Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowy Logan Mcv Tce 90 LPG
Autor Wiadomość
gregorexon 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-02-03, 07:56   Nowy Logan Mcv Tce 90 LPG

Cześć!
Jestem zainteresowany takim autem. Pytanie czy "to" będzie jeździć? Jakie są Wasze doświadczenia z Loganem z takim silnikiem. Po lifcie samochód wygląda dobrze. Czy tak samo się sprawuje?
Dziękuję i pozdrawiam.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-03, 08:30   

gregorexon, jest już dużo wątków na forum odnośnie TCe 90 jak i TCe 90 z LPG :-)
_________________
enjoy the silence
 
gregorexon 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-02-03, 09:23   

Niestety są mocno rozrzucone. Może moim postem uda się trochę uporządkować temat Tce 90 LPG. :-)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-02-03, 09:26   

Przede wszystkim odpowiedź na takie pytanie nie istnieje - dla jednego wszystko poniżej 300KM nie jeździ a drugi potrafi jeździć PF 126 :-D
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2017-02-03, 09:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorexon 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-02-03, 09:52   

Ktoś kto kupuje budżetowe kombi nie spodziewa się rakiety. Chodzi mi raczej o wygodę i ekonomię jazdy. Jeżdżę służbową Octawią i wiem, że nie jest to tanie w użytkowaniu auto.
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2017-02-03, 11:09   

Sąsiad ma Logana MCV 0.9 Tce ale gazu nie ma zrobił juź 150kkm w 3 lata i jest bardzo zadowolony.Środa spalanie z komputera 5.1l.
Ostatnio zmieniony przez Mourinho 2017-02-03, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-03, 11:09   

Najlepiej odbyć jazdę próbną i samemu ocenić osiągi jak i komfort - ilu użytkowników tyle opinii.
Jak dla mnie TCe 90 to rozsądny wybór - przyzwoite osiągi i ekonomia. Całość psuje niestety mało precyzyjna i głośna praca skrzyni biegów. Do tego dochodzi niska kultura pracy silnika na niskich obrotach. Ale summa summarum jestem zadowolony z silnika - dla mojego stylu jazdy potrafi odwdzięczyć się niskim spalaniem. Ale nie ma też co ukrywać, ze potrafi swoje spalić ;-)
A co do LPG to podpytaj kolegów mbar i arnold - oni jako jedni z pierwszych na forum nabyli auto z tym silnikiem i z LPG.
_________________
enjoy the silence
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-03, 11:29   

Jeździ to w miarę fajnie i tanio. Nie mam narazie problemow. Tylko pusty tył odbija się jak piłka, Sandero ojca dużo lepiej się prowadzi. Ale kombi jest praktyczne. Jeśli chcesz duże auto to moim zdaniem warto pamiętając o wadach i cechach charaktyrystycznych modelu za taka cenę.
Takie rzeczy jak skrzynia, czy układ kierowniczy są dla mnie akceptowalne.
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2017-02-03, 11:51   

A jak u Ciebie że spalaniem bo widzę źe masz Lpg.
 
gregorexon 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-02-03, 13:22   

Z ciekawości spytam, macie auta po lifcie czy sprzed. Interesuje mnie czy lift wyciszył autko i zlikwidował problemy ze skrzynią biegów.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-02-03, 13:55   

Polifty to tak świeży towar, że jeżeli się nie kupiło demówki od dealera, to pozostałe dopiero się produkują ;)
 
gregorexon 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-02-03, 13:57   

No właśnie, to zakup kota 😻 w worku.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-02-03, 13:58   

No ale te demówiki na placu stoją i są do dyspozycji zainteresowanych. Podejść do dealera i się przejechać. Będziesz wiedział więcej.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7409
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-02-03, 14:59   

gregorexon napisał/a:
Z ciekawości spytam, macie auta po lifcie czy sprzed. Interesuje mnie czy lift wyciszył autko i zlikwidował problemy ze skrzynią biegów.


W poliftach wszystko zostało trochę poprawione na ile pozwala auto nisko budżetowe. I konserwacja na podwoziu (baranek), inne uszczelki jak i dodatkowe.
Miałem Logana I, MCV I i teraz Lodgy oraz Dustera więc wiem co mówię. Tata stepway-a. Jeżeli nie przeszkadza ci znaczek na masce i nie masz wygórowanych wymagań, to sprawdzi się jako tani w utrzymaniu dupowóz.
 
gregorexon 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-02-03, 16:25   

Tak, właśnie potrzebuje taniego nowego dupowozu. Znaczek nie ma znaczenia.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7409
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-02-03, 16:35   

No to będzie Pan zadowolony. ;-)
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-03, 20:06   

gregorexon, zainteresuj się też regulacją zaworów w TCe 90 pod kątem współpracy z instalacją LPG.
Patrząc na ten filmik jak i osobiście macając w salonie nowego Logana żadnych tam nowych uszczelek nie widać z stosunku do wcześniejszej wersji.
https://www.youtube.com/watch?v=gBsbqyb0DX0
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-02-03, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-03, 21:08   

Mourinho napisał/a:
A jak u Ciebie że spalaniem bo widzę źe masz Lpg.


W mieście przy mojej jedzie około 9 litrów gazu.


Co do wyciszenia, Logan z tym silnikiem jest i tak stosunkowo cichy, a skrzynia biegów dla mnie naprawdę nie odbiega jakoś bardzo od konkurencji.

Dla ładniejszej kierownicy warto zaryzykować. Ale trzeba się umówić na jazdę przynajmniej Sandero po lifcie i Loganem MCV ale porównania zawieszenia.
 
Szlepster 



Marka: Dacia
Model: Był Logan MCV II PH II / jest Jogger
Silnik: Było 0.9 TCe LPG / jest 1.0 TCe LPG
Rocznik: 07.12.2016 / 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 46
Skąd: Warszawa/Ruda Śląska
Wysłany: 2017-02-05, 21:43   

Dzis zrobiłem trasę Warszawa-Ruda Śląska - Warszawa tempomat, tryb ECO i nie więcej niż 100km/h jedynie przy wyprzedzaniu trochę wiecej.
Spalanie przy takiej jezdzie mi wyszło 6.9 LPG na 100 Km
Za to dwa tygodnie temu ta sama trasa i prędkości autostradowe 130-150 spalanie LPG 10 litrów.

Co do wyciszenia to przy spokojnej jezdzie prawie tego silnika nie słychać, głośniej jest od szumu powietrza czy z nadkoli jak wjedziesz w kałuże :)
Głośniej miałem w Scenicu PH I 1.6 16V aniżeli w MCV
Minusem tego silnika i instalacji fabrycznej to przełączanie się na LPG, bite 5 Km trzeba przejechać aby sie silnik zagrzał i przełączył na gaz.
Skrzyni jakoś nie słyszałem aby głośno z niej było.
Zawieszenie jak dla mnie komfortowe i miękkie, a tego trochę sie obawiałem czy nie będzie tak jak w służbowym Dokkerze czyli kiepsko, a przyzwyczajony człowiek po Scenicu do miękkiego i takie też jest :)
Silnik również elastyczny, jak tylko wyłączysz tryb ECO to 140 NM daje radę go przyzwoicie szybko rozpędzić.
Osobiście mogę polecić ten samochód :)
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-02-06, 05:12   

Mam takie same spalanie przy analogicznych prędkościach.

Szlepster napisał/a:
Minusem tego silnika i instalacji fabrycznej to przełączanie się na LPG, bite 5 Km trzeba przejechać aby sie silnik zagrzał i przełączył na gaz.


Tak jest teraz w zimę. W lato jest już dużo lepiej -- przełączenie na LPG jest momentalne, praktycznie tyle, ile mi zajmuje wyjechanie z garażu i zamknięcie drzwi (30 sekund do minuty od uruchomienia silnika). Nawet nie zdążę wyjechać za bramę :)
_________________
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-06, 07:57   

Szlepster napisał/a:
Minusem tego silnika i instalacji fabrycznej to przełączanie się na LPG, bite 5 Km trzeba przejechać aby sie silnik zagrzał i przełączył na gaz.

Niestety, ale TCe 90 jak na silnik benzynowy dość długo się rozgrzewa do roboczej temperatury.
Przez trzy dni jeździłem na tej samej trasie po mieście i sprawdzałem za pomocą ELM 327 po jakim dystansie osiąga odpowiednią temperaturę cieczy. Tak trochę zaokrąglając wychodzi, że przy temperaturze na zewnątrz 2-3 stopnie powyżej zera:
- 50 stopni po przejechaniu 2.5 km
- 80 stopni po przejechaniu około 5 km
Temperatura oleju jest o około 10 stopni niższa.
Żona dojeżdża z koleżanką na przemian do pracy i u niej już po dwóch kilometrach w autku jest cieplutko - ma 10 letniego Seata Altea z LPG.
W Dacii TCe 90 niestety trzeba przejechać 3-4 km żeby zaczęło lecieć ciepłe powietrze - startuje zawsze z pokrętłem ustawionym na niebieskim polu.
Obydwa auta parkowane są pod chmurką.
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-02-06, 09:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7409
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-02-06, 09:20   

Wszystko zależy też od tego czy auto stoi pod chmurką, czy w garażu (nie musi być ogrzewany nawet).
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-06, 09:40   

Marek1603 napisał/a:
Wszystko zależy też od tego czy auto stoi pod chmurką, czy w garażu (nie musi być ogrzewany nawet).

Nasze auto jak i wspomniany wyżej Seat parkowane są pod chmurką.
_________________
enjoy the silence
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-06, 10:19   

To rozgrzewanie to dwojaka kwestia. Po pierwsze niemieckie auta dość szybko i wydajnie oddają ciepło przez nagrzewnicę. Po drugie 90 tce posiada te nieszczęsne zarządzanie ciepłem i zanim coś puści na nagrzewnicę konkretnego to trzeba wysiadać z samochodu.
 
Szlepster 



Marka: Dacia
Model: Był Logan MCV II PH II / jest Jogger
Silnik: Było 0.9 TCe LPG / jest 1.0 TCe LPG
Rocznik: 07.12.2016 / 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 46
Skąd: Warszawa/Ruda Śląska
Wysłany: 2017-02-06, 10:44   

Marek1603 napisał/a:
Wszystko zależy też od tego czy auto stoi pod chmurką, czy w garażu (nie musi być ogrzewany nawet).



Mój stoi w podziemnym i tak nieszczesne 5 km musze przejechac aby na LPG sie przełaczył, Dokker tez w podziemnym stoi i raptem kilometr wystarczy do przełaczenia na LPG. W Dokkerze instalacja dokladana to i pewnie ustawienia inne
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne