x200 - 47L ok
630x220 - 52.5L!

stako
630x204 - 47L ok
630x225 - 53L !

Tytan Gas AC
630x200 - 48L ok
630x225 - 59L !

Bormech
630x200 - 48L ok
630x225 - 55L !

POLMOCON
630x200 - 48L ok
639x229 - 54L !

Tam gdzie masz wykrzyknik to będzie minimalnie podnosiło podłogę.. chociaż podobno jest fabrycznie butla o wysokości 225 i jest idealnie. Trzeba to sprawdzic

Ale butla 59L x 80% ( 47L realnie pewnie minimalnie można dobić do tych 50L co dawało by ponad 500Km zasięgu na butli ) 85zł tankowania do pełna ;)
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2016-08-10, 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-08-10, 22:11   

W Fordzie mam butle chyba 43l - wchodzi 34,5 litra i starcza w trasie na 500km równe przy pozamiastowym spożyciu LPG na poziomie 6,9l. Tutaj zastanawiam się czy lepiej mieć płaską podłogę czy te kilka litrów więcej w zbiorniku - zasięg u mnie i tak przekroczy 500km a przy tym kolosie 59l miałbym w trasie ok 700km zasięgu hmm :D

Co do montażu to są spore kolejki - udało się wbić na 29 sierpnia :D
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-11, 07:27   

Rozmawiałem z kimś z forum kto ma fabryczną czy dokładaną przez dilera instalację i twierdził że miał zamontowaną butlę stako o wysokości 225 i było idealnie. Zadzwoń do gazownika czy ma jakieś butle o tej wysokości.

Tym bardziej że w sandero jest tylko wykładzina to z jednej strony będziesz miał dołek. Widziałem że gazownicy w takich wypadkach radzą sobie kawałkiem styropianu. Jednak ja bym sugerował dobrać idealnie butle. Bagażnik w sandero i tak wielki nie jest to po co go zmniejszać ;)
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-11, 07:48   

Albo większy bagażnik i mniejszy zasięg albo mniejszy bagażnik i większy zasięg.
Co jest lepsze dla Ftt to niech sam zadecyduje. ;-)
Do czego ma konkretnie służyć te auto? Jak jest przedstawicielem handlowym to druga opcja byłaby lepsza niż pierwsza, a jak potrzebuje bagażnika do pracy to odwrotnie. :-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-11, 09:37   

Jerzy ale mówimy o zmniejszeniu bagażnika o jakiś 1cm ;) więc taki duperel. Bardziej irytuje wtedy podłoga o nie regularnych kształtach. A różnica w pojemności wychodzi ( już przy założeniu 80% wypełnienia zbiornika ) 8,8L co daje +100km do zasięgu na gazie.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne