Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 SCe 73 KM czy 0.9 TCe 90 KM
Autor Wiadomość
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-11-03, 15:28   

Nie wydaje się Wam, że porównywanie silnika wolnossącego z zaturbionym nie ma większego sensu?

To jak jakby porównywać osła z koniem :-P

Swoją drogą sam jestem ciekaw, jak się będzie jeździło Loganem z silnikiem 1.0 ponieważ ma wg papierów tylko 2 KM i 10 Nm mniej niż 1.2.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-03, 15:30   

Te 10Nm mniej to jest o 10% mniej. I tu jest problem.
Szczególnie w kombi.
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2016-11-03, 15:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-11-03, 15:32   

1.2 do demonów prędkości też nie należy (czasem pożyczam od teścia) i jeszcze mi się nim nie udało zwinąć asfaltu przy ruszaniu spod świateł :mrgreen:
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2016-11-03, 15:43   

do autora wątku .... najlepsza będzie jazda próbna .... proszę przejechać się jednym i drugim autem .... wybór będzie prostszy ;-)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-03, 15:46   

Pomstującym na brak niutonów w H4D (1.0 Sce) przypominam że maksymalny moment jest przy 2850 rpm a w D4F (1.2 16V) ) przy 4250 rpm
W codziennym użytkowaniu nawet się tych brakujących 10 Nm nie zauważy ....
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-03, 15:54   

Porównuje z 1.4 w Sedanie .

Tragedii nie bedzie ale załadowana kombi nie pojedzie zbyt dobrze
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2016-11-05, 22:46   

sobol1976 napisał/a:
Od kiedy Tce90 ma max moment obrotowy 140? Ja w swoim z 2014 mam podobno 135.


a ja mam 140:)))
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-11-06, 08:45   

Od Euro 6 jest 140 Nm.
_________________
enjoy the silence
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-06, 09:33   

Z silnikiem o 50KM logan mcv jakoś też się potoczy ale nie o to chodzi, Tu jest wypowiedz człowieka testującego auta i imo jest to bardzo dobre podsumowanie odnośnie gamy silników https://youtu.be/la-8-8_wb0c?t=935 . Jak ten test przeprowadzany to nie było jeszcze 0.9 tce ale jednak tce ma 140 Nm a dci na chwilę testu miało 200 a obecnie 200 ma 75 a 90 220.
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-06, 13:34   

Po pierwsze jazda testowa
Po drugie temperamenty kierowców są różne, nie każdy potrzebuje wrażeń z tytułu wciskania w fotel po starcie
Po trzecie są ludzie którzy wykorzystują swoje auta głównie w mieście gdzie 60KM jest lepsze od 260KM bo zwyczajnie mniej paliwa spali.
Po czwarte do aut z silnikiem benzynowym wykorzystuje sie skrzynie biegów z innymi przełożeniami niż do diesli (wykorzystujące fakt że jednak w benzynach występują większe prędkości obrotowe silników)
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-08, 10:49   

Ciekawy test wersji 1.0

https://translate.google....t-text=&act=url

przyspieszenie: https://www.youtube.com/watch?v=deYq-YMVZ7A

1.0 SCe https://www.youtube.com/watch?v=kAJAkV-ru0g
Ostatnio zmieniony przez franius 2017-01-08, 10:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-01-14, 23:48   

Sandero to auto miejskie i ta "litrówka" do kulania się wystarczy. Biorąc pod uwagę stosunek kg do Nm (przyspieszenie, elastyczność), to szczerze przyznam, że taki sam stosunek mam w Golfie i nie narzekam, wystarcza do normalnej jazdy.
_________________

 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2017-01-17, 11:58   

nie no tira się wyprzedzi .... no ale tylko na autostradzie :-)
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-01-18, 17:19   

A w zwykłej trasie nie ma po co, bo za 500 metrów będzie następny TIR :-)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-18, 23:26   

Idąc tym tokiem rozumowania najlepiej nie przekraczać 70 km/h, więc de facto nic szybszego od Tico na trasy nie ma sensu :mrgreen:
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-01-19, 10:16   

Coś w tym jest co mówisz ;-) Mam do pracy 35 km w jedną stronę (w tym 10 po autostradzie) i poza nią wyleczyłem się z wyprzedzania TIR-ów. Na takim dystansie jadąc jak wariat i wyprzedzając co chwila ciężarówki zyskam może 5 minut kosztem znacznie wyższego spalania i utrzymywania pełnej koncentracji za kółkiem. A tak muzyczka leci i jest fajnie :-)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-19, 10:27   

I tak trzymać. Widywałem na autostradach w DE Sandero/Logany majestatycznie toczące się prawym pasem 110 - 120 km/h - wystarczało na spokojne wyprzedzanie ciężarówek (zwłaszcza na trzypasmowych) i nikt tam za kółkiem pierd... nie dostawał.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-19, 11:07   

Również też się zgadzam z wypowiedzą naszych kolegów: pixa i DrOzda.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-19, 12:27   

Na autostradzie zwracałem uwagę na wyprzedzające mnie samochody, ja jechałem 110-120, a oni lekko 140-150. Następnie te same pojazdy widywałem jak zjeżdżają na stację czy parking. Niektórzy nawet 3 razy mnie wyprzedzili, wiec w sumie zużyli więcej paliwa, byli bardziej zmęczeni, a dojechali nad morze w tym samym czasie, co ja :-D
 
histe 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 53
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-19, 13:14   

robiłem kiedyś eksperyment na A4. Startowaliśmy z kolegą ze stacji paliw przy Gliwicach, a spotkaliśmy się na stacji za Wrocławiem. On sporym BMW jechał 140-170km/h ja Berlingo nie przekraczałem 120 km/h Różnica raptem 15 minut i 4 litry paliwa zużyte więcej.....niby nie warto i nie ma się co szarpać....
ale z drugiej strony ja po kilku latach prowadzenia samochodów, którymi nawet na autostradzie nie przekraczałem 130 km/h, teraz jadą ta sama trasą 140- 150 km/h zmęczenia większego nie odczuwałem, a miałem wrażenie, ze kilometry mijają szybciej, a i nieco sprawniej szło zmienianie pasa i włączanie się na lewy.

Oczywiście szybszych dróg w Polsce przybywa, jednak jadąc raz, dwa razy w roku różnica znikoma, dla tych co podróżują częściej, a może i po Europie południowo-zachodniej - moc i komfort jazdy będzie miał znaczenie
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-01-19, 13:30   

Na autostradzie szybsza jazda ma sens, ale odnoszę wrazenie, ze na krajowce, gdzie co chwila musimy wyprzedzać TIRa nie ma żadnego i lepiej się toczyć te 80-90 za ciężarówka.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-01-19, 14:31   

Sandero czy Logan to koszyk na zakupy a nie auto na długie trasy tym bardziej, że te siedziska są za krótkie - siedzi się na krawędzi.
_________________

 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-01-19, 15:59   

Nie wiem co wy macie do tych siedzeń - dla mnie nie są za krótkie (mam 180 cm). Jedynie trzymanie boczne mogłoby być lepsze.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-19, 16:07   

Przewaga mocniejszego silnika tkwi głównie w lepszym przyspieszeniu a nie biciu rekordów szybkości do tego jeszcze na autostradzie.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-01-19, 16:15   

pixa napisał/a:
Nie wiem co wy macie do tych siedzeń - dla mnie nie są za krótkie (mam 180 cm). Jedynie trzymanie boczne mogłoby być lepsze.


Ja mam 183cm i po zajęciu miejsca z przodu mam wrażenie, że zaraz zsunę się z siedziska, bo jest strasznie miękkie i ma za krótkie podparcie ud, odczucie jakbym siedział na brzegu fotela. Pewnie to kwestia do przyzwyczajenia.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne