Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster, Sandero - LPG i gwarancja
Autor Wiadomość
discharge 


Marka: Giant
Model: X1200
Silnik: pedały
Rocznik: 1997
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 30
Skąd: Polska/miasto
Wysłany: 2021-07-27, 19:12   Duster, Sandero - LPG i gwarancja

Rozważam zakup Dacii Duster (może Sandro Stepway).

Nie znalazłem umowy gwarancyjnej na stronie ale za to znalazłem coś takiego:

OGÓLNE WARUNKI UMOWY SERWISOWEJ EASY SERVICE DLA SAMOCHODÓW MARKI DACIA

punkt 3.2 mówi czego “Easy Service” nie obejmuje, np.:

    "-instalacji LPG, która nie jest wyposażeniem fabrycznym pojazdu"

To można dwojako rozumieć:

    Nie obejmuje instalacji LPG która nie jest wyposażeniem fabrycznym (a tą, która jest - obejmuje)

albo, co bardziej logiczne i proste

    Nie obejmuje instalacji LPG bo ta nie jest uznawana za wyposażenie fabryczne.


Powiedzmy, że mogę nie brać Easy Service.
Ale co z gwarancją? Czy obejmuje LPG?
Czy obejmuje zużycie gniazd zaworowych wypalonych długotrwałym działaniem spalanego gazu?
Czy te gniazda są jakoś wzmocnione, skoro jednak Dacia oferuje wersję ze swoją instalacją LPG?
Albo czy stosowany jest jakaś forma zabezpieczenia? (wspomniano gdzieś o "lubryfikacji" czy dotrysku małych ilości benzyny)
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-27, 19:55   

W Sandero numery części silnika z LPG jak i bez są takie same. Jak zdecydujesz się na dotrysk Pb to nie potrzebujesz lubryfikacji. Pytanie czy w oryginalnych instalacjach Landi Renzo dotrysk jest, bo raczej nie. Już dawno zalecano raz na jakiś czas pojeździć kilka dni na samej benzynie i nie było z tym prblemu.
_________________
 
discharge 


Marka: Giant
Model: X1200
Silnik: pedały
Rocznik: 1997
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 30
Skąd: Polska/miasto
Wysłany: 2021-07-28, 08:28   

eliks napisał/a:
W Sandero numery części silnika z LPG jak i bez są takie same.

No to nie zapowiada to nic dobrego. Chyba że głowica jest robiona pod LPG a montowana pod Pb i LPG. Ale to czysta spekulacja.

eliks napisał/a:
Już dawno zalecano raz na jakiś czas pojeździć kilka dni na samej benzynie i nie było z tym prblemu.


A co to miało by niby dać? Z tego, co zdążyłem wyczytać, problem polega na tym, że gaz spala się dłużej niż mieszanka paliwowo-powietrzna (benzyny) i to wypala gniazda zaworowe.
Ostatnio zmieniony przez discharge 2021-07-28, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-28, 09:24   

Ja bym się nie bał tego wypalania gniazd, to takie trochę yeti. Wiesz, jeździłem na L-ce 2006-2011r i tam mieliśmy Punta, potem Grande Punta 1.2 od nowości w gazie BRC. Najstarsze auto jak sprzedawaliśmy miało 540000. Robiłem 7000km miesięcznie jeżdżąc 2 różnymi autami, tam nigdy nie było problemu z silnikiem.

A dlaczego pojeździć na Pb co jakiś czas? Ano dlatego że to samo zdrowie dla wtryskiwaczy benzynowych, odświeżą się i wyczyszczą a poza mapa się układa.
Tutaj widziałem już Dacie na LPG powyżej ,200k km i nadal jakoś działają.
_________________
 
P_Floyd 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 TCE LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 26
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2021-07-28, 10:02   

Ostatnio w ramach Easy Service naprawiali mi w ASO elektrozawór gazowy (znany na forum problem z zawieszaniem się). Podobno wprowadzali zalecaną modyfikację producenta. Nie było żadnego problemu. Wszystko zrobili za darmo. Instalacja fabryczna. Auto ma w tej chwili przejechane 44 tys. km i do tej pory nic się nie działo. Po drugim zawieszeniu się zaworu umówiłem się na wizytę w ASO. Ja jak na razie nie narzekam.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-28, 10:07   

discharge napisał/a:
Nie obejmuje instalacji LPG która nie jest wyposażeniem fabrycznym (a tą, która jest - obejmuje)

To jest właśnie ten przypadek i to on jest bardziej logiczny i prosty oraz literalnie zgodny z zapisem w warunkach.
 
discharge 


Marka: Giant
Model: X1200
Silnik: pedały
Rocznik: 1997
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 30
Skąd: Polska/miasto
Wysłany: 2021-07-28, 13:20   

Z tego co piszecie wygląda to wszystko ładnie. Ja osobiście staram się wyłączyć emocje na czas decyzji co zakupić ale niestety one mi ciągle grają. I owe emocje podpowiadają mi Dacię Duster. A rozum mi mówi, że te koreańczyki, japończyki i żabojady są jakieś obce, niestrawne i cholernie drogie.
Ciekawe jak Dacia boli w utrzymaniu.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-28, 13:59   

Ceny części do Dacii są śmiesznie tanie, włącz sobie Allegro. Nawet części karoserii, lusterka, lampy itd. to jest wszystko naprawdę tanie. I powiem Ci jeszcze jedną rzecz, od kiedy jeżdżę Francuzami (t.j. 4 lata) to zapomniałem co to jest plama oleju pod autem czy brak oleju na bagnecie, a tak nie licząc maluchów, jeździłem Niemcami 18 lat.
_________________
 
discharge 


Marka: Giant
Model: X1200
Silnik: pedały
Rocznik: 1997
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 30
Skąd: Polska/miasto
Wysłany: 2021-07-28, 14:26   

eliks napisał/a:

Tutaj widziałem już Dacie na LPG powyżej ,200k km i nadal jakoś działają.


Tzn bez wymiany czy szlifowania gniaz zaworowych? A ile palą albo jaką mocą dysponują? Bo na ile rozumiem te mechanizmy, wypalone gniazdo traci kształt więc jest nieszczelne. Wówczas sprężanie jest gorsze, przedmuchy itp. Więc musi tracić paliwo (miesznkę) a więc i moc.
 
discharge 


Marka: Giant
Model: X1200
Silnik: pedały
Rocznik: 1997
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 30
Skąd: Polska/miasto
Wysłany: 2021-07-28, 14:30   

laisar napisał/a:
discharge napisał/a:
Nie obejmuje instalacji LPG która nie jest wyposażeniem fabrycznym (a tą, która jest - obejmuje)

To jest właśnie ten przypadek i to on jest bardziej logiczny i prosty oraz literalnie zgodny z zapisem w warunkach.

Może tak ale mimo wszystko zapis w umowie jest niejednoznaczny. Każdy to zrozumie jak chce. Domyślam się, że ASO może to rozumieć odwrotnie bo tak moze mu być wygodnie.

Tzn z doświadczenia wiem, że w praktyce działa tylko to, co jest napisane (żadne ustne obietnice ani zapewnienia). Tu jest napisane niejasno więc loteria.
Ostatnio zmieniony przez discharge 2021-07-28, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-28, 14:42   

Nie loteria, bo istnieją inni użytkownicy posiadający fabryczne LPG i korzystający przy niej z Easy Service.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-28, 14:49   

discharge napisał/a:
eliks napisał/a:

Tutaj widziałem już Dacie na LPG powyżej ,200k km i nadal jakoś działają.


Tzn bez wymiany czy szlifowania gniaz zaworowych? A ile palą albo jaką mocą dysponują? Bo na ile rozumiem te mechanizmy, wypalone gniazdo traci kształt więc jest nieszczelne. Wówczas sprężanie jest gorsze, przedmuchy itp. Więc musi tracić paliwo (miesznkę) a więc i moc.

No bez remontu silnika, co ty się tak tych gniazd uczepiłeś? :) Za dużo czytasz i chyba pierwsze auto z LPG co?
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2021-07-28, 15:35   

Co do wypalania gniazd zaworowych - jest to temat wielokrotnie podejmowany przy okazji dyskusji o różnicach w głowicach silników na benzynę i tych, które fabryka dostosowuje do gazu.

W tej chwili nie mogę znaleźć stosownej bibliografii, lecz z tego, co czytałem, to utwardzanie gniazd zaworowych zaczęto stosować już w momencie przechodzenia na benzynę bezołowiową (lata 80-te? Lata 90-te?). Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę, ale wcześniej ołów w benzynie niejako chronił gniazda zaworowe.

Ja ujeżdżam Sandero od pierwszych kilometrów na gazie i uważam, że co ma być, to i tak będzie - nie jesteśmy w stanie wszystkiego wiedzieć, wszystko przewidzieć i mieć na to wpływ. Co jakiś czas przegonić na benzynie, żeby wtryskiwacze miały smarowanie i tyle.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-28, 16:51   

Jestem tego samego zdania.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-28, 16:57   

http://www.go-lpg.co.uk/VSR.html
 
discharge 


Marka: Giant
Model: X1200
Silnik: pedały
Rocznik: 1997
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 30
Skąd: Polska/miasto
Wysłany: 2021-07-28, 19:28   

laisar napisał/a:
http://www.go-lpg.co.uk/VSR.html


No to potrzebujemy:

1. twarde zawory (grzybek i gniazdo)
2. kilka zaworów na cylinder
3. różne metale: inny gniazdo, inny głowica (grzybek)
4. dwie sprężyny skręcone w różne strony (zapobieżenie obracaniu się głowicy)

A co ma silnik Dacii Duster? Idę spróbować poszukać.

--- po chwili ---

Ad. 2. Ma 4 zawory na cylinder czyli liczba zaworów podwojona przynajmniej względem silnika teoretycznego bo nie wiem czy istnieje silnik 4-suwowy z 2 zaworami (1 ssący i 1 wydechowy).

Silnik: typ/cylindry/zawory benzynowy, turbo/R3/12

https://www.auto-swiat.pl...mi-test/0e43tww
Ostatnio zmieniony przez discharge 2021-07-28, 19:38, w całości zmieniany 3 razy  
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-28, 19:51   

Nic nie potrzebujesz. Tam jest napisane również że nowoczesne auta nie mają miękkich gniazd zaworowych i że jeśli gniazdo zaworowe nie jest zrobione z gównolitu, to będzie działać na Pb i na LPG tak samo.
_________________
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2021-07-28, 22:34   

A wypalanie gniazd ma miejsce wtedy, kiedy AFR (czyli mieszanka) jest za uboga (za mało paliwa w stosunku do powietrza) wtedy - temperatura zapłonu idzie w górę i gniazda mogą się wypalić.

Jeśli instalacja LPG jest dobrze wyregulowana, nie będzie takich cyrków.

Nowoczesne instalacje biorą mapy z wtrysków benzyny i robią odpowiednie korekty.

Dlatego warto czasem przejechać się na Benzynie aby korekty się nadpisały odpowiednio.
 
discharge 


Marka: Giant
Model: X1200
Silnik: pedały
Rocznik: 1997
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 30
Skąd: Polska/miasto
Wysłany: 2021-07-28, 23:16   

Marrtin napisał/a:
A wypalanie gniazd ma miejsce wtedy, kiedy AFR (czyli mieszanka) jest za uboga (za mało paliwa w stosunku do powietrza) wtedy - temperatura zapłonu idzie w górę i gniazda mogą się wypalić.

Jeśli instalacja LPG jest dobrze wyregulowana, nie będzie takich cyrków.


Jak tego dopilnować?

Marrtin napisał/a:

Nowoczesne instalacje biorą mapy z wtrysków benzyny i robią odpowiednie korekty.

Dlatego warto czasem przejechać się na Benzynie aby korekty się nadpisały odpowiednio.


Rozumiem, że robi to program komputerowy. Czy jakieś powiadomienie np. na ekranie albo w jakichś logach?
Czy w ogóle ten komputer daje dostęp do jakichś logów zawierających informacje dla użytkownika (powiedzmy - zaawansowanego) czyli nie tylko "Witaj, piękną mamy dziś pogodę" ale np.:

2021-07-30 7:12 Informacja - zaktualizowano mapy LPG wg wtrysków benzyny.
2021-07-30 8:32 Ostrzeżenie - Ciśnienie w oponie 1: xxx bar.

itd?
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-29, 08:23   

Robi to sterownik auta. Sprawne auto ze sprawną sondą i układem zapłonowym będzie działało bezproblemowo na Pb i LPG jak kolega pisał wyżej. Przy jeździe na benzynie co jakiś czas mapa sama się układa, to też wspominałem wyżej. Mój gazownik w ogóle nie przyjmuje aut które słabo działają na benzynie, ale to chyba logiczne.
_________________
 
discharge 


Marka: Giant
Model: X1200
Silnik: pedały
Rocznik: 1997
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 30
Skąd: Polska/miasto
Wysłany: 2021-07-29, 08:37   

Patrzyłem na stronie Dacii na ofertę i widzę, że wybór jest taki, że albo LPG albo automatyczna skrzynia. Słabo, bo żonie zależy na automacie i nam obojgu na LPG.

eliks napisał/a:
Robi to sterownik auta. Sprawne auto ze sprawną sondą i układem zapłonowym będzie działało bezproblemowo na Pb i LPG jak kolega pisał wyżej. Przy jeździe na benzynie co jakiś czas mapa sama się układa, to też wspominałem wyżej. Mój gazownik w ogóle nie przyjmuje aut które słabo działają na benzynie, ale to chyba logiczne.


Ok. Czy jakaś informacja na ekran jest czy też w razie gdy mechanizm się rozjedzie będę jeździł nieświadomy, że mi źle podaje gaz do komory spalania?
Ostatnio zmieniony przez discharge 2021-07-29, 08:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-29, 08:47   

Przy każdym przeglądzie gazowym będziesz miał sterownik podłączany pod kompa, tam wszystko wyjdzie czarno na białym, poza tym gdyby było coś nie tak, sam będziesz to czuł. Auto na gazie ma działać jak na benzynie i koniec.
Ostatnio miałem 3 lata Citroena C3 1.6 już kupiłem w gazie, nic nie musiałem regulować, tylko wymieniłem mu świece pod LPG z mniejszą przerwą. Omegę ostatni wypust miałem 10 lat i 10 lat w LPG. Silnik 3.2 V6. Miałem 2 regulacje na samym początku między 1000 a 3000km. Zrobiłem nim 180 000km bez dodatkowej ingerencji w sterownik gazu. Co jakiś czas jak jechałem w trasę to robiłem sobie jakiś przejazd 200-300km na samej benzynie.
_________________
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2021-07-29, 09:30   

Nie wiem na ile to autosugestia (bo zrobiłem dopiero 300 km), ale w aktualnym Sandero zauważyłem, że sterownik silnika adaptuje się naprawdę na bieżąco. Jadąc spokojnie, wręcz dziadkowo zauważyłem, że auto jest jakby zmulone. Jadąc dynamicznie, reakcja na gaz jest znacznie szybsza. Przypominam, jeżdżę cały czas na gazie. Zatem komputer od gazu dobiera parametry bardzo aktywnie.
_________________
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-07-29, 10:56   

To nie tak działa. Komputer od LPG przelicza tylko dawkę LPG tak aby odpowiadała tej benzynowej i robi to w czasie rzeczywistym. ECU samochodu odpowiada za nanoszenie korekt LTFT i STFT. Zmiany duże LTFT mogące dająć różnice we wrażeniach z jazdy świadczą raczej o tym że komputer LPG słabo sobie radzi z nanoszeniem korekt przy delikatnej i dynamicznej jeździe - w przypadku instalacji LPG niefabrycznej strojenie do poprawy.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
discharge 


Marka: Giant
Model: X1200
Silnik: pedały
Rocznik: 1997
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 30
Skąd: Polska/miasto
Wysłany: 2021-07-29, 17:38   

Rysiob napisał/a:
Nie wiem na ile to autosugestia (bo zrobiłem dopiero 300 km), ale w aktualnym Sandero zauważyłem, że sterownik silnika adaptuje się naprawdę na bieżąco. Jadąc spokojnie, wręcz dziadkowo zauważyłem, że auto jest jakby zmulone. Jadąc dynamicznie, reakcja na gaz jest znacznie szybsza. Przypominam, jeżdżę cały czas na gazie. Zatem komputer od gazu dobiera parametry bardzo aktywnie.


Z góry przepraszam bo nie jest moim zamiarem urazić ale to tylko działa twoja wyobraźnia. Albo komputer coś wyświetla albo nic nie wiesz co się dzieje (poza oczywistymi rzeczami dającymi już wyraźne objawy). Chyba że jesteś jednym z tych geniuszy serwisowych, którzy posłuchają chwilę w skupieniu silnika i już wszystko wiedzą.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne