Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
żywotność ślizgającego się sprzęgła
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-01, 08:49   żywotność ślizgającego się sprzęgła

hej

slizga juz mi sie sprzeglo nawet na 3ce dosc czesto . ja mu w gaz , obroty rosna , predkosc nie, nagle obroty spadaja troche i znow rosna i auto przyspiesza...
ile tak okolo mozna pojezdzic jeszcze na takim sprzegle ?
czy wymieniac tez bedzie trza wysprzeglik ( zintegrowany z lozyskie wyciskowym ) u mnie ?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-01, 09:02   

Jeśli nie chcesz przypalić koła zamachowego to lepiej wymienić od razu. Wysprzęglik jest w tej wersji.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-01, 09:07   

Jezdzic mozesz tak dlugo , az sie rozleci ale wtedy mozesz narazic sie na wieksze koszta. Przy jednej robocie moim zdaniem lepiej zmienic wszystko.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-01, 09:11   

a to spoko, to jeszcze pojezdze troche - bo nie mam czasu i zaufanego, poki co, warsztatu do wymiany,
...chyba ze bedzie ciezko jezdzic albo np.pod gorke nie bedzie chcial jechac

z wysprzeglikiem sie pytalem , bo wtedy by trza bylo skrzynie zrzucac, przy wymianie docistku i tarczy da rade wymienic odchylajac sama skrzynie od silnika
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-03, 06:13   

po prostu kiedys nie dojedziesz do domu.
btw. zawsze podziwialem ludzi, ktorzy kupowali samochody drozsze niz powinni a potem nie mieli na paliwo lub naprawe i autko stalo pod domem a wlasciciel do autobusu, zdrowe podejscie :mrgreen:
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-03, 10:16   

corrado napisał/a:
ile tak okolo mozna pojezdzic jeszcze na takim sprzegle ?

Nie da się tego określić, bo nie wiadomo ile to jest dla Ciebie "dość często", jaki masz styl jazdy (obecnie, bo mógł się też zmienić w wyniku zauważenia problemu) oraz gdzie głównie jeździsz (można je oszczędzać, ale np w mieście za wiele się nie zwojuje).

_Zasadniczo_ jak zaczęło się ślizgać, to dość szybko się pogarsza, ale nie ma reguły "XXX km".

goswee napisał/a:
ktorzy kupowali samochody drozsze niz powinni

Bywają i takie przypadki, ale zazwyczaj to nie zależy wyłącznie od funduszy, a głównie od podejścia. Albo czasu, jak tym razem. Jeśli ktoś jest świadomy (a po to wątkotwórca pytał, żeby się doinformować) i faktycznie nie planuje zbyt wiele jeździć, to nie ma co tragizować. Ani zaglądać w cudzy portfel...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-03, 10:56   

W Loganie miałem już "od zakupu" zajechane przez użytkującą go wcześniej niewiastę sprzęgło - wiedziałem że muszę je wymienić i się tak zbierałem przez pół roku. Wreszcie po jakiejś ulewie przejeżdżałem przez dość głęboką kałużę i prawdopodobnie woda dostała się pod obudowę sprzęgła - w rezultacie pękły blaszki słoneczka docisku który po zdjęciu okazał się dość już zjechany- no i wtedy już konkretnie grzechotało przy wysprzęglaniu. Szczęśliwie w 1.4 MPI nie było wysprzęglika więc wymiana prosta i tania.
Dlatego lepiej wymienić jak najszybciej bo w moim przypadku zjechane sprzęgło rozgrzewało się nadmiernie i powstawało dodatnie sprzężenie zwrotne jego zużycia ......
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne