tommylee1 ja mam logan 2 1,2 16v i clio4 1,2 16v,jak poruszam się tylko po łodzi to spalanie 7,2 litra Pb nie schodzi niżej w żadnym samochodzie mimo ich małej wagi, każdy wyjazd poza miasto i złapanie kawałka trasy bez świateł powoduje natychmiastowe zmniejszenie spalania, jechałem ze znajomym trasa nad morze autostrada a1, tempomat 110 km, ja clio, kolega znany samochód z silnikiem 1.6, u mnie komputer pokazywał średnie z przejazdu 5,5 u niego 7,2 litra. Dlatego nie wierze że ktoś poruszając się tylko po mieście ma spalanie 8 litrów z silnikiem 1,6Pb
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
I ciekawostka, o której nie wszyscy wiedzą.
Po zaświeceniu się rezerwy i przejechaniu około 50km zaczyna mrugać ta wewnętrzna "cegiełka" w ramce. Ogólnie od włączenia rezerwy przejechałem około 65km do tankowania. Weszło 46,63L po korek.
u mnie w Lodgy i poprzednim MCV II jak tylko zaświeca się rezerwa to ostatnia cegiełka zaczyna mrugać.
tommylee1 ja mam logan 2 1,2 16v i clio4 1,2 16v,jak poruszam się tylko po łodzi to spalanie 7,2 litra Pb nie schodzi niżej w żadnym samochodzie mimo ich małej wagi, każdy wyjazd poza miasto i złapanie kawałka trasy bez świateł powoduje natychmiastowe zmniejszenie spalania, jechałem ze znajomym trasa nad morze autostrada a1, tempomat 110 km, ja clio, kolega znany samochód z silnikiem 1.6, u mnie komputer pokazywał średnie z przejazdu 5,5 u niego 7,2 litra. Dlatego nie wierze że ktoś poruszając się tylko po mieście ma spalanie 8 litrów z silnikiem 1,6Pb
Jestem podobnego zdania. Ja w trasie na Pb miałem nawet 5,98 l na drodze krajowej jadąc max. 90 km/h. Na gazie udało mi się najlepszy wynik w trasie na LPG uzyskać 8,40l.
100% po Łodzi to średnio 13 l na 100.
Najważniejsza jest cena LPG. Obecnie w Łodzi 1.83 na Circle k
Że swojego doświadczenia wiem, że ilość zatankowanego gazu różni się na stacjach. Miałem już 3 auta w LPG i tak naprawdę dwa ostatnie tankowałem na tej samej stacjj, przy silniku K4M 1.6 spalanie miałem zawsze na poziomie 10l gazu, jak tankowałem na innej wychodziło nawet 12l, odcinki zawsze podobne. Dustera zalewam w tym tyg gazem więc napiszę jaki wynik.
Przebieg 29494km
I ciekawostka, o której nie wszyscy wiedzą.
Po zaświeceniu się rezerwy i przejechaniu około 50km zaczyna mrugać ta wewnętrzna "cegiełka" w ramce. Ogólnie od włączenia rezerwy przejechałem około 65km do tankowania. Weszło 46,63L po korek.
Z tą mrugającą cegiełką nie wiedziałem ale też nie zauważyłem:)
Miałem podobną sytuację wracając z Chorwacji. Na Węgrzech nie chciało mi się zjeżdżać z autostrady a jechałem na rezerwie z duszą na ramieniu ok 60-70 km. Myślałem, że dojadę na oparach a tu niespodzianka: wlałem 46l z drobnymi . Ciekawy jestem jak to z tą rezerwą jest
Jest i spalanie na LPG.
Zatankowane jakieś 26.26l. gazu.
Przebieg 288.9 km, co daje wynik ok. 9l gazu na 100km.
Głownie kręcenie się po wiosce + 3 razy Łódź.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 26 Maj 2019 Posty: 40 Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2019-10-05, 15:50
ASH_85PL napisał/a:
Warunki:
Jestem po drugim tankowaniu benzyny po odbiorze samochodu z salonu. Samochód w okresie docierania, więc jeżdżę bardzo (może nawet skrajnie) delikatnie operując gazem, staram się nie przekraczać 2,5 tyś. obrotów i 100 km/h. Nie przełączałem jeszcze nigdy na LPG. Automatyczna klimatyzacja włączona cały czas, temperatura zewnętrzna bliska zadanej (20-22 stopnie). Jeżdżę głównie sam lub z jedną pasażerką, bez bagaży. Trasy zazwyczaj 25-37 km, 75% drogi krajowe, 25% miasto.
Obliczenia:
Stan licznika przy odbiorze z salonu - 4,9 km
Stan licznika przy pierwszym tankowaniu do pełna - 32,6 km
Stan licznika przy drugim tankowaniu do pełna - 664 km
Dystans przejechany pomiędzy tankowaniami - 631,4 km
Ilość beznzyny wlana przy drugim tankowaniu do pełna - 40,38 l (koszt - 204,73 zł)
Wynik: 6,40 l / 100 km (32,42 zł / 100 km).
Czas na wyniki z LPG...
Warunki:
Samochód krótko po docierce, ale jeżdżę już całkowicie normalnie (tzn. z normalną jak dla mnie dynamiką, ani to szybko ani wolno w mojej ocenie). Automatyczna klimatyzacja włączona cały czas, chociaż na korzyść niskiego spalania gra fakt, że temperatura zewnętrzna jest 5-15 stopni niższa od zadanej. Jeżdżę głównie sam lub z jedną pasażerką, bez bagaży. Trasy zazwyczaj 25-37 km, 75% drogi krajowe, 25% miasto. Start/stop podobnie jak w pomiarze powyżej wyłączony. Tankowanie na tej samej stacji (Orlen), tym samym pistoletem.
Skrócone obliczenia (z 4 tankowań LPG do pełna):
Stan licznika na początku pomiaru (2019-09-13) - 3'206 km
Stan licznika na końcu pomiaru (2019-10-05) - 4'487 km
Przejechany dystans - 1'281,0 km
Zużyte LPG - 108,44 l (koszt - 211,45 zł)
Wynik: 8,47 l / 100 km (16,51 zł / 100 km).
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z wyniku na LPG. Ten na benzynie jest niemiarodajny przez to, że wtedy na docierce jeździłem skrajnie mało dynamicznie. Poszczególne tankowania na LPG są zadziwiająco stabilne:
1) 8,44 l / 100 km,
2) 8,42 l / 100 km,
3) 8,43 l / 100 km,
4) 8,56 l / 100 km.
Fakt, że zdecydowaną większość kilometrów robię ciągle na tej samej trasie (do pracy i z pracy), ale i tak nie spodziewałem się tak zbliżonych wyników z poszczególnych tankowań.
Drugie tankowanie:
- spalanie ok. 8,6 l (liczone z kalkulatora)
- przejechane 500 km, na stacji weszło ok. 43 litry do pierwszego odbicia, 10-15 km jeżdżone na rezerwie
Wg komputera:
- spalanie 8,6
- średnia prędkość 29,3 km/h
- 79/100 punktów w Eco-punktacji
Jazda normalna po mieście bez korków i bez klimy, na bardzo krótkich odcinkach (3, 5 km).
Przebieg 1000 km.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-07-28, 23:54
Wyjazd nad morze to i ja opisze spalanie swojego Dustera. Przebieg około 56tyś, na pokładzie dwójka dorosłych osób ( ze 150kg), trójka dzieci ( około 45kg), bagażnik zapakowany na FULL do rolety, a na dachu box o pojemności 300l. Duster na pełnym baku przejechał 592km z czego 85% to trasa ( większość drogi krajowe ale było i klika dróg ekspresowych około 70km) a 15% miasta i miasteczka ( zazwyczaj korki po 30-40 minut) . Z 1/3 trasy odbyła się włączona klimatyzacja. Prędkość przelotowa 90-95km/h ale zdarzała się i 110-120km/h spalanie według komputera przez dłuższy czas utrzymywało się w granicy 6.7-6.9 l/100km a finalnie podczas tankowania komputer wskazywał równe 7,0l/100km. Do baku zalałem 43l ( do pierwszego odbicia 42.2l) czyli spalanie z dystrybutora 7,4l/100km. Patrząc na wyniki innych kolegów nie jest źle, biorąc pod uwagę, że miałem boxa na dachu ale nie ma co porównywać spalania tego auta do Logana MCV II 1.2 16v z LPG, który z tym samym boxem i tymi samymi osobami, rok wcześniej osiągnął spalanie LPG 7.2/100km jadać z prędkościami rzędu 150-170km/h. Na plus Dustera jest fakt, że mimo dużych obaw auto to bez problemu rozpędzało się do 100km/h a na drogach szybkiego ruchu z włączonym AC spokojnie przyśpieszało do 140km/h
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-08-07, 22:02
Powrót znad morza i wypalony kolejny bak paliwa. Cykl mieszany tz. 70% trasa - drogi ekspresowe z prędkością do 150km/h + drogi krajowe z prędkością 90-100km/h natomiast 30% to kręcenie się po miastach i miasteczkach. Przejechany dystans do zatankowania 558km, auto z boxem na dachu, w 50% załadowane całkowicie . Po zaświeceniu się rezerwy przejechane autem z 20km, podczas tankowania do baku do równego weszło 40l. Srednie spalanie według komputera 7.2l natomiast z dystrybutora 7.17l
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum