Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-10-14, 07:40 Co dokładnie pokazuje kontrolka ładowania
Czy ktoś wie co konkretnie pokazuje kontrolka braku ładowania? Czy fakt ze alternator nie daje prądu, czy to ze akumulator prądu nie pobiera? Konkretnie chodzi mi o to, czy świecenie tej kontrolki moze oznaczać całkowite uszkodzenie akumulatora w ten sposób że już nie pobiera prądu z prawidłowo działającego alternatora? Rzecz nie dotyczy Dacii, a starej Laguny, ale technicznie to prawie jeden pies.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-10-14, 09:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-14, 15:41
kali napisał/a:
Konkretnie to kontrolka pokazuje zupełny brak wzbudzenia alternatora. Nie ma nic wspólnego z prawidłowym ładowaniem czy też stanem akumulatora.
I tutaj się zupełnie nie zgodzę.
Akurat gdy kontrolka się świeci przed zapaleniem auta to płynie przez nią prąd potrzebny do wzbudzenia alternatora. W momencie, gdy alternator się wzbudzi i zaczyna ładować, to kontrolka gaśnie.
A jej świecenie może być spowodowane zarówno za niskim, jak i za wysokim napięciem ładowania.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Konkretnie to kontrolka pokazuje zupełny brak wzbudzenia alternatora. Nie ma nic wspólnego z prawidłowym ładowaniem czy też stanem akumulatora.
I tutaj się zupełnie nie zgodzę.
Akurat gdy kontrolka się świeci przed zapaleniem auta to płynie przez nią prąd potrzebny do wzbudzenia alternatora.
W dzisiejszych czasach sieci multiplexowych kontrolka wogólę nie jest podłaczona do alternatora. Bez tej kontrolki alternator też się wzbudzi chociaż przepływ prądu powoduje szybsze wzbudzenie alternatora w układzie 9D bo w 6D nie ma to znaczenia. Pamiętasz Golfa 2 i jego deskę z kontrolkami na LED-ach i co się z tym wiązało?
matucha napisał/a:
W momencie, gdy alternator się wzbudzi i zaczyna ładować, to kontrolka gaśnie.
Pierwsza część zdania do wzbudzi jest dobrze, druga niestety już nie.
Patrz na ogólny schemat alternatora pokazany wyżej.
matucha napisał/a:
A jej świecenie może być spowodowane zarówno za niskim, jak i za wysokim napięciem ładowania.
Tak ci powiem że to już pełna ciekawostka biologiczna
Patrz na schematach wyżej i zastanów się jak to możliwe.
Co prawda brakuje tam jeszcze jednej diody ale dla naszych rozważań to bez znaczenia.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-14, 17:16
kali napisał/a:
W dzisiejszych czasach sieci multiplexowych kontrolka wogólę nie jest podłaczona do alternatora. Bez tej kontrolki alternator też się wzbudzi chociaż przepływ prądu powoduje szybsze wzbudzenie alternatora w układzie 9D bo w 6D nie ma to znaczenia. Pamiętasz Golfa 2 i jego deskę z kontrolkami na LED-ach i co się z tym wiązało?
Nie ma to jak wrzucić sieci multiplexowe i alternator z Żuka do jednego wora.
kali napisał/a:
matucha napisał/a:
A jej świecenie może być spowodowane zarówno za niskim, jak i za wysokim napięciem ładowania.
Tak ci powiem że to już pełna ciekawostka biologiczna
Patrz na schematach wyżej i zastanów się jak to możliwe.
Co prawda brakuje tam jeszcze jednej diody ale dla naszych rozważań to bez znaczenia.
Tyle, że schemat powyżej pokazuje układ sprawnego alternatora. Nie pokazuje żadnego zwarcia/uszkodzenia itd.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Wiesz Żuk to miał na początku prądnicę potem dostał Fiatowski alternator 6D i pokaż mi w tym alternatorze związek kontrolki z tym co piszesz. Końcowe egzemplarze dostawały już alternator 9D.
A czy schemat może pokazywać niesprawny alternator? Jaki by niby miało to sens? No w każdym razie pokaż to świecenie kontrolki przy za niski i za wysokom ładowaniu. Bo ja tego nie potrafię. Za to potrafię pokazać dokładnie to co pisałem wyżej kontrolka pokazuje tylko wzbudzenie alternatora a nie jego sprawność czy ładowanie. A co do Żuka to właśnie ten samochód miał wskaźnik który pokazywał poprawność pracy instalacji elektrycznej samochodu. Dało się sprawdzić zarówno spaloną żarówkę jak i poprawną pracę alternatora czy też prądnicy.
Napiszesz tę na temat deski od Golfa2 ? Możesz też wybrać Forda który deskę z LED-ami dostał póżniej.
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-10-15, 21:59 Re: Co dokładnie pokazuje kontrolka ładowania
BogdanK napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Czy ktoś wie co konkretnie pokazuje kontrolka braku ładowania?
Pokazuje brak ładowania lub niesprawny regulator napięcia.
Dla klasycznej żarówki będącej "kontrolką ładowania", ze schematu jak powyżej. Proszę bardzo, oto jedyna prawidłowa odpowiedź:
Pokazuje świecąc różnicę między napięciem wyprostowanym ze stojana a napięciem akumulatora. Jeśli różnica napięć jest duża, to żarówka świeci (płynie prąd z akumulatora przez wzbudzenie do masy). Jeśli różnica napięć jest niska, to prąd płynie niewielki i żarówka nie świeci.
Z powyższego schematu wynika również, że jeśli po włączeniu zapłonu, a niepracującym silniku żarówka nie zaświeci się, to jest przerwa w obwodzie regulatora napięcia. Przynajmniej tak mi wynika ze schematów, jakie mam dla F 127p i Zastava 1100p.
Przy czym to jest wiedza potrzebna przy restauracji zabytków, a nie współczesnych pojazdów
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2016-10-15, 22:16, w całości zmieniany 2 razy
To że kiedyś kontrolka była w szeregu, a teraz zapala ją ECU zmienia tylko sposób wykonania. Chodzi o to żeby nie było różnicy potencjałów na wzbudzeniu.
To że zapalą ją ECU, zmienia dużo, obecnie kontrolka sterowana ECU może się zapalić nawet gdy jest ładowanie, a są inne błędzy związane z alternatorem czy ogólnie układem ładowania. Tak samo może być w przeciwną stronę gdy np. alternator przez moment nie ładuje z "polecenia ECU".
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
ECU nie steruje kontrolką ładowania robią to inne moduły. Za to od bardzo dawna ECU może wpływać na pracę alternatora jak również alternator wpływa na ECU. Zawsze Fordy były najbardziej przekombinowanymi pod tym względem autami. A różnice potęciałów odcinało się diodą. Też pierwszy był Ford jak po wyłączeniu zapłonu auta nie gasły. Ale o diodzie brakującej na schemacie pisałem wcześniej już pisałem wcześniej. Chociaż nie w każdym układzie jest konieczna,ale pożądana i z innych przyczyn.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-10-17, 19:50
Widzę że niezbyt dokładnie opisany problem spowodował rozległą dyskusję - mi osobiście głównie chodziło o to, czy całkowicie niesprawny akumulator - z 2007 r, dwukrotnie - pierwszy raz w 2008, drugi przed miesiącem - rozładowany do zera ( jazda bez paska akcesoriów aż do zatrzymania się samochodu, od dwóch lat w samochodzie użytkowanym sporadycznie - a więc mający prawo odmówić posłuszeństwa) mógł spowodować świecenie tej kontrolki ( jako oznaka "braku poboru prądu" ) Dowiedziałem się od razu że nie i mi to starczyło - tymczasem dyskusja żyje.
Po zbadaniu przez elektryka okazało się że padł regulator napięcia, zaś akumulator ma się całkiem dobrze i rokuje jeszcze jakiś czas służby.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum