Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 SCe 73 KM czy 0.9 TCe 90 KM
Autor Wiadomość
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-09-18, 09:17   

Mamy na zastępczych 301 z tym 1.6. Idź Pan z tym...
W środku plastikowo i nieergonomiczne, cenowo też średnio. Auto ma jedna zaletę. Jest to najtańsze auto klasy C no i zewnątrz źle nie wygląda.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-18, 14:53   

Nowych 301 lub C- elysee nie razie zamówić auto wycofane z produkcji. Zostaje Tipo Baleno lub Logan. Przewaga Tipo nad Baleno to bagażnik. Natomiast przewaga Baleno ilość miejsca na nogi na tylnej kanapie w tej dziedzinie jedynie 301 C-elysee miały go więcej
 
Agszi 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-25, 11:40   1.0 ?

Ja też się zastanawiam nad tym 1.0 sce teraz jest dostępny nawet w Sandero Stepwayu. Większość dyskwalifikuje takie motory za mniejszą ilość cylindrów. Czy to słuszne ? 80 % jeżdżę w kokach w mieście, na autostradzie jestem ze 2x w roku. Jeździłem już 3 cylindrami, ale to była Corsa B z 1999 r. i nie pamiętam żebym jakoś bardzo narzekał, ale były małe wibracje na postoju i charakterystyczny dźwięk. Zatem silnik Renault z 2017 powinien dawać radę, bo na pewno jest wydajniejszy od Ecoteca Opla 20 lat temu. Z tego co widzę oferuje go w ofercie zarówno Renault (nawet nowe Clio V ma go w podstawie wersje 65 i 72 km) oraz Nissan w Micrze (71KM), a tam auta z tym silnikiem wychodzą około 50 tysi.

Mam pytanie obecnych użytkowników 1.0 sce czy jest ok. i czy by go ponownie dziś kupili w swoich Daćkach? Jeżdżę głównie w mieście, na trasach to wystarczy mi się rozbujać do prędkości 120.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-09-25, 11:51   

Cytat:
Mam pytanie obecnych użytkowników 1.0 sce czy jest ok. i czy by go ponownie dziś kupili w swoich Daćkach? Jeżdżę głównie w mieście, na trasach to wystarczy mi się rozbujać do prędkości 120.

Mam to cudo techniki od roku - jest dokładnie takie jak oczekiwałem i nic więcej mi nie potrzeba ( może to wina zbyt małych wymagań?). Spokojnie daje radę , na ekspresówce też nie jestem zawalidrogą . taniocha w utrzymaniu i ubezpieczeniu . Jak dla mnie wygodne i przyjemne w użytkowaniu auto. Dla rodziny 2+ może być mało miejsca z tyłu , dla mnie to bez znaczenia bo mało kiedy ktoś tam siedzi
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-25, 12:28   

EBmazur napisał/a:
Dla rodziny 2+ może być mało miejsca z tyłu , dla mnie to bez znaczenia bo mało kiedy ktoś tam siedzi

W Sandero? Bez jaj- bez żadnej masakry w 5 osób można podróżować a 4 to już w komforcie.
A silniki? Naprawdę nie wiem czemu ludzie się boją, ja miałem w życiu tylko samochody dwu i trzycylindrowe i porównując z klasycznymi 4 garami jakoś nie wiem gdzie się kryje ta tragedia...
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-09-25, 14:29   Re: 1.0 ?

Agszi napisał/a:
Mam pytanie obecnych użytkowników 1.0 sce czy jest ok. i czy by go ponownie dziś kupili w swoich Daćkach? Jeżdżę głównie w mieście, na trasach to wystarczy mi się rozbujać do prędkości 120.

Moje poprzednie auto miało silnik 1,2 dm3 z 4 cylindrami i deklarowane 73 km. Obecne - MCV czyli kombi: 1,0 dm3 z 3 cylindrami i deklarowane 73 km. MCV mam od 1,5 roku. Nie odczułem różncy w mocy z poprzednikiem. Odczułem różnicę w spalaniu na korzyść MCV. Czy bym kupił ten sam? Jeśli nie zmieniłbym zachowań na drodze (ruszanie z piskiem opon spod świateł, ściganie się z innymi kierowcami do następnych świateł, wyprzedzanie wszystkich i niemal w każdych warunkach), to tak. MCV z tym silnikiem radzi sobie nawet z pełnym obciążeniem, owszem, warto redukować biegi.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-09-26, 06:15   

Cytat:


Wygląda na to, że to dobry wybór do twoich zastosowań. Nie jest to zły silnik. Ma swoje wady, ale raczej typu dźwięk i trudność instalacji LPG. Jednak ja bym kupił ten silnik, właśnie dlatego, że pali mało na tyle, że LPG jest całkowicie zbędne.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-09-26, 06:18   

Dymek napisał/a:
EBmazur napisał/a:
Dla rodziny 2+ może być mało miejsca z tyłu , dla mnie to bez znaczenia bo mało kiedy ktoś tam siedzi

W Sandero? Bez jaj- bez żadnej masakry w 5 osób można podróżować a 4 to już w komforcie.
.

Mam 186 cm wzrostu , żona też nie krasnoludek , czyli przednie fotele przesunięte na maksa do tyłu i wtedy na tylnej kanapie bardzo mało miejsca na nogi .
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-26, 08:34   

EBmazur napisał/a:
Mam 186 cm wzrostu , żona też nie krasnoludek , czyli przednie fotele przesunięte na maksa do tyłu i wtedy na tylnej kanapie bardzo mało miejsca na nogi .

No tak, rzeczywiście... Każdy ma inne warunki i zapomina o takich rozrzutach 😆
U mnie przeciętny pasażer to jakieś 175cm a kierowca miał 173, kiedyś jak był młody 😇
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-09-26, 14:14   

wuju napisał/a:
Nowych 301 lub C- elysee nie razie zamówić auto wycofane z produkcji. Zostaje Tipo Baleno lub Logan.


Baleno właściwie też już nie.
https://www.samar.pl/__/1...i-w-Polsce.html

Dymek napisał/a:

W Sandero? Bez jaj- bez żadnej masakry w 5 osób można podróżować a 4 to już w komforcie.

Auta segment b są z założenia czteroosobowe. Piąta osoba to raczej incydentalnie i niewielkie dystanse 50-100 km i tak do 90 minut. Potem zaczyna być masakra.
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2019-09-26, 15:48   Re: 1.0 ?

Agszi napisał/a:

Mam pytanie obecnych użytkowników 1.0 sce czy jest ok. i czy by go ponownie dziś kupili w swoich Daćkach? Jeżdżę głównie w mieście, na trasach to wystarczy mi się rozbujać do prędkości 120.


Mam 1.0 SCe w Loganie MCV - po dotarciu poszedł na luzie licznikowe 170km/h (ok 5500obr/min :roll: ) i może by ciut więcej dałby radę gdyby nie górka.

Cykl mieszany średnio spala 5,5 l i tyle samo wyjdzie w trasie jeśli leci się 100-130, redukuje do 3-ki i wyprzedza. Jadąc ok 100km/h wychodzi 4,5-5 zależy czy jedzie się pod wiatr czy też z klimą. Przy 85km/h pali w okolicach 4l co sprawdziłem na 300km nocnej trasie w obie strony.

Mam też Tipo 1.4 95km na 6 biegowej skrzynii i Dacia wydaje się niekoniecznie bardzo odstająca w dynamice. Tj przyspieszanie od 2 tys obr/min Dacia zbiera się jak Fiat ale po redukcji z kolei Tipo już dobrze idzie a Logan dużego przybytku mocy nie poczuje :mrgreen:

Dla jeżdżących głównie powyżej 100km/h radzę dopłacić do 0,9 TCe - chodzi o obroty, gdzie przy 4 tys obr/min 1.0 SCe ma 120 km/h ..
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-10-04, 22:10   

Przejechałem w rok 1.0 ok 22 tys. km. Loganem sedanem. Dźwięk autentycznie razi. Gdyby byłoby dobre wyciszenie to może nie było by tak słabo , zużycie średnio na trasie ok 5.5 bez szaleństw , w mieście ok 6.5-6.7 .Nigdy nie udało mi się zejść poniżej 5 L . Fotele w nowym Loganie to kupa - w mojej starej MCV jest OK , tu się siedzi jak na twardym zydlu . Wnioski do zwykłej jazdy od biedy się nada - ale jak ktoś wrażliwy to musi dobrze wyciszyć . Swoją drogą SUZUKI się wycofało z 3 cylindrów . Wsadzali tylko rok czy półtora - zamienili na 1.2 4 cylindry 16 V -90 KM bo sprzedaż spadła dramatycznie .. Nie wróże tej jednostce trwałości więcej niż 200 tys .
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-11-09, 20:16   

https://www.youtube.com/watch?v=r6ScvO2IEII
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-11-10, 15:14   

velomar napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=r6ScvO2IEII

Filmik nic nie wart, bo pokazuje po prostu różnicę 90KM i 73KM.
Przewagę turbo widać w elastyczności, szczególnie w najbardziej wartościowym przedziale 2000-3500obr/min.
To tutaj robi się przepaść.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-11-10, 19:30   

Film pokazuje znacznie więcej, bo przyspieszenie na każdym biegu do końca też pokazuje elastyczność, tyle że w innym zakresie obrotów (w drugiej połowie obrotomierza). Tak też się czasem jeździ. Pokazuje też zestopniowanie skrzyni biegów (albo różnice w przełożeniu głównym). SCE 75 ma wyraźnie krótsze przełożenia niż TCE90 i w normalnej jeździe na tym samym biegu po prostu w podobnym zakresie prędkości będzie przyspieszał na wyższych obrotach.
Chcesz elastyczność 80-120 dla SCE75 - proszę bardzo:
https://www.youtube.com/watch?v=qH7kTrFUIJ0
A tu stary, 4-cylindrowy silnik 1.2:
https://www.youtube.com/watch?v=Yf2unWuEaOU
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-11-10, 20:46   

wow
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2020-11-12, 12:19   

GRL napisał/a:
velomar napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=r6ScvO2IEII

Filmik nic nie wart, bo pokazuje po prostu różnicę 90KM i 73KM.
Przewagę turbo widać w elastyczności, szczególnie w najbardziej wartościowym przedziale 2000-3500obr/min.
To tutaj robi się przepaść.


Film kompletnie nic nie wnosi, Logan i Sandero to zupełnie dwa różne samochody i różnią się masą własną.
Powiem tak, w Lodgy która jest może nie dłuższa ale na pewno wyższa od Logana mam 1,6Sce 102KM natomiast w Sandero 0,9TCe które pomimo 12KM mniej ale i kilku kilogramów to rakieta względem Lodgy.
Mój sceptycyzm w odniesieniu do silnika z turbiną zmienił się jak zacząłem takim samochodem jeździć. Akurat 0,9Tce jest skrojony na miarę do Sandero i jedyną alternatywą mógł by być stary 1,6MPi lub inny wolny ssak.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-11-12, 15:09   

marko napisał/a:


Film kompletnie nic nie wnosi, Logan i Sandero to zupełnie dwa różne samochody i różnią się masą własną.

Powiedz to ich konstruktorom, to Cię wyśmieją.
Różnica w masie bardziej zależy od konkretnego wyposażenia, obecności koła zapasowego itp.
Sedan jest może minimalnie cięższy od hatchbacka, ale to nie są drastyczne różnice, a pod względem aerodynamiki to nawet Logan może być lepszy (sedany często mają nieco lepsze Cx od wersji krótkiej), więc przyspieszanie powyżej tych 50 km/h może już wymagać mniej energii.
Nie chce mi się szukać, ale jeśli dobrze pamiętam to nawet producent podawał identyczne dane przyspieszenia i prędkości maksymalnej dla obu wersji (z tym samym silnikiem).
A Twój przykład z Lodgy nic nie wnosi, bo to akurat jest faktycznie zupełnie inne nadwozie.

Nawet Logan MCV z silnikiem 1.0SCE potrafi osiągnąć setkę poniżej 14 s (na poniższym filmie - 13.8 s, pomiar zaczyna się od 13 min. filmu).
https://www.youtube.com/watch?v=vuO5u8Gv_pY
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-11-12, 15:20, w całości zmieniany 3 razy  
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2020-11-12, 20:20   

OK tak czy owak nie ma już dobrych silników są tylko mniej lub bardziej złe. Te pomiary przyspieszenia do 100km/h są dobre dla młodzieży z niskim IQ a wysoką adrenalinę, tak naprawdę czy będzie to 10, 11, 12 czy 15 nie ma większego znaczenia w ruchu miejskim. Ważniejsze jest przyspieszenie na poszczególnych biegach od prędkości np. 40, 50 czy 60 km/h aby móc sprawnie coś wyprzedzić czy włączyć się bezpieczniej do ruchu. Tu silnik TCe robi dobrą robotę i to jest fakt.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-11-13, 08:45   

Każde auto, ma jakieś tam przyspieszenie. Lepsze, lub gorsze. Jedno auto, częściej wykorzystuje moc, inne mniej. To zależy też od potrzeb kierowcy. Te filmiki, pokazują jedynie że SCE75, da się jeździć w miarę dynamicznie, ale z wyprzedzaniem nie jest różowo. Słowem, nie będziesz zawalidrogą i nie będzie cię kusić do wyprzedzania. Jeden powie że to dziadkowóz, a ja powiem, że na drogach krajowych i wojewódzkich, z coraz większym ruchem i coraz większą ilością wysepek, wyprzedzanie nawet dużo mocniejszym autem jest trudne, a daje nam to, ze do miasta lub dwupasmówki dojedziemy 2-3 auta wcześniej.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-11-14, 09:54   

Tak samo jak różnice w wyposażeniu i wiele innych czynników.
Różnice w wersji Open vs Laurente czy Esentiale /Comfort / Prestige
Dla niektórych nie mają znaczenia, bo nie tego oczekują od samochodu, a dla innych to już kryterium wyboru.

Osobiście w Sandaczu przeszkadzają mi dwie kwestie:

1) Wyciszenie powyżej 120km/h
2) Brak zegara w radiu ( Klasyczne )

Ale są elementy dla mnie obowiązkowe jak:

1) Podgrzewane lusterka
2) Klima


Dla kogoś innego będzie to np. przyśpieszeni, prędkość max itp......
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-11-14, 11:39   

Dokładnie w punkt, choc u mnie silnik jest cichy, ale relingi dachowe halasuja niemiłosiernie.

Niemniej jestem bardzo zadowolony ze swojego Stepwaya, myślę o zmianie na nowy model, ale to za dwa lata może.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-11-14, 19:03   

marko napisał/a:
OK tak czy owak nie ma już dobrych silników są tylko mniej lub bardziej złe. Te pomiary przyspieszenia do 100km/h są dobre dla młodzieży z niskim IQ a wysoką adrenalinę, tak naprawdę czy będzie to 10, 11, 12 czy 15 nie ma większego znaczenia w ruchu miejskim. Ważniejsze jest przyspieszenie na poszczególnych biegach od prędkości np. 40, 50 czy 60 km/h aby móc sprawnie coś wyprzedzić czy włączyć się bezpieczniej do ruchu. Tu silnik TCe robi dobrą robotę i to jest fakt.

Pod względem trwałości 0.9TCE chyba zdał nieźle egzamin, a 1.0SCE jeszcze musi trochę poczekać, ale Renault chyba zawsze robiło niezłe silniki benzynowe i tu zaufałem renomie marki, decydując się na współczesny, małolitrażowy wysokoobrotowy silnik, licząc się z jego charakterystyką oddawania mocy.
Przyspieszenie 10 s do setki a 15 s do setki to jest przepaść i nie ma takiej możliwości, aby ten pierwszy samochód miał gorszą elastyczność niż drugi. Lepsze przyspieszenie do setki praktycznie zawsze oznacza też lepszą elastyczność w niższym zakresie obrotów, zwłaszcza jeśli porównujemy ten sam samochód, tylko z innymi silnikami. Oczywiści mogą się zdarzać jakieś wyjątki, np. bardzo lekki samochód o pudełkowatym nadwoziu i nędznej aerodynamice może dobrze przyspieszać do setki, ale osiągać niską prędkość maksymalną (także ze względu na krótką skrzynię biegów), a ciężka limuzyna o świetnej aerodynamice może być wolna do setki, ale osiągać znacznie większą prędkość maksymalną i z łatwością wyprzedzać ten pierwszy pojazd przy wyższych prędkościach. Jednak zwykle dobre 0-100 oznacza też wyższą prędkość maksymalną i lepszą elastyczność.
Napisałeś, że najbardziej wartościowy jest przedział 2000-3500 obr/min.
Jechałem Stepway'em 0.9 TCE i moim zdaniem przy 2000 obr/min tam się nic ciekawego nie dzieje. Powiedziałbym nawet, że ten silnik się wtedy wyraźnie dławi. Ruszanie też było dość anemiczne i trzeba było zdecydowanie dodać gazu, turbo dziurę i jeszcze mniejszą pojemność wyraźnie czuć.
Wolnossąca benzyna przynajmniej równomiernie oddaje moc, bez gwałtownych skoków i nagłych kopnięć, co niestety cechuje 0.9TCE i mi trochę przeszkadzało, zwłaszcza podczas próby płynnej jazdy po mieście.
Oczywiście 1.0 SCE trzeba kręcić, by jeździć w miarę dynamicznie (i nie przeciążać silnika na niskich obrotach) należy całkowicie zignorować podpowiedzi ekoniańki. Ja rzadko schodzę poniżej 2500 obr/min, a już na pewno nie próbuję przyspieszać poniżej tych obrotów na wyższych biegach. Oczywiście można się toczyć na piątce 65 km/h, ale tylko po płaskim i bez wiatru w twarz lub z górki. Każde głębsze wciśnięcie gazu to ból uszu, drgania i serce się kraje, jak silnik cierpi.
Za to kręcenie powyżej 3500 obr/min w dynamicznej jeździe w trasie, czy na górskich serpentynach to normalka dla tego silnika, normalny przedział efektywnej pracy, dający nawet nieco przyjemności z jazdy. Maksymalna moc dostępna przy 6300 obr/min to wysoko i chyba jeszcze ani razu do tych obrotów nie wykręciłem (nie mam jeszcze 3000 km przebiegu i czasem mam wrażenie, jakby coś ograniczało moc - czyżby jakiś kaganiec w software?), ale niedługo też spróbuję.
Dla mnie najbardziej wartościowy zakres obrotów tego silnika do szybszej jazdy to te 3500 - 5500, czyli dobra dynamika bez nadwerężania silnika.
Poniżej jeszcze jeden film typu POV z jazdy Loganem 1.0SCE w różnych warunkach.
Od 11min58s próba sprawnego przyspieszenia, choć nie do "odcinki", czyli właśnie w zakresie około 3500-5500 obr/min.
https://www.youtube.com/watch?v=BsSd9fWxPNQ
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-11-14, 19:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-11-15, 01:17   

Jazda 0.9 to jak jazda wolnossakiem. Od 4 coś się dzieje. Na to auto wystarczy, bo moment ratuje sytuację.
1,2 oraz 1,0 to porażka w płynnej jeździe.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-11-15, 07:48   

Nie zgadzam się, za to zgadzam się z Velomar. 0.9 kopie, ma szarpnięcia, ale lubię go za to. Nie jest rakieta, ale można się nim poruszać bez kompleksów, nawet na autostradzie. Mi wystarcza, a w do wyprzedzania jest nawet całkiem sprawny.

0.9 zdecydowanie nie jeździ jak wolnossący, znaczy dół ma jak diesel, a góre jak wolnossący. Znaczy fajnie ciągnie do samej góry, ale turbodziura jest bardzo mocna.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne