Wysłany: 2016-08-22, 17:51 Brak mocy na zimnym silniku
Witam,
Zamierzam kupić Dacie Duster. I jestem po jeździe próbnej. Jedno co mnie martwi to, że na początku samochód nie miał mocy mimo pedału w podłodze. Po przejechaniu 500m było ok.
Czy te samochody już tak mają ? Przebieg nieco ponad 100 tys. km. Dodam, że to diesel.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-22, 18:33 Re: Brak mocy na zimnym silniku
ziom33 napisał/a:
Witam,
Zamierzam kupić Dacie Duster. I jestem po jeździe próbnej. Jedno co mnie martwi to, że na początku samochód nie miał mocy mimo pedału w podłodze.
Co znaczy nie miał mocy?
Robił żabkę?
Jeśli tak to spierdzielony soft sterujący silnikiem, naprawili już to, ponad 2 lata temu.
Może właściciel babol i od tamtego momentu nie pojawił się w ASO, to i ma stary...
Gość
Wysłany: 2016-08-22, 18:55
Po prostu nie można im za szybko wtedy się rozpędzić. Czy jeśli jest zły soft to jego aktualizacją dużo kosztuje ? Samochód nie szarpał.
Ostatnio zmieniony przez Gość 2016-08-22, 18:56, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2016-08-22, 19:54 Re: Brak mocy na zimnym silniku
Cav napisał/a:
ziom33 napisał/a:
Witam,
Zamierzam kupić Dacie Duster. I jestem po jeździe próbnej. Jedno co mnie martwi to, że na początku samochód nie miał mocy mimo pedału w podłodze.
Co znaczy nie miał mocy?
Robił żabkę?
Jeśli tak to spierdzielony soft sterujący silnikiem, naprawili już to, ponad 2 lata temu.
Może właściciel babol i od tamtego momentu nie pojawił się w ASO, to i ma stary...
Może i w dizlu poprawili ale nie w bęzynie- już jakieś sześć albo siedem razy z tym byłem i dalej to samo podobno wymieniali soft , świece no i oczywiście za każdym razem czyszczona magiczna przepustnica i dalej jest do dupy. No chyba ,że aso Wieliczka tylko ścieme wali albo pracują tam przypadkowi ludzie a nie koniecznie fachowcy.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2016-08-22, 21:41
Nie wiem jak w Dacii w diezlu, ale mialem okazję trochę używać Astrę 1,4 . I dla mnie to było ciężkie przeżycie. Do trochę ponad 2 tys. obrotów po prostu toto nie jedzie. Potem nagle dostaje strzała i rwie do przodu jak głupie. I to jest norma dla tego modelu. Ja bym w życiu nie kupił. Ale mówię za siebie. pozdr
Ciężko powiedzieć nie widząc samemu. Nikt przy zdrowych zmysłach nie pałuje zimnego silnika. Zimny silnik ma gorsze uszczelnienie cylindrów, bardziej otwarty EGR, co pogarsza jego sprawność.
Andi, jedź do Łyki. Mają tam dobrego mechanika. Wszyscy się śmieją że chodzi ze stetoskopem. Mnie jako pierwszemu, po testach jazdy autem, znalazł usterkę z klimą.
Opowiedz co i jak. Naszykuj się tylko na zostawienie auta w serwisie na dzień, dwa.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-23, 16:59
jurek napisał/a:
Nie wiem jak w Dacii w diezlu, ale mialem okazję trochę używać Astrę 1,4 . I dla mnie to było ciężkie przeżycie. Do trochę ponad 2 tys. obrotów po prostu toto nie jedzie. Potem nagle dostaje strzała i rwie do przodu jak głupie. I to jest norma dla tego modelu.
Nie - to jest norma dla wiekszości doładowanych silników.
I nie wadzi - benzyniakiem NIE JEŹDZI się poniżej 2 tys obr, więc ten wydumany problem nie istnieje.
Witam.
mam problem z dacia. niby wszystko fajnie pięknie, ale również nie ma mocy, czy to na ciepłym czy zimnym. silnik 1.4 75 KM, kiedyś w megance taki silnik miałem i jakoś jechała. a tu nie chce jechac więcej niż 120, chyba że z górki i ktoś popcha :D luz zaworowy zrobiony, błędów brak. jedynie czujnik temp. troszkę oszukuje. sonda ok. przewody świece też. Lewego powietrza nie bierze, nie mam na nią pomysłu.
zostaje do sprawdzenia :
czujnik temp powietrza zasysanego
przepływomierz lub czujnik ciśnienia w kolektorze
czujnik spalanie sutkowego(ogólnie czy zapłon wypada ) (ale z tego powonień być błąd )
Jakie masz czasy na temp roboczej ?
Jeszcze jest inna opcja , sprawdziłeś czy przy max wciśniętym gazie otwiera się max przepustnica ?
może linka spadła z mocowania albo się rozciągnęła
Albo ciągnie lewe powietrze, albo się przepustnica nie otwiera do końca. Do sprawdzenia jeszcze TPS. Masz czym zdiagnozować? Chociaż ELM i Torqe?
Masz komputer pokładowy jaki masz chwilowe żużycie paliwa przy prędkości max?
Witam!
Dorzucę swoje obserwacje z użytkowania Dustera 4,5 roku , 79500 km.
Silniki K9k mają stromą charakterystykę momentu , dlatego operując obrotami przy ruszaniu najlepiej startować z minimum 1100 obr/min na II biegu. Na I biegu można puścić sprzęgło bez gazu i samochód ruszy.
Na niskich obrotach jest minimalna "dziura" w momencie obrotowym i to jest niestety standard.
Przesiadając się z samochodu innej marki pierwsza jazda może być zaskoczeniem.
Pomijam oczywiście usterki (opisywane przez kolegów), które trzeba zdiagnozować w serwisie przed zakupem.
czujnik temp. powietrza zasysanego ok. lewego powietrza nie łapie. TPS sprawdzę ale wyglądało że działa. Mam cdif 2.5. nie ma kompa pokładowego. czujnik temp. silnika oszukuje pokazuje wartości na (-). wypadania zapłonów nie ma. czujnik ciśnienia w kolektorze działa. ciśnienie w kolektorze 400mbar. nie wiem tylko jaka powinna być prawidłowa wartość ale pewnie ok 350-450 mbar. więc myśle, że jest ok.
sprawdzę linkę. tego nie sprawdzałem. to auto siostry. niestety pojechała je kupować z ojcem. nie wzią bym bo nie mam czasu na naprawy. faktycznie jak przesiadłem sie ze swojego auta to byłem w szoku. to nie jedzie. punto 1.2 8v 60 KM lepiej jedzie, bez porównania. a jak ze swojego sie przesiadlem 100KM różnicy to porażka.
problem musi występować jeżeli auto nie może przekroczyć 120
Ja się też kiedyś tak naszukałem a właśnie spadło mocowanie linki i przepustnica otwierała się do połowy .
Gdyby łapał lewe powietrze wariował by na jałowych .
Jak temperatura na minusie to go zalewa, też nie będzie jeździł. Masz inny tester bo cdif potrafi oszukiwać z niektórymi parametrami. Podciśnienie ma się zmieniać w zależności od uchylenia przepustnicy..
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-08-28, 14:56, w całości zmieniany 1 raz
podciśnienie sie zmienia. ale na biegu jałowym powinno i jest stałe. drobne odchyłki tylko. to że oszukuje czasem to zauważyłem więc się czujnikiem temp. nie przejmuje. jak by na prawde tak było jak pokazuje to dawka by była bogata a z odczytu sondy wychodzi że jest uboga. do puki nie sprawdzę tej linki to niema co szukać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum