Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-03-14, 01:30
Multi-wyświetlacz
Autor Wiadomość
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-03, 16:13   Multi-wyświetlacz

Czołem! Przeglądam ten wątek o termometrach i najprościej byłoby odblokować ten z komputera lecz widzę, że nie ma prostego wyjścia/sposobu. Niedługo jadę na 1szy przegląd do ASO więc tam wypytam co i jak i za ile jeśli w ogóle.

Tak czy inaczej - wpadła mi do głowy myśl. Nie ma nigdzie fajnych termometrów tak naprawdę. Może warto byłoby się zastanowić nad zrobieniem samemu. Więc najprościej (mam nadzieję) wydaje mi się zaprzęgnąć do tego platformę Arduino (to będzie mój pierwszy kontakt), mam nadzieję, że się uda.

Można byłoby na wyświetlaczu LCD i za pomocą czujników (dostępne) zrobić powiadomienie o:
- temperaturze (to akurat będzie proste)
- czujnik cofania (tu tylko beep)
- kompas elektroniczny ze wskazaniem azymutu
- i razem z nim wyświetlacz kątów przechyłu

i wszystko w jednym wyświetlaczu.
Co Wy na to?

Pozostaje mi zgłębić tajniki Arduino i zacząć działać! Programowanie jakoś ogarniam, lutownicę mam (: temat na zimę ale może wyjść z tego coś fajnego i bez zbędnych wodotrysków - jakby dedykowane dla Dustera :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-10-06, 23:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-03, 23:36   

m4r10 napisał/a:
Można byłoby na wyświetlaczu LCD i za pomocą czujników (dostępne) zrobić powiadomienie o:
- temperaturze (to akurat będzie proste)
- czujnik cofania (tu tylko beep)
- kompas elektroniczny ze wskazaniem azymutu
- i razem z nim wyświetlacz kątów przechyłu

i wszystko w jednym wyświetlaczu.
Co Wy na to?

Been there, done that. :)



I tak:
  • temperatura jest prosta (I2C).
  • czujnik cofania to nie bardzo, ale ja kombinowałem, jak odczytać sygnał z istniejących czujników (w prosty sposób się nie da).
  • tu jest lekka kicha, bo prawdziwy kompas (z żyro) kosztuje absurdalne pieniądze, ja się bawiłem hallotronem, który też działa, ale tylko w poziomie, przy przechyłach samochodu głupieje; zrób sobie przysługę i nie próbuj oprogramowywać tego samemu, jak ja, tylko wyguglaj bibliotekę do tego, bo już jest. ;)
  • czy na hallotronie da się? Chyba tak, ale cudów bym się nie spodziewał. Jeżeli masz kompas z żyro, to nie ma problemu.
Czemu jeszcze nie skończyłem? :)
  • jestem informatykiem, nie umiem w elektronikę. :) Z arduino zrobię cuda, ale już zasilanie ATMEGi z samochodu to dla mnie zupełna magia.
  • patrz wyżej, zlutowanie czegokolwiek to dla mnie walka z materią przeokrutna, a tu nie wystarczy polepić tego byle jak, tylko dobrze by było, żeby wytrzymało eksploatację w samochodzie, a najlepiej było w miarę zwarte, czyli autorska płytka drukowana, czyli absurdalne koszty (gdyby to zlecać komuś).
  • nie udało mi się znaleźć zgrabnej obudowy na wyświetlacz (chciałem go umieścić w miejscu trzymadełka na okulary/lampki sufitowej, przesuwając tą ostatnią.
Ale kiedyś się wezmę! ;)
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-04, 13:00   

@bebe szacunek, że ogarniasz i tak! Cieszę się!

Zanim zamówię jakiś startowy kit, postanowiłem się trochę podszkolić w jakimś symulatorze i tak, początki wczoraj były trudne ale udało mi się "zrobić" coś takiego:
https://circuits.io/circuits/2858219-the-unnamed-circuit/embed#breadboard
jest to połączenie z 4 tutoriali i kilku kodów, powoli to ogarniam ale wiem, że jest to pewnie jeszcze sieczka.
Na razie działa czujnik odległości i termometr - można sobie poprzestawiać klikając na któryś z nich.

Z kompasem/przechyłomierzem pewnie występuje problem ze względu na pole magnetyczne w aucie - posiedzę na tym, może uda się coś wymyślić.

Pozdrawiam!
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-06, 11:04   

m4r10 napisał/a:
Z kompasem/przechyłomierzem pewnie występuje problem ze względu na pole magnetyczne w aucie - posiedzę na tym, może uda się coś wymyślić.

Nie, nie wydaje mi się - teoretycznie karoseria mogłaby cośtam zakłócać, ale to chyba będzie łatwo wyeliminować - bo zakładam, że czujnik po zamontowaniu będzie pozostawał nieruchomy względem karoserii, więc przy kalibracji będzie można wprowadzić poprawkę ewentualnych zakłóceń.

Jak dla mnie głównym problemem pozostaje cena prawdziwego kompasu z przechyłomierzem (MMA7361 to akcelerometr, to jeszcze co innego).
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-06, 21:07   

Czyli musiałbym pewnie skalibrować "północ" już wewnątrz auta.
Myślę nad jakimś modułem 3w1 łączącym żyroskop z magnetometrem. Np. MPU9250, miałbym załatwioną sprawę przechyłomierza i być może kompasu (prawdę mówiąc potrzebowałbym tylko danych o odchyłce azymutu od północy).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-07, 00:00   

m4r10 napisał/a:
Nie ma nigdzie fajnych termometrów tak naprawdę

Panelowe/tablicowe są MSZ całkiem dobre.


m4r10 napisał/a:
wszystko w jednym wyświetlaczu

Rozumiem zalety samodzielnego projektu, dającego możliwość dostosowania do własnych potrzeb - ale czy przy tym nakładzie sił, jaki wydaje się to wymagać, nie byłoby jednak efektywniej przystosować po prostu jakieś istniejące rozwiązanie?

http://allegro.pl/motoryz...s0-aut-1-4-0913

Samoróbkę na Arduino i tak trzeba by jakoś obudować...
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-10-07, 04:53   

Trochę się wtrącę.

Nie lepiej aplikacja na androida Trail Offroad?

Kiedyś zainstalowałem i muszę jeszcze przetestować.
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-07, 11:37   

Dzięki za przeniesienie tematu (:
Tak wiem, że wszystko zostało już wymyślone i zrobione ale.. fajnie i ciekawie jest zrobić coś samemu bo: 1/ będzie się miało (mam nadzieję) tylko to co się chce, 2/ czegoś można się przy okazji nauczyć, 3/ ma się wszystko w jednym miejscu (na jednym wyświetlaczu).

@Marek1603 z aplikacjami na smartfon jest ok ale zaraz ktoś zadzwoni, będzie zawracał głowę, trzeba włączyć nawigację, zaraz podłączyć do usb bo bateria pada, wychodząc z auta trzeba go zabrać ze sobą itp.

Nie upieram się i nie zapeszam czy mi to wyjdzie ale trzymajcie kciuki :mrgreen:
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-07, 11:56   

Można kupić jakiś stary telefon i dedykować go tylko do tego, i tak pewnie taniej wyjdzie, niż grzebanie w elektronice.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-07, 12:26   

m4r10 napisał/a:
fajnie i ciekawie jest zrobić coś samemu

Dlatego ja pytałem właśnie o _efektywność_ - ale jeśli głównym celem jest nauka i zabawa to oczywiście nie ma dyskusji (:

gfedorynski napisał/a:
stary telefon

Największą wadą tego rozwiązania jest czas uruchomienia - nawet stare i proste urządzenia potrzebują na to kilkanaście sekund, a nowsze, pozwalające na instalowanie jakichś aplikacji, to już zazwyczaj kilkadziesiąt... Tymczasem w aucie to powinno być poniżej 5 - a 10 to już absolutnie nieakceptowalna granica.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-07, 16:24   

m4r10 napisał/a:
Czyli musiałbym pewnie skalibrować "północ" już wewnątrz auta.

No dokładnie. :) Ja chciałem nawet zrobić sobie opcję w menu kalibrowania na życzenie, bo dewiacja, bo deklinacja, bo może się z czasem rozkalibrować, itp. :]

m4r10 napisał/a:
Myślę nad jakimś modułem 3w1 łączącym żyroskop z magnetometrem. Np. MPU9250, miałbym załatwioną sprawę przechyłomierza i być może kompasu

O widzisz, za moich czasów takich bajerów jeszcze nie było. :) Ciekaw jestem, czy są do dostania w Tymkraju (a najlepiej na Perskim :) i po ile, bo u producenta cena ok. $20 za sztukę, ale już na płytce u innego producenta - $35.

m4r10 napisał/a:
(prawdę mówiąc potrzebowałbym tylko danych o odchyłce azymutu od północy).

Z Bowditcha? :)
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-08, 13:28   

@bebe: Z tą kalibracją było by nawet dobre, bo można było by przenosić urządzenie do innych pojazdów. Na razie nie mam pomysłu tylko jak to zrobić.
Nie znałem Bowditcha wcześniej ale zdarzało mi się jeździć na moto ustawiając "kurs", czyli tak jakby "na azymut", jest frajda, szczególnie po polach i lasach, trzeba kombinować jak trafić omijając przeszkody i nie przelecieć za daleko.

@laisar: z czasem uruchamiania to ważna kwestia, mam ręczniaka Colorado 300, gdzie w sumie jest i kompas i większość danych, których potrzebuję ale fakt, zanim się włączy i znajdzie sygnał mija trochę czasu.

Na razie, podsumowując, wrzucam kilka linków do tutoriali, z których korzystałem i myślę będę korzystał:
Termometr: https://majsterkowo.pl/poczatki-z-starter-kitem-rozszerzonym-arduino-uno/
Czujnik cofania: https://majsterkowo.pl/prosty-czujnik-parkowania-cz-1/
Przechyłomierz: https://github.com/camerontech/inclinometer
Kompas: https://learn.adafruit.com/adafruit-hmc5883l-breakout-triple-axis-magnetometer-compass-sensor/wiring-and-test
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-10, 12:52   

m4r10 napisał/a:
@bebe: Z tą kalibracją było by nawet dobre, bo można było by przenosić urządzenie do innych pojazdów. Na razie nie mam pomysłu tylko jak to zrobić.

W sensie - jak kalibrować? Ja miałem taki pomysł, że biorę srajfona, odpalam appkę Kompas, w ustrojstwie ustawiam taki sam kurs jak w appce, i z różnicy kursu ustawionego i rzeczywistego mam poprawkę. :) Zakładam, że nikt z tego nie będzie strzelał i parę stopni błędu z nieidealnie wzdłużnie umieszczonego srajfona czy zakłóceń pola w samochodzie nie będzie mnie boleć.
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-10, 13:53   

Dokładnie to miałem na myśli. Jeszcze muszę rozgryźć temat kompensacji drgań i przyspieszeń ale gdzieś już o tym czytałem (tutaj: http://www.jarzebski.pl/a...-cyfrowych.html ), że można do tego zaprzęgnąć akcelerometr. Może jutro przyjdą części i zabieram się za budowę tego ustrojstwa. Będę informował na bieżąco. Tak naprawdę to wystarczyło by wskazanie kierunku z dokładnością do 45 st. ale ten azymut też mnie korci (:
Ostatnio zmieniony przez m4r10 2016-10-10, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-10, 19:44   

m4r10 napisał/a:
Dokładnie to miałem na myśli. Jeszcze muszę rozgryźć temat kompensacji drgań i przyspieszeń ale gdzieś już o tym czytałem (tutaj: http://www.jarzebski.pl/a...yfrowych.html), że można do tego zaprzęgnąć akcelerometr. Może jutro przyjdą części i zabieram się za budowę tego ustrojstwa. Będę informował na bieżąco. Tak naprawdę to wystarczyło by wskazanie kierunku z dokładnością do 45 st. ale ten azymut też mnie korci (:

Link nie działa :-(
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-12, 21:07   

Dziś odebrałem części z paczkomatu. Udało mi się popodłączać co nieco i oto efekt. Wyświetlacz LCD konwerterem I2C (dzięki niemu będą tam tylko 4 kable do prowadzące do wyświetlacza), czujnik temperatury i wilgotności DHT11, ultradźwiękowy czujnik odległości HC-SR04.
Do tej pory wszystko działa.
Do modułów kompasu i akcelerometra potrzebuję lutownicy, więc muszę skombinować.

20161012_212813_2.jpg
Plik ściągnięto 48 raz(y) 226,78 KB

 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-22, 18:02   

W końcu udało mi się dokończyć projekt. Po wielu nieudanych próbach z osobnymi czujnikami ADXL345 i HMC5883L, już prawie się poddałem ale wypróbowałem moduł zintegrowany GY-87 i wszystko nagle zaczęło działać jak powinno bez zbędnych kalibracji i cudowania.

Załączam filmik poglądowy, jeszcze gorący z placu boju. Pozostaje ładnie to zabudować i przetestować w aucie.

https://youtu.be/3aNWSMx3Xg4
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-05, 00:19   

Mała aktualizacja: dodałem wyświetlacz 4x20 w kolorze wskaźników Dustera, dopisałem kod dot. kalibracji i zapisu ustawień do pamięci EEPROM (zapamiętuje po wyłączeniu zasilania bez ingerencji i konieczności wprowadzania offsetu kalibracji bezpośrednio w kod). Ustawiłem kompensację odchyleń do 45 st, poprawkę na deklinację megnetyczną... Tak to na razie wygląda. 6500 znaków kodu ;-)

PS. aby skalibrować czujnik trzeba przejechać autem w kółko (obojętnie w którą stronę i ile czasu to zajmie, choć najprościej po rondzie)

4w1.jpg
Plik ściągnięto 37 raz(y) 255,57 KB

Ostatnio zmieniony przez m4r10 2016-12-05, 00:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-05, 09:59   

Szacun! :)

Teraz zostaje ulepić jakąś obudowę i zrobić zasilanie w samochodzie...

Nie myślałeś nad wyświetlaczem LCD (monochromatycznym; wygląda identycznie jak ten znakowy ale umie w grafikę)? Co prawda oprogramować go jest nieco trudniej (jest biblioteka, ale z dokumentacją kiepsko), wymaga dużo więcej kodu i żre kilkanaście pinów zamiast kilku, ale efekt jest dużo fajniejszy. ;)

Ja się zastanawiam nad przesiadką na Raspberry Pi, bo łatwiej mi będzie go pożenić z OBD i zrobiłbym sobie haldę do rajdów nawigacyjnych. :]
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-05, 13:17   

Czy daloby sie w miare prosto i szybko zrobic taki modul z czujnikiem zblizeniowym, rozwinieciem tempomatu, ktory po wlaczeniu przy wykryciu jakiegos przedmiotu przed autem(czujnikiem) w jakiejs odleglosci dawalby napiecie na wyjsciu , powiedzmy 3V - dotad dopoki jest dane obiekt przed czujnikiem ? :)
Ile by takie cos kosztowalo / zajelo czasu ?
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-05, 16:33   

Dzięki za komentarze! To moje pierwsze spotkanie z platformą Arduino, jakoś ogarniam temat, trochę to zajmuje ale cały czas do przodu.
@bebe: pewnie taki wyświetlacz jest super ale na razie jestem amatorem w tym temacie. Myslalem tez o wygenerowanie "sztucznego horyzontu" dla przechyłomierza, wiec na takim wyświetlaczu wyglądałaby na pewno lepiej niż tu na tych pikselach. Zasilanie jest tymczasowo z USB tego z radia ;-)

@corrado: myślę, że bez problemu. Na tym filmiku z linku widoczny jest w pierwszych sekundach test czujnika odległości (ultradźwiękowy). Nie ma jakiegoś super dużego kąta wykrywania (trzeba by było zrobić kilka czujników jak to jest w tych od parkowania) i by działało - to co ma być na wyjściu to masz cały wachlarz możliwości - może być cokolwiek. Tylko nie rozumiem kwestii z tempomatem, co masz na myśli? Czasowo jeden wieczór - płytka z Arduino nano - z 20 zł, czujnik odległości z 5 zł.. tyle ;-)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-05, 17:30   

Jemu chodziło o to, że jak czujka wykryje przeszkodę np. zbliżenie się na niebezpieczną odległość od poprzedniego pojazdu podczas jazdy to ma wyłączyć tempomat.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-05, 18:02   

ok! tylko pytanie jak zaingerować w system tempomatu auta? Trzeba byłoby obczaić co wywołuje przerwanie pracy tempomatu.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-05, 18:19   

Nie chodzi o calkowite wylaczenie tempomatu ( no chyba ze bedzie juz b. blisko obiekt przed autem , to wtedy tez mogloby calkowicie tez wylaczyc temp , i dac +3V na innym wyjsciu ( innym pinie) -mysle, ze mozna to bedzie zaprogramowac ;) )
a chodzi mi zeby dawal napiecie , najlepiej impulsowe - im blizej obiekt, tym szybciej impulsy +3V na powiedzmy 50ms, lub innego napiecia ( z tym bym sobie poradzil obnizajac lub podwyzszajac napiecie), no i wazne zeby ten czujnik mial dobra spora skutecznosc i wykrywal przedmioty zalozmy sprzed 20m :)

A dlaczego impulsowo ? Bo w tempomacie mam mozliwosc , zmniejszania predkosci poruszania sie , przyciskiem - czyli przez zwarcie , typowym - wlacznikiem zwarciowym . Im szybciej klikam tym szybciej zwalniam autko . Takie cos by mi starczylo jako upgrade tempomatu .
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-05, 18:33   

Bardzo sprytnie! Nie mam doświadczenia z tempomatem, nie wpadłbym na to. Z 20 m może być problem. Czujniki ultradźwiękowe są skuteczne od jakichś 4 m. Nie wiem jakby to działało z innymi przeszkodami (typu jakieś barierki drogowe, ściana lasu itp.) - choć pewnie na takich krętych drogach tempomatu się nie używa :-D Myślę, że można byłoby to rozwiązać bardziej przez jakiś przekaźnik, który byłby zintegrowany z przełącznikiem tempomatu - ale nie powiem, jest to ryzykowne, bo tu chodzi o życie i bezpieczeństwo - chyba bym jednak Arduino tak nie zaufał.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne