Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Rozciągnięty łańcuch rozrządu 0,9 TCe
Autor Wiadomość
Knyps 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0,9 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Stepway2
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 2
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2016-09-14, 13:37   

71 tyś. przebiegu, 0.9 TCe, wiek 3 lata, przedłużona gwarancja. Rozciągnął się łańcuch rozrządu. W poszukiwaniu przyczyny dziwnej pracy silnika, awaryjnie trafiłem do jednego serwisu gdzie chcieli nagrywać odgłosy i wysyłać do Francji... W "macierzystym" od razu stwierdzono rozciągnięcie łańcucha- trzy dni i po sprawie. Wydaje mi się, że tak dobrze silnik nie pracował od nowości. Wcześniej na uwagi o głośnej pracy silnika serwis twierdził, "że taka jest kultura pracy trzech cylindrów". Swoją drogą gdyby nie ta dodatkowa gwarancja to musiałbym pokryć koszta naprawy z własnej kieszeni...tyle o bezobsługowym rozrządzie na łańcuchu w 0.9 TCe.
Ostatnio zmieniony przez Knyps 2016-09-14, 19:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-14, 14:41   

mekintosz napisał/a:
Przy okazji - jakiś silnoręki kretyn tak zakręcił w ASO w Warszawie przy wymianie oleju filtr Motrio, że Piotrek musiał go spacyfikować by udało się odkręcić. Czas na odkręcenie prawie 1 roboczogodzina.

Zbyt mocno dokręcony lub/i jego uszczelka nie została posmarowana olejem przed zamontowaniem w samochodzie.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-09-14, 20:59   

Knyps napisał/a:
71 tyś. przebiegu, 0.9 TCe, wiek 3 lata, przedłużona gwarancja. Rozciągnął się łańcuch rozrządu.

Słabo, bardzo słabo - to żywotność dużo mniejsza od paska. Aczkolwiek współczesne łańcuchy rozrządu raczej nie są uznawane za bezobsługowe, bo ich budowa jest obliczona raczej pod kątem mniejszych oporów pracy, niż wytrzymałości.
Smutne, że pracownicy ASO byli zbyt niedouczeni, albo zbyt chytrzy, żeby sprawdzić wcześniej łańcuch. A może ten łańcuch statystycznie zużywa się później, a z jakiegoś powodu tutaj padł szybciej?
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2016-09-14, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-09-14, 21:18   

Widocznie nowoczesnych silników nie opłaca się produkować żeby osiągały większe przebiegi. Przypomina mi się odbiór fiata 125p na początku lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Po odbiorze z FSO dojechałem do Łodzi i auto odmówiło dalszej jazdy. U wczesny Polmozbyt stwierdził wytarcie krzywek wałka rozrządu.
Zapomnieli utwardzić krzywki wałka rozrządu, może w tych 0.9 TCe łańcuchy też są z nieodpowiedniej stali.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-09-14, 21:46   

Józef napisał/a:
może w tych 0.9 TCe łańcuchy też są z nieodpowiedniej stali.

Cieńsze i jednorzędowe - to chyba podstawowe problemy, abstrahując od ewentualnych wad konstrukcyjnych...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-14, 23:23   

Józef napisał/a:
Widocznie nowoczesnych silników nie opłaca się produkować żeby [...]

To można ocenić dopiero na podstawie statystyki - 1 rozciągnięty łańcuch to zwyczajna awaria, która przy rozrzucie produkcji masowej niemal na pewno kogoś dotknie, nawet przy najlepszych reżimach projektowych, materiałowych, technologicznych, montażowych i kontrolnych. Dopiero jakiś znaczniejszy odsetek znaczyłby, że gdzieś w tym - nomen omen - łańcuchu jest jakieś słabe ogniwo.

Natomiast w takim przypadku oczywiście ktoś też jest pierwszy, dlatego takie zgłoszenia są cenne, bo bez wpadania w panikę i czarnowidztwo można w razie czego wcześniej zwrócić uwagę na niepokojące symptomy.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-09-15, 08:49   

Marmach napisał/a:
współczesne łańcuchy rozrządu raczej nie są uznawane za bezobsługowe, bo ich budowa jest obliczona raczej pod kątem mniejszych oporów pracy, niż wytrzymałości.


Mogę to potwierdzić na przykładzie Skody Fabii i silnika 1,2 tsi. Dlatego z rezerwą odnoszę się do zachwytów (np. ostatnio sprzedawcy Nissanów z Lublina - uśmiałem się, gdy wyskoczyła z tym argumentem) nad silnikami, które mają łańcuch rozrządu, a nie pasek. To może być zaletą w przypadku aut, które pracują w wyjątkowo ciężkich warunkach i mają wyjątkowo mocne silniki i łańcuchy. W przypadku osobówek nie ma to żadnego znaczenia czy pasek czy łańcuch.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-09-15, 15:03   

Knyps napisał/a:
71 tyś. przebiegu, 0.9 TCe, wiek 3 lata, przedłużona gwarancja. Rozciągnął się łańcuch rozrządu. W poszukiwaniu przyczyny dziwnej pracy silnika, awaryjnie trafiłem do jednego serwisu gdzie chcieli nagrywać odgłosy i wysyłać do Francji... W "macierzystym" od razu stwierdzono rozciągnięcie łańcucha- trzy dni i po sprawie. Wydaje mi się, że tak dobrze silnik nie pracował od nowości. Wcześniej na uwagi o głośnej pracy silnika serwis twierdził, "że taka jest kultura pracy trzech cylindrów". Swoją drogą gdyby nie ta dodatkowa gwarancja to musiałbym pokryć koszta naprawy z własnej kieszeni...tyle o bezobsługowym rozrządzie na łańcuchu w 0.9 TCe.


Mojej matki yaris II niecałe 40tyś to samo łańcuch tyle że po gwarancji powodem rozciągnięcia był uszkodzony napinacz (hydrauliczny) do porównania yaris I mojej cioci 230tyś i nic :roll:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-15, 15:54   

Knyps napisał/a:
W poszukiwaniu przyczyny dziwnej pracy silnika...Wydaje mi się, że tak dobrze silnik nie pracował od nowości. Wcześniej na uwagi o głośnej pracy silnika serwis twierdził, "że taka jest kultura pracy trzech cylindrów".


Czy mógłbyś szczegółowo opisać objawy, które ciebie zaniepokoiły? Użytkowników z Tce90 jest sporo na forum. Byłoby fajnie gdybyśmy byli w stanie przed wygaśnięciem gwarancji ocenić choćby "na słuch" stan rozrządu. Rozciągnięty łańcuch (a właściwie uszkodzony napinacz hydrauliczny) sam przerabiałem w Corsie C 1.2 po 100 tys. przebiegu, ale nie jestem pewien czy w Tce90 objawy kończącego się rozrządu będą podobne. Tak jak sam wspomniałeś odgłosy prawidłowej pracy 3-cylindrowca są specyficzne - mogą zmylić (jak widać nawet serwis :)
 
Knyps 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0,9 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Stepway2
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 2
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2016-09-16, 06:18   

Sytuacja była rozwojowa i początkowo samochód głośno pracował tylko na zimno. Potem doszło delikatne jakby grzechotanie przy przyspieszaniu. Ogólnie zaczął pracować głośniej, przy odpalaniu pojawił się wysoko tonowy pisk, który ustawał po chwili. Apogeum to wyraźny, niemiarowy odgłos drżącej blachy. Trochę przypominający obluzowaną osłonę blaszaną. Dodatkowo doszły wibracje. Wszystko bardziej dostrzegalne na zimnym silniku. W trakcie jazdy niemiarowy odgłos, słyszalny w kabinie, dochodzący od strony pasażera. Nie było strat mocy ani podwyższonego spalania.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-16, 09:41   

Dzięki za informację. Najprawdopodobniej najsłabszym elementem będzie w tej konstrukcji napinacz hydrauliczny. Łańcuch jeśli nawet się trochę rozciągnął powinien być korygowany napinaczem. Jeśli olej jest gęsty (zimny) a napinacz jest przytkany zanieczyszczeniami to nie napina łańcucha od startu silnika. Efektem jest głośna praca i grzechotanie przy starcie. Potem wszystko się uspokaja.
Wg mnie winne mogą być zbyt długie okresy między wymianą oleju, które zaleca producent - 20 tys. wystarczy by filtr (nie olej) stracił swoje parametry potem zaczyna przytykać się napinacz.
Mając Corsę standardowo wymieniałem olej co 10-12 tys. - pewnego razu postanowiłem przeczekać i wymieniłem po 18 tys. (olej GM z wydłużonym okresem trwałości 30 tys.). Przy wymianie okazało się ze olej jest w miarę ok. ale filtr wyglądał jak kawał rozmoczonej tektury. Prawdopodobnie przepuszczał już syfy do obiegu. Po 2 mies. trzeba było wymienić rozrząd.
 
grzes74 


Marka: Renault
Model: GS
Silnik: 1.4
Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 13
Skąd: Krkkwi
Wysłany: 2016-09-17, 06:52   

Kontrolowałeś oleum? W dieslach 1.3 Fiat/GM też się też się zdarzały kłopoty z łańcuchem ale głównie jak ktoś nie pilnował poziomu oleum.
Większość producentów dzisiejszych rozrządów na łańcuchu i tak zaleca kontrolę napinaczy w okolicy 150-200 tys km. Co by znaczyło że to i tak nie jest rozwiązanie "lifetime". Dlatego VW wrócił do pasków w 1.4/1.2 TSI.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-09-18, 17:41   

Marmach napisał/a:
Józef napisał/a:
może w tych 0.9 TCe łańcuchy też są z nieodpowiedniej stali.

Cieńsze i jednorzędowe - to chyba podstawowe problemy, abstrahując od ewentualnych wad konstrukcyjnych...


na obrazku pokazali łańcuch wielorzędowy

 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-09-20, 08:23   

sobol1976 napisał/a:
Wg mnie winne mogą być zbyt długie okresy między wymianą oleju, które zaleca producent - 20 tys. wystarczy by filtr (nie olej) stracił swoje parametry potem zaczyna przytykać się napinacz.

A w Renault nie jest ten okres jeszcze bardziej wydłużony dla tego silnika - 2 lata lub xxx\km?
Mój sąsiad ma VW Polo z 2015 roku z silnikiem 1.2 TSI 90KM i tam pierwszy przegląd dopiero po dwóch latach - i z tego co mówił będzie się tego trzymał, ale z drugiej strony zbyt wiele nie jeździ.
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-09-20, 08:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-20, 09:50   

Tak to możliwe, Skoda Fabia pierwszy przegląd ma (o zgrozo!) po 30 tys. i to bez ustalonego maksymalnego terminu! Dzisiaj sprawdzałem to w książce serwisowej.
Byłem w szoku, że nie ustawili na sztywno okresu do pierwszego przeglądu! Niby tu jest tzw. zmienny okres międzyprzeglądowy i komputer właśnie zawołał (po 29500 km i 19 mies.) ale samochód mógł być przecież mniej intensywnie eksploatowany i co w tedy z terminem? Zakładam, że komunikat pojawiłby się jeszcze później. Nie wierzę w trwałość silnika przy takim serwisowaniu.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-09-20, 10:06   

sobol1976 napisał/a:
Nie wierzę w trwałość silnika przy takim serwisowaniu.

Ale zobacz jak to pięknie brzmi z "marketingowego punktu widzenia" - 2 lata lub 30 tysięcy km ;-)
Jak tak rozmawiałem z tym swoim sąsiadem to widać było jaki jest dumny z tego, że ma tak zaawansowany technologicznie silnik - no nic mi nie pozostało jak tylko spuścić oczy z zawstydzenia, że jednak jestem zmuszony jechać już po roku na przegląd ;-)
A czy czasami już nie było jakieś "afery z łańcuchem" w Tce 90 bodajże w Niemczech? Nawet było na naszym forum, ale nie mogę znaleźć tego wątku :-/
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-09-20, 10:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-20, 10:09   

Była - wadliwe napinacze i (lub) łańcuchy w 1.2 TSI - w rezultacie wrócili do pasków ....
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-09-20, 10:14   

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=32666
_________________
 
spoogie 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3L 130KM
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-09-20, 10:53   

gregorisan napisał/a:

A w Renault nie jest ten okres jeszcze bardziej wydłużony dla tego silnika - 2 lata lub xxx\km?


W Renault (mam captura tce 90) wymiana oleju i filtra co 2 lata lub 30tyś. W serwisie pytałem się kilka razy na pierwszym przeglądzie po roku (12tyś) czy muszę wymienić olej. Powiedzieli, że nie muszę ale niektórzy klienci proszą o wymianę.
Ostatnio zmieniony przez spoogie 2016-09-20, 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-20, 12:24   

gregorisan napisał/a:
A czy czasami już nie było jakieś "afery z łańcuchem" w Tce 90 bodajże w Niemczech? Nawet było na naszym forum, ale nie mogę znaleźć tego wątku :-/


No ale kolega Gregorisan pyta konkretnie o Tce90...
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-20, 12:38   

http://www.forum-auto.com...a/sujet8034.htm

W skrócie dla tych którzy nie chcą tłumaczyć całego wątku: tu dość świeży przypadek pęknięcia (!?) łańcucha w Tce90 po 73 tys. Jak widać we Francji też nie mają lekko i jeszcze problemy z uznaniem gwarancji bo samochód kupowany bezpośrednio w Rumunii.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-09-20, 12:51   

W końcu znalazłem podobną historię, ale w Niemczech:
https://www.dacianer.de/f...gesprungen.html
_________________
enjoy the silence
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2018-10-28, 22:08   

A ja chcę zakupic rocznego logana z tce 90 z przebiegiem 70tkm zaczynam się zastanawiac czy jednak nie pozostać przy sprawdzonym 1,2 v16... :(
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-10-29, 17:37   

A co powiecie jak w mojej skodzie fabii 1.2 tsi łańcuch wytrzymał 15 tysięcy...
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-10-29, 17:50   

kochelet1 napisał/a:
A ja chcę zakupic rocznego logana z tce 90 z przebiegiem 70tkm zaczynam się zastanawiac czy jednak nie pozostać przy sprawdzonym 1,2 v16... :(


czy kupisz 0,9Tce czy 1.2 16V D4F będziesz zadowolony spalanie bardzo porównywalne z lekka przewagą 0,9Tce, dynamika umm tu już 0,9 Tce wygrywa znacznie ale jak ktoś potrafi jeździć autem to bez problemu da rade wyprzedzić 1.2 16v. Szwagier ma MCV II z Tce i jest zadowolony, ja miałem do niedawna 1.2 16v i również byłem bardzo zadowolony. Co do wytrzymałości to myślę, ze D4F wytrzyma większe przebiegi ale wszystko zależy od tego jak ktoś dbał o dane auto i jak często wymieniał olej w silniku. 0,9Tce raczej bez problemu dociągnie do 200-250tyś km później to już loteria
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne