Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 12V zamiast 1.2 16V (niby 1.2, bo 1149cm3) San, Log, MCV
Autor Wiadomość
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-02, 12:29   1.0 12V zamiast 1.2 16V (niby 1.2, bo 1149cm3) San, Log, MCV

http://www.daciaklub.pl/f...1686281#1686281
laisar napisał/a:
[...]
Drugi motor to B4D - dla sandero i logana. Jest litrowym, większym bratem kwidowej osiemsetki.

Ponieważ to informacje z dokumentacji technicznej, to oczywiście nie wiadomo nic na temat terminów i krajów, w jakich się pojawią.
Wygłada na to, że ta "zaraza" już nadeszła :-x - atmosferyczna trójcylindrówka 1.0 12V 55kW/75KM w Daciach Sandero, Logan, MCV.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-09-02, 13:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-09-02, 13:19   

75km z litra pojemności to jeszcze nic strasznego.
Tyle to miała moja vectra z '92 (2.0 150km).

Gorzej, bo spadnie wartość momentu i auto będzie jeszcze bardziej dychawiczne "u dołu", czyli przy normalnej miejskiej jeździe.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-09-02, 13:52   

Trzycylindrowe 1.0 75KM w małych Oplach (mówię np. Karlu) jeździ bardzo fajnie.
_________________
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-02, 14:30   

Trójcylindrowe 1.0 75KM może i jeździ w Karlu bardzo fajnie (BTW, maluch i CC700 też jeżdżą fajnie ;-) , a dwa garczki mają), ale w MCVce czy Fabii III kombi już niekoniecznie.
Ostatnio zmieniony przez DD 2016-09-02, 14:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-09-02, 14:43   

Wg autocentrum Sandero i Karl ważą praktycznie tyle samo.
Do jazdy w pojedynkę powinno wystarczyć.
Byle skrzyni za bardzo nie skrócili, bo jazda poza miastem zrobi się zdecydowanie męcząca.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 322
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-09-02, 23:19   

mbar napisał/a:
Trzycylindrowe 1.0 75KM w małych Oplach (mówię np. Karlu) jeździ bardzo fajnie.


Ale czy ten nowy silnik Dacii to na pewno 3 cylindry, liczba 4 w nazwie sugerować może coś innego, a poza tym


laisar napisał/a:
route2000 napisał/a:
laisar napisał/a:
Drugi motor to B4D - dla sandero i logana. Jest litrowym, większym bratem kwidowej osiemsetki.

... i ma cztery "gary"?

Tak.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-03, 00:03   

krimar napisał/a:
liczba 4 w nazwie sugerować może coś innego

W kodzie technicznym Renault nie jest zawarta informacja o liczbie cylindrów - 4 na drugiej pozycji oznacza "4 zawory na cylinder".

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Renault_engines#Alphanumeric


krimar napisał/a:
a poza tym
laisar napisał/a:
route2000 napisał/a:
... i ma cztery "gary"?
Tak.

Taką wtedy znalazłem informację - jak widać błędną.

(W dokumentacji były tylko kody, bez żadnych danych czy rysunków).
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-03, 08:23   

Żeby chociaż te silniki od kosiarek paliły mniej od starszych, jak to zapowiadają producenci...
Tymczasem dziennikarskie testy wykazują że palą tyle samo albo i więcej. Słynny casus Ford 1.0 vs Mazda 2.0, która spala mniej od ekologicznego forda.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-09-03, 08:49   

jan ostrzyca napisał/a:
Żeby chociaż te silniki od kosiarek paliły mniej od starszych, jak to zapowiadają producenci...
Tymczasem dziennikarskie testy wykazują że palą tyle samo albo i więcej. Słynny casus Ford 1.0 vs Mazda 2.0, która spala mniej od ekologicznego forda.


Janek, gdzie widziałeś kosiarkę z trzema garami? Ja bym takiej nie kupił ;-)
A co do spalania - ten downsizing to jest jakieś dziwactwo. Spalanie, czyli koszty użytkownika, wcale się nie zmniejszają. Wprost przeciwnie - wysokie wymogi czystości paliwa i jakości olejów sprawiają, że rosną (choć znów - jakość produkcji silników sprawia, że przeglądy robi się nico rzadziej...). Moje skody Fabie z silnikami 1,3 (bodaj 64 KM) i 1,6 (75 KM), potrzebowały tyle samo paliwa, ile obecne małe silniki, np. 1,2 tsi 86KM w skodzie fabii, czy 1,2 nissana 80 KM 3 cylindry - piszę o maszynach, które znam z własnego doświadczenia. Zatem, chyba na spalaniu nie zyskujemy. Może (de facto: fałszywie zmierzone, bo wg norm unijnych) te sztucznie mierzone emitowanie substancji szkodliwych jest mniejsze...

PS. oczywiście - te stare autka z silnikami 1,3 i 1,6 to Felicie, a nie Fabie.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2016-09-10, 22:55 ]
O feliciach - http://www.daciaklub.pl/f...1707620#1707620.
Ostatnio zmieniony przez piku 2016-09-07, 19:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-03, 10:23   

liczy się tylko emisja CO2, producenci mają limity, jeśli przekroczą to będą musieli płacić. Dlatego jest tak słabo przy wyborze fajnego silnika do samochodu. Zostaje nam sama turbo padlina. Ciekawe jakie silniki Dacia zastosuje do Dustera II. I czym właściwie będzie Duster czy tak jak dzisiaj autem prawie terenowym czy wydmuszką zwaną Suvem
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-03, 10:56   

Z tym ograniczaniem trucizn też lipa. Emisja smrodów teoretycznie spada, wraz ze spadkiem spalania. Tylko te gówna palą tyle samo, albo więcej co dużo większe silniki, wobec tego wydzielają odpowiednio więcej trucizn. Jeśli dodamy szwindle w testach, może wyjść że nowoczesne silniki trują bardziej niż przestarzałe.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-09-03, 17:23   

Karl teścia w trasie ma spalanie 4,7 (rzeczywiste!) a w cyklu mieszanym -- 5,9 - 6,1 l/100km.
_________________
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-09-03, 17:42   Re: 1.0 12V zamiast 1.2 16V (niby 1.2, bo 1149cm3) San, Log,

DD napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1686281#1686281
laisar napisał/a:
[...]
Drugi motor to B4D - dla sandero i logana. Jest litrowym, większym bratem kwidowej osiemsetki.

Ponieważ to informacje z dokumentacji technicznej, to oczywiście nie wiadomo nic na temat terminów i krajów, w jakich się pojawią.
Wygłada na to, że ta "zaraza" już nadeszła :-x - atmosferyczna trójcylindrówka 1.0 12V 55kW/75KM w Daciach Sandero, Logan, MCV.

Zatem czekam na tipo kombi i jego cenę

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2016-09-10, 22:51 ]
O tipo - http://www.daciaklub.pl/f...1707303#1707303 i dalsze.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-03, 19:52   

ale można kupić samochody z fajnymi silnikami tylko trzeba poszukać lub odpowiednio więcej zapłacić .
Zresztą nie możecie pisać że wszystko opiera się na pojemności i mocy katalogowej .
Dla przykładu , popularne u nas silniki grupy VW 1.3-1.4 -1.6 8 zaworowe mimo małej mocy katalogowej bo 50-70 KM były dużo bardziej żwawe w tych samych autach od swoich bliźniaków 1.4-1.6 16 zaworowych a te miały minimum 100 koni .
Do tego paliły 1-2 więcej paliwa .

K4M specjalnie udanym silnikiem nie jest , pali dużo , jedzie słabo jego największą zaletą jest bardzo mało awaryjność i tania eksportacja . Do tego w starych odmianach miał dużo problemów z KZFR co generowało dużo koszta .

To coś jak 1.9 tdi i 2.0 tdi jeden jest legendą a drugi pośmiewiskiem mimo zbliżonych parametrów fabrycznych .
Nie porównujcie niczego z silnikami skyactive 2.0 mazdy bo to są bardzo skomplikowane konstytucje można powiedzieć że pionierskie na rynku bliżej im do diesla niż do benzyny .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-03, 19:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-09-03, 21:38   

jak wtrysk będzie pośredni i regulacja zaworów hydrauliczna, to silnik będzie chętnie kupowany, nawet pomimo trzech cylindrów ;-)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-04, 07:16   

No wlaśnie , trzy cylindry to mniejsze opory wewnętrzne i bezwładność cieplna więc już choćby z tego powodu niższe spalanie .... wiadomo że to silnik do miejskich wozideł ale jeśli nie skopano wyrównoważenia i tolerancji dla LPG to czemu nie ?
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-09-04, 08:07   

Ten 1.0 12v może być całkiem fajny w Dacii, choćby ze względu na to że będzie miał łańcuch rozrządu, miałem 1.2 w 301 82KM 3 cylindry fajnie to chodziło i spalanie tez małe.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-04, 11:58   

Zapraszam na jazdę próbną Twingo sce czyli 1.0 70 km. A później piszcie jaki to zajebisty silnik
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-04, 12:15   

Tyle że nawet gdyby włożyć do Twingo V8 to i tak byłaby to jeżdżąca kupa. To chyba najbardziej spartolony model Renault w dziejach .... i akurat nie przez silniki ...
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-09-04, 12:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-09-09, 09:03   

Wiadomo już kiedy ten silnik wejdzie do Dacii w Polsce? Pewnie od nowego roku.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-11, 10:30   

Teoretycznie do tego silnika jest też opcja na Easy-R.

W Indiach KWID ma mieć taką wersję -> skrzynia w pokrętle bez trybu manualnego.

http://indianautosblog.co...o-Expo-2016.jpg
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-14, 13:14   

vulcanor napisał/a:
Wiadomo już kiedy ten silnik wejdzie do Dacii w Polsce?
Chyba nie wiadomo jeszcze niczego konkretnego, na razie są tylko te ww. węgierskie cenniki.

A propos cenników, na dacia.pl najwyraźniej właśnie robią się nowe cenniki, bo obecnie zamiast cenników wczytuje się:
"
Przepraszamy

Cennik w trakcie aktualizacji

Zapraszamy ponownie później!
www.dacia.pl

"

Czy w tych nowych polskich cennikach będzie już coś o 1.0 12V 75KM to ja nie wiem, ale tak czy siak, jeśli ktoś nosił się z zamiarem zakupu w niedalekiej przyszłości nowej Dacii z 1.2 16V 73KM, to chyba lepiej nie zwlekać...

vulcanor napisał/a:
Pewnie od nowego roku.
A dlaczego akurat od nowego roku?
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-14, 17:20   

Z ostatniej chwili ;-) : W końcu, po ponad trzech m-cach, pojawiły sie nowe cenniki Dacii. Co ciekawe, mimo że cenniki te pojawiły się na stronie dacia.pl dzisiaj, tzn. 14.09.2016 (po g.15:00, a przed 17:30), to obowiązują od 06.09.2016.
Jeśli chodzi już konkretnie o cenniki Sandero, Logan, Logan MCV, to nadal (jeszcze? ;-) ) podstawowym silnikiem jest 1.1 12V 73KM, zwany potocznie ;-) "1.2 16V 75". Przy okazji zauważyłem, że nie ma już "golasów" Logan i L. MCV, zaczynają się od SL Open, a dodatkowo nie ma też diesli w Loganie.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-09-15, 21:06   

Brak diesli trochę niepokoi, jakby nie patrzeć tu Dacia miała mocny atut - duże kombi z dieslem w dwóch rozmiarach za cenę, którą inni wołają za auta segmentu B...
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-09-16, 04:35   

Logan MCV nadal jest z dieslem.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne