Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Sandero - czy to doby wybór?
Autor Wiadomość
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-10-05, 09:36   

Największą zaletą Sandero jest to, że będzie nowe, za małe pieniądze (jako nowe) i przez 2 lata będziesz miał gwarancję. Innych zalet w tym aucie nie dostrzegłem, czytałem o małym spalaniu. Skoro jeździsz leciwym Fiatem Brava to wielkiej różnicy po przesiadce do Sandero nie zauważysz, bo oba auta są na bardzo zbliżonym poziomie jakości i wykończenia z tą różnicą, że Brava jest bardziej cywilizowanym autem: ma normalne fotele i kanapę, a nie taborety i ławkę. Skoro 80% to jazdy na krótkich odcinkach, to "Dacie" radę, na dłuższych też, bo nie będzie wyboru. Ja byłem kiedyś Seicento w Chorwacji i dojechałem, wróciłem - 1630km na raz :) Gdybym szukał auta dla 4 osobowej rodziny wolałbym C-Elysse, nawet 2-3 letnie - zdecydowanie bardziej komfortowe i obszerne auto, ale rozumiem plan, każdy ma swój świat i pomysł na życie :) Też przymierzałem się do Sandero i koncepcję porzuciłem - Dacia to nie mój świat :)
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2016-10-05, 09:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fred 


Marka: -
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2016-10-05, 09:49   

No to teraz mam tematy do przemyśleń. Kupa wątpliwości i pytań, na które muszę sobie sam odpowiedzieć. Pewnie wiele się wyjaśni po planowanej na sobotę wizycie w salonie.

Oto, co mnie zastanawia: :roll:

1. A może jednak warto zainteresować się silnikiem 0.9 TCe? Nie napisałem wcześniej, że planowane przebiegi roczne to około 20.000 km. Zakładając, że:
- auto byłoby kupione na 8-10 lat
- tak żona jak i ja nie mamy "ciężkich nóg", nasza jazda bardziej przypomina eko-driving niż ściganie się na torze
- wymieniałbym olej co 10.000 km
może silnik (a przede wszystkim turbina) wytrzyma te 200.000 km?

2. Jeśli zdecydowałbym się na silnik 0.9 TCe, to może jednak z gazem?

3. Jeśli zdecydowałbym się na silnik 0.9 TCe w benzynie, ewentualnie z gazem, to może jednak Sandero Stepway?

4. A może jednak Logan? Jest ciut większy, ma większy kufer i nieco większą przestrzeń w kabinie. Jeśli ponadto poszedłbym w gaz, to i tak w kufrze zostanie sporo miejsca na bagaże.


BTW: wczoraj na parkingu zobaczyłem Logana. Przyjrzałem mu się nieco, szczególnie jego "pupie" ;-) . Szczerze powiedziawszy - nieźle to wygląda. Niby sedan, ale bagażnik nie jest mocno "eksponowany". Taki pół sedan - pół hatchback. Dla kogoś, kto nie zna specyfikacji tego auta i popatrzyłby na niego całkiem z boku, trudno byłoby na 100% stwierdzić, czy jest to sedan z klasyczną klapą bagażnika, czy hatchback z podnoszoną klapą razem z tylną szybą.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-10-05, 09:52   

Dużo tych wątpliwości, a nic tak nie pomoże jak wizyta w salonie i jazda próbna. Ja zawsze twierdziłem, że niepozorny Logan sedan jest jednym z najlepszych produktów Dacii - wiele oferuje za te same lub odrobinę mniejsze pieniądze co Sandero.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-10-05, 10:04   

mbar napisał/a:
Jeśli masz w zwyczaju wchodzić powyżej 100km/h, to będziesz żałował, że choć nie przetestowałeś Tce90.
...
I jak wspomniane wyżej -- lepiej wziąć lakier metalizowany.


I tutaj pojawia się największy problem Daciek, w tym właśnie Sandero.
Póki mówimy o białym 1.2 za 36k to wszystko jest ok.
Ale jak wrzucamy silnik 0.9 i jeszcze w metaliku, to nagle cena robi się 44k.
A dokładnie za tyle można mieć przede wszystkim Fiata Tipo z silnikiem 1.4 95KM i 6-biegową skrzynią!
Jak za duże, to w tych samych pieniądzach do kupienia są chociażby Grande Punto 1.4 i Corsa 1.4.
I specjalnie wymieniam te wersje pojemnościowe, bo dopłata do nich jest symboliczna, a mają bardziej sensowny moment obrotowy.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2016-10-05, 10:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-10-05, 10:06   

luckyboy napisał/a:
Największą zaletą Sandero jest to, że będzie nowe, za małe pieniądze (jako nowe) i przez 2 lata będziesz miał gwarancję.


Dlaczego wprowadzasz ludzi w błąd?
Podstawowa gwarancja to 3 lata (a nie 2) a za niewielką dopłatą można mieć 5 lat gwarancji.
(Ja mam tą opcję dla obu moich Dacii)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Fred 


Marka: -
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2016-10-05, 10:25   

@luckyboy
Pomysł na życie polega na tym, że chcemy auto co najwyżej wielkosci Bravy ze wskazaniem na nieco mniejsze, o powodach już pisałem. C-Elysse już przerabiałem, Fiata Tipo sedan też. Gdyby w ofercie Fiata był Tipo hatchback, miałby baaaaaardzo duże szanse na zajęcie miejsca Bravy w naszym garażu. Ale go nie ma i nie wiadomo kiedy będzie. A nieobecni nie mają racji. ;-) .

Z tymi "taboretami" to różnie bywa, zależy kto co lubi. Dawniej jadąc Bravą fotel był zawsze ustawiony w najniższym położeniu. Teraz podciągam go w górę, prawie do maksimum. Znajoma rehabilitantka powiedziała mi, że to naturalne - z biegiem lat wygodniejsze dla kręgosłupa jest siedzenie na "wyższym" fotelu. Być może więc instynktownie ustawiam go wysoko.

@keikan
Reczywiście Dacia ma w standardzie 3 lata gwarancji. O opcji przedłużenia jej na 5 lat nie wiedziałem. Dzięki za informację.
A Fiat Tipo dla przykładu ma 24-miesięczną gwarancję. :-/
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-05, 10:26   

Ja bym brał TCe tylko jeśli kluczowa byłaby skrzynia zautomatyzowana. SCe, które będzie za chwilę, najprawdopodobniej za kolejną chwilę również będzie w gazie.

Natomiast niezależnie od powyższego, przy normalniej eksploatacji 200 kkm nie powinny być dla TCe i jego turbiny żadnym problemem.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-10-05, 10:51   

keikan napisał/a:
luckyboy napisał/a:
Największą zaletą Sandero jest to, że będzie nowe, za małe pieniądze (jako nowe) i przez 2 lata będziesz miał gwarancję.


Dlaczego wprowadzasz ludzi w błąd?
Podstawowa gwarancja to 3 lata (a nie 2) a za niewielką dopłatą można mieć 5 lat gwarancji.
(Ja mam tą opcję dla obu moich Dacii)


Wybacz, piszę ze smartfona, zahaczylem inne pole na ekranie, przepraszam.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-10-05, 11:00   

Mając na myśli "taboret" miałem na myśli głównie wielkość siedziska, które jest zbyt krótkie. Nie ma co zastanawiać się, trzeba iść do salonu i przymierzyć się, jak przypasuje to wsiąść całą rodziną i przejechać się, innej opcji nie ma. Każdy ma inne odczucia, inne poczucie estetyki i komfortu.

Co do LPG to w nowym roku będzie wiadomo co dalej będzie z ceną tego paliwa, do końca roky jest okres przejściowy dla dystrybutorów gazu.
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2016-10-05, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-05, 11:10   

Fred napisał/a:


- 80% wykorzystania to dojazdy żony do pracy (dziennie w sumie ok. 50 km).
- 15% wyjazdy rodzinne (2 rodziców, dorosłe córka i syn - nastolatek) z niedużą ilością bagażu, trasy na odległości powiedzmy do 300 km
- 5% wyjazdy wakacyjne z "pełnym bagażnikiem", odległości 1.000 km i więcej.

Fred


Jeśłi dojazdy do pracy nie wiążą się koniecznością szukania miejsca do zaparkowania i wciskania się na centymetry i pod domem też nie ma z tym problemu, to jednak przemyślałbym nieco większe auto. (Logana mcv?) Większa auta są po prostu wygodniejsze w używaniu, bardziej komformtowe w prowadzeniu i bezpieczniejsze. Tylko trudniej zaparkować. Rożnica w cenie pewnie nie jest też duża.

Kobiety instynktownie boją się dużych samochodów, ale po jakimś czasie im to przechodzi i doceniają zalety nieco większego rozmiaru. ;)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-05, 11:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
Abelos 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1,2 75km
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-05, 11:28   

Miałem te same obiekcje co ty i szczerze mówiać wybrałem sandero i nie żałuje.
Może silnik trochę mocniejszy bym chciał niż 1.2 na trasy, bo do miasta idealnie sie nadaje. jeśli chodzi o spalanie to jeżdżąc dynamicznie nie przekroczyłem 6,5l - standardowo jest 6,2 natomiast w trasach jadać około 100-110 udało mi sie zejsc ze spalaniem do 5,5 wiec całkiem spoko pod tym kątem.

Co do pojemności to pomieścił więcej niż ford fokus (przepakowałem z niego i jeszcze 1 walizka doszła)

Na pewno będzie to lepszy wybór niż kupno używanego bo tu masz pewność ze wszystko jest ok.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-10-05, 12:13   

Lza napisał/a:
doceniają zalety nieco większego rozmiaru. ;)


Dobre. ;-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-05, 13:17   

Witam, to mój pierwszy post. Rozwazalem zakup auta za 30-35 tyś i padło na Dacie Sandero 1.2. Dlaczego? Przede wszystkim nowka w cenie używki. Przyzwoite wykonanie, wyposażenie i wygląd. 1.2 demonem prędkości nie jest, ale wystarcza. No i nie jest 3 cylindrowy. Gwarancja + serwisy na 5 lat lub 100.000 km kosztowały mnie 2600 zl i chyba warto.

Wersja LE Open + klima + zapas + lakier metalizowany (braz). Stargowalem 850 zl plus dywaniki. Chyba w miare?

Jeśli ktoś chce kupić 1.2 to dealer mówił, że to ostatnia szansa, bo od stycznia nie będzie tego silnika. Swoja sztukę odbieram w grudniu.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2016-10-05, 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-10-05, 13:53   

pixa napisał/a:
Gwarancja + serwisy na 5 lat lub 100.000 km kosztowały mnie 2600 zl i chyba warto.

.


wysoka cena za gwarancje i serwisy.. W Krakowie kupilem to za :
serwis na 3 lata = 300PLN
gwarancja na 5 lat = 500 PLN (w drugim aucie za symboliczne 1 PLN)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-05, 14:01   

To bardzo tanio - ugrales ponad 60% zniżki. Aż niewiarygodne :-) Może masz na 60 tyś a nie 100? A może płacisz za filtry i oleje? Bo ja mam za free wszystko co w serwisowce.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2016-10-05, 14:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-05, 14:17   

keikan napisał/a:
wysoka cena za gwarancje i serwisy

Zależy za jaką opcję - kontrakty serwisowe są różne, od samych przeglądów aż po "wszystko oprócz paliwa":

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7844
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-05, 14:43   

Nie znam szczegółów, ale w papierach mam easy servis - 5 lat/100.000 km i ponoc wszystko co w serwisowce mam w cenie. Chyba good deal za 2600.

A co do Tipo to wg katalogu przedłużenie gwarancji do 5 lat i serwisy za free do 120 tys kosztują około 6.000 o ile dobrze pamiętam. I z 44 robi się 50 tyś.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-10-05, 16:17   

pixa napisał/a:
Nie znam szczegółów, ale w papierach mam easy servis - 5 lat/100.000 km i ponoc wszystko co w serwisowce mam w cenie. Chyba good deal za 2600.

A co do Tipo to wg katalogu przedłużenie gwarancji do 5 lat i serwisy za free do 120 tys kosztują około 6.000 o ile dobrze pamiętam. I z 44 robi się 50 tyś.


Za nic przy przeglądach nie płacę (mam w cenie olej, filtry i robociznę).
Jedyna różnica to to, ze rzeczywiście mam na 60.000. Ale to było z premedytacją, bo teraz auto ma już prawie trzy lata i na liczniku tylko 25.000 km (drugie auto w rodzinie tylko dla żony do pracy, na zakupy i na krótkie weekendowe wypady za miasto)
No ale rzeczywiście - jeśli masz darmowy serwis na 5 lat to się opłaca.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
Ostatnio zmieniony przez keikan 2016-10-05, 16:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-05, 16:22   

60 tyś oferowali za 1599. I tak stargowales polowe, więc gratki :-) Ja niestety poszedłem do Dacii po oblukaniu Tipo i 6.ooo vs 2600 sprawiło, że tylko buzia mi się uśmiechnęła :-) Niestety 60 tyś to dla mnie za mało - robię 18-22 tys rocznie.
 
Fred 


Marka: -
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2016-10-06, 14:43   

W jednym z salonów, do których zadzwoniłem powiedziano mi, że do silnika 1.2 16V mogą domontować LPG. Czy ma ktoś doświadczenie, jak ten silnik się sprawuje w gazie (spadek mocy, zużycie gazu, ewentualne problemy)?
Ostatnio zmieniony przez Fred 2016-10-06, 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-06, 16:25   

Ponoc idealny pod gaz, ale ja sie dalem namowic na LPG dwa razy i trzeci nie dam. Pierwszy raz w Mazdzie 626 z 1991 roku - po 150.000 padly wtryskiwacze (wtedy to bylo dla mnie 5 lat jezdzenia). Wymiana byla ogromnie droga i z tego co pamietam zjadla rok oszczednosci + rok sie splacala instalka, wiec zyskalem 3 lata jazdy - dosc sporo. Teraz w oczekiwaniu na Dacie jezdze Honda Civic 1.4. Do momentu zalozenia LPG przejechalem okolo 120.000 bez zadnych problemow, 30.000 na LPG i silnik poszedl sie walic. Tak wiec z LPG moze byc roznie i przy aucie palacym 5.5 litra na sto na pewno nie wejde w ten biznes.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-06, 16:41   

Fred napisał/a:
jak ten silnik się sprawuje w gazie (spadek mocy, zużycie gazu, ewentualne problemy)?

Instalacje sekwencyjne nie powodują spadku mocy.

Zużycie gazu = zużycie benzyny + 20%. (A poziom zużycia benzyny zależy głównie od kierowcy).

Problemów brak:

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + 1.2 lpg + Przeszukaj tylko tytuł wiadomości

Ta konstrukcja ma już kilkanaście lat, a sama pochodzi z rozwijania linii zaprojektowanej już kilka dekad temu - https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_D-Type_engine
 
Fred 


Marka: -
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2016-10-10, 10:09   

Witajcie w nowym tygodniu.

Sprawa ma się tak. Byłem zobaczyłem. Wnioski, które wyciągnąłem po wizycie i po przejażdżce Sanderkiem.

1. Porównanie przestrzeni na nogi dla pasażerów siedzących na tylkej kanapie Logan vs. Sandero. W obydwu autach odsunąłem maksymalnie do tyłu fotel kierowcy, a następnie sprawdziłem odległość od siedziska tylnej kanapy do oparcia przedniego fotela. Jest różnica na korzyść Logana, te kilka centymetrów wynikające z większego rozstawu osi robi różnicę.
2. Bagażnik Logana - bardzo duży. Nawet jeśli się weźmie pod uwagę fakt, że zawiasy klapy wchodzą w przestrzeń bagażową i ją ograniczają, to i tak kufer wygląda imponująco.
3. Posłuchałem sobie dźwięków silników 0.9 i 1.2. Zdecydowanie lepiej brzmi 1.2, jego praca jest równiejsza. Takie jest moje subiektywne wrażenie. Dodatkowo przy zwiększaniu obrotów silnik 0.9 wydawał dziwny, trudny do określenia dźwięk. Coś jakby taki cichy warkot. Czterocylindrówka równiutko i bez żadnych niespodzianek wchodziła na obroty.
4. Odbyłem przejażdżkę Sandero (bo akurat taki był do jazd próbnych z silnikiem 1.2). Silnik pracuje równo, rzeczywiście trzeba go trochę "podkręcić", żeby uzyskał odpowiedni moment i moc. Potwierdziły się moje przypuszczenia, że auto z tym silnikiem demonem mocy nie jest, ale to co może dać z siebie ten silnik jest przeze mnie akceptowalne. Mam nadzieję, że przy spokojnym traktowaniu pedału gazu silnik może odwdzięczyć się niskim zużyciem paliwa.
5. Generalnie moje myśli biegną w kierunku Logana. Nieco większa kabina, dużo większy bagażnik przy ciut niższej cenie to argumenty nie do pogardzenia.
6. Cały czas się zastanawiam nad gazem do tego silnika. Muszę się przespać z tym problemem. Instalacja kosztuje ponad 4.000 zł. Moim zdaniem to drogo, ale przy LPG trzeba tez patrzeć na zyski w niższych wydatkach na paliwo. Ja potrzebowałbym ok. 2,5 roku, żeby koszt instalacji został pokryty przez oszczędności na paliwie.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-10-10, 11:34   

montaż lpg można przeprowadzić poza serwisem w wyspecjalizowanym warsztacie redukując koszty o prawie połowę, co wcale nie oznacza gorszej jakości usługi. Ryzyko,że w okresie gwarancji rozleci się silnik i że aso odmówi naprawy gwarancyjnej motywując to montażem wspomnianego lpg poza siecią dilerską, jest ekstremalnie małe. Instalacja montowana zewnętrznie (nie fabryczna) ma tą zaletę,że jest dostęp do softu sterownika (fabryczny jest zablokowany przed ingerencją, co zmusza do obsługi instalacji wyłącznie w aso). Przy takim rozwiązaniu zwróci się, jak przypuszczam, po przejechaniu ok 18-20 tys km
 
Fred 


Marka: -
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2016-10-10, 12:06   

@Dar1962
Wielkie dzięki za cenną uwagę, ale ja nie pójdę tą drogą. Wiem, że z LPG zamontowanym w dobrym warsztacie nie będzie problemów. Natomiast kupując nowy samochód nie dopuszczam myśli, że miałbym udowadniać serwisowi DACIA, że ewentualna usterka/awaria silnika nie jest spowodowana "niefabryczną" instalacją LPG.
Tak więc w moim przypadku albo auto z "fabryczną" instalacją LPG, albo tylko w benzynie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne