Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-11-02, 13:15 Open bez regulacji kiery
Hej
Ciagle czekam na odbior mojego Sandero Open i sie zastanawiam jak bardzo jest dokuczliwy brak regulacji kiery. Mam 180 cm wzrostu i jestem szczuply. Usiade wygodnie? Do testow jezdzilem wersja z regulacja.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-02, 15:04
mam 184 cm i pomimo, iż w moim egzemplarzu taki luksus był, ani razu przy nim nie majstrowałem, bo ustawienie "zastane" w momencie odbioru (pewnie max do góry) w zupełności mi odpowiadało, podejrzewam,że podobnie jak w 90% innych przypadków
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-02, 15:48
No to zależy jak widać od cech osobniczy chyba. 187cm i nie wyobrażam sobie auta bez regulacji fotela i kierownicy - przydaje się także regulacja w "poziomie" żeby nie trzeba było rąk wyciągać jak się fotel odsunie do tyłu żeby nogami było wygodnie
Po Lanosie miałem już tylko samochody z pełną regulacją kolumny.
Kiedy przeczytałem, że Open nie ma regulacji złapałem się za głowę - jak można się w tym wygodnie usadowić?
Myliłem się, po przymiarce do salonowej demówki, wyszło, że wszystko ustawione idealnie pod mój wzrost (176cm).
Ja mam 192 żona 162 w dusterze i fabi jeździmy bez regulacji kierownicy [oba samochody mają regulację ]regulacja tylko siedzeniami żona góra i przód ja dół i max tył,no i lusterko ale tylko wewnętrzne
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-11-02, 20:13
U mnie podobnie - 190 cm\ 160 cm. Ustawiłem kierownicę pod siebie, ale maksymalnie jak to możliwe w dolnym położeniu, aby i żona mogła bez zmiany położenia w miarę komfortowo prowadzić, ale widzę, ze jednak nie jest to optymalna pozycja. Także brak regulacji w pionie to już trochę "nie fair" ze strony Dacii - pomijam już fakt, że w ogóle nie ma regulacji w dwóch płaszczyznach
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-02, 20:27
gregorisan napisał/a:
... Także brak regulacji w pionie to już trochę "nie fair" ze strony Dacii - pomijam już fakt, że w ogóle nie ma regulacji w dwóch płaszczyznach
Pełna zgoda, oferować dziś pojazd bez jakiejkolwiek regulacji kierownicy to żart. Nie wiem czy nie ma to wpływu na bezpieczeństwo kierującego podczas zderzenia w przypadku "długonogiej" osoby. Już regulacja w dwóch płaszczyznach nie jest jakiś luksusem klasy premium. Na szczeście w laureate jest góra-dół.
Mam 188 i trochę za długie nogi, to brakuje mi poosiowej regulcji kolumny. Potrzebowałbym z 3 cm żeby test rolexa moja dacia przeszła. Ale też wole pionowe ustawienia fotela więc jest do przyjęcia.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 246 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-02, 21:47
Pytanie: Jak ustawiona jest kierownica i fotel w modelach bez regulacji ?
Ja mam fotel na max do gory i kiere na max do góry. Może w wersjach bez regulacji to jest wlasnie tak ustawione, a my niepotrzebnie się cieszymy że jest jakaś tam regulacja ;)
Dla jakichś 3/4 populacji wystarczy do tego w zupełności regulacja fotela.
Regulacja kierownicy jest potrzebna dla tych pozostałych osób, których proporcje ciała odbiegają od średnich - np mają krótkie nogi i długie ręce lub odwrotnie - albo z jakimiś problemami zdrowotnymi.
Oczywiście, pierwsza grupa może chcieć regulować ze względu na swoje upodobania - np do pozycji półleżącej - ale to już nie ma nic wspólnego z klasyczną ergonomią.
Natomiast bez względu na wszystko powyższe nie ma żadnych wątpliwości, że Dacia _powinna_ oferować tę możliwość we wszystkich modelach i wszystkich wersjach. Nawet 10% klientów to wiele tysięcy osób, a kwestia jest wyłącznie efektem chciwej polityki sprzedażowej, a nie techniczno-ekonomiczna. Regulowanie kolumny kierowniczej jest bowiem niezależne od czegokolwiek innego i na nic nie wpływa, można je zamontować w każdym aucie. A przy cenie części zapasowych - czyli co najmniej 2x wyższym, niż koszt produkcji - rzędu ok 700 zł za stałą kolumnę wzrost o 200 zł za regulowaną jest po prostu pomijalny...
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-02, 23:35
Nie mogę się nie zgodzić.
Tak sobie dumalem kiedyś nad wersjami Access.
I to nie brak możliwości dołożenia klimy byłby dla mnie największym problemem tylko brak wszelkich regulacji jest dla mnie po prostu dyskwalifikujący.
IMHO istnieje tylko jedna wersja wyposażenia - Laureate
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2016-11-02, 23:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-03, 06:47
A ja zgodze sie z naszym guru. Mam trzy auta w kazdym jezdzi moja(168) i ja (185) i tylko jezdzimy fotelami przod tyl. Nawet jej lusterek nie ruszam tylko sie naginam.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Wysłany: 2016-11-03, 10:00 Re: Open bez regulacji kiery
pixa napisał/a:
Hej
Ciagle czekam na odbior mojego Sandero Open i sie zastanawiam jak bardzo jest dokuczliwy brak regulacji kiery. Mam 180 cm wzrostu i jestem szczuply. Usiade wygodnie? Do testow jezdzilem wersja z regulacja.
To zależy, jakie ktoś ma przyzwyczajenia/wymagania. Przypuszczam, że ustawienie wysokości fotela kierowcy w opcji bez regulacji jest gdzieś po środku pomiędzy minimum a maksimum przy fotelu z regulacją. Czyli powinno zadowolić większość Klientów. Zawsze ratuje - choć to nie to samo - możliwość regulacji w poziomie.
Jeśli jednak ktoś lubi podczas jazdy być "wciśnięty" w podłogę lub siedzieć jak "na koźle", to powinien wybierać wersje z regulacja ustawienia wysokości fotela. Ja na przykład przy wzroście 1,82 m lubię siedzieć wysoko i brak regulacji wysokości fotela to dla mnie dyskomfort.
Tak na marginesie - może warto zapytać w serwisie, ile kosztuje fotel z regulacją jako część zamienna? Czasami korzystniej jest dokupić i wymienić jakąś jedną część niż zamawiać auto z wyższym wyposażeniem.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-11-03, 10:13
Bardziej niż nagina powinno brzmieć, że "wygina śmiało ciało"
To w naszym wypadku tylko kierownica zostaje w stałym położeniu - fotel i lusterka za każdym razem trzeba ustawiać pod siebie. Szkoda, że Dacia nie ma możliwości zapisania ustawień pod konkretnego kierowce
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum