Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2015-01-21, 23:27
PiotrWie napisał/a:
Przy takim Cx jak ma Duster to zwiększenie prędkości ze 170 do 190 powinno spowodować zwiększenie spalania 2 - 3 krotne - opór byłby kosmiczny, najlepiej zestopniowana skrzynia nie da rady. Poza tym Duster jest z lekki - przy takich prędkościach byle kamień by go wyrzucił w powietrze, po co samochody sportowe stylizowane na SUV-y maja 2 - 2,5 tony wagi - po to by móc jeździć 200 - 250 km/h
bez przesady z tym spalaniem i kamieniami, jezdzilem 200km/h clio II i clio sportem, jezdzilem 230 audi a3 i nic sie nie dzialo a to nie sa 2 tonowe suvy, tiguan z mocna benzyna pojedzie sporo ponad 200 a do 2t raczej mu daleko, nie ma co siac takiej paniki.
U mnie licznikowo jest 180 i na tempomacie komputer pokazuje okolice 13-14l, nie ma opcji zeby nagle sie z tego zrobilo 28-42 litry.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-01-22, 08:56
johnson napisał/a:
bez przesady z tym spalaniem i kamieniami, jezdzilem 200km/h clio II i clio sportem, jezdzilem 230 audi a3 i nic sie nie dzialo a to nie sa 2 tonowe suvy, tiguan z mocna benzyna pojedzie sporo ponad 200 a do 2t raczej mu daleko, nie ma co siac takiej paniki.
U mnie licznikowo jest 180 i na tempomacie komputer pokazuje okolice 13-14l, nie ma opcji zeby nagle sie z tego zrobilo 28-42 litry.
to były samochody zawieszone nisko - ja jechałem ( jako pasażer ) Audi Q5 tak koło 200/h - pierwsza cyfra na wyświetlaczu nie schodziła z 3
Jeżdżę też dusterem - benzynowym - przy 120 - 130 po skasowaniu i przejechaniu 40-50 km pokazywał 11,5, przy 140-150 - 17,5
PS.Wiem że niektórym przy takiej prędkości pali 8/100, ale widać mój Duster jest jakiś nienormalny - spalanie wzrasta z kwadratem prędkości, nie chce się psuć , nie rdzewieje - ogólnie coś z nim nie tak.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-01-22, 08:59, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2015-01-22, 10:14
PiotrWie napisał/a:
johnson napisał/a:
bez przesady z tym spalaniem i kamieniami, jezdzilem 200km/h clio II i clio sportem, jezdzilem 230 audi a3 i nic sie nie dzialo a to nie sa 2 tonowe suvy, tiguan z mocna benzyna pojedzie sporo ponad 200 a do 2t raczej mu daleko, nie ma co siac takiej paniki.
U mnie licznikowo jest 180 i na tempomacie komputer pokazuje okolice 13-14l, nie ma opcji zeby nagle sie z tego zrobilo 28-42 litry.
to były samochody zawieszone nisko - ja jechałem ( jako pasażer ) Audi Q5 tak koło 200/h - pierwsza cyfra na wyświetlaczu nie schodziła z 3
Jeżdżę też dusterem - benzynowym - przy 120 - 130 po skasowaniu i przejechaniu 40-50 km pokazywał 11,5, przy 140-150 - 17,5
PS.Wiem że niektórym przy takiej prędkości pali 8/100, ale widać mój Duster jest jakiś nienormalny - spalanie wzrasta z kwadratem prędkości, nie chce się psuć , nie rdzewieje - ogólnie coś z nim nie tak.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-22, 15:51
PiotrWie napisał/a:
Przy takim Cx jak ma Duster to zwiększenie prędkości ze 170 do 190 powinno spowodować zwiększenie spalania 2 - 3 krotne - opór byłby kosmiczny, najlepiej zestopniowana skrzynia nie da rady. Poza tym Duster jest z lekki - przy takich prędkościach byle kamień by go wyrzucił w powietrze, po co samochody sportowe stylizowane na SUV-y maja 2 - 2,5 tony wagi - po to by móc jeździć 200 - 250 km/h
Trzy nieprawdy w jednym poście.
1. Duster pojedzie nawet 190 i teraz, wystarczy dłuższa górka.
2. Duster nie jest lekki, miałem kilka kompaktów, a nigdy nie miałem nic cięższego od Dustera.
Więc przynajmniej jeśli chodzi o wyższe wersje jest to po prostu nieprawda.
Lekki to on jest, jak ma zero wyposażenia dodatkowego - czyli w podstawowej wersji Duster,
3. 190 (licznikowe) osiąga praktycznie każdy normalny samochód, nie to nic wspólnego ze sportowością. A kompaktowe suv-y (czyli takie na bazie kompaktów, a nie aut klasy D) i crossovery tych rozmiarów NIE MAJĄ 2-2,5 tony, zazwyczaj jeśli przekraczają 1,5 tony to niewiele.
PiotrWie napisał/a:
johnson napisał/a:
bez przesady z tym spalaniem i kamieniami, jezdzilem 200km/h clio II i clio sportem, jezdzilem 230 audi a3 i nic sie nie dzialo a to nie sa 2 tonowe suvy, tiguan z mocna benzyna pojedzie sporo ponad 200 a do 2t raczej mu daleko, nie ma co siac takiej paniki.
U mnie licznikowo jest 180 i na tempomacie komputer pokazuje okolice 13-14l, nie ma opcji zeby nagle sie z tego zrobilo 28-42 litry.
to były samochody zawieszone nisko - ja jechałem ( jako pasażer ) Audi Q5 tak koło 200/h - pierwsza cyfra na wyświetlaczu nie schodziła z 3
Jeżdżę też dusterem - benzynowym - przy 120 - 130 po skasowaniu i przejechaniu 40-50 km pokazywał 11,5, przy 140-150 - 17,5
PS.Wiem że niektórym przy takiej prędkości pali 8/100, ale widać mój Duster jest jakiś nienormalny - spalanie wzrasta z kwadratem prędkości, nie chce się psuć , nie rdzewieje - ogólnie coś z nim nie tak.
Tyle że my mówimy o dieslu, a nie o benzynowym klamocie sprzed lat., który nie nadaje się po prostu do żadnego auta tej wielkości.
PiotrWie napisał/a:
A przede wszystkim pytanie - po co tak jechać?? Jak jadę blisko to nie ma żadnego znaczenia, jak daleko - to i tak nie prześcignę samolotu
Bo cały czas starasz się nie widzieć informacji, że zupełnie nie o tym mowa, tylko o tym, żeby dało się jechać z normalnym spalaniem z prędkościami autostradowymi.
Przypominam, że w Polsce dopuszczalna to 140, do tego +10 które możesz przekroczyć bez konsekwencji, czyli nadal legalnie.
Niestety - w Dusterze konsekwencje są duże - przekroczenie 120 powoduje wzrost spalania o 1,5 litra za każde dodatkowe 10 km/h.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-01-22, 16:44, w całości zmieniany 2 razy
W kwestii skrzyni: kiedy jadę Octavią benzynową 1,6 z prędkością 130 km/h obortomierz pokazuje ok. 4 tys. Gdy jadę Octavią 1,9 tdi przy tej samej prędkości dochodzi do 3 tys. obrotów. Wydaje się, że podobnie jest w Dacii Duster. Benzynówka dochodziła (jechałe tylko 2 razy - na próbę) do 4 tys. obrotów przy 130 km/h, zaś moja Rumunka "pod dieslem" przy tej prędkości pokazuje 3 tys. obrotów. Zupełnie jak osobowa Skoda Octavia. Skąd zatem życzenia, żeby było inaczej? Czyżby Octavia - najpopularniejszy samochód w Polsce była bardzo źle skonstruowana?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-22, 17:59
piku napisał/a:
W kwestii skrzyni: kiedy jadę Octavią benzynową 1,6 z prędkością 130 km/h obortomierz pokazuje ok. 4 tys. Gdy jadę Octavią 1,9 tdi przy tej samej prędkości dochodzi do 3 tys. obrotów. Wydaje się, że podobnie jest w Dacii Duster. Benzynówka dochodziła (jechałe tylko 2 razy - na próbę) do 4 tys. obrotów przy 130 km/h, zaś moja Rumunka "pod dieslem" przy tej prędkości pokazuje 3 tys. obrotów.
Sprawdź jeszcze raz, bo jednak przy 3000 jest mniej niż 130 km/h.
I przy okazji obstawiam, że w Octavii Tdi jest z kolei większa prędkość.
Na oko będzie koło 150.
Tu masz octavię 1.9 tdi, która przy jakichś 95 km/h ma poniżej 1900 obr min:
https://www.youtube.com/watch?v=kZCCAA1uvR4
4000 przy tej prędkości dla benzyniaka jest ok, bo to dopiero niewiele ponad połowa jego zakresu obrotów, ale dla diesla 3/4 zakresu to już mocno za dużo.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-01-22, 18:05, w całości zmieniany 1 raz
przy żyłowania na maksa duster do v maxa na autostradzie wychodzi 15 l / 100
całkiem niezna jak na LPG pewnie 2.0 16v poleciał by te 200 km/h i zamknął spalanie w 16-17 L
ale tak się nie da jeździć bo samochód powyżej 170 wpada w drgania jak by miał się zaraz oderwać do lotu
nie wiem czy tylko ja tak mam ale czasem jak zaszarżuje z górki to przy 170 nieprzyjemne wibracje przechodzą całe auto .
W innych autach tego nie miałem i sądzę prześwit jest tego powodem
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-22, 20:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-01-22, 21:06
Karenzo napisał/a:
przy żyłowania na maksa duster do v maxa na autostradzie wychodzi 15 l / 100
całkiem niezna jak na LPG pewnie 2.0 16v poleciał by te 200 km/h i zamknął spalanie w 16-17 L
ale tak się nie da jeździć bo samochód powyżej 170 wpada w drgania jak by miał się zaraz oderwać do lotu
nie wiem czy tylko ja tak mam ale czasem jak zaszarżuje z górki to przy 170 nieprzyjemne wibracje przechodzą całe auto .
W innych autach tego nie miałem i sądzę prześwit jest tego powodem
Osobiście cenie sobie swoje życie i zdrowie, więc po przekroczeniu 150km/h Dusterem odpuściłem - też miałem wrażenie jakby był już gotowy do odlotu w górę. Duster został skonstruowany w zupełnie innym celu - to tak jakby ktoś próbował na dziurawej polnej drodze Porsche 911.
Ale ja 200 konnym BMW też nie przekraczałem 180, choć prowadziło się wtedy super - jakbym nie popatrzył na prędkościomierz tobym go ocenił na jakieś 120 A te 190 to licznikowe - mój dodaje ok 12 - 14 % po porównaniu z GPS
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-01-22, 21:10, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-22, 22:31
PiotrWie napisał/a:
Osobiście cenie sobie swoje życie i zdrowie, więc po przekroczeniu 150km/h Dusterem odpuściłem - też miałem wrażenie jakby był już gotowy do odlotu w górę.
4x4 jest inaczej zawieszony i nic się z nim nie dzieje przy 150.
A może to też różnice w wersji Ph 2.
Sprawdź jeszcze raz, bo jednak przy 3000 jest mniej niż 130 km/h. I przy okazji obstawiam, że w Octavii Tdi jest z kolei większa prędkość.Na oko będzie koło 150.
Tu masz octavię 1.9 tdi, która przy jakichś 95 km/h ma poniżej 1900 obr min:
https://www.youtube.com/watch?v=kZCCAA1uvR4
Nie potrzebuję dodatkowo sprawdzać. Jeżdżę - widzę.
W Octaviach jest tak, jak pisałem; może są nieznaczne odchylenia związane z wiatrem czy nachyleniem terenu. Przejeździłem tymi wozami w sumie ok. 500 tys. km, więc wiem, co napisałem i wiem, o czym pisałem. Na wskazanym filmie widać, że przy 90km/h jest 1900 obrotów. Przy 100 będzie 2 tys., a przy 130 - 3 tys. (wszystko "około", bo wskaźniki są analogowe).
Osobiście cenie sobie swoje życie i zdrowie, więc po przekroczeniu 150km/h Dusterem odpuściłem - też miałem wrażenie jakby był już gotowy do odlotu w górę.
4x4 jest inaczej zawieszony i nic się z nim nie dzieje przy 150.
A może to też różnice w wersji Ph 2.
jest inaczej zawieszony ale to nie ma w tym przypadku znaczenia
tylko różnica masy
1.5 dci jest cięższy szczególnie z przodu
dołożysz do tego tylne napędy i już masz 200-300 kg różnicy
czyli na pusto masz tyle co zapakowane po brzegi 1.6 16v 4x2
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-23, 20:27
piku napisał/a:
Cav napisał/a:
Z mojej matematyki wychodzi
Nie pisałem o spekulacjach, tylko o tym, co pokazuje licznik i obrotomierz.
Matematyka to wiedza, a nie spekulacje.
Ile pokazuje licznik i obrotomierz każdy mógł się przekonać na zalinkowanym youtube, a to że u Ciebie RZEKOMO pokazuje inaczej, tak żeby pasowało do tezy, to już raczej na słowo nikt nie uwierzy.
Ile pokazuje licznik i obrotomierz każdy mógł się przekonać na zalinkowanym youtube,
0:55 - przy 90 km/h jest to ok. 1800-1850 obrotów; 2:46 - zbliża się do 95 km/h i ma już wyraźnie 1900 obrotów.
[/quote] a to że u Ciebie RZEKOMO pokazuje inaczej, tak żeby pasowało do tezy, to już raczej na słowo nikt nie uwierzy.[/quote]
Mało kto ma możliwość sprawdzenia tego realnie na dystansie 500 tys. km, zatem kto nie ma, musi komuś wierzyć na słowo. W moich autach wskaźniki pokazywały (bynajmniej nie "rzekomo") to, co napisałem: przy 100 km/h - 2 tys. obrotów, a przy 130 km/h ok. 3 tys. obrotów w dieslu 1,9 tid 105 KM; oraz przy 100 km/h - 3 tys. obrotów i przy 130 km/h ok. 4 tys. obrotów w takim samym (lżejszym) aucie z silnikiem benzynowym 1,6 102 KM.
Ty masz prawo nie wierzyć (czasami taka niewiara jest funta kłaków warta!), bo masz własne teoretyczne założenie, czyli tezę. Nie wierz. Nie ma potrzeby. Nawet mi będzie miło, że to wlaśnie ty mi nie wierzysz.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-25, 21:59
piku napisał/a:
moich autach wskaźniki pokazywały (bynajmniej nie "rzekomo") to, co napisałem: przy 100 km/h - 2 tys. obrotów, a przy 130 km/h ok. 3 tys. obrotów w dieslu 1,9 tid 105 KM;
Niemożliwe.
piku napisał/a:
oraz przy 100 km/h - 3 tys. obrotów i przy 130 km/h ok. 4 tys. obrotów w takim samym (lżejszym) aucie z silnikiem benzynowym 1,6 102 KM.
A to akurat jest możliwe, pozostawiąjąc ewentualne nieścisłości niedokładnością w obserwacji obrotomierza/zaokrągleniom/niedokładnym urządzeniom pomiarowym (prędkościomierz/obrotomierz).
piku napisał/a:
Ty masz prawo nie wierzyć (czasami taka niewiara jest funta kłaków warta!), bo masz własne teoretyczne założenie, czyli tezę. Nie wierz. Nie ma potrzeby. Nawet mi będzie miło, że to wlaśnie ty mi nie wierzysz.
Jak już pisałem - matematyka to nie gusła i wiara, tylko nauka.
I albo coś się z nią zgadza, albo to coś nie istnieje.
I o zakrzywianiu czasoprzestrzeni nie wspominaj łaskawie.
Jedyne więc nad czym można się zastanawiać, to dlaczego Twoje obserwacje są niezgodne ze stanem faktycznym.
Ale to już ma marginalne (żeby nie powiedzieć żadne) znaczenie w tej dyskusji.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-02-02, 19:50
Tak wracając do głównego temtu wątku, przyszły mi na myśl takie dwie sprawy:
1) Jeśłi do szerszej publiczności trafi informacja, że Duster II ma się pojawić pod koniec 2016r., to jak to może jeszcze wplynąć na sprzedaż obecnego Dustera I ph2? W 2015r. Duster zapewne nadal będzie się bardzo dobrze sprzedawał, ale w przyszlym roku potencjalni nabywcy DD mogą sobie licznie zadawać pytanie: "Kupić jeszcze stary model, czy poczekac kilka m-cy na zupełnie nowy??". Pewnie wielu będzie chcialo nabyć nowinkę, chociaż napewno znajdzie się niemało tych, którzy bedą chcieli załapać sie jeszcze na starego, sprawdzonego Dustera . Ciekawie się zapowiada ten przyszły rok...
2) Skoro Duster II ma być wiekszym samochodem, z większym bagaznikiem i wersją 7os., to potencjalnie powinien on być duzo lepszą bazą do powstania pick-upa, niż obecna generacja DD.
Pewnie mniej więcej tak będzie wyglądał nowy Duster - ewolucja aktualnego designu. Nie ma sensu radykalnie zmieniać czegoś, co się podoba i doskonale sprzedaje.
A nie zastanawiali się koledzy: może dać takie przełożenie, że na obrotomierzu będzie 2500, silnik sobie będzie mruczał, a Duster popylał 190? Przy takim przełożeniu obawiam się, że już koło 90km/h brakłoby momentu obrotowego do dalszego rozpędzania auta. Jeśli decydujemy się na jazdę w okolicy połowy obrotów max, to skazujemy się też na moc w okolicy 50-60% mocy max. Skoda 1000MB miała 49 koni, z trudem osiągała 125km/h na długiej prostej (oczywiście zamykała szafę, jakieś 5500 czy jakie tam były obroty maksymalne). A Duster jednak cięższy od Skody o 50% i opór powietrza większy pewnie o 80%...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-13, 13:26
Jeśli taki wynalazek jak tfu Opel Adam może startować w WRC w kategorii RC4 to dlaczego nie Sandero ?
Jest nawet jeszcze nie obsadzona kategoria R1T idealna dla sandacza ....
Ale pewnie to Sandero będzie sprzedawane z rombem (wiecie że to jest wstęga Mobiusa w rzeczywistości) na rynkach pozaeuropejskich ....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-02-13, 13:32, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum