Temat dyżurny od zawsze. Od lat kupuję nowe auta (zwykłe) ... maluch, Favorit, Felicia, Sandero (poprzednie pomijam) i jestem zadowolony. Po prostu nie chcę samochodu po kimś, lubię być pierwszym właścicielem. Może, to mniej ekonomiczne, ale za radość posiadania nowego można nieco dopłacić. Sam decyduję o kolorze, wyposażeniu...
Teraz czekam na wywód, że Twój Golf to grama rdzy nie ma
Miły kolego cieszę się niezmiernie że rozumiemy się i jesteś świadomy jakości mojego auta Myślę że stanem lakieru i brakiem korozji zawstydzilbym nie jedną Waszą Dacie z tego forum
To ze nie widać jej z zewnatrz, to wcale nie znaczy, ze nie osłabiła juz konstrukcji auta. To raz. Dwa - testy NCAP sprzed 20 lat nijak maja sie do dzisiejszych.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-12-26, 22:01
To chyba czytaliśmy różne artykuły.
Spadek o jedną gwiazdkę Golfa z 5 na 4 wg STARYCH testów. W nowych byłoby znacznie gorzej. Wprawdzie potem piszą, że spadek bezpieczeństwa był niewielki, ALE zaraz potem dodają, że Golf równie dobrze mógł podzielić los Mazdy (wypadła źle), gdyby trafił się egzemplarz z innym rozmieszczeniem ognisk rdzy.
Daj spokój, po sposobie wypowiedzi widać, że trafiliśmy na "typowego Sebę".
Zakodowany w głowie Passat B5 TDI oraz Golf IV 1.6 MPI w holenderskim gazie i jest co reanimować na najbliższe ćwierć wieku.
Nie ma lepszych.
Amen.
Daj spokój, po sposobie wypowiedzi widać, że trafiliśmy na "typowego Sebę".
Zakodowany w głowie Passat B5 TDI oraz Golf IV 1.6 MPI w holenderskim gazie i jest co reanimować na najbliższe ćwierć wieku.
Nie ma lepszych.
Amen.
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2018-12-27, 20:56, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-27, 22:17
Pierwsze primo, to ile może być takich Cors na rynku, dwie trzy na rok ? Reszta to złomy złożone z trzech.
Drugie primo, Sandero za 40.000+ powiedzmy szczerze nie jest zbyt opłacalnym zakupem.
Trzecie primo, co innego Lodgy za 50.000+ to używanego 2-3 letniego vana się nie dostanie.
Czwarte primo, do Golfa za kierownicę bym za chiny ludowe nie wsiadł, wolę chodzić pieszo.
Dajcie spokój luckyboy zatrzymał się w czasie 25 lat temu i tam mu dobrze ;) Trafiłem parę razy na jego posty na różnych forach i zawsze ten sam BETON - G4 1,4 niezniszczalny, elastyczny i ekonomiczny - NAJLEPSZY. Co ciekawe neguje nowości swojego koncernu - trafiłem na ostrą krytykę 1,0 TSI z jego strony. Po co tutaj pisze? Nie wie nikt ;) Po co wogóle pisze? Tego też nie zdiagnozowano :) Prawdopodobnie dla własnej wewnętrznej przyjemności (trolling to się chyba nazywa). Ja go szufladkuję razem z kolegą Powolnym i jeszcze kilkoma innymi typami z motoryzacyjnych forów.
A tak na marginesie - co jest nie teges z 1.0 tsi?
Pytam, gdyż przez lata natrafiałem na narzekania na różne wypusty 1.4, 1.8 i 2.0 tsi.
O tej świeżynce jakoś cicho... albo straciłem czujność...
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-29, 12:12
Jak widzę posty tego forumowicza i Powolnego, to od razu przewijam - szkoda czasu na czytanie tych wywodów. Szkoda, że nie ma moderatora i regulaminu forum - tacy użytkownicy powinni być usunięci za zaśmiecanie forum.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 246 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-12-29, 14:15
Piitubski napisał/a:
Jak widzę posty tego forumowicza i Powolnego, to od razu przewijam - szkoda czasu na czytanie tych wywodów. Szkoda, że nie ma moderatora i regulaminu forum - tacy użytkownicy powinni być usunięci za zaśmiecanie forum.
Dodaj sobie ich do ignorowanych. Jak ludzie przestaną karmić trola to sam odejdzie.
A tak na marginesie - co jest nie teges z 1.0 tsi?
Pytam, gdyż przez lata natrafiałem na narzekania na różne wypusty 1.4, 1.8 i 2.0 tsi.
O tej świeżynce jakoś cicho... albo straciłem czujność...
Podobno to najbardziej udany tsi od lat.
Sam się zastanawiałem nad rapidem w liftbacku, 1.0 tsi,ma potężny bagażnik i więcej miejsca od fabii, a teraz można fajny wypas z bixenonami itp wyrwać,bo wycofują się z produkcji na rzecz scali.
Silnik podobno zachwyca spalaniem i dynamiką. Nie wiem jak w octavii, bo tam już większą bryła i masa.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-07, 12:25
Owszem, dostały filtr. Na razie nie wiąże się to z niczym, ponieważ nie mam żadnego info, żeby był problem z jego "wypaleniem". W benzynie jest inna temperatura, niż w dieslu, więc problem z tym jest mniejszy.
Kojarzę co najmniej 5 aut z silnikiem TCe z FAP, które mają ponad 20.000 km nalatane (dwa z nich sporo więcej) i nikt nie narzekał. Auta jeżdżą głównie po mieście.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Wiesz, w dieslach problemy z filtrami zaczynają się po około 100-120kkm i później, w zależności od tego w jakich warunkach pracuje silnik, więc o ewentualnych problemach z tymi filtrami będzie można porozmawiać za jakiś czas.
Orientujesz się może, czy producent zaleca jakieś wypalania? Pytam z ciekawości, ale może kogoś to zainteresuje...
Co do 1.3 TCe też dotarłem do informacji, że w lutym będzie dostępny w Lodgy, natomiast w wakacje w Dusterze 4x4.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-07, 14:00
To, o czym piszesz dotyczy problemów z niemożnością jego regeneracji, co oznacza wymianę filtra. Natomiast ja miałem na myśli tzw. wypalanie filtra. To się odbywa co kilka tysięcy km (przeciętnie).
Producent nie zaleca wypalania co jakiś dystans. Filtr sam wie (bardzo mądry), kiedy ma się wypalić. Następuje to podczas jazdy i raczej nawet nie zwrócisz na to uwagi.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Następuje to podczas jazdy i raczej nawet nie zwrócisz na to uwagi.
Może też być sytuacja że filtr zacznie się wypalać a Ty akurat chcesz się zatrzymać i wtedy może być problem gdy nie uda mu się ten proces kilka razy z rzędu.
Dlatego warto zwracać jednak uwagę czy proces akurat się nie rozpoczął aby ewentualnie pozwolić mu się zakończyć
Dajcie spokój luckyboy zatrzymał się w czasie 25 lat temu i tam mu dobrze ;) Trafiłem parę razy na jego posty na różnych forach i zawsze ten sam BETON - G4 1,4 niezniszczalny, elastyczny i ekonomiczny - NAJLEPSZY. Co ciekawe neguje nowości swojego koncernu - trafiłem na ostrą krytykę 1,0 TSI z jego strony. Po co tutaj pisze? Nie wie nikt ;) Po co wogóle pisze? Tego też nie zdiagnozowano :) Prawdopodobnie dla własnej wewnętrznej przyjemności (trolling to się chyba nazywa). Ja go szufladkuję razem z kolegą Powolnym i jeszcze kilkoma innymi typami z motoryzacyjnych forów.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-07, 16:29
Ile marek, tyle rad. W VW proces wypalania jest dużo bardziej zauważalny, niż w Renault. Ma też większe obostrzenia dotyczące tego co robić, a czego nie robić.
Mój dCi ma już ponad 12.000 km jeżdżone głównie po mieście i w warunkach delikatnie podmiejskich. Ciekawe, czy już się choć raz filtr wypalał. W każdym razie nic nie zauważyłem.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum