Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Brak mocy na zimnym silniku
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 2016-08-22, 17:51   Brak mocy na zimnym silniku

Witam,

Zamierzam kupić Dacie Duster. I jestem po jeździe próbnej. Jedno co mnie martwi to, że na początku samochód nie miał mocy mimo pedału w podłodze. Po przejechaniu 500m było ok.
Czy te samochody już tak mają ? Przebieg nieco ponad 100 tys. km. Dodam, że to diesel.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-22, 18:33   Re: Brak mocy na zimnym silniku

ziom33 napisał/a:
Witam,

Zamierzam kupić Dacie Duster. I jestem po jeździe próbnej. Jedno co mnie martwi to, że na początku samochód nie miał mocy mimo pedału w podłodze.


Co znaczy nie miał mocy?
Robił żabkę?
Jeśli tak to spierdzielony soft sterujący silnikiem, naprawili już to, ponad 2 lata temu.
Może właściciel babol i od tamtego momentu nie pojawił się w ASO, to i ma stary...
 
Gość

Wysłany: 2016-08-22, 18:55   

Po prostu nie można im za szybko wtedy się rozpędzić. Czy jeśli jest zły soft to jego aktualizacją dużo kosztuje ? Samochód nie szarpał.
Ostatnio zmieniony przez Gość 2016-08-22, 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
andi 


Marka: Dacia
Model: duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 10
Skąd: Nowe brzesko -Jonkoping
Wysłany: 2016-08-22, 19:54   Re: Brak mocy na zimnym silniku

Cav napisał/a:
ziom33 napisał/a:
Witam,

Zamierzam kupić Dacie Duster. I jestem po jeździe próbnej. Jedno co mnie martwi to, że na początku samochód nie miał mocy mimo pedału w podłodze.


Co znaczy nie miał mocy?
Robił żabkę?
Jeśli tak to spierdzielony soft sterujący silnikiem, naprawili już to, ponad 2 lata temu.
Może właściciel babol i od tamtego momentu nie pojawił się w ASO, to i ma stary...


Może i w dizlu poprawili ale nie w bęzynie- już jakieś sześć albo siedem razy z tym byłem i dalej to samo podobno wymieniali soft , świece no i oczywiście za każdym razem czyszczona magiczna przepustnica :-/ i dalej jest do dupy. No chyba ,że aso Wieliczka tylko ścieme wali albo pracują tam przypadkowi ludzie a nie koniecznie fachowcy.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-08-22, 20:00   

np bo z bęzynom różnie bywa :lol: .... jedź do innego serwisu.... w Krakowie masz dwóch innych Dealerów, plus drugi Auto Spektrum na Pow. Śląskich
 
Gość

Wysłany: 2016-08-22, 20:49   

Ale to normalne w tych samochodach ? Czy lepiej go nie kupować jeśli tak jest ?
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2016-08-22, 21:41   

Nie wiem jak w Dacii w diezlu, ale mialem okazję trochę używać Astrę 1,4 . I dla mnie to było ciężkie przeżycie. Do trochę ponad 2 tys. obrotów po prostu toto nie jedzie. Potem nagle dostaje strzała i rwie do przodu jak głupie. I to jest norma dla tego modelu. Ja bym w życiu nie kupił. Ale mówię za siebie. pozdr
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-08-22, 22:00   

Ciężko powiedzieć nie widząc samemu. Nikt przy zdrowych zmysłach nie pałuje zimnego silnika. Zimny silnik ma gorsze uszczelnienie cylindrów, bardziej otwarty EGR, co pogarsza jego sprawność.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2016-08-22, 22:20   

Astra na ciepło pracuje tak samo. pozdr
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-08-23, 08:45   

Andi, jedź do Łyki. Mają tam dobrego mechanika. Wszyscy się śmieją że chodzi ze stetoskopem. Mnie jako pierwszemu, po testach jazdy autem, znalazł usterkę z klimą.
Opowiedz co i jak. Naszykuj się tylko na zostawienie auta w serwisie na dzień, dwa.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-23, 16:57   

ziom33 napisał/a:
Po prostu nie można im za szybko wtedy się rozpędzić. Czy jeśli jest zły soft to jego aktualizacją dużo kosztuje ? Samochód nie szarpał.


Aktualizację zrobi ASO samo z siebie przy byle okazji.
Trzeba tylko zapłacić np. za przegląd.

Ile skasują za nowy soft, jeśli nic innego nie będziesz robił to nie wiem, bo auto mam na gwarancji i nie płacę w ASO za naprawy.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-23, 16:59   

jurek napisał/a:
Nie wiem jak w Dacii w diezlu, ale mialem okazję trochę używać Astrę 1,4 . I dla mnie to było ciężkie przeżycie. Do trochę ponad 2 tys. obrotów po prostu toto nie jedzie. Potem nagle dostaje strzała i rwie do przodu jak głupie. I to jest norma dla tego modelu.


Nie - to jest norma dla wiekszości doładowanych silników.
I nie wadzi - benzyniakiem NIE JEŹDZI się poniżej 2 tys obr, więc ten wydumany problem nie istnieje.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-23, 17:12   

Sprawdzenie softu i ewentualnie wgranie w ASO kosztuje 135 zł, bo pytałem z ciekawości.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-23, 19:29   

to nie jest normalne
_________________
Moje auto
 
emiliopl 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2011
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-08-27, 18:52   

Witam.
mam problem z dacia. niby wszystko fajnie pięknie, ale również nie ma mocy, czy to na ciepłym czy zimnym. silnik 1.4 75 KM, kiedyś w megance taki silnik miałem i jakoś jechała. a tu nie chce jechac więcej niż 120, chyba że z górki i ktoś popcha :D luz zaworowy zrobiony, błędów brak. jedynie czujnik temp. troszkę oszukuje. sonda ok. przewody świece też. Lewego powietrza nie bierze, nie mam na nią pomysłu.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-27, 20:14   

sondą afr bym sprawdził
_________________
Moje auto
 
emiliopl 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2011
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-08-27, 21:06   

jak o tym mowa to dawki i gazu i paliwa były ubogie.
przy czujniku temp. który zaniża powinny być raczej zawyżone dawki
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-27, 22:53   

zostaje do sprawdzenia :
czujnik temp powietrza zasysanego
przepływomierz lub czujnik ciśnienia w kolektorze
czujnik spalanie sutkowego(ogólnie czy zapłon wypada ) (ale z tego powonień być błąd )


Jakie masz czasy na temp roboczej ?



Jeszcze jest inna opcja , sprawdziłeś czy przy max wciśniętym gazie otwiera się max przepustnica ?
może linka spadła z mocowania albo się rozciągnęła
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-08-27, 22:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-08-27, 23:08   

Albo ciągnie lewe powietrze, albo się przepustnica nie otwiera do końca. Do sprawdzenia jeszcze TPS. Masz czym zdiagnozować? Chociaż ELM i Torqe?
Masz komputer pokładowy jaki masz chwilowe żużycie paliwa przy prędkości max?
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2016-08-28, 09:18   

Witam!
Dorzucę swoje obserwacje z użytkowania Dustera 4,5 roku , 79500 km.
Silniki K9k mają stromą charakterystykę momentu , dlatego operując obrotami przy ruszaniu najlepiej startować z minimum 1100 obr/min na II biegu. Na I biegu można puścić sprzęgło bez gazu i samochód ruszy.
Na niskich obrotach jest minimalna "dziura" w momencie obrotowym i to jest niestety standard.
Przesiadając się z samochodu innej marki pierwsza jazda może być zaskoczeniem.
Pomijam oczywiście usterki (opisywane przez kolegów), które trzeba zdiagnozować w serwisie przed zakupem.
 
emiliopl 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2011
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-08-28, 12:01   

czujnik temp. powietrza zasysanego ok. lewego powietrza nie łapie. TPS sprawdzę ale wyglądało że działa. Mam cdif 2.5. nie ma kompa pokładowego. czujnik temp. silnika oszukuje pokazuje wartości na (-). wypadania zapłonów nie ma. czujnik ciśnienia w kolektorze działa. ciśnienie w kolektorze 400mbar. nie wiem tylko jaka powinna być prawidłowa wartość ale pewnie ok 350-450 mbar. więc myśle, że jest ok.
sprawdzę linkę. tego nie sprawdzałem. to auto siostry. niestety pojechała je kupować z ojcem. nie wzią bym bo nie mam czasu na naprawy. faktycznie jak przesiadłem sie ze swojego auta to byłem w szoku. to nie jedzie. punto 1.2 8v 60 KM lepiej jedzie, bez porównania. a jak ze swojego sie przesiadlem 100KM różnicy to porażka.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-28, 12:55   

problem musi występować jeżeli auto nie może przekroczyć 120
Ja się też kiedyś tak naszukałem a właśnie spadło mocowanie linki i przepustnica otwierała się do połowy .
Gdyby łapał lewe powietrze wariował by na jałowych .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-08-28, 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
emiliopl 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2011
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-08-28, 14:21   

sprawdze tą linkę. jak by to było coś oczywistego to bym się nie pytał. znając życie jakaś duperelka to będzie. pewnie nic poważnego.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-08-28, 14:54   

Jak temperatura na minusie to go zalewa, też nie będzie jeździł. Masz inny tester bo cdif potrafi oszukiwać z niektórymi parametrami. Podciśnienie ma się zmieniać w zależności od uchylenia przepustnicy..
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-08-28, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
emiliopl 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2011
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-08-28, 15:24   

podciśnienie sie zmienia. ale na biegu jałowym powinno i jest stałe. drobne odchyłki tylko. to że oszukuje czasem to zauważyłem więc się czujnikiem temp. nie przejmuje. jak by na prawde tak było jak pokazuje to dawka by była bogata a z odczytu sondy wychodzi że jest uboga. do puki nie sprawdzę tej linki to niema co szukać.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne