Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 SCe 73 KM czy 0.9 TCe 90 KM
Autor Wiadomość
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-31, 08:49   1.0 SCe 73 KM czy 0.9 TCe 90 KM

Witam,

1.2 75 (1.1 73 KM) jest już niedostępny - zniknął ze wszystkich cenników. Proponuje rozpocząć dyskusje o nowym silniku. 1.0 SCe 73 KM

Na razie w katalogu producenta brak szczegółowych danych, oprócz:
UPDATE - są już wszystkie dane

1.0 SCe
pojemność skokowa: 998 cm3
cylindry: 3
zawory: 12
moc maksymalna: 73 KM @ 6300 RPM
maks moment: 97 Nm @ 3500 RPM
V-Max: 158 km/h
0-100: 14,7
Miasto: 6,6
Trasa: 4,6
Mieszany: 5,4



0.9 TCe
pojemność skokowa: 898 cm3
cylindry: 3
zawory: 12
moc maksymalna: 90 KM @ 5000 RPM
maks moment: 140 Nm @ 2250 RPM
V-Max: 175 km/h
0-100: 11,0 Easy-R, | 11,1 S&S | 11,3 S&S LPG
Miasto: 5,7 Easy -R | 5,8 S&S | 7,6 S&S LPG
Trasa: 4,5 Easy-R | 4,3 S&S | 5,4 S&S LPG
Mieszany: 4,9 PB | 6,2 S&S LPG
Ostatnio zmieniony przez franius 2017-01-08, 10:49, w całości zmieniany 4 razy  
 
keretey 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-31, 09:40   

Przy 1,2 vs. 0,9 nie miałem wątpliwości.
Teraz: osłabiony klasyczny silnik z usuniętym 4 cylindrem - wobec już sprawdzonego 0,9.
Dalej bym nie miał wątpliwości.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-31, 10:19   

1.0 SCe pojemność skokowa: 1000 cm3 - do kosiarki samobieżnej to ok ale już na pewno nie do daci ;-( Chyba, że pojawi się model miejski klasy a. Ekologia dławi motoryzację spalinową.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-10-31, 10:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-31, 10:25   

Od kiedy Tce90 ma max moment obrotowy 140? Ja w swoim z 2014 mam podobno 135.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-10-31, 11:21   

Odkąd dostał Stop & Start:
http://www.test.auto.pl/n...ilnikowa-dacii/
Cytat:
Silnik TCE 90 (898 cm3) zostanie dostosowany do nowej normy poprzez dodanie systemu STOP&START. Silnik będzie posiadał tą samą moc lecz będzie ją osiągał przy 5000 obr./min, a nie przy 5250 obr./min. Moment obrotowy wzrósł o 5 Nm i osiąga go przy 2250 obr./min.
_________________
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-31, 12:18   

Oba 3 cylindrowe, więc bralbym tańszy.
 
Fred 


Marka: -
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2016-10-31, 12:55   

Odejście Daci od silnika 1.2 w Loganie było bezpośrednim powodem mojej rezygnacji z zakupu tego auta. Oczywiście były dostępne egzemplarze już wyprodukowane - ale niestety w nieakceptowalnym przeze mnie (i moją połowicę) kolorze i z nieakceptowalnym również wyposażeniem.

Ładowanie trzycylindrowych jednostek do aut segmentu B to według mnie totalna porażka. Bez znaczenia, czy wolnossących, czy doładowanych. Odwiedzając jeden z salonów poprosiłem pracownika, żeby odpalił Twingo z silnikiem 1.0 SCe, a zaraz po tym - Sandero z 1.2 75 16V. Silnik Twingo brzmiał dla mnie okropnie, wydawał dziwne ni to "mruczenie", ni to "warkot", szczególnie przy dodawaniu gazu. Silnik Sandero pracował równiusieńko - czysta klasyka. Żadnych dziwnych dźwięków przy dodawaniu gazu.

Nie wiem, czy się mylę - czy nie, ale moim zdaniem słyszany powszechnie powód rezygnacji z prostego konstrukcyjnie i trwałego silnika z 1.2 75 16V jako konieczność spełnienia norm emisyjnych to jeden wielki kit. Gdyby tak było istotnie, to Fiat nie wyposażałby Tipo w czterocylindrowy silnik 1.4, podobnie jak Hyundai swojego i20 w 1.2. Przypuszczam, że powody są zupełnie inne:
1. Podstawowa jednostka ma być "mało atrakcyjna" dla kupującego, w związku z czym łatwo go będzie namówić na auto z silnikiem turbodoładowanym.
2. Za auto z silnikiem turbodoładowanym klient nie dość że zapłaci więcej, to po okresie gwarancyjnym również więcej zapłaci za serwis tego silnika. Czyli dwa zyski dla producenta auta za jednym zamachem
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-31, 13:01   

Muszę przyznać, że to zupełnie nowa kategoria wyboru samochodu - po dźwięku silnika w salonie.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-10-31, 13:07   

Dużo ludzi tutaj na forum o tym pisało. Ale niestety mój dobrze brzmiący 125p (co dla niektórych) przestawał być dla mnie słyszalny gdy byłem zajęty sytuacją na drodze. A 90 TCe jest stosunkowo udanym trójcylindrowcem w porównaniu do 1.2 12V od VW. Ale każdy ma swoje kryteria wyboru, więc subiektywne też się kwalifikują.
 
histe 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 53
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-31, 13:07   

Niestety takie mamy czasy , czy to dobrze, czy źle okażę się za kila lat. Wielu producentów odchodzi od 4 cylindrów, niektórzy od kilku już lat montują 3 cylindry nawet w autach segmentu C (Ford, grupa PSA)

Co do dźwięku silnika zapewne przy "rozgrzanym" aucie różnica dla większości słuchaczy trudna do uchwycenia.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-31, 13:30   

mekintosz napisał/a:
Ekologia dławi motoryzację spalinową

Za mało, za mało... Dlatego producentom, traktowanym jak święte krowy, często udaje się wykręcić działaniami pozorowanymi, w stylu byle jakiego downsizingu, a przy okazji kosztem klientów, przyśpieszonym skróceniem żywotności, zamiast realnej redukcji zanieczyszczeń /:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-10-31, 13:42   

Magazyn Driver (o amerykańskich samochodach) pisze o dźwięku rasowego V8 5,7 litra z lat '70. W nowych popierd..łkach 3,7 litra V6, spełniających obecne amerykańskie normy jest on podrabiany przez specjalny rezonator na dolocie, umieszczony w pobliżu przegrody (firewalla), aby był słyszalny w kabinie. Miłośnicy gatunku są niezmiernie oburzeni, że inżynierowie wymyślają jakieś rury, które w sztuczny sposób upodabniają dźwięk silnika do klasyków i grożą bojkotem oszustów. Tacy goście na trzycylindrowy silnik nie chcieli by się nawet odlać. :-D :-D :-D Ja też. :-P :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2016-10-31, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fred 


Marka: -
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2016-10-31, 13:42   

gfedorynski napisał/a:
Muszę przyznać, że to zupełnie nowa kategoria wyboru samochodu - po dźwięku silnika w salonie.


Nie kategoria, ale jeden z wielu elementów, które oceniam. Tak samo jak cenę, kolor, wyposażenie, wygodę, prowadzenie, komfort jazdy, koszty jazdy i utrzymania samochodu oraz wiele innych. Jeśli któryś z elementów otrzyma ode mnie subiektywną ocenę "nieakceptowalny", to nie kupię tego samochodu. Tak jak to ma właśnie miejsce w przypadku usłyszanego odgłosu pracy silnika. Dla jednych takie podejście może jest postrzegane jako irracjonalne. "Dziwny" dźwięk może być po prostu cechą silnika tego typu, ale może też świadczyć o niewystarczającym wyważeniu silnika ewentualnie o niedopracowanym rozrządzie lub zaworach. Nie bez znaczenia jest również moje subiektywne odczucie, że dźwięk silnika Twingo bardziej mi przypomina odgłos szesnastozaworowego czterocylindowca po przebiegu 300.000 km niż silnika nowego samochodu.
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-10-31, 14:27   

Starsi stażem kierowcy na pewno ''dziwny dźwięk silnika'' szczególnie jaki wydają silniki trzycylindrowe wychwycą bardzo szybko i na pewno będzie im się trudno przyzwyczaić do takich odgłosów. Natomiast młodzi nie obyci z dźwiękiem silnika czterocylindrowego będą odbierali to, że tak ma być i koniec.
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-31, 14:28   

W Polsce były sprzedawana auta z trzycylindrowymi silnikami w latach 90-tych. Większość już zardzewiała, a na silniki narzekano jedynie ze względu na mizerne osiągi.
http://autokult.pl/6839,d...awarieiproblemy
Ostatnio zmieniony przez Nanouser 2016-10-31, 14:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-31, 14:29   

Jeżeli tylko dźwięk miałby być przeszkodą to ja nie widzę problemu.
Książki też tylko na papierze bo zapach was kręci? Nawet mi was nie żal :-P
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-01, 09:30   

Wygląda na to że LPG można zamontować do tego silnika.

Poniżej przykład Twingo III 1.0 SCe

http://www.chceauto.pl/re...0km-2015-67468/

Dziwi mnie tylko deklarowana prędkość maksymalna na LPG - 137 km/h ? To chyba jakiś błąd ? Sandero będzie 150 KG cięższe (nie mówiąc już o MCV +50KG), jeśli okazało by się to prawdą to ten silnik do LPG się nie nada...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-02, 10:09   

Oczywiście że można , to zwykły poczciwy wtrysk pośredni. Instalacja powinna być tańsza bo odpada jeden wtryskiwacz :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-02, 10:24   

to już lepiej kupić poczciwego malucha , teraz tylko na wartości zyskuje
_________________
Moje auto
 
p.wojtek 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 02 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-11-02, 19:31   

Przed zakupem swojego Sandero zetknęłem się z opiniami, że silinik 0.9 TcC jest głośny, dziwnie chrobocze i wprawia samochód w drgania podczas postoju na luzie. Jak dla mnie były to opinie nie mające pokrycia w rzeczywistości. Owszem, silnik może ma inny dzwięk niż wolnossący ale trzeba być bardzo przewrażliwionym, żeby ten dźwięk mógł denerwować. Zresztą ocenianie dźwięku śilnika z zewnątrz to trochę mija się z celem. Podczas normalnej płynnej jazdy dźwięk silnika niemal nie dociera do kabiny, dopiero gdy się rozwinie prędkości autostradowe lub gwałtownie przyśpieszy można go usłyszeć. Byliśmy ze znajomym wręcz zachwyceni kulturą pracy tego silnika podczas pierwszej dłuższej trasy.
 
Fred 


Marka: -
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2016-11-03, 10:19   

p.wojtek napisał/a:
[...] Owszem, silnik może ma inny dzwięk niż wolnossący ale trzeba być bardzo przewrażliwionym, żeby ten dźwięk mógł denerwować.[...]


Dźwięk o którym mowa w wątku nie wynika z różnicy wolnossący - doładowany, ale z liczby cylindrów. :!:
A dokładniej jest to kwestia odpowiedniego wyważenia ruchomych części silnika.
Oczywiście silnik trzycylindrowy też da się dobrze wyważyć, ale jest to trudniejsze i bardziej kosztowne niż w przypadku jednostki czterocylindrowej. Śmiem twierdzić, że nieopłacalne, gdyż koszt 3-cylindrowca z dobrym wyważeniem mógłby przekroczyć koszt 4-cylindrowca z wyważeniem "standardowym".

I ostatnia kwestia: "inny dźwięk" silnika 3-clylindrowego to nie tylko kwestia akceptacji lub nieakceptacji przez użytkownika dźwięku wydawanego podczas pracy. To również - a w zasadzie przede wszystkim - kwestia niższej trwałości, na którą duży wpływ ma charakter drgań własnych układu (czyli silnika) w wyniku gorszego wyważenia. :!:
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2016-11-03, 10:51   

logika nakazuje wziąć mocniejszy bo mocy nigdy za dużo :-D swoją drogą jeżdżąc tce 90 ciężko by mi się było przyzwyczaić do tych 73 km zwłaszcza że i 90 w tce szału nie robi zwłaszcza z kompletem pasażerów i pod górę.

natomiast w pojedynkę jazda z tym silnikiem (tce 90) daje duuuużo frajdy że tak powiem :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez kakus 2016-11-03, 10:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fred 


Marka: -
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2016-11-03, 13:55   

kakus napisał/a:
logika nakazuje wziąć mocniejszy bo mocy nigdy za dużo :-D [...]

I tutaj się z Kolegą nie zgodzę. Moc powinna być dobrana do preferencji jazdy użytkownika. I tyle. Producenci bardzo chcą, żeby klienci wybierali "lepsze" produkty lub "lepsze" wersje - z zaznaczeniem, że tak naprawdę "lepsze" dla producenta/sprzedawcy wcale nie musi być "lepsze" dla klienta. Dlatego promuje się "lepsze " aparaty fotograficzne - bo z większą liczbą megapikseli, "lepsze" obiektywy - bo z większą krotnością zoomu, "lepsze" teleskopy astronomiczne - bo z większym powiększeniem, "lepsze" telefony komórkowe - bo z większą liczbą w nazwie, itd, itd.

Diabeł często tkwi w szczegółach. Podam taki ciekawy przykład, sprzed ponad 20 lat, który to pokazuje. W jednym z niemieckojęzycznych czasopism motoryzacyjnych był test dwóch niemieckich samochodów, powiedzmy że były to auta A i M. Obydwa w segmencie F, obydwa z napędem na cztery łapy. Ze specyfikacji samochodów wynikało, że auto M miało wyższą moc silnika i osiągało wyższą prędkość maksymalną o około 20 km/h niż auto A (a obydwa miały prędkości maksymalne sporo ponad 200 km/h). Tak czy siak - testowano obydwa auta. Między innymi pod kątem zachowania się samochodów na drodze. I się okazało, że tam, gdzie auto A mogło pewnie i stabilnie jechać z prędkością x, to auto M - by zachować analogiczną "stabilność" musiało jechać z prędkością około 20 km/h mniejszą. Ów diabeł - jak się później okazało - tkwił w konstrukcji zawieszenia. Po prostu auto A miało lepiej dopracowane zawieszenie i z tego powodu prowadziło się lepiej oraz było stabilniejsze niż auto M.

Tak więc nie wszystko, co jest większe, mocniejsze w życiu okazuje się lepsze. :-)
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-03, 14:01   

Ale przecież rozważamy opcje - ten samochod różniących się silnikiem
A nie dwa różne auta
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-03, 14:38   

Skupmy się na 1.0 w Sandero/Loganie a nie autach co choćby 180 km/h pojadą. IMO jak się załaduje 4 osoby to żadnego tira się nie wyprzedzi.
Jak kolega kapelusznik w innym wątku napisał to silnik góra do Twingo i to pod warunkiem że jeździ kobieta + nieprzetuczony bachorek + siatka z zakupami i nic więcej :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne