Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przekraczanie normy tlenku węgla na LPG
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-20, 22:19   Przekraczanie normy tlenku węgla na LPG

Dziś zbadałem analizatorem spalin mojego dustera i niestety gdyby ktoś to w ogóle sprawdzał dowodu by mi nie podbili .
Wszystko rozchodzi się o przepis
Toksyczności spalin dla silników o zapłonie iskrowym (Wg Dziennika Ustaw nr 227 z 30.12.2003r).

do 0,5% CO i do 100 ppm CH mierzonych na biegu jałowym silnika;

do 0,3% CO i do 100 ppm CH mierzonych z prędkością obrotową 2000-3000 obr./min.;

i na lpg przy obciążeniu otrzymałem 0,9 % , sonda lambda też powyżej 1,05 ale to można wytłumaczyć większym zapotrzebowaniem paliwa na powietrze czego maszyna nie przewiduje .
na benzynie wszystko było ok
Dostałem jeszcze informacje że od ok 2020 roku jak wejdzie cepik 2 to skończy sie podbijanie byle jak dowodu bo wszystko będzie kontrolowane nawet z czasem wykonywania badania na wzór irlandzki i lepiej żebym coś z tym zrobił
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-20, 22:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-20, 23:32   

Skoro na benie wszystko OK. To masz za bogato gazu. Podejrzyj na korekty.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-10-21, 04:28   

Napraw instalację (wtryski podejrzane, reduktor zresztą też).
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 08:19   

a co w nich takiego podejrzanego
reduktor daje stałe ciśnienie przy niskiej temperaturze (silnik nie szarpie )
wtryski nie leją (stałe niskie obroty ) są nie rozbieralne więc osobiście nie wyrażam sobie ich sprawdzenia
_________________
Moje auto
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-21, 08:39   

W astrze raz tez miałem z tym problem, na badaniu okazało się, że ilość tlenku węgla jest przekroczona o 700%. (7 razy więcej niż być powinno). Wystarczyło instalacje wyregulowac u gaziarza. Taki właśnie urok posiadania instalacji LPG. Wymaga stałej atencji.
_________________
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-21, 09:06   

Karenzo napisał/a:
a co w nich takiego podejrzanego
reduktor daje stałe ciśnienie przy niskiej temperaturze (silnik nie szarpie )
wtryski nie leją (stałe niskie obroty ) są nie rozbieralne więc osobiście nie wyrażam sobie ich sprawdzenia

Lepiej podjedź do kumatego i dobrego gaziarza, żeby skorygował instalkę (mapy wtrysku itp.)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-21, 09:08   

Wtryski czyścisz bez rozbiórki. Chociaż jak masz najtańsze Valteki to...... Instalacje co jakiś czas trzeba rególować. Bardzo dużo zależy od gazu jaki zatankowałeś. Różnice są naprawdę kolosalne.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-10-21, 09:12   

Lza napisał/a:
... jest przekroczona o 700%. (7 razy więcej niż być powinno)...


o 600%. :idea:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 16:11   

Ja mam instalacje fabryczną czyli zablokowane mapowanie wtrysku a wtryski medy niebieskie
http://www.autogaz-market...-niebieska.html

jak pisałem nie rozbieralne , zwykłe już czyściłem kilka razy w poprzednim wozidle
skłaniam się do tłumaczenia że to wina gazu (tankuje na auchan ) i mieszanka na bogoto to zawsze lepiej niż uboga z gratis wypalonymi zaworami
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-21, 16:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-10-21, 17:27   

Masz wysrane wtryski -- do wymiany.
_________________
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-21, 19:03   

Ciśnienie gazu bez problemu regulujesz na reduktorze. Wystarczy trochę zmniejszyć.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 19:06   

te wtryski mają 20 tyś nalotu , poprzednie wymienili mi na gwarancji przy 30 tyś bo samochód szarpał .
Czasem nie jest tak że fabrycznie ustawione jest na zbyt bogatą mieszankę aby zawory nie leciały ?
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-21, 20:59   

Auto musi spełniać daną normę spalin. Zwłaszcza że to układ fabryczny. Bogatsza mieszanka jest bezpieczniejsza. Ale za bardzo bogato nie dasz bo sonda skoryguje skład. Chyba że przekroczysz wartość regulacji która standardowo wynosi 30%, a nie wiedzieć czemu w Daci może i 100% a helikopter się nie zapali.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-22, 22:55   

Podobno to diesel to samo zło ;-( a tu masz gaz się wysypał ;-( Życzę sukcesu w doprowadzeniu do norm spalania przez zaostrzeniem kontroli w Polsce.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-23, 00:34   

Tlenek węgla w tym stężeniu nie jest groźny i szybko ulegnie rozproszeniu.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-23, 00:39   

mekintosz,
"nie znam sie, więc się wypowiem "
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-23, 01:33   

Wystarczy że jeden z wtrysków gazowych ci przepuszcza i ECU nie da rady tego skorygować. A taki właśnie będzie tego efekt.
Skoro niedawno ci je wymieniali może masz je jeszcze na gwarancji? Warto sprawdzić.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-23, 08:41   

Karenzo napisał/a:
mekintosz,
"nie znam sie, więc się wypowiem "


Sam napisałeś, że nie spełnia norm. Wszyscy chcą, by samochody jak najmniej truły. Plus dla Ciebie, że szukasz rozwiązanie tego problemu. Chciałem zwrócić uwagę, że od jakiegoś czasu wiele osób uważało, LPG za bardzo ekologiczne paliwo. Twój duster pokazuje, że jak się rozreguluje to mamy truciciela. Oczywiście tak samo jak z benzyną. Ciekawy jestem rozwiązania problemu, co padło.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-23, 14:51   

chemikiem nie jestem ale
tlenek węgla a nawet dwu tlenek może człowieka zatruć przy zbyt dużym stężeniu
gdzie trzeba mówić o punktowym zdarzeniu w czasie

w kelkotach problemem sa cząstki stałe który wchłaniają się do krwiobiegu i powoli nas zabijają każdego dnia

Na hali warsztatu benzynowe silniki pracują nie podpięte do wyciągów (nikomu sie nie chce ) ale jak ktoś zaczyna robić diesla to praktycznie cała hala śmierdzi po 5-10 min i powietrze robi się ciężkie .
A mowa tu w miarę nowych samochodach . Ja dustera w garażu bardzo często odpalam przy zamkniętej bramie (a stoi do niej przodem ) gdzie jedyną wentylacje zapewniają 7 cm otwory pod sufitem i problemu nie ma . Z kolei jak tak zrobiłem w starym aucie (diesel ) to 2-3 min i już głowa bolała .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-23, 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-23, 15:01   

Nigdzie nie napisałem, że 1.5 dci jest bardziej ekologiczny niż Twój duster ;-) Może mniej truje bo ja relatywnie niewiele jeżdże ( 7-8 tyś km rocznie ).
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-10-23, 15:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne