Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Sandero - czy to doby wybór?
Autor Wiadomość
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-10, 12:41   

Fred, jak robisz roczne przebiegi w okolicach 15 tys. km to raczej nie warto pakować się w gaz, a jak robisz ponad 20 tys km to już można zakładać LPG.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-10, 12:44   

Może tak jest kiedy jesteś milionerem i tylko wydajesz ale my tu w PL żyjemy z pensji na pensje a wtedy jest różnica czy w miesiącu na paliwo wydajesz 600 czy 300 zł , nawet jak masz te 2-3 tys zł luzem na instalacje lpg to nikt nie zostawi tego na paliwo tylko szybko znajdą sie inne wydatki .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-10, 12:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-10-10, 17:04   

Nabywając swoją miałem cel nie zagazowaną i nie ropniaka, i do tej pory a użytkuję 2,5 roku same plusy.
Zakupiłem z drugich rąk. Minusy to cienka blacha i pojawiające się w gniotki od bliskości parkujących. Przypadłość mieszkania i parkowania na parkingu osiedlowym. Teraz to wszystkie auta mają cienką blachę. Wiec na tą przypadłość nie mam wpływu ( garaż nie każdy może).
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2016-10-11, 06:34   

Wgniotki to na każdym parkingu można nabyć, nie tylko pod własnym blokiem. Niestety, przy wysiadaniu nie każdy zwraca uwagę na samochód stojący obok :cry:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-11, 07:01   

Wgniotki, obcierki parkingowe to codzienna normalka... :-/
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2016-10-11, 08:03   

route2000 napisał/a:
Wgniotki, obcierki parkingowe to codzienna normalka... :-/

Wg mnie to nie powinno być normalne... Bo świadczy o czym - o braku umiejętności, staranności w manewrowaniu, czy o ...głupocie?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-11, 08:11   

Nic, na głupotę nie ma lekarstwa, sam uważam jak otwieram drzwi by komuś nie walnąć.
Są tacy co mają stare gruchoty i nim się nie przejmują... zrobią Ci wgniotkę i znikają, a Ty szukaj wiatru w polu.. Totalne chamstwo. :-/
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-11, 08:16   

mrówa napisał/a:
route2000 napisał/a:
Wgniotki, obcierki parkingowe to codzienna normalka... :-/

Wg mnie to nie powinno być normalne... Bo świadczy o czym - o braku umiejętności, staranności w manewrowaniu, czy o ...głupocie?


Może świadczyć np. o tym, że pracujesz w centrum....
Moja małżonka właśnie pracowała w ścisłym centrum, to co jakiś czas pojawiała się jakaś delikatna ryska, puknięcie czy coś podobnego.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-11, 12:57   

Jak zalozysz LPG poza ASO to tracisz gwarancje. IMHO nie warto kupujac nowe auto. 4.000 to sporo, ale na pocieszenie ASO Wroclaw chce 5.000 :D Zreszta gaz przy takich przebiegach i spalaniu to chyba srednia inwestycja. Paliwo po 5 zł, gaz po 2 zl, ale dochodza filtry, przeglady, regulacja zaworow, strojenie instalki, drozsze OC/AC, szybsza korozja ukladu wydechowego, czestsza wymiana swiec i kabli WN i zamiast oszczednosci rzedu 40-50% wyciagasz ledwo 15-20%. A mi np. do tego silnik padl po 30.000 :-) Tak wiec jestem sceptyczny co do LPG.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2016-10-11, 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-11, 13:17   

pixa napisał/a:
A mi np. do tego silnik padl po 30.000 :-) Tak wiec jestem sceptyczny co do LPG.

Padł, bo było źle założone i źle dostrojone do tego silnika, pewnie nie robił przeglądów co 15 tys. km. Mam to założone już dwa lata temu i przejechałem prawie 60 tys. na LPG i nic się nie dzieje poza przeglądami.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-11, 13:51   

Instalacja dobrze zalozona, dostrojona, checki nie wyskakiwaly i na kompie pokazywalo dobry sklad mieszanki. Regulacja zaworow co 20 tys, na czas wymieniane filtry gazu, oleje, swiece itp. Moze mialem pecha, ale zrazilo mnie to do LPG dosc skutecznie. Wole placic 20% wiecej za paliwo, niz sie pieprzyc z gazem. Oczywiscie zyjemy w miare wolnym kraju, wiec kazdy robi co uwaza.

Dodam, ze wczesniej auto przejechalo 220.000 bez LPG i problemow.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2016-10-11, 13:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-11, 14:09   

pixa napisał/a:
Jak zalozysz LPG poza ASO to tracisz gwarancje. IMHO nie warto kupujac nowe auto. 4.000 to sporo, ale na pocieszenie ASO Wroclaw chce 5.000 :D Zreszta gaz przy takich przebiegach i spalaniu to chyba srednia inwestycja. Paliwo po 5 zł, gaz po 2 zl, ale dochodza filtry, przeglady, regulacja zaworow, strojenie instalki, drozsze OC/AC, szybsza korozja ukladu wydechowego, czestsza wymiana swiec i kabli WN i zamiast oszczednosci rzedu 40-50% wyciagasz ledwo 15-20%. A mi np. do tego silnik padl po 30.000 :-) Tak wiec jestem sceptyczny co do LPG.


Tylko czy padł z powodu LPG po 30000km?
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-11, 14:29   

Interpretacja rzeczoznawcy była taka, ze z powodu wyższej temp spalania świeca wypalila gniazdo, w którym siedziała, a następnie odlamala się od niej elektroda wpadając do silnika. Świeca po 30.ooo przebiegu, dostosowana do LPG. A tak silnik dzialalby dalej. Na LPG ukrecil 30.ooo.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2016-10-11, 14:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-10-11, 14:32   

To dupa a nie świeca. Escortem na prymitywnej instalacji zrobiłem 200kkm, świece co 35-40 kkm wymieniane na zwykłe i zero problemów.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-11, 14:39   

pixa napisał/a:
Interpretacja rzeczoznawcy była taka, ze z powodu wyższej temp spalania świeca wypalila gniazdo, w którym siedziała, a następnie odlamala się od niej elektroda wpadając do silnika. Świeca po 30.ooo przebiegu, dostosowana do LPG. A tak silnik dzialalby dalej. Na LPG ukrecil 30.ooo.


Czyli źle ustawiona mieszanka, ewentualnie wada świecy. Na benzynie też można wypalić świece czy gniazda zaworowe. Przy tego typu uszkodzeniu można co najwyżej spekulować że to wina LPG.
Możesz napisać jakiego silnika dotyczyła ta awaria? Tego z profilu?
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-10-11, 14:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-11, 14:52   

Mieszanka była dobrze dobrana na 100%. Silnik z Civica VII 1.4.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-10-11, 15:04   

Tak na marginesie dodam, że obecnie coraz częściej montuje się sterowniki LPG które komunikują się ze sterownikiem benzynowym. Kosztuje to trochę więcej, ale eliminuje sporo potencjalnych problemów. Ile te świece miały przejechane? Zmieniłeś je przy montażu LPG?
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-11, 16:44   

Swiece były zakładane nowe przy instalacji LPG i miały niecałe 30.ooo. Instalacja też nie tania - 3.000 zl (miałem w tym samym miejscu tańsza alternatywę za 2500).
Ostatnio zmieniony przez pixa 2016-10-11, 16:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-12, 08:08   

Civiki kiepsko znoszą LPG, bo mają delikatne zawory i gniazda, stąd taki był objaw.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-12, 10:11   

Akurat gniazda i zawory nie padly.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-12, 10:22   

To już jakiś wyjątkowy przypadek. Jakoś mi się nie chce wierzyć, że LPG niszczy silnik.
Miałem poprzednie auta na LPG (Skoda Felicja, Fiat UNO, Renault Scenic) i nie miałem z nimi problemu.
Na nim sporo przejechałem w xxx tys.km.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-10-12, 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-12, 10:52   

Nie twierdze, ze nie mialem pecha. Jednak zrazilo mnie to to gazu, tym bardziej, ze oszczednosci z jady to nie 50%, jakby sugerowala roznica w cenie, ale okolo 20%.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 330
Skąd: KR
Wysłany: 2016-10-12, 10:54   

Że tak wtrącę, zetteki i durateki forda też nie lubią LPG, a odpowiednio skompletowane i wystrojone jeżdżą bez awaryjnie dziesiątki tysięcy kilometrów i więcej - nie piszę o sobie, bo co ja tam mam 20 parę tysięcy na LPG; w sumie niecałe 50.
Zmierzam do tego, że raczej gdzieś po drodze jakiś błąd musiał być. A jaki był rzeczywisty przebieg auta (nie mylić ze stanem licznika)?
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-12, 10:57   

Rzeczywisty przebieg to 250.000, kupowalem z pelna historia (auto z PL salonu). Na LPG niecale 30.000.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 330
Skąd: KR
Wysłany: 2016-10-12, 11:27   

To niewiele w sumie. Raczej pech jeśli wszystko inne było w porządku.


Co do dodatkowych kosztów:

przegląd lpg, wraz z wymianą filtrów i ewentualną regulacją 100 zł/10000 kilometrów

OBT raz w roku 50 zł

wymiana świec zgodnie z planem co 60 tysięcy kilometrów

wymiana kabli zależnie od potrzeb - raz na pięć lat?

kontrola luzów zaworowych na lpg co 60 tysięcy kilometrów - no tu fakt, może być konieczna regulacja, a to kilka stówek może kosztować.

Oszczędności.

Fiesta w Krakowie pali jakieś 8-9 litrów PB, 10-11 lpg bez spinania się na oszczędzanie. Oczywiście przy niskich temperaturach i częstym odpalaniu trzeba doliczyć około litr benzyny na 100 kilometrów. Przy temperaturach powyżej 15 stopni, i dłuższych wyjazdach koszt PB praktycznie pomijalny - 10 litrów wystarczyło na cztery miesiące.

Resztę sami sobie obliczcie
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne