A czy silnik dogrzewa się?
Czy jest w ogóle płyn chłodniczy?
Jeżeli nie ma wskaźnika temperatury, to trzeba podpiąć pod OBD i wyczytać, czy silnik grzeje się prawidłowo. Prawidłowa temp. dla większości silników benz. to ok 90st.
Jeżeli silnik się nie dogrzewa np ma ok 50 st i ciepła jest chłodnica (zatrzymać się i pomacać chłodnicę trzeba) to znaczy, że puszcza termostat płyn na tzw duży obieg.
Diagnoza: termostat do wymiany.
Może być też tak- (nie wiem jak jest akurat w Dacii) - brak dostępu ciepłej wody do nagrzewnicy.
Może spadło cięgło z gałki? Gałka temperatury obraca się z lekkim oporem?
Jeżeli były ubytki płynu chłodzącego lub była wymieniana nagrzewnica może być zapowietrzona.
To tak na szybko do sprawdzenia.
_________________ 22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
Ostatnio zmieniony przez pala127 2017-01-04, 19:07, w całości zmieniany 1 raz
Gwarancja się skończyła w lipcu, nagrzewnica ponoć odpada bo nie leci płyn, będę sprawdzać pokrętła ale czy to ma zwiazek z temp powietrza z nawiewów..
ale czy to ma zwiazek z temp powietrza z nawiewów..
Jeśli silnik się grzeje do roboczej temperatury, nagrzewnica jest w porządku, a w wylotach wentylacji nie zamieszkała rodzina kun, to chyba tylko pokrętło - aczkolwiek pewnie trudno byłoby nie zauważyć, że cięgno spadło i pokrętło lata jak... po pustym sklepie - chyba, że ma swój własny opór, a linka niewiele zmienia. Ewentualnie linka mogła się odczepić po drugiej stronie układu ;)
Ano pokrętło może mieć bezpośredni związek. Bo jeśli jest uszkodzone brak jest możliwości przestawienia temperatury zimno/ciepło i być może zepsuło się w pozycji zimno.
Ponawiam pytanie- czy jest płyn chłodniczy?
_________________ 22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
Ano pokrętło może mieć bezpośredni związek. Bo jeśli jest uszkodzone brak jest możliwości przestawienia temperatury zimno/ciepło i być może zepsuło się w pozycji zimno.
Ponawiam pytanie- czy jest płyn chłodniczy?
Płyn jest, wszystkie inne również. Muszę jutro sprawdzić tzn zwrócić uwagę na nagrzewanie ale silnika i chlodnicy przy okazji. Samochód często w sytuacjach wilgoci nie ma mocy przez kilka minut po odpaleniu i zapala sie check takze i tak muszę jechać na komputer ..
Nie dokręcania tylko pokrętło lewe tzn chodzi ale zatrzymuje się przez oznaczeniem nawiewu na szybe i ni chu chu dalej
Rozmawialam z chłopakiem który ponoć pracuje w serwisie Dacii i mowi ze tylko linki od pokrętła sprawdzić, wiecie coś może czy znajdę instrukcje w którym miejscu najłatwiej podważyć żeby to zdjac ? TAK, JESTEM KOBIETA KTORA LUBI ROBIC SAMA JAK NAJWIĘCEJ więc bez smiechow
Ostatnio zmieniony przez agnieszkacz 2017-01-04, 19:26, w całości zmieniany 1 raz
A pali też znacząco więcej niż wcześniej?
Obstawiam termostat- silnik się nie dogrzewa, a tym samym nie ma szmocy (bo zimny) i więcej pali (bo też zimny) :)
Zablokowane pokrętła mogą świadczyć o problemach z linkami sterującymi nawiewami i temperaturą powietrza opływającego nagrzewnicę.
Trzeba wyciągnąć zespół pokręteł i posprawdzać linki.
_________________ 22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
Płyn to na pewno jest po podaje że może przejechać i 500 km i zimne leci, zapowietrzone chyba też nie jest bo by się zagotował. Obstaje zawór lub sterowanie pokrętłem zaworu.
Wszystko zdemontowlam, wszystkie przewody są podczepione tylko biały kabel od pokrętła wyboru nawiewu na co ma iść, oraz to do czego on idzie - plastik pokrętła z tyłu haczy sie gdzieś ale poza tym nic.. szkoda że nie mogę teraz wsadzić z powrotem panelu z pokrętłami.. typowa kobieta, zepsuć tak ale nic więcej :D
Ostatnio zmieniony przez agnieszkacz 2017-01-04, 21:42, w całości zmieniany 1 raz
Dawaj foto, bo nichuchu nie rozumiem :)
Nie patrz na przewody elektryczne tylko na linki- takie powiedzmy druty w pancerzu.
Czy one są na swoich miejscach i czy pokrętło od temperatury przestawia swój drut.
Prościej opisać nie potrafię:)
_________________ 22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
Tam masz obieg szeregowy. Płyn cały czas krąży w nagrzewnicy. Zapal auto, trochę nagrzej, wystarczy 40-50 stopni. Nie włączaj dmuchawy. Czyli 2 cegiełki na wyświetlaczu. I sprawdź czy w komorze silnika masz ciepłe przewody wchodzące do nagrzewnicy. Są na grodzi silnika. Następnie włącz dmuchawę. Czy wtedy trochę poleci ciepła z nawiewów? Jak poleci to wracaj do komory silnika i sprawdź za 5 minut te same przewody. Jeden będzie ciepły drugi zimny.
Diagnoza zabita wewnętrznie nagrzewnica. Płukanie w odwrotnym kierunku, lub wymiana.
Jak obydwa ciepłe i nie poleciał ciepło to klapą regulująca temperaturę zamknięta.
WIĘC TAK
zdemontowałam wszystko co miałam demontować, jak to pala127 napisal drut w pancerzu od pokretła ktore nie dochodzi do wszystkich opcji pozornie jest na miejscu, przez chwile przekrecalo sie dobrze ale jak zamontowalam z powrotem, na nowo zaczelo sie haczyc.
PROBLEM :
- pokrętło na nawiew na nogi - leci tam gdzie powinno
- pokrętlo na nawiew na twarz - SYCZY OKRUTNIE Z PRAWEJ STRONY POD SCHOWKIEM , TAM GDZIE WIEJE NA NOGI ALE CIUT NA LEWO - nie wiem czy to zrozumiale napisalam. w kazdym razie pokretlo na nawiew na twarz nie dziala a syczy NIE NATURALNIE nie tam gdzie powinno plus to ze nie powinno syczec a wiac normalnie...
- pokretlo na nogi i szybe - wieje wlasciwie
- pokretlo na szybe - w ogole nie dochodzi do tej opcji.
Samochodem sie nie przejechalam bo dzis jestem niestety w miejscu gdzie o miejsce parkingowe o tej godzinie jest tak jak wygrac w lotto wiec nie ryzykowalam.. :)
A takie problemy z kierunkiem nadmuchu były przed demontażem panelu również?
Wygląda na to, że trzeba się też przyjrzeć drugim końcom tych linek (tych które idą do nagrzewnicy), skoro coś haczy.
Jednakże zablokowany kierunek nawiewu, nie musi mieć nic wspólnego z brakiem ogrzewania.
A jak się silnik trochę nagrzeje, jak dotykasz nagrzewnicy to jest ona ciepła czy zimna?
_________________ 22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
Na tej aukcji (sorry za link, wygaśnie ale sprawa tytułem temperatury jest pilna) widać bardzo ładnie cięgła oraz jak zamocowany jest panel nawiewu w sandero.
Nie leci ciepłe powietrze? Sprawdź czy nie spadła linka z niebieskiej dźwigni. Nie leci tam gdzie powinno - analogicznie biała linka.
Swoją drogą stało się tak nagle czy Twój egzemplarz ma tak od zawsze? Było coś grzebane w międzyczasie przy nawiewach, schowku? Może radio ktoś instalował?
Jeśli nie ma klimy, być może przez lato nawpadało syfu w kratki nawiewu i przyblokowało klapy ustalające kierunek nawiewu?
Tak czy inaczej, jeżeli silnik nagrzewa się do temperatury roboczej to:
- nagrzewnica mogła się zapowietrzyć jesli było mało płynu (mało prawdopodobne),
- spadło cięgło z niebieskiej dźwigni lub z zaworu na nagrzewnicy i jest ona po prostu wyłączona, jak kaloryfer z zakręconym termostatem,
- "stoi" zawór od nagrzewnicy.
Linki maja dwa końce! Trzeba sprawdzić, czy są dobrze podłączone do zwrotnic i klap powierza (nie wiem jak to dokładnie wygląda w Sandero). Coś mi się widzi, że linki są gdzieś poblokowane, dlatego niektóre pozycje na pokrętle zmiany kierunku nawiewu są pochrzanione i nie dokładnie zmieniany jest kierunek nawiewu. Podejrzewam, że po zdemontowaniu linki pokrętło kierunku ustawisz bez problemu na szybę, ale jak linka jest nienaturalnie napięta, to nie pozwala Ci na osiągniecie krańcowego ustawienia.
PS
Poszukam rysunku sterowania nawiewem w Sandero.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum