bardzo fajny test. jak by dustera lekko przerobic z przeswitem o jakies 7-10cm oraz oponki terenowe to Land by dostal po dupie na calej lini, ale biorac pod uwage to co było w tescie to i tak dostal bo Duster jest kilka razy tanszy :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-07, 22:21
niestety, mocy i momentu też by się trochę przydało, gdyby miał 140 KM i koło 200 Nm, pewnie i ten wyścig ze startu zatrzymanego na łące inaczej by wyglądał
No bo to są tak robione testy ( tak samo jak ten w TVN)
Porównywano w filmie wersję najtańszą benzynową 4x4.
Bo 1,5dCi ma tylko 4 KM więcej ale Niutków o ponad 104 więcej
wyścig ze startu zatrzymanego na łące inaczej by wyglądał
To nie rajdówki...
Zresztą, cały program może i malowniczy, ale tak naprawdę to tylko typowe współczesne medialne szoł.
Jedyne 2 ciekawsze momenty to rzeczywiste problemy obu modeli - czyli kiedy dusterowi faktycznie zabrakło mocy i nie wjechał stromym podjazdem, a discovery zapłacił za moc i luksusowość, okupione znaczną wagą, utykając w błocie na płaskim.
Wniosek? Ani niska waga, ani duża moc nie są idealnymi rozwiązaniami.
No i że 4x wyższa cena nie daje 4x większych osiągów...
Według mnie, to że Land Rover "wyszedł" pod górę po śliskim zawdzięcza nie większej mocy, tylko napędowi, a raczej blokadzie tylnego mostu, której "fabrycznemu" Dusterowi brakuje.
Gdyby taką blokadę (choćby pseudo-blokadę LSD) dorzucić Dusterowi - ta potyczka mogłaby zakończyć się inaczej.
A tak w ogole, to porsze zauwazyc, ze Ladara ma fajne opony :) General Grabber AT :)
( wspominam o tym szczegole,bo na swoim Dusterku mam takie ;) )
to że Land Rover "wyszedł" pod górę po śliskim zawdzięcza nie większej mocy, tylko napędowi, a raczej blokadzie tylnego mostu
Na pewno nie - bo to duster prowadził zaraz po starcie, czyli nie miał problemów z przyczepnością na starcie. Range go wyprzedził dopiero, kiedy dacii zabrakło właśnie mocy...
to że Land Rover "wyszedł" pod górę po śliskim zawdzięcza nie większej mocy, tylko napędowi, a raczej blokadzie tylnego mostu
Na pewno nie - bo to duster prowadził zaraz po starcie, czyli nie miał problemów z przyczepnością na starcie. Range go wyprzedził dopiero, kiedy dacii zabrakło właśnie mocy...
Laisar, chyba nie piszemy o tym samym :) Ja nie miałem na myśli tego wyścigu po śniegu, tylko tą konkurencję wyjazdu w koleinach pod górę...
czyli z Twojego postu:
"Jedyne 2 ciekawsze momenty to rzeczywiste problemy obu modeli - czyli kiedy dusterowi faktycznie zabrakło mocy i nie wjechał stromym podjazdem,"
To o tym podjeździe pisałem, że blokada mostu w Land Rowerze przeważyła szalę zwycięstwa.
to że Land Rover "wyszedł" pod górę po śliskim zawdzięcza nie większej mocy, tylko napędowi, a raczej blokadzie tylnego mostu
Na pewno nie - bo to duster prowadził zaraz po starcie, czyli nie miał problemów z przyczepnością na starcie. Range go wyprzedził dopiero, kiedy dacii zabrakło właśnie mocy...
Kiedy się przyjrzysz filmikowi, zobaczysz, że reakcja startu faceta w Dusterze była znacznie lepsza i on zwyczajnie o pół sekundy wcześniej wystartował i tak własnie złapał przewagę.
Przy tym podjeździe pod górę to znaczenie pewnie jeszcze miał rozstaw kolein. Na jednej ze wcześniejszych prób (na łące) to landrover miał problemy i musiał objeżdżać bokiem.
Brak blokady w tylnym moście akurat łatwo "zasymulować" na którtkich odcinkach zaciągając z wyczuciem ręczny.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Brak blokady w tylnym moście akurat łatwo "zasymulować" na którtkich odcinkach zaciągając z wyczuciem ręczny.
Pewno tak, ale to raczej gdy już stoisz z jednym tylnym kołem w górze.
Nie sądzę, żeby "łatwo" było by się bawić ręcznym w takim przypadku jak na filmie (walcząc z błotem, koleinami i podjazdem) jednocześnie operując gazem i kierownicą jadąc na pełnej "pycie", żeby rozpędu wystarczyło. Więc wciąż według mnie w tym konkretnym przypadku LSD mogłoby sprawić, że Duter by wyjechał.
Czyli dodatkowe 5000 PLN zainwestowane w Dacię mogłoby zmienić wynik testu ;)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-10, 19:00
keikan napisał/a:
ciekawe, czy "dueler" A/T
Przechwytywanie1.JPG
Plik ściągnięto 5948 raz(y) 18,62 KB
Przechwytywanie2.JPG
Plik ściągnięto 27 raz(y) 50,48 KB
Przechwytywanie.JPG
Plik ściągnięto 19 raz(y) 53,26 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-11-10, 19:03, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum