Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Uszkodzenie progu w daci sandero
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-28, 22:32   Uszkodzenie progu w daci sandero

Witam

W końcu na mnie padło, chwila nieuwagi podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego i zaryłem progiem w skośnie umiejscowiony fragment murku. Trach i po blasze do gołego metalu. Mam AC w Warcie, więc zgłosiłem szkodę na infolini i dziś byłem na oględzinach na Puławskiej ASO. Zdecydowałem się na ASO gdyż Warta rzekomo zaniża wypłaty gotówkowe a takie uszkodzenia i by mieć całość zrobione od A do Z . Pracownik zakwalifikował próg do naprawy metodą "wyciągania" i ew szpachlowania, bez potrzeby wycinania elementu. Planowany czas naprawy kilka dni - tydzień. Czy to nie za długo ? Termin rozpoczęcia dopiero na 16.09 ;-(

Próg jest wgięty, do wymiany listwa drzwi. Same drzwi całe nienaruszone. Podłoga cała. Nie wiem czy się cieszyć, że wystarczy prostowanie elementu. Przynajmniej nie będzie dalej uszkodzona powłoka lakiernicza przy wycince i spawaniu.

BTW. Mam nauczkę, wyjeżdzać z ciasnych nieznanych miejsc parkingowych tym samym śladem którym się wjechało ;-(

BTW. 2 Zainstaluje sobie kamerę cofania ;-)

prog5.jpg
Plik ściągnięto 138 raz(y) 234,33 KB

prog2.jpg
Plik ściągnięto 151 raz(y) 139,05 KB

prog4.jpg
Plik ściągnięto 173 raz(y) 150,72 KB

prog6.jpg
Plik ściągnięto 152 raz(y) 205,19 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-08-28, 22:45, w całości zmieniany 3 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-28, 22:42   

A co chciałeś, żeby szybko zrobili? Wiem, że auto Ci potrzebne, ale ważne jest dokładnie i dobrze zrobione. A więc, prostowanie, szpachlowanie i malowanie to wymaga pewnego czasu. Szpachla musi dobrze wyschnąć to parę godzin, podkład czyli baza do malowania to też następne parę godzin a na koniec lakierowanie to kolejne parę godzin, a ludzie w ASO pracują tylko 8 godz dziennie. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-28, 22:43   

Chodzi o to czy tydzień wystarczy ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-28, 22:48   

Myślę, że tak, wszak takie uszkodzenie nie jest takie wielkie.
U mnie w scenicu skorodował kawałek słupka przedniego co mi z tego powodu pękła szyba przednia. Przed wymianą szyby naprawili mi poprzez wstawienie kawałka nowego słupka, zaszpachlowanie i polakierowaniu to zajęło 2 dni.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-28, 22:51   

Dostałem termin przyprowadzenia auta na 16.09 7-18. Spytałem, jak przyprowadzę o 7 czy coś będzie zrobione już czy będzie czekał do 7 dnia nast. Jak naprawiał ktoś w ASO coś dostaliście żelazny termin od - do ? ( przy dostępności części, bez komplikacji etc )
 
mud maX 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 239
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-08-28, 23:15   

Pewnie jest duży popyt na takie naprawy i warsztat dyktuje warunki.
Miałem niedawno naprawianą szkodę (błotnik i nadkole po kolizji) we Fiacie w ASO z ubezpieczenia. Dostałem czas naprawy 3 dni i tak było. Samochód czekał 6 dni na wjazd do warszatu. Niby krótko ale jak musisz patrzeć na szkodę, to każdy kolejny dzień to o jeden dzień za długo;)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-29, 11:00   

A jakie miales AC i ile placiles ?
Mowili jak wycenili naprawe szkody i ile podniosa ci skladki AC ? 8-)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-29, 11:33   

AC KOMFORT w Warcie z ochroną zniżęk AC przy jednej szkodzie ;-) Natomiast Agent mnie zapewniał, że należy mi się pojazd zastępczy na czas naprawy. Warta jest innego zdania - gdyż pojazd w wyniku uszkodzenia nie został unieruchomiony. Będę to wyjaśniał. Nie znam wyceny kosztów naprawy na ten moment. Myślisz, że jak robię naprawę przez ASO bezgotówkowo nie podadzą mi wyceny ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-08-29, 11:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-08-29, 12:16   

mekintosz napisał/a:
Pracownik zakwalifikował próg do naprawy metodą "wyciągania" i ew szpachlowania, bez potrzeby wycinania elementu

Jak będziesz odbierał auto to z miernikiem lakieru i pochwal się ile szpachli nałożyli na próg (która może pękać po jakimś czasie).
Wg mnie próg kwalifikuje się do wymiany.
Ciekawe jak rzeczoznawca to zakwalifikuje - ja bym poczekał na wycenę i zlecił tą robotę poza ASO.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-29, 12:45   

Z zerowym udziałem włąsnym, naprawa w ASO czy na podstawie faktur ? Ile zaplaciles?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3761
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-29, 13:02   

Ja miałem miesiąc temu wymieniany tylny błotnik i malowane drzwi w ASO Mory. Błotnik wymienili dolną połówkę inaczej trzeba odpruwać od dachu, podobno producent dopuszcza taką naprawę. Oddałem samochód w poniedziałek przed 18 i odebrałem w następną środę przed fajrantem. Miesiąc trwały przepychanki z PZU które chciało szpachlowania i prostowania błotnika na rancie od drzwi. Jeszcze czekam na sprowadzenie listew z pakietu SUV i okazało się ze zapomnieli polakierować klamki a w piątek jechałem na wakacje .....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-08-29, 13:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-30, 20:08   

GORDINI napisał/a:

Jak będziesz odbierał auto to z miernikiem lakieru i pochwal się ile szpachli nałożyli na próg (która może pękać po jakimś czasie).
Wg mnie próg kwalifikuje się do wymiany.
Ciekawe jak rzeczoznawca to zakwalifikuje - ja bym poczekał na wycenę i zlecił tą robotę poza ASO.


ASO ma umowę z ubezpieczycielem jako rzeczoznawca. Zaś ubezpieczyciel akceptuje lub nie analize i kosztorys ASO. Czemu Uważasz, że do wymiany ? Miernik lakieru ASO może udostępnić ? Poza tym wycinanie progu i wspawywanie nie jest takie dobre dla blacharki pojazdu.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-08-31, 05:41   

Masz pojęcie o naprawach blacharskich? Chyba nie skoro tak napisałeś.
Ja już trochę "blacharek" zrobiłem w tym własną Lodgy.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-08-31, 08:31   

mekintosz , żeby móc zrobić naprawę tanio i żebyś uniknął szkody całkowitej przekonują Cię do szpachlowania... 100x bardziej wolałbym przespawany próg niż prostowany element konstrukcyjny (który już nie będzie miał swoich pierwotnych parametrów), na dodatek obłożony szpachlą do której prędzej czy później dostanie się woda, zacznie pękać w wyniku jazdy po dziurach, aż w końcu odpadnie od totalnie skorodowanych szczątków progu. Oczywiście może to już nie będzie Twój samochód, bo nie stanie się to w tydzień, miesiąc czy rok.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3761
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-31, 09:30   

mekintosz napisał/a:


ASO ma umowę z ubezpieczycielem jako rzeczoznawca. Zaś ubezpieczyciel akceptuje lub nie analize i kosztorys ASO. Czemu Uważasz, że do wymiany ? Miernik lakieru ASO może udostępnić ? Poza tym wycinanie progu i wspawywanie nie jest takie dobre dla blacharki pojazdu.


To zależy jak jest zrobione - zgodnie ze sztuką miejsce spawów pokrywa się specjalnymi farbami antykorozyjnymi i szpachlą z takimi dodatkami. Dopiero na to właściwa szpachla podkład i malowanie. Wyciąganie i szpachlowanie można robić na elementach gdzie jest duża płaska powierzchnia blachy jak drzwi czy dach. Inaczej na przetłoczeniach blachy trzeba ładować kilogramy szpachli żeby zachować profil. U Ciebie dochodzi też widoczna powierzchniowa korozja progu - ja bym wymieniał.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-31, 11:22   

Owszem nie jestem blachrzem samochodowym. Dostałem info ze do naprawy a nie wymiany. Zatem jak zweryfikować kto ma rację? Bo nie chciałbym by całość spieprzono. Aso niejako samo w ramach umowy z ubezpieczycielem kwalifikuje do danego typu naprawy. Nie sądzę by szkoda całkowita była z wymianą progu. Też bez urazy ale u nas każdy się na wszystkim zna. Mam teraz zagwozdke...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-31, 11:48   

ja bym wymienił , tym bardziej , że już zaatakowany rudą i idzie z ubezpieczenia a nie bezpośrednio z portfela
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-08-31, 12:57   

Cytat:
Nie sądzę by szkoda całkowita była z wymianą progu. Też bez urazy ale u nas każdy się na wszystkim zna. Mam teraz zagwozdke...

Ja dalej nie potrafię zrozumieć twoje toku myślenia. Auto masz po gwarancji. Niech ubezpieczyciel zrobi wycenę co jest do wymiany i lakierowania. Jedziesz do dowolnego blacharza i pytasz o cenę na gotowo z malowaniem.
Kupujesz z rozbitka tylny fragment progu i dajesz do zrobienia - jak będzie dobrze wspawany ( w miejscu oryginalnych zgrzewów, które się rozwierca) to zostaje tylko
spaw na styk z przodu progu). wymiana nie powinna dłużej trwać niż 5godz.
I jeszcze powinno zostać trochę pieniędzy w kieszeni bo do malowania są dwa elementy czyli ok. 600-700zł (lakiernik za poprawkę nie weźmie więcej niż 300.
Masz jakieś pytania to wal śmiało.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-31, 14:39   

Dziękuje za pomoc. ASO uznało, ze nadaje się do naprawy. Ruda wyskoczyła od razu po lekkim deszczu. Warta może uznać sprawę za zamkniętą skoro podpisałem zgodę na rozliczenie bezgotówkowe ? Nie mam zamiaru szukać blacharza po całej Warszawie ale chciałbym by naprawa została przeprowadzona jak najlepiej dla mojej daci. Może poprosić innego rzeczoznawcę z Warty by to obejrzał ? Znów sie robi jakiś chory klimat,że klient oddaje samochód do ASO wy sugerujecie, pewnie w najlepszej Waszej ocenie, ze owo ASO chce zrobić na szybko i nie tak jak powinno być. Komu ufać ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-08-31, 14:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-08-31, 16:36   

Niech wyciągają spoterem jak są tacy dobrzy w tym temacie. Ale przed malowaniem
to sprawdź jak wyciągnęli (kanty na progu muszą mieć idealną linię) i czy przypadkiem nie nagrzewali blachy palnikiem. Jak nie jesteś w stanie sam ocenić jakości musisz zdać się na fachowca bądź niezależnego rzeczoznawcę.
A ASO chce na szybko wyrwać dobre pieniądze i uwierz mi, że takich klientów chcieliby mieć na pęczki. Sprawdź czy robią u siebie czy zlecają na zewnątrz.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-08-31, 19:38   

Uważam, że lepiej wyciągnąć, pozostaną oryginalne spawy i zgrzewy. Ja miałem wgnieciony zdrowo próg w Felicji, znajomy blacharz wyciągnął nawiercając i wkręcając blachowkręty - można za nie ciągnąć. Potem szpachla i lakier, nie dało się niczego zauważyć po naprawie, a po 10 latach od zajścia z Felki wszędzie sypało się próchno, oprócz tego progu, który nadal wygląda doskonale.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-09-01, 17:12   

eplus napisał/a:
Ja miałem wgnieciony zdrowo próg w Felicji, znajomy blacharz wyciągnął nawiercając i wkręcając blachowkręty - można za nie ciągnąć

Felicja a Dacia to dwie inne konstrukcje.
Wyciągnął blachowkrętami (dziurki zaspawał) bo nie miał spotera. Można i tak.
Teraz w autach są podwójne progi (to co widać na zewnątrz to jakby maskownica).
eplus napisał/a:
Uważam, że lepiej wyciągnąć, pozostaną oryginalne spawy i zgrzewy

Masz rację. Ale ten próg kwalifikuje się do wymiany bo dostał po krawędziach i tego bez palnika, szpachli nie da się wyrównać.
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-01, 17:23   

https://www.youtube.com/user/LEGENDMAKE
pogadaj z tym gościem :)
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-09-01, 17:39   

Może trochę jaśniej naświetl temat bo nie wiem o co Ci chodzi
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3761
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-01, 18:33   

Gość faktycznie jest niezły i do napraw wogóle nie używa szpachli - wstawia reperaturki lub dorabia blachę a łączenia cynuje. Czyli dokładnie to co sugerujemy od poczatku.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne