Wysłany: 2016-09-27, 16:43 Obroty przy prędkościach autostradowych
Jakie macie obroty silnika na najwyższym biegu przy prędkościach autostradowych?
Nie muszą być to wartości konkretnie dla 140km/h - zawsze można wyniki interpolować.
W różnych miejscach znajduję szczątkowe informacje, fajnie by było zebrać to "do kupy".
Youtubowe testy bardzo często opisują tylko topowe wersje Dacii z dieslami, traktując po macoszemu słabsze benzyniaki.
Jako ciekawostkę i wzorzec do tematu podam przykłady:
- Fabia 1.0 MPI 75KM, 5-ty bieg - 4900obr/min przy 140km/h.
- Rapid 1.2 TSI 110KM, 6-ty bieg - 3000obr/min przy 140km/h.
Dzięki, ale to posty z 2010r.
Od tego czasu zmieniła się gama modelowa, a z nią być może i przełożenia skrzyń, obwody kół, itp.
Żeby nie było, że wyręczam się tylko danymi marek konkurencyjnych:
- Lodgy 1.5 DCI 110KM, 6-ty bieg - 2500obr/min przy 140km/h,
- Duster 4x4 1.5 DCI 110KM, 6-ty bieg - 3250obr/min przy 140km/h,
*dane z filmików autocentrum
mbar napisał/a:
1.2 w Sandero
3000 obr -- 100 km/h
(to jest taki sam kiepski żart, jak w tej Fabii)
Słabo, ale i tak lepiej niż w Fabii.
Znalazłem filmik, w którym Sandero ma 3900 przy 130, co potwierdza Twoje dane.
Z powyższego, interpolując:
- Sandero 1.2 16v 73KM, 5-ty bieg - 4200obr/min przy 140km/h
Ostatnio zmieniony przez GRL 2016-09-28, 01:02, w całości zmieniany 1 raz
Prędkość przy 1000 obr./min (km/h):
na pierwszym biegu: 7,72 / 5,79
na drugim biegu: 14,05 / 9,97
na trzecim biegu: 21,77 / 15,27
na czwartym biegu: 29,61 / 22,03
na piątym biegu: 38,05 / 28,22
na szóstym biegu: --- / 35,27
140 : 35,27 * 1000 = 3679 obr/min dla 2WD
3969 dla 4WD
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-10-16, 20:34, w całości zmieniany 3 razy
Prędkość przy 1000 obr./min (km/h):
na pierwszym biegu: 7,72 / 5,79
na drugim biegu: 14,05 / 9,97
na trzecim biegu: 21,77 15,27
na czwartym biegu: 29,61 22,03
na piątym biegu: 38,05 28,22
na szóstym biegu: 35,27 / 44,25
140 : 35,27 * 1000 = 3969 obr/min dla 2WD
3163 dla 4WD
Prawidłowe rozwiązanie zadania dotyczącego prędkości autostradowej Dustera SCe 115 powinno wyglądać tak:
przy 140 km/h Duster z silnikiem SCe 115 w zależności od wersji napędu ma następujące obroty silnika:
- 2 WD 140/38,05 * 1000 = 3679 obr/min - na najwyższym, piątym biegu
- 4 WD 140/35,27 * 1000 = 3969 obr/min - na najwyższym, szóstym biegu
Dobra, znalazłem chwilę, to siadłem i poklikałem w kalkulatorze.
Może komuś się przyda.
Dane odnośnie przełożeń wziąłem z austriackich broszur na rok modelowy 2017.
Nie spodziewam się różnic w skrzyniach względem rynku polskiego.
Dla porównania wrzuciłem również schodzący już silnik 1.2 SCe z Sandero/Logana.
Mam nadzieję, że nigdzie się nie machnąłem.
Miłej lektury. :)
Sandero + Logan 1.0 SCe (75):
- Przełożenie najwyższego biegu - 29,83
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 3.000 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 4.700 [obr/min]
Sandero + Logan 1.2 SCe (75):
- Przełożenie najwyższego biegu - 31,77
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.850 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 4.400 [obr/min]
Sandero + Logan 0.9 TCe (90):
- Przełożenie najwyższego biegu - 38,29
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.350 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.650 [obr/min]
Sandero + Logan 0.9 TCe Easy-R (90):
- Przełożenie najwyższego biegu - 34,96
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.550 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 4.000 [obr/min]
Sandero + Logan 1.5 dCi (75+90):
- Przełożenie najwyższego biegu - 54,41
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 1.650 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 2.550 [obr/min]
Sandero + Logan 1.5 dCi Easy-R (90):
- Przełożenie najwyższego biegu - 54,36
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 1.650 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 2.600 [obr/min]
Dokker 1.6 SCe (100):
- Przełożenie najwyższego biegu - 31,24
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.900 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 4.500 [obr/min]
Dokker 1.2 TCe (115):
- Przełożenie najwyższego biegu - 42,34
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.150 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.300 [obr/min]
Dokker 1.5 dCi (75+90):
- Przełożenie najwyższego biegu - 46,15
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 1.950 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.050 [obr/min]
Lodgy 1.6 SCe (100):
- Przełożenie najwyższego biegu - 32,81
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.750 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 4.250 [obr/min]
Lodgy 1.2 TCe (115):
- Przełożenie najwyższego biegu - 42,37
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.100 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.300 [obr/min]
Lodgy 1.5 dCi (90):
- Przełożenie najwyższego biegu - 48,36
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 1.850 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 2.900 [obr/min]
Lodgy 1.5 dCi (110):
- Przełożenie najwyższego biegu - 54,36
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 1.650 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 2.600 [obr/min]
Duster 1.6 SCe 2WD (115):
- Przełożenie najwyższego biegu - 38,05
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.350 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.700 [obr/min]
Duster 1.6 SCe 4WD (115):
- Przełożenie najwyższego biegu - 35,27
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.550 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.950 [obr/min]
Duster 1.2 TCe 2WD (125):
- Przełożenie najwyższego biegu - 44,25
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.050 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.150 [obr/min]
Duster 1.2 TCe 4WD (125):
- Przełożenie najwyższego biegu - 41,82
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.150 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.350 [obr/min]
Duster 1.5 dCi 2WD (90 + 110):
- Przełożenie najwyższego biegu - 46,60
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 1.950 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.000 [obr/min]
Duster 1.5 dCi 4WD (110):
- Przełożenie najwyższego biegu - 41,82
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.150 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.350 [obr/min]
Dobra, znalazłem chwilę, to siadłem i poklikałem w kalkulatorze.
Może komuś się przyda. (...)
Duster 1.5 dCi 2WD (90 + 110):
- Przełożenie najwyższego biegu - 46,60
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 1.950 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.000 [obr/min]
Duster 1.5 dCi 4WD (110):
- Przełożenie najwyższego biegu - 41,82
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.150 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.350 [obr/min]
Ponieważ Dacia przestała publikować w katalogach tak szczegółowe informacje techniczne (np. dotyczące prędkości obrotowej silnika), miałbym pytanie, zapewne do praktyków: czy zmiana w konstrukcji silników dieslowskich wpłynęła na w/w parametr?
Za kilka miesięcy kończy mi się leasing, zaczynam myśleć o 4WD -- o zgrozo o ropniaku! -- no i ta informacja wcale nie jest dla mnie nieistotna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum