Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
co zamiast mcv 1.2 open lpg
Autor Wiadomość
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-02, 13:14   

Duster to nie jest samochód rodzinny bo ma dużo mniejszy i mniej funkcjonalny bagażnik niż mcv. Spalanie Dustera też będzie większe z uwagi na wymiary. Jedyne co jest w Dusterze to napęd 4x4 jeżeli ktoś tego rzeczywiście potrzebuje np mieszka na wsi gdzie często błoto i nie odgarnięty śnieg.
Qubo ma rozstaw osi o 12 cm mniejszy od mcv więc będzie sporo mniej miejsca na nogi z tyłu.
 
Staga86 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 + LPG
Dołączyła: 31 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-11-02, 15:39   

Dzwoniliśmy dziś od rana po salonach.
Oferty nieaktualne albo są rezerwacje (czekamy nadal - podobno do jutra).
Czekanie jest chyba nam pisane :-/

Szczerze, to pogodziłam się z tym, że nowego autka nie dostaniemy na już i doszliśmy do wniosku, że Duster, o którym mówiłam jednak nie jest dobrym rozwiązaniem.

Eh.. Mąż nadal nie ma zaufania do silnika TCe 90, ale ręce nam opadły, gdy dziś nasz rozmówca z salonu powiedział, że przyjmując zamówienie na jedno litrowy silnik (wchodzący zamiast 1.2) z gazem fabrycznym trzeba byłoby czekać maksymalnie do końca marca 2017.

Na autko z TCe z gazem fabrycznym czekalibyśmy prawdopodobnie do końca grudnia lub początku stycznia.
Ostatnio zmieniony przez Staga86 2016-11-02, 15:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-02, 16:47   

Silnik 1.0 nie jest oferowany z fabrycznym gazem. Może się to zmieni po nowym roku, ale pewności nie ma.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-02, 17:40   

Staga86 napisał/a:
Eh.. Mąż nadal nie ma zaufania do silnika TCe 90, ale ręce nam opadły, gdy dziś nasz rozmówca z salonu powiedział, że przyjmując zamówienie na jedno litrowy silnik (wchodzący zamiast 1.2) z gazem fabrycznym trzeba byłoby czekać maksymalnie do końca marca 2017.

Na autko z TCe z gazem fabrycznym czekalibyśmy prawdopodobnie do końca grudnia lub początku stycznia.


1.0 to bym sobie w ogóle głowy nie zawracał bo przy 73 KM i 97 Nm to jak załadujecie 2+2 + bagaż + włączycie klime to mcv nie pojedzie. 0.9 tce nawet bez lpg nie spali dużo jak nie będzie szybkiej jazdy skoro nie chcecie dci.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-11-02, 18:33   

Bardzo Wam zależy na fabrycznie nowym aucie? W tym roku, bardzo pobieżnie przeglądając ogłoszenia, widywałem kilka dobrze zapowiadających się MCV pierwszej generacji (tzn. ogłoszeniodawca osoba prywatna, pierwszy właściciel, często sugerowali w opisach możliwość kontroli stanu auta w dowolnym warsztacie itp). Nawet gdyby trzeba było jakiś pakiet startowy dorzucić, tragedii (chyba?) nie ma?

Natomiast przestrzeni byście mieli z rodzinką pod dostatkiem... To tylko moje, lużne spostrzeżenia...
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-11-02, 19:01   

Staga86 napisał/a:
Mąż nadal nie ma zaufania do silnika TCe 90

Ale w czym dokładnie ma problem? Silnik jest w miarę dynamiczny, przy umiejętnej jeździe potrafi naprawdę mało spalić, jak do tej pory brak jakiś historii o notorycznych usterkach, na forum jest wiele osób, które użytkują auto z tym motorem i nikt szczególnie nie narzeka. Owszem ma kilka wad, które w niczym nie przesłaniają zalet - jak dla mnie największy atut w Sandero.
Jak już jesteście zdecydowani na MCV to w sumie większego wyboru nie macie bo jak wspomniał kolega powyżej:
mojo napisał/a:
1.0 to bym sobie w ogóle głowy nie zawracał bo przy 73 KM i 97 Nm to jak załadujecie 2+2 + bagaż + włączycie klime to mcv nie pojedzie.
_________________
enjoy the silence
 
Staga86 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 + LPG
Dołączyła: 31 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-11-02, 20:22   

benny86, po pierwsze kupując nowe autko mamy nadzieje, że przez najbliższe 5-7 lat nie będziemy musieli się martwić się o ewentualne naprawy, a wydatki związane ze spalaniem będą dla nas zadowalające.
Po drugie mamy odłożone pieniążki na nowe autko i jeśli teraz ich nie zainwestujemy w nowy samochód, to zapewne bardzo szybko zostaną przeznaczone albo na spłatę kredytu mieszkaniowego, albo wykończenie domu. Przekłada się to na kupienie używki, której eksploatacja różnie może się potoczyć.
Po trzecie - najbardziej banalne, każdy kto kupuje nowe autko zapewne cieszy się tak, jak małe dziecko dostające zabawkę - też chcemy poczuć euforię nowości ;-)

gregorisan mąż twierdzi, że turbina w silniku benzynowym, to dość nowe rozwiązanie, które może się nie sprawdzić i przynosić problemy/awarie/usterki za 3-4 lata. Poza tym według niego silnik 900 + turbina = jak, to wcześniej cytowałam "wyżyłowanie", czyli wyciśnięcie z silnika wszystkiego co się da. Boi się, że to skróci żywotność tego silnika.

franius, jużdziś jeden ze sprzedawców salonu Daci, do którego dzwoniliśmy rano, powiedział, że może przyjąć zamówienie na 1.0 z gazem fabrycznym, ale na samochód będzie trzeba czekać (max. do marca 2017). Nie wiem, skąd te rozbieżności informacyjne. :roll:

A ja, im więcej czytam, tym bardziej się przekonuje do TCe :-P
Prawda jest taka, że coś musi pociągnąć takie gabaryty, jakie ma MCV, a i na drodze też są sytacje, że trzeba przyspieszyć. Ja nie mówię o zawrotnych prędkościach samochodów, które wyciskają łzy zazdrości u sąsiadów, ale zwykłe przyspieszenie przy wyprzedzaniu obładowanej, ospałej ciężarówki.
Ostatnio zmieniony przez Staga86 2016-11-02, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-02, 20:27   

mojo napisał/a:
1.0 to bym sobie w ogóle głowy nie zawracał bo przy 73 KM i 97 Nm
73 to jeszcze dałyby radę
ale ten moment...


Staga86 napisał/a:
urbina w silniku benzynowym, to dość nowe rozwiązanie
no chyba niekoniecznie ;-)
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-11-02, 20:36   

Staga86 napisał/a:
mąż twierdzi, że turbina w silniku benzynowym, to dość nowe rozwiązanie, które może się nie sprawdzić i przynosić problemy/awarie/usterki za 3-4 lata.

Niech mąż lepiej zabierze swoją rezolutną żonę do salonu i samemu się przekona dokonując jazdy próbnej autem z silnikiem Tce 90 - ewentualnie może jakiś "klubowicz" z okolicy udostępni swój samochód ;)
A te wszystkie stereotypy dotyczące "awaryjności" turbosprężarki można wsadzić między bajki - wystarczy stosować się do kilku rzeczy i powinno się obejść bez problemu - poza tym jest 5 lat gwarancji.
Dokładnie - 97Nm w aucie rodzinnym to porażka - tym silnikiem to można jedynie "wyjechać z salonu " ;-)
_________________
enjoy the silence
 
Staga86 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 + LPG
Dołączyła: 31 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-11-02, 20:38   

kapelusznik napisał/a:
Staga86 napisał/a:
urbina w silniku benzynowym, to dość nowe rozwiązanie
no chyba niekoniecznie ;-)


Hmm.. Może nie nowe, tylko mniej popularne niż turbo w dieselach. :roll:
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-02, 20:42   

kurcze, mając do wyboru cokolwiek z gamy Logan MCV, to wybrałbym dCi 75 - do Tce dopłaca się 4000zł (niewiele więcej niż cena dobrej instalacji LPG lub po prostu fabrycznej, co do której miałbym opory żeby montować w silniku z regulacją zaworów przy pomocy szklanek...) a w zamian dostaje się niższe koszty paliwa oraz 200Nm zamiast 140Nm w Tce...

ja wiem, Tce ma te 90KM, ale mając doświadczenie z 75 konnym dieslem, to wolę chyba te Nm ;-)


w aucie typu MCV to IMHO ten Sce 1.0 kompletnie odpada, a cena Tce 90 (szczególnie w wersji z LPG) jest tak blisko dCi 75 że ja bym nie miał kłopotu z wyborem...
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2016-11-02, 20:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
Staga86 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 + LPG
Dołączyła: 31 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-11-02, 20:45   

gregorisan napisał/a:

Niech mąż lepiej zabierze swoją rezolutną żonę do salonu i samemu się przekona dokonując jazdy próbnej autem z silnikiem Tce 90 - ewentualnie może jakiś "klubowicz" z okolicy udostępni swój samochód ;)
A te wszystkie stereotypy dotyczące "awaryjności" turbosprężarki można wsadzić między bajki - wystarczy stosować się do kilku rzeczy i powinno się obejść bez problemu - poza tym jest 5 lat gwarancji.
Dokładnie - 97Nm w aucie rodzinnym to porażka - tym silnikiem to można jedynie "wyjechać z salonu " ;-)


:lol:
"Rezolutna żona" siedzi w domu, obiadki gotuje, sprząta, zajmuje się dwumiesięcznym, podziębionym syniem i... buszuje po forach motoryzacyjnych ;-) , a gdy mąż do domu wraca (uciemiężony pracą), zdaje mu relacje co nowego o silniku się dowiedziałam.
A potem kolejna dyskusja :lol:

I bardzo, ale to bardzo chętnie sama bym poprowadziła autko z silnikiem TCe 90 :mrgreen:

kapelusznik
, przekaże Twoją opinię mężowi :-)
Ostatnio zmieniony przez Staga86 2016-11-02, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-11-02, 23:12   

kapelusznik napisał/a:
kurcze, mając do wyboru cokolwiek z gamy Logan MCV, to wybrałbym dCi 75...

ja wiem, Tce ma te 90KM, ale mając doświadczenie z 75 konnym dieslem, to wolę chyba te Nm ;-)

W pełni się zgadzam.
Z tym, że dci 75 występuje tylko w kretyńskiej konfiguracji wersji Ambiance.
Natomiast w Laureatce mamy dci 90 i cena robi się mniej zachęcająca.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-02, 23:31   

Jak sprawdzałem cennik o 20:30 to było Laureate dostępne...
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-11-02, 23:43   

Racja, zasugerowałem się cennikiem Sandero.
Mój błąd.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-03, 00:04   

Ten Ambiance nie ma tylko klimy za 1500,00, która może by dorzucili jako rabat. Radio można za 200,00 kupić i to przyzwoite. Wychodzi 45400,00 za 75 KM ale za to 200 Nm więc jechać będzie a spalanie z uwagi że trudno tym sportowo jeździć też 5-6/100km nawet na krótkich trasach. Odpada niepewność co do kosztów serwisu lpg w 0.9 (zawory).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-03, 01:03   

Ja bym tego 1.0 kijem nie ruszył .
Miałem 1.4 w polo który niby miał tylko 60 KM ale za to 116 Nm już przy 2600 obr po kilku latach ten sam silnik miał już 70 KM bo pozwolili mu się wyżej kręcić

W zwykłym polo 20 lat temu silnik 1.0 MPI miał 50 KM i 86 Nm przy 3000 i jeździło się tym tragicznie, nikt tego nie kupował . Nie oszukujemy się 1.0 sce to taki sam silnik jak te z polo tylko ma zmienne fazy rozrządu co napompowało moc na papierze . Ogólnie jeździ tak samo jak ten 1.0 MPI montowany w skodach/seatach/VW sporóbujcie poszukać z tym samochodu to będzie problem bo nikt tego nie chce trzymać .
Polo też ważyło ok 900 kg a nie 1100 jak logan , takie gówno to można do twingo wstawić ale nie do rodzinnego samochodu.
1.2 16v od renult miało tą zaletę że było tanie w utrzymaniu szczególnie że większość z lpg śmigało . Po co trzymać silnik który generuje koszty jak normalny a przy tym nie jeździ .
W tych ponurych czasach trzeba najpierw wybrać silnik jaki chce sie kupić a dopiero potem dopasować samochód .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-11-03, 01:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-11-03, 01:51   

mojo napisał/a:
Ten Ambiance nie ma tylko klimy za 1500,00, która może by dorzucili jako rabat. Radio można za 200,00 kupić i to przyzwoite. Wychodzi 45400,00 za 75 KM...


dci 75 Ambiance - 45.400zł + to co warto dokupić:
- światła przeciwmgłowe - 310zł
- klimatyzacja - 1.500zł
- radio z bluetooth (niech będzie zastępcze) - 300zł
-------------------------------------------------------------
= 47510zł

dci 75 Laureate - 48.900zł - czyli za dodatkowe 1390zł otrzymujemy:
- centralny zamek na pilota,
- elektryczne szyby przednie,
- elektrycznie sterowane i podgrzewanie lusterka,
- regulowana wysokość: fotela, pasów bezpieczeństwa, kierownicy (to można dokupić w Ambiance za 900zł),
- radio z bluetooth, na które mają mniejszą chrapkę drobne złodziejaszki,

Trzeba mieć naprawdę dużo samozaparcia w sobie, żeby zgodzić się na tak okrojone auto przy tak niewielkiej oszczędności.
Wystarczy, że ktoś uzna zasadnym posiadanie regulacji kiery i fotela, oraz oryginalnego radia i wciąż " lekko wybrakowane" Ambiance kosztuje 49.010zł czyli o stówkę drożej niż Laureate. :shock:

PS.
Moim skromnym zdaniem radio samochodowe dzisiaj powinno obowiązkowo posiadać bluetooth.
Skoro Euro NCAP daje dodatkowe punkty za byle brzęczyk niezapiętych pasów, to za to powinno też.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2016-11-03, 01:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-03, 03:39   

GRL napisał/a:

dci 75 Ambiance - 45.400zł + to co warto dokupić:
- światła przeciwmgłowe - 310zł
- klimatyzacja - 1.500zł
- radio z bluetooth (niech będzie zastępcze) - 300zł
-------------------------------------------------------------
= 47510zł

dci 75 Laureate - 48.900zł - czyli za dodatkowe 1390zł otrzymujemy:
- centralny zamek na pilota,
- elektryczne szyby przednie,
- elektrycznie sterowane i podgrzewanie lusterka,
- regulowana wysokość: fotela, pasów bezpieczeństwa, kierownicy (to można dokupić w Ambiance za 900zł),
- radio z bluetooth, na które mają mniejszą chrapkę drobne złodziejaszki,

Trzeba mieć naprawdę dużo samozaparcia w sobie, żeby zgodzić się na tak okrojone auto przy tak niewielkiej oszczędności.
Wystarczy, że ktoś uzna zasadnym posiadanie regulacji kiery i fotela, oraz oryginalnego radia i wciąż " lekko wybrakowane" Ambiance kosztuje 49.010zł czyli o stówkę drożej niż Laureate. :shock:

PS.
Moim skromnym zdaniem radio samochodowe dzisiaj powinno obowiązkowo posiadać bluetooth.
Skoro Euro NCAP daje dodatkowe punkty za byle brzęczyk niezapiętych pasów, to za to powinno też.


No tak a za 51400,00 można mieć dci 90 KM Laureate i z tym silnikiem to już jest wg mnie "ok auto" tylko ....... jak się ma 45 tys to się tyle ma :-D
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-03, 07:51   

Staga86 napisał/a:
gdy mąż do domu wraca (uciemiężony pracą), zdaje mu relacje co nowego o silniku się dowiedziałam.

http://autoblog24.pl/2016/01/silnik-09-tce-opinie/
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-11-03, 08:55   

Staga86 napisał/a:
mąż twierdzi, że turbina w silniku benzynowym, to dość nowe rozwiązanie


:shock:

1978 Saab 99 Turbo



http://www.speedhunters.c...-jetfire-turbo/
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2016-11-03, 08:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-03, 09:15   

To ja jeszcze dorzucę swój mały OT.
Wczoraj dokonaliśmy transakcji zakupu auta z 1997 roku z silnikiem 1,9 TURBO z 200 KM na pokładzie.
Czyli turbo wcale nie jest nowym rozwiązaniem.
Niech mąż Staga86 wybije z głowy małą głupotę. ;-)
A może niech sprecyzuje zdanie "nowe rozwiązanie"? Jest turbo z stałym wirnikiem i turbo z zmiennymi łopatkami wirnika.
Raczej Dacia ma stałe turbo i nie ma co się psuć jak będzie się pamiętało o dwóch zasadach:
regularna wymiana oleju co 15 tys.km i późniejsze wyłączanie silnika po długiej jeździe (turbo musi się ochłodzić), więc po jeździe odczekać min. 1 minutę czasu i dopiero wyłączyć silnik i tyle.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-11-03, 09:36   

To z mojej strony też mały OT.
Od niespełna dwóch lat mój teściu jeździ Mitsubishi Space Star z turbodieslem 1.9 DiD 102 KM ( ponoć konstrukcja koncernu Renault) z roku 2005. Samochód odkupiony od członka rodziny, który na stałe mieszka w Niemczech - pierwszy właściciel, regularnie serwisowany.
Aktualny przebieg to ponad 220 tysięcy km i żadnych problemów z turbosprężarką. Nie wiem w jaki sposób traktował ten silnik pierwszy właściciel, ale teściu nie stosuje się do żadnych rad i zaleceń odnośnie "dbania o turbosprężarkę". Najczęściej użytkowany na krótkich dystansach ( 2x15km) i po mieście.
Miałem okazję nim kilka razy się przejechać i muszę przyznać, że jeżeli chodzi o "moment" to w porównaniu z Tce90 to inna liga ;-)
_________________
enjoy the silence
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-03, 09:59   

gregorisan napisał/a:
nie stosuje się do żadnych rad i zaleceń odnośnie "dbania o turbosprężarkę"

Być może wcale nie musi - konieczność "schłodzenia" (a bardziej wyhamowania) turbosprężarki odnosi się do jazdy na wysokich obrotach _tuż_ przed zatrzymaniem. Przy spokojnej jeździe, "emeryckiej", samochód można wyłączyć właściwie natychmiast.
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2016-11-03, 10:38   

laisar napisał/a:
gregorisan napisał/a:
nie stosuje się do żadnych rad i zaleceń odnośnie "dbania o turbosprężarkę"

Być może wcale nie musi - konieczność "schłodzenia" (a bardziej wyhamowania) turbosprężarki odnosi się do jazdy na wysokich obrotach _tuż_ przed zatrzymaniem. Przy spokojnej jeździe, "emeryckiej", samochód można wyłączyć właściwie natychmiast.

Tak właśnie jeżdżę. Przebieg ponad 100 tys. Turbo jak nowe, żadnych oznak zużycia. Auto gaszę i uzytkuję jak by turbo w ogóle nie było.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne