Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-11-28, 01:26
Pokonywanie zakrętów (+ zachowanie przy dużych prędkościach)
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-11-14, 21:03   

KaS602 napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Jeśli łakniesz dowodu, to sam przeprowadź eksperyment. Rozpędź swój wóz do 180 km/h a potem skieruj, no powiedzmy...na

... sprobuj zrobic to samo przy 80km/h... tez nie przezyjesz...


Ależ ja to wiem! Wiem, naprawdę. Chciałem się tylko założyć z Mamertem o samochód. Cofam zakład bo był niesportowy, tzn druga strona nie ma szans na wygraną.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-14, 21:31   

KaS602 napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Jeśli łakniesz dowodu, to sam przeprowadź eksperyment. Rozpędź swój wóz do 180 km/h a potem skieruj, no powiedzmy...na

... sprobuj zrobic to samo przy 80km/h... tez nie przezyjesz...

Ba, spróbuj pobiec (per pedes)i tak zrobić... <;

A zasadniczo problem w tym, że różni ludzi kładą różny nacisk na elementy składowe, kryjące się pod hasłem "prędkość zabija" - dla jednych najważniejszy będzie "bo powoduje więcej wypadków", a inni się z tym nie zgodzą i uważają że tylko "bo ewentualny wypadek ma gorsze skutki"...

psur napisał/a:
Banalne. [...] udowadnia tezę, że "prędkość zabija".

Oj, niestety, zupełnie nie banalne, bo Ty udowodniłeś prawdziwość tej tezy tylko dla jednego konkretnego - i to wąsko zdefiniowanego - przypadku, a równie dobrze można podać wiele przykładów zupełnie innych sytuacji, gdy im większa prędkość tym mniejsze niebezpieczeństwo albo kiedy najbardziej niebezpieczna jest "prędkość" 0km/godz.

Czyli - do bani taki dowód...
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-14, 22:46   

No niestety wiekszość odpowiedzi błędna !!!
Ciągle mówicie o przyśpieszeniach i opóźnieniach, a to jest zupełnie inna sprawa.
To tak jak w elektryce napięcie nie zabija a PRĄD płynący przez ciało.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-14, 23:11   

Bo hasło "prędkość zabija" jest już tak kompletnym koncentratem w zasadzie słusznej idei, że przestało cokolwiek znaczyć - a w podstawowej wersji brzmi przecież niefalsyfikowalnie: "zabija niedostosowanie prędkości do warunków jazdy"...
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-15, 00:16   

laisar napisał/a:
Bo hasło "prędkość zabija" jest już tak kompletnym koncentratem w zasadzie słusznej idei, że przestało cokolwiek znaczyć - a w podstawowej wersji brzmi przecież niefalsyfikowalnie: "zabija niedostosowanie prędkości do warunków jazdy"...

Dokładnie, egzakli, genał.
Czemu więc Jan uważa, że jazda pustą autostradą na prostej z prędkością nawet 200 km/h jest narażaniem czyjegoś życia ?? Inną sprawą jest slalom pomiedzy innymi samochodami z taką prędkością. Taką samą głupotą jest jazda w zakręcie o ograniczeniu do 50 km/h z prędkością 120 km/h.
Trzeba pamiętać o prawach fizyki, siłach odśrodkowych, współczynnikach tarcia oraz przyśpieszeniach i opóźnieniach.
Ale niestety jak się miało mierne z fizyki, to są takie efekty jak LOT Zientarskiego na skoczni w Warszawie.
W polskich warunkach najgorzej jest ze współczynnikiem tarcia, czasami jadąc przepisowo a nawet ostrożniej, można się mocno przejechać na "łatce" gładkiej jak lustro.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-15, 01:46   

Cytat:
Inną sprawą jest slalom pomiedzy innymi samochodami z taką [200] prędkością.

Nawet tu może to nie być takie straszne - np jeśli wszyscy jadą 180 (;

Za to slalom pomiędzy pieszymi będzie gupi nawet przy 15km/godz...

Cytat:
Taką samą głupotą jest jazda w zakręcie o ograniczeniu do 50 km/h z prędkością 120 km/h.

Ale żeście się czepili tego zakrętu - a przecież ograniczenie może być nie tylko z powodu geometrii samej drogi, ale również z innych przyczyn: teoretyczny początek miejscowości (a do najbliższej chałupy jeszcze pińcet metrów), przejście dla pieszych (ze światłami na guziola), przystanek PKS, szkoła (w gołym polu, o 3 w nocy, przy pełni księżyca i z latarniami), zapomniane ograniczenie po remoncie... i to są tylko takie miejsca, które znam osobiście, a przecież inwencja naszych drogowców nie zna miary - "50" może sobie stać nawet zupełnie bez żadnego powodu! (((:

Znamy się prawie wyłącznie wirtualnie i właściwie tylko z tego co sami o sobie napiszemy - jaki mam myślowy obraz kol. iana już napisałem, dodatkowo prawie zawsze podchodzę do innych osób optymistycznie, a poza tym nie lubię wyciągać wniosków na podstawie rzuconych dwóch słów "na krzyż": w wyniku tego wszystkiego opisany przez iana eksperyment nie wzbudził we mnie oburzenia, bo przyjąłem, że przeprowadził go z odpowiednim przygotowaniem, uwagą i ostrożnością.

(I nie, zasada ograniczonego zaufania na drodze wcale nie kłóci się z powyższym optymistycznym podejściem do bliźnich...).
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-15, 10:14   

laisar napisał/a:
a przecież inwencja naszych drogowców nie zna miary - "50" może sobie stać nawet zupełnie bez żadnego powodu

Tu też się zgodzę, a nawet podam konkretny przykład, w Gdańsku na wjeździe i wyjeździe do Warszawy na dwupasmówce jest ogranczenie 50 km/h (ruch pieszych prawie nie występuje, a skrzyżowań jest niewiele), za to w centrum Wrzeszcza, gdzie ruch jest znacznie większy i do tego są piesi oraz rowerzyści jest podniesiona prędkość do 70 km/h.
Panowie gdzie tu sens i logika ??
Poza tym podniesiona prędkość podróżowania na odcinku Gdańsk - Grudziądz spowodowała obniżenie ilości wypadków o połowę.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-11-15, 18:44   

podam inny przykład, Wisłostrada w Warszawie, tunel, ograniczenie 50 na 3 pasmowej drodze, ograniczenie jest kompletnie nie realne nie ma przejść pieszych, można powiedzieć że trasa expresowa, powód ograniczenia? znaki elektroniczne, tablice są tak zaprojektowane że nie mogą wyświetlić innej prędkości niż 50. Oczywiście straż miejska i drogówka korzystają na tym codziennie.
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2008-11-15, 19:19   

gigi303 napisał/a:
ograniczenie 50 na 3 pasmowej drodze


Wiekszosc ograniczen winika z prostej przyczyny:
ktos stwierdza, ze w danym miejscu wystepuje zwiekszone ryzyko (analizujac wypadki, czytajac skargi, bo rodzina mieszka akurat tam i ma male dzici)
Dalej proces jest prosty, zebranie ludzi na sesji rady gminy czy powiatu, pogadanie, panarzekanie, ZE SAMOCHODY JEZDZA TAM DUZO SZYBCIEJ NIZ DOZWOLONA PREDKOSC I NIC ICH NIE OBCHODZI, wiec pada propozycja, zeby obnizyc dopuszczalna predkosc maksymalna bo wtedy BYC MOZE BEDA JEZDZIC TROCHE WOLNIEJ.
Wniosek do drogowcow i po sprawie, zamiast 70 stoi 50, bo na 70 jezdzili 100, to teraz na 50 beda beda jezdzic 80 i juz bedzie lepiej.

I bedzie w Polsce taka sytuacja tak dlugo, dopoki ludzie sie nie naucza, ze predkosc mozna przekraczac co najwyzej 10 km/h

I nie jest to wina naszych drogowcow, ale nas samych :]

--
pozdrawiam
kierek, ktory przejechał ostatnio 300 km BARDZO PRZEPISOWO - nie przekroczylem nawet o 1 km/h ;)

P.S. Jechałem 6 h, a kiedys bez probemu w niecale 4 sie miescilem ;)
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-11-15, 20:24   

prawda ale w tym konkretnym przypadku nie ma to zastosowania, nawet w tv był ten temat poruszany i każdy wie że spokojnie można zrobić na tym odcinku 70 ale... zmiana tablic wyjdzie za drogo :mrgreen: To jest Polska :mrgreen:
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2008-11-15, 20:29   

Cytat:
prawda ale w tym konkretnym przypadku nie ma to zastosowania


Zawsze kierowcy moga wystapic z incjatywa, ze ograniczenie powoduje zwiekszenie zagrożenia w ruchu ;)
Tylko, że badania wykażą (prawdopodobnie widzimisie drogowcow wynikajace z ogolnego poszanowania ograniczen), ze i tak ograniczenie jest nagminnie łamane, a zwiekszenie ograniczenia spowoduje, ze predkosc kierowcow (tych, ktorzy nie jezdza przepisowo) jeszcze bardziej wzrosnie i tym samym spowoduje zagrozenie w ruchu :(

--
pozdrawiam
kierek
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-15, 21:13   

Tak a propos (: http://www.reklamania.pl/..._reklamowa.html
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2008-11-16, 09:56   

Mamert napisał/a:
No niestety wiekszość odpowiedzi błędna !!!
Ciągle mówicie o przyśpieszeniach i opóźnieniach, a to jest zupełnie inna sprawa.
To tak jak w elektryce napięcie nie zabija a PRĄD płynący przez ciało.

Kolego masz racje ze zabija tylko prad , ale jak cie trafi to tak jak predkosc cie zabije, a jesli chodzi o przyspieszanie to tez potrafi zabic widzialem kolesia ktory zcisnal pedal do dechy i go tak zarzucilo ze na chodnik wlecial przez metrowa zaspe sniezna ubita. Czyli wniosek jest takli jak nie umiesz jezdzic albo wydaje ci sie ze jestes krolem szosy to tym predzej sie mozesz zabic ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-16, 10:13   

A ja miałem kiedyś takie doświadczenie. Wjazd na ślimaka wiaduktu, ograniczenie do 50km/h, jadę 40km/h, koła piszczą, samochód jedzie lekkim poślizgiem [ i nie byla to wina np. słabych amortyzatorów, czy uszkodzonego zawieszenia - po prostu bardzo ciasny zakręt]...

...fakt, to jeszcze nie była Dacia :mrgreen:

A wracając do tematu, to uważam, że jak na tak wysokie auto, to Daćka prowadzi się bardzo dobrze - na pewno pomaga tu duży rozstaw osi i dość sztywne zawieszenie. Nie wiem skąd biorą się opinie, że auto mocno pochyla się na zakrętach - no chyba, że porównamy je do auta sportowego. Ja jeżdzę dość szybko i nie miałem [odpukać] żadnych problemów w pokonywaniu zakrętów jadąc zazwyczaj szybciej niż większąść kierowców.
Wiadomo, nie ma samochodu, którym nie można wylecieć z zakrętu [z wyjątkiem auta zepsutego, które nie jeździ ;-) ] trzeba przede wszystkim nie przeceniać własnych umiejętności i umiejętnośći innych użytkowników dróg i poboczy.

Co do stwierdzenia, że prędkość zabija - to nie przesadzajmy, bo dojdziemy do wniosku, że tylko stanie w miejscu jest bezpieczne. Zabija przede wszyskim brak wyobraźni i wynikająca z niego brawura.
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2008-11-16, 10:36   

wieza napisał/a:
albo wydaje ci sie ze jestes krolem szosy


Kto uwaza, ze jest kierowca gorszym niz przecietny - ręka do gory ;)

--
pozdrawiam
kierek
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-11-16, 20:17   

kier napisał/a:
Kto uwaza, ze jest kierowca gorszym niz przecietny - ręka do gory ;)


takich w Polsce nie ma... :-P

:mrgreen: ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-16, 21:49   

Ja bym może nawet podniósł, ale kolega nie raczył zdefiniować przeciętnej - Polska? Europejska? Światowa? Inna? d;
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-11-17, 11:19   

Pytanie prawie absurdalne: czy Logan jest bardziej prawo-, czy lewoskrętny? :-P Wcześniej przeczytajcie uzupełnienie pierwszego mojego postu. Może to mój nawyk? Jeśli gdzieś jadę staram się dobrać drogę tak, by jeśli już skręcać to w prawo, a nie w lewo.

Zastanawiałem się o zależności pomiędzy konstrukcją zawieszenia, a umiejętnościami kierowcy. Zamieszczam dla przykładu opinie o Hyundayu Pony, koreańskim samochodzie sprzedawanym w Polsce w I połowie lat 90. Na stronie ww.moto.gda.pl treściwe recenzje używanych samochodów, jak też test Dacii Logan 1.5 dci, i Dacii MCV 1.6/16V.

"Zbyt miękkie zawieszenie. Na długich nierównościach pojawiało się kołysanie. Zawieszenie auta zachowuje się niekorzystnie na nierównościach. Kołysanie, "podskakiwanie", tańce. Na gładkiej nawierzchni pracuje jednak bez problemów.Fachowcy nieomal zgodnie podkreślają, że jest to auto podsterowne, a jego stabilizatory nie zapobiegają przechyłom na zakrętach. Przy pełnym obciążeniu samochód wykazuje tendencję do zarzucania na mokrych nawierzchniach."

W sumie to już raczej do działu "technika jazdy"... Czytam "Praktyczny przewodnik opon zimowych" wydany przez sieć stacji serwisowych samochodów (na N...). Chcąc dobrze pokonać zakręt należy:

- w przypadku, gdy tył samochodu straci przyczepność lekko przyśpieszyć; lekkie przyspieszenie pozwoli na odzyskanie równowagi, oraz bezwględnie zapomnieć o gwałtownym hamowaniu, które powoduje utratę równowagi z tyłu
- ruchy kierownicą w zakręcie wykonywać delikatnie, i powoli, aby nie utracić przyczepności opon
- zakręt przejechać ze stałą prędkością
- przed wejściem w zakręt ograniczyć prędkość
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-11-17, 13:03   

Nie wiem jak jest w sedanie, ale w MCV nie doświadczyłem takich "rewelacji".
Generalnie auto prowadzi się jak przyklejone. Możliwe że w pewnym stopniu
to zasługa opona, ale nie całkowicie. Jadąc zwykle w trasie w okolicach 100km/h
nie stwierdziłem by na zakrętach auto nadmiernie się przechylało, idzie jak po szynach.

Jedynym dokuczliwym zjawiskiem, jest znacząco odczuwalny wiatr boczny.
Ale przy tej wielkości i wysokości auta to rzecz chyba normalna. W każdym razie
do tego jestem przyzwyczajony, bo we Fuionie było to samo.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-11-17, 18:52   

W kwestii zawieszenia, prowadzenia auta chciałbym zwrócić uwagę na jedną kwestię - dziennikarzyny coś tam wytykają Dacii i różnica pewnie jakaś może jest, ale jeśli porównujemy nowe auta. A jaki jest przeciętny samochód w Polsce? 8, 10, a raczej kilkunastoletnie auta z przebiegiem co najmniej 150 - 200 tys. km. Na tle takich aut (którymi sami zapewne jeżdżą) wytykają coś tam rumuńskiemu produktowi.

Jeździłem 7-letnim Focusem ("wzorowe zawieszenie, prowadzenie") z przebiegiem 140 tys. km. Wniosek? Do pięt Dacii nie dorasta. Na nierównościach poprzecznych ten to dopiero się kołysał. W zakrętach trzeba było się mocno koncentrować. Jakieś "myszkowanie" po drodze (uciekał w lewo). Auto było własnością serwisu Forda. Na pewno miało jakieś mniej lub bardziej poważne usterki, ale przecież było własnością serwisu, gdzie sami fachowcy :mrgreen: wokoło.

Nie wiem jak będzie z Dacią przy takim przebiegu, ale ... jak się dba, to się ma.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-11-17, 19:43   

dzisiaj z ciekawości po przeczytaniu postu sprawdziłem jak się trzyma moje MCV w zakrętach, wniosek nasuwa się tylko jeden. Jak na auto tych gabarytów nie mam zastrzeżeń. Mogło by być lepiej ale czy musi? W końcu nie jest to auto sportowe.
Ja jestem w pełni usatysfakcjonowany.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-17, 20:46   

Przy pokonywaniu zakrętów wiele zależy od rozmiaru felg i opon - na pewno lepiej bedzie sprawować się Dacia na 16 calowych obreczach i z oponą 205 profil np 50 niż na 14 calowych felgach i pełnych oponach o rozmiarze 165, a kazde z tych rozwiązań ma wady i zalety...........ergo należy poszukać kompromisu :-D
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-20, 03:19   Dacia TGV

http://www.daciaklub.pl/f...p=148629#148629
bebe napisał/a:
kto choć raz wyprzedzał na autostradzie tira MCVką, wie o czym mówię

Wyprzedzałem, ale... nie wiem? Chyba trzeba się umówić na spot autostradowy, żeby obadać parę spraw... (((: (Może to ja jestem dziwny i nie zauważam różnych rzeczy???).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-20, 13:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-11-20, 06:17   

laisar napisał/a:
Może to ja jestem dziwny i nie zauważam różnych rzeczy???).


To jest nas dwóch.
A może po prostu jeżdżą a wolno na tej autostradzie? :mrgreen: ;-)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-20, 11:56   

laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
kto choć raz wyprzedzał na autostradzie tira MCVką, wie o czym mówię

Wyprzedzałem, ale... nie wiem? Chyba trzeba się umówić na spot autostradowy, żeby obadać parę spraw... (((: (Może to ja jestem dziwny i nie zauważam różnych rzeczy???).

Przy prędkości przelotowej 140 km/h wyprzedzenie tira, ale też wyjechanie zza ekranów, z Przejścia dla Zwierząt Dużych i innych przeszkód stałych owocuje mocno odczuwalnym bujem i zmianą toru jazdy wymagającą korekty. Przy wietrze bocznym efekt jest silniej odczuwalny, przy braku wiatru - słabiej, ale jest.

Ponieważ Matylda ma również tendencję do dziwnych zachowań przy wejściu w zakręt z dohamowaniem, zaczynam podejrzewać, że coś jest nie tak z tym konkretnym egzemplarzem. :/
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne