Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przyszłość Dacii
Autor Wiadomość
ttedi 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90 S&S
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2018
Posty: 53
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-12-26, 21:12   

Temat dyżurny od zawsze. Od lat kupuję nowe auta (zwykłe) ... maluch, Favorit, Felicia, Sandero (poprzednie pomijam) i jestem zadowolony. Po prostu nie chcę samochodu po kimś, lubię być pierwszym właścicielem. Może, to mniej ekonomiczne, ale za radość posiadania nowego można nieco dopłacić. Sam decyduję o kolorze, wyposażeniu...
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-12-26, 21:15   

Czas I kilometry, też robią swoje...
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-12-26, 21:21   

pixa napisał/a:
luckyboy napisał/a:
Cytat:
Teraz czekam na wywód, że Twój Golf to grama rdzy nie ma


Miły kolego cieszę się niezmiernie że rozumiemy się i jesteś świadomy jakości mojego auta :-D Myślę że stanem lakieru i brakiem korozji zawstydzilbym nie jedną Waszą Dacie z tego forum :lol:


To ze nie widać jej z zewnatrz, to wcale nie znaczy, ze nie osłabiła juz konstrukcji auta. To raz. Dwa - testy NCAP sprzed 20 lat nijak maja sie do dzisiejszych.


Nie powinno być sporej różnicy:

https://www.carspiritpk.c...e-crash-tested/
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-12-26, 22:01   

To chyba czytaliśmy różne artykuły.

Spadek o jedną gwiazdkę Golfa z 5 na 4 wg STARYCH testów. W nowych byłoby znacznie gorzej. Wprawdzie potem piszą, że spadek bezpieczeństwa był niewielki, ALE zaraz potem dodają, że Golf równie dobrze mógł podzielić los Mazdy (wypadła źle), gdyby trafił się egzemplarz z innym rozmieszczeniem ognisk rdzy.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-12-26, 22:16   

Daj spokój, po sposobie wypowiedzi widać, że trafiliśmy na "typowego Sebę".
Zakodowany w głowie Passat B5 TDI oraz Golf IV 1.6 MPI w holenderskim gazie i jest co reanimować na najbliższe ćwierć wieku.
Nie ma lepszych.
Amen.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-12-27, 20:48   

GRL napisał/a:
Daj spokój, po sposobie wypowiedzi widać, że trafiliśmy na "typowego Sebę".
Zakodowany w głowie Passat B5 TDI oraz Golf IV 1.6 MPI w holenderskim gazie i jest co reanimować na najbliższe ćwierć wieku.
Nie ma lepszych.
Amen.






Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2018-12-27, 20:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-27, 22:17   

Pierwsze primo, to ile może być takich Cors na rynku, dwie trzy na rok ? Reszta to złomy złożone z trzech.
Drugie primo, Sandero za 40.000+ powiedzmy szczerze nie jest zbyt opłacalnym zakupem.
Trzecie primo, co innego Lodgy za 50.000+ to używanego 2-3 letniego vana się nie dostanie.
Czwarte primo, do Golfa za kierownicę bym za chiny ludowe nie wsiadł, wolę chodzić pieszo.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7409
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-12-27, 22:22   

Brawo. Jak się nie ma argumentów to trzeba po obrażać. Spoko jesteśmy do tego przyzwyczajeni.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-12-27, 22:33   

Mamert napisał/a:
Pierwsze primo, to ile może być takich Cors na rynku, dwie trzy na rok ? Reszta to złomy złożone z trzech.


Z jedna na 10 lat.

Mamert napisał/a:
wolę chodzić pieszo.


No ja także, ale nie mam na to czasu.
_________________

 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-27, 22:43   

luckyboy napisał/a:
Z jedna na 10 lat.

Tak chciałem optymistycznie o tej Corsie, ale rzeczywiście masz rację, taką Corsę jaką pokazałeś to właśnie raczej jedna na 10 lat...
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-12-28, 12:51   

Mamert napisał/a:
luckyboy napisał/a:
Z jedna na 10 lat.

Tak chciałem optymistycznie o tej Corsie, ale rzeczywiście masz rację, taką Corsę jaką pokazałeś to właśnie raczej jedna na 10 lat...


Chociaż raz mam rację :shock: :lol:
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-12-28, 23:45   

Dajcie spokój luckyboy zatrzymał się w czasie 25 lat temu i tam mu dobrze ;) Trafiłem parę razy na jego posty na różnych forach i zawsze ten sam BETON - G4 1,4 niezniszczalny, elastyczny i ekonomiczny - NAJLEPSZY. Co ciekawe neguje nowości swojego koncernu - trafiłem na ostrą krytykę 1,0 TSI z jego strony. Po co tutaj pisze? Nie wie nikt ;) Po co wogóle pisze? Tego też nie zdiagnozowano :) Prawdopodobnie dla własnej wewnętrznej przyjemności (trolling to się chyba nazywa). Ja go szufladkuję razem z kolegą Powolnym i jeszcze kilkoma innymi typami z motoryzacyjnych forów.
_________________

 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-12-29, 10:16   

A tak na marginesie - co jest nie teges z 1.0 tsi?
Pytam, gdyż przez lata natrafiałem na narzekania na różne wypusty 1.4, 1.8 i 2.0 tsi.
O tej świeżynce jakoś cicho... albo straciłem czujność...
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-29, 12:12   

Jak widzę posty tego forumowicza i Powolnego, to od razu przewijam - szkoda czasu na czytanie tych wywodów. Szkoda, że nie ma moderatora i regulaminu forum - tacy użytkownicy powinni być usunięci za zaśmiecanie forum.
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-12-29, 14:15   

Piitubski napisał/a:
Jak widzę posty tego forumowicza i Powolnego, to od razu przewijam - szkoda czasu na czytanie tych wywodów. Szkoda, że nie ma moderatora i regulaminu forum - tacy użytkownicy powinni być usunięci za zaśmiecanie forum.


Dodaj sobie ich do ignorowanych. Jak ludzie przestaną karmić trola to sam odejdzie.
 
wrona86 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Sander/Logan
Silnik: 1.0tce/1.tce
Rocznik: 2020/2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 09 Maj 2017
Posty: 10
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 2018-12-29, 19:52   

GRL napisał/a:
A tak na marginesie - co jest nie teges z 1.0 tsi?
Pytam, gdyż przez lata natrafiałem na narzekania na różne wypusty 1.4, 1.8 i 2.0 tsi.
O tej świeżynce jakoś cicho... albo straciłem czujność...

Podobno to najbardziej udany tsi od lat.
Sam się zastanawiałem nad rapidem w liftbacku, 1.0 tsi,ma potężny bagażnik i więcej miejsca od fabii, a teraz można fajny wypas z bixenonami itp wyrwać,bo wycofują się z produkcji na rzecz scali.
Silnik podobno zachwyca spalaniem i dynamiką. Nie wiem jak w octavii, bo tam już większą bryła i masa.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-29, 20:22   

Też się zastanawiałem nad Rapidem 1.0 - poczytałem forum Skody i Rapida. Awarie silnika i nie tylko nawet przy małych przebiegach.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-07, 10:52   

Mam info, że wkrótce w obecnej Lodgy będzie TCe 130 KM do zamówienia. To tak, jak by kogoś to interesowało. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 146
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-07, 12:14   

Belphegor napisał/a:
Mam info, że wkrótce w obecnej Lodgy będzie TCe 130 KM do zamówienia. To tak, jak by kogoś to interesowało. ;-)


Gdzieś czytałem, że te silniki dostały w pakiecie filtry cząstek stałych, wiesz może z czym to się wiąże...? Tak samo jak w dieslu wypalanie co 1kkm?
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-07, 12:25   

Owszem, dostały filtr. Na razie nie wiąże się to z niczym, ponieważ nie mam żadnego info, żeby był problem z jego "wypaleniem". W benzynie jest inna temperatura, niż w dieslu, więc problem z tym jest mniejszy.

Kojarzę co najmniej 5 aut z silnikiem TCe z FAP, które mają ponad 20.000 km nalatane (dwa z nich sporo więcej) i nikt nie narzekał. Auta jeżdżą głównie po mieście.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 146
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-07, 12:40   

Wiesz, w dieslach problemy z filtrami zaczynają się po około 100-120kkm i później, w zależności od tego w jakich warunkach pracuje silnik, więc o ewentualnych problemach z tymi filtrami będzie można porozmawiać za jakiś czas.
Orientujesz się może, czy producent zaleca jakieś wypalania? Pytam z ciekawości, ale może kogoś to zainteresuje...
Co do 1.3 TCe też dotarłem do informacji, że w lutym będzie dostępny w Lodgy, natomiast w wakacje w Dusterze 4x4.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-07, 14:00   

To, o czym piszesz dotyczy problemów z niemożnością jego regeneracji, co oznacza wymianę filtra. Natomiast ja miałem na myśli tzw. wypalanie filtra. To się odbywa co kilka tysięcy km (przeciętnie).

Producent nie zaleca wypalania co jakiś dystans. Filtr sam wie (bardzo mądry), kiedy ma się wypalić. Następuje to podczas jazdy i raczej nawet nie zwrócisz na to uwagi.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 218
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-01-07, 15:25   

Cytat:
Następuje to podczas jazdy i raczej nawet nie zwrócisz na to uwagi.

Może też być sytuacja że filtr zacznie się wypalać a Ty akurat chcesz się zatrzymać i wtedy może być problem gdy nie uda mu się ten proces kilka razy z rzędu.
Dlatego warto zwracać jednak uwagę czy proces akurat się nie rozpoczął aby ewentualnie pozwolić mu się zakończyć ;-)
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-01-07, 15:30   

Kubuch napisał/a:
Dajcie spokój luckyboy zatrzymał się w czasie 25 lat temu i tam mu dobrze ;) Trafiłem parę razy na jego posty na różnych forach i zawsze ten sam BETON - G4 1,4 niezniszczalny, elastyczny i ekonomiczny - NAJLEPSZY. Co ciekawe neguje nowości swojego koncernu - trafiłem na ostrą krytykę 1,0 TSI z jego strony. Po co tutaj pisze? Nie wie nikt ;) Po co wogóle pisze? Tego też nie zdiagnozowano :) Prawdopodobnie dla własnej wewnętrznej przyjemności (trolling to się chyba nazywa). Ja go szufladkuję razem z kolegą Powolnym i jeszcze kilkoma innymi typami z motoryzacyjnych forów.


:lol: rozbawiłem się, serio :lol: Esbecja wiecznie żywa :lol:
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-07, 16:29   

Ile marek, tyle rad. W VW proces wypalania jest dużo bardziej zauważalny, niż w Renault. Ma też większe obostrzenia dotyczące tego co robić, a czego nie robić.

Mój dCi ma już ponad 12.000 km jeżdżone głównie po mieście i w warunkach delikatnie podmiejskich. Ciekawe, czy już się choć raz filtr wypalał. W każdym razie nic nie zauważyłem.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne