Gdybym robił duże roczne przebiegi (i dużo po autostradzie) to pewnie dopłaciłbym do 0.9TCE, bo tam tej turbo dziury już tak nie czuć, a silnik ciągnie ładnie aż do 6500 obr/min.
Jak widać na poniższym filmie, nawet po sporym przebiegu.
https://www.youtube.com/watch?v=IK4hbAZnp4s
1.0SCE też potrafi utrzymywać te 140-150 km/h, ale dynamiki przy tej prędkości to już nie ma, bo nawet redukcja na czwórkę już nic nie da. No i jakikolwiek wiatr w twarz czy minimalne wzniesienie już spowalnia samochód.
Spalanie rośnie wtedy sporo, bo ostatnio na trasie Krasnystaw - Lublin (Majdanek) komputer pokazał mi średnie 7.4 l/100 km. W drodze powrotnej zahaczyłem jeszcze o Świdnik i jechałem już trochę wolniej. Z całej trasy (110 km) średnie spalanie 6.9 l/100 km.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-11-15, 14:01, w całości zmieniany 2 razy
Osobiste doświadczenia mam tylko z silnikiem 1.4 Energy (80KM, gaźnikowy) z Renault 19, który to samochód eksploatowałem kiedyś wspólnie z ojcem. Kupiony przy przebiegu niecałe 100 000 km, po czym od razu założony gaz. Jak sprzedawaliśmy miał już przekroczone 300 000 km i był skorodowany, ale silnik chodził idealnie, oleju nie brał praktycznie wcale. Przy ostrej jeździe spalał nawet 13 litrów LPG, ale miło wspominam ten silnik i cały samochód. Stąd moje zaufanie do silników Renault.
Kolega miał Renault 21 z silnikiem 1.7 i też nie narzekał. Pamiętam, jak ten silnik gładko pracował, dużo mniej było wibracji niż w Audi 80 1.8S (takiego też ojciec kiedyś miał i przy przebiegu 250 000 strasznie już żłopał olej, jak dwusuw).
Od 3,5 roku jeżdżę Loganem TCE90 i przyznam, że auto sprawdza się, szczególnie w cyklu miejskim. Wcześniej jeździłem Peugeotem 406 z 2.0 16V (132KM). Oczywiście segmenty różne, 406 sporo cięższe, no i silnik "wolnossący". W przyspieszeniu do 100 obydwa auta mają katalogowo niemalże identyczny czas (11 sekund) :) Z tym, że w Loganie nie trzeba tracić czasu na redukcję i przy obrotach rzędu 2-2.2 tys. RPM aby żwawo przyspieszyć wystarczy po prostu dodać gazu, w 406 trzeba było redukować, także jazda miejska o wiele sprawniejsza jest w Loganie.
W trasie oczywiście 406 lepiej się sprawdzało pod względem dynamiki, ale kosztem większego zużycia paliwa - jadąc ekspresówką z prędkością rzędu 120-130 (z klimą i kompletem pasażerów) Logan spala 6-6,5l/100km, 406 w podobnych warunkach 8-9l/100.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum