Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 09 Maj 2015 Posty: 9 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-08-30, 09:15 Korektor siły hamowania - brak hamulców z tyłu
Witam mam problem z Dacią Logan 2005 rok. Brak hamulców z tyłu, winny korektor. Czy da się to jakoś rozebrać i uruchomić? Mechanik powiedział, że trzeba kupić nowy, ale pewnie dlatego że nie chce mu się rozebrać tego. Mam na oku korektor z innej Dacii 2008 rok, rozbitek, przebieg 78 tyś., lecz też nie mogę mieć pewności co do niego bo stoi od wiosny na szrocie, można zdemontować. Śmiało brać tą używkę i zakładać do mojej?
To ważny element, ABSu pewnie nie masz. Jak słabo hamuje tył, to jedynie diagnosta zauważy, jak za mocno, to na mokrym zakręcie może być bardzo nieprzyjemnie. Jeśli cena nie jest zabójcza (powiedzmy do 150zł) odżałowałbym na nowy.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-30, 10:59
ZTCP nowy korektor to było coś około 1000 PLN jakiś czas temu. Ale prawdopodobnie niewielkim nakładem pracy dałoby się stary skutecznie reanimować - trzeba rozebrać porządnie wyczyścić , wymienić uszczelnienia i porządnie przesmarować smarem do tłoczków hamulcowych.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-08-30, 11:20 Re: Korektor siły hamowania - brak hamulców z tyłu
marcin10312 napisał/a:
Witam mam problem z Dacią Logan 2005 rok. Brak hamulców z tyłu, winny korektor. Czy da się to jakoś rozebrać i uruchomić? Mechanik powiedział, że trzeba kupić nowy, ale pewnie dlatego że nie chce mu się rozebrać tego. Mam na oku korektor z innej Dacii 2008 rok, rozbitek, przebieg 78 tyś., lecz też nie mogę mieć pewności co do niego bo stoi od wiosny na szrocie, można zdemontować. Śmiało brać tą używkę i zakładać do mojej?
Jezeli korektor jest taki sam ( te same numery) za dobra cene to kup.
Korektor hamowania to jest zawor chydrauliczny, ktory przekazuje wieksze lub mniejsze cisnienie plynu na tylna os w zaleznosci od obciazenia. Rozbieralem kiedys taki z Iveco i udalo mi sie go zreanimowac. Najprawdopodobniej tloczek, ktory jest w srodku zatarl sie lub zapiekl. Rozbiez i wyczysc uwazaj na uszczelnienia zeby nie uszkodzic.Tloczek powinien przesuwac sie plynnie bez zadnych zaciec. I tak nie masz nic do stracenia bo i tak nie dziela. Kontynuacja jazdy z uszkodzonym korektorem spowoduje: obnizenie bezpieczenstwa na drodze, szybkie zurzycie klockow z przodu
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 09 Maj 2015 Posty: 9 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-08-30, 12:42
U mnie ten korektor to już ze 2 lata stoi i nie działa. W tym wątku ten sam przypadek, kolega napisał że był przerdzewiały pod tą gumą. U mnie to samo wczoraj patrzyłem i wyraźnie czuć przez palce rdzę pod tą gumą. http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=25
Chyba zostaje zamówić ten z tego rozbitka tylko tam jest jest 1.5 ON 2008 rok będzie pasować?
Ostatnio zmieniony przez marcin10312 2016-08-30, 12:44, w całości zmieniany 1 raz
Korektor się wymienia. Zestawu naprawczego do niego nie ma. Naprawiać i rozbiera też sensu nie widzę bo obudowa z aluminium i tak się potrafi zapięć że ci obudowa popęka. Na bezpieczeństwie się się nie oszczędza. Zawsze powtarzam nie stać cię sprzedaj i zacznij jeździć autobusem. Kasę na bilety będziesz miał że sprzedaży.
To jest chyba tak skomplikowane, jak pompka hamulcowa bez serwa albo cylinderek hamulcowy. Czyli zakładając 3x1000 to hydraulika tylnej osi stanowi 10% ceny auta (nawet więcej, bo jeszcze rurki i wężyki). Śmiech na sali.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-08-30, 23:26
kali napisał/a:
Korektor się wymienia. Zestawu naprawczego do niego nie ma. Naprawiać i rozbiera też sensu nie widzę bo obudowa z aluminium i tak się potrafi zapięć że ci obudowa popęka. Na bezpieczeństwie się się nie oszczędza. Zawsze powtarzam nie stać cię sprzedaj i zacznij jeździć autobusem. Kasę na bilety będziesz miał że sprzedaży.
Zgadzam sie z toba i tez proponuje wymiane ale ja jeden odratowalem i przedluzlem mu zycie.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-08-30, 23:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 09 Maj 2015 Posty: 9 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-12-02, 17:33
Zakupiłem korektor z jakiegoś rozbitka używany, gość powiedział ze sprawny. Dziś byłem u mechanika i powiedział, że to złom.
Teram moję pytanie jak się zabrać do jego rozbiórki, nie mam nic do stracenia. Może te tłoczki się zapiekły i trzeba to ruszyć i będzie działać? Proszę o poradę jak się do tego zabrać?
Tak wygląda ten korektor.
[
Ostatnio zmieniony przez marcin10312 2016-12-02, 17:42, w całości zmieniany 1 raz
marcin10312, życie masz jedno, więc nie oszczędzaj na hamulcach.
Kup nowy i będziesz miał spokój, a jak zregenerujesz "złom" to znowu po jakimś czasie nawali i co?
Pozorna oszczędność....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-03-08, 09:05
Idz do sklepu motoryzacyjnego i kup korektor sily hamowania, bo za jakis czas napiszesz temat, ze ktos ci wyjechal a ty nie wyhamowales. Czego oczywiscie nie zycze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum