Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 123 Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-02-13, 10:33
:( szkoda :(
wczoraj w tv jakaś gazeta motoryzacyjna reklamowała się m.in artykułem o citadine...
z zewnątrz autko wygląda niekiepsko. jakby jeszcze utrzymali środek conajmniej taki jak w lodgy i sanderoII oraz cenę 20ooo to byłby prawdziwy hicior.
To wiem, ale bez szczegółów tego strategicznego partnerstwa (bo tych i tak dokładnie nie poznamy) to myślałem, że bardziej będą się bali, że "zje" Renault Duster lub Koleosa.
Zresztą przy tych dwóch to na jedno wychodzi ...;))))))))
Duster na pewno zostanie nieco zmieniony, ale szału bym nie oczekiwał - nie mogą dać zbyt wiele, bo przecież zje qashqaia...
A to byłby jakiś problem? Są jakieś "ciche umowy" między Nissanem a Renault? :-O
myślę że nie ma co się obawiać Nissana niedługo (2014) zobaczymy Qashqai II który będzie dzielił podłogę z nowym modelem Renault SUV, pewnie jeszcze to wszystko zaowocuję wspólną płytą dla compaktów tych dwóch marek.
a Duster nadal będzie Dacia przez co będzie mógł mieć więcej bajerów bo nowi bracia będą naszpikowani różnymi bajerami
taka moja wizja na końcówkę tego roku + 2014 i 2015
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
No comments:
zaawansowane technologie
Najbardziej zaintrygował mnie, ze zrozumiałych względów, ten "retractable rear aerofoil" (pragnę i pożądam!) , że "ride control sports suspension" tu nie wspomnę.
P.S.
Jeżeli coś przespałem to skasujcie ten post
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2013-02-13, 22:46, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-13, 22:23
... a wracając do "Citadine, której nie będzie", gdyby jednak była to ogólnie wiadomo coś o przyszłości "staruszka" 1.2 16V? Teoretycznie byłaby to jedyna logiczna opcja taki silnik.
tu chodzi chyba o pole do wypełnienia opisem, niż o to, że inkryminowane elementy zostały rozszarpane przez księgowość. Ten obrazek jest po prostu niegotowy:
Na widłopedii tłumaczą to tak:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lorem_ipsum
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2013-02-13, 22:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-18, 13:27
ForTwo kosztuje w podstawowej wersji 10k EURO. Zapewne nowa generacja nie będzie tańsza gdyż żeby dostać te cztery gwiazdki w EuroNCAP to będą musieli dołożyć ze cztery poduszki powietrzne minimum a pewnie kilka innych gadżetów również.
I tu można by pomyśleć o Dacii jako tańszej alternatywie, minimalne wyposażenie , maksimum 3 gwiazdki w testach - dałoby się to wyprodukować właśnie za te 5k EURO.
Koszt produkcji jest akurat dość luźno związany z ceną końcową produktu. W okolicach premiery pierwszego logana koszt jego produkcji szacowano na jakieś 1500 euro, podczas gdy bodajże mercedesa klasy c na prawie 3 tys. Różnice w salonach były oczywiście znacznie, znacznie większe.
Wyposażenie dodatkowe rzecz jasna wpływa na cenę, ale rezygnacja z niego niewiele zmieni, jeśli droga będzie samego konstrukcja danego pojazdu.
Natomiast nie ma żadnych przeciwwskazań technicznych, żeby zrobić coś na bazie daciek - tyle że jak zwykle produkcja takiego malucha to decyzja zależąca bardziej od polityki sprzedaży i ochrony innych własnych modeli przed kanibalizacją.
I póki co, ta polityka wydaje się nie sprzyjać powstaniu małej daćki - choć być może kiedyś się to zmieni, a Reno nawet się do tego jakoś przygotowuje. Aczkolwiek brak chociaż najmniejszych przecieków - od np kodu projektu poczynając - raczej temu przeczy...
2. Zmiany wizualne karoserii i wnętrza są proste i tanie, wystarczą do podtrzymania zainteresowania, a też są oczekiwane przez klientów.
3. Z punktu widzenia osiągów - nie ma żadnego logicznego sensu zmieniać 1.6 16v na TCE, bo różnice byłyby niewielkie.
4. Sam silnik jest droższy oraz trzeba by ponieść koszty zmian konstrukcyjnych i homologacji - więc cena nowej wersji musiała by być chyba dość znacznie wyższa.
5. Jeżeli w ogóle coś zmieniać w silnikach, to można by dołożyć do oferty rzeczywiście mocniejszy - czyli dostępny w dusterze w Rosji i Ameryce Południowej oraz w innych renówkach w Europie benzynowy 2.0. To kosztowałoby producenta niewiele - ale można się wtedy obawiać o qashqaia...
Ale w przyszłości - w nowym dusterze II, za... 3-4-5 lat? - już niemal na pewno 1.6 wyleci, na rzecz TCE.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum