Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-02, 18:33
Cena za taki Van Dacii moim zdaniem będzie gdzieś pomiędzy mcv-ką a wspomnianem nv200, z jednej strony nie mogą sobie wewnętrznej konkurencji robić, ale też takie autko musi być zauważalnie tańsze od nissana żeby znalazło kupca (stereotypy odnośnie marki dacia a nissan)
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-12-02, 20:32
Na razie nic specjalnie mnie nie zniechęciło bo jeździ dobrze i warto spró owac czegoś innego.
Ale przy wyższych prędkościach ponad 100km/h jest problem z konsumpcją ON, 6-7l -ewidentny brak 6 biegu. Słabo się nagrzewa bo Dacia jako jedyna koncernu Renault wkłada termostat 83C co juz wyczytałem tutaj i na forum rumuńskim i niemieckim . No i po przebiegu 100-150tys .km mogą być problemy z turbiną, wtryskami i korba bokiem może wyjść-oby nie odpukać w niemalowane . Do tego trzeba chłodzić turbo i nie butować przy starcie także trochę jest rzeczy.
O dziwo w Nissanie NV200 montują ten sam silnik 1.5 dci 85 nie wiem jak tam jeździ ale ten nissan jest cięższy o 150 kg i do tego wyższy. 1.6 109KM Nissana to podobny silnik do 1.6 16V 105 do tego ma łańcuch rozrządu ale zawory chyba regulowane ręcznie płytkami albo śrubami także do gazu trzeba sprawdzać.
Ciekawe czy będą go montowac w Dacii?
A diesla wziąłem co już pisałem w paru postach przez to że Dacia nie montuje fabrycznego gazu z gwarancją
Wogóle nie wiem czemu Dacia nie montuja gazu fabrycznie na pewno więcej ludzi by kupiło tak jak u Skody twinpower.
Ależ montują - tyle że oferta jest niedostępna w PL...
Natomiast do idei "Dacii NV200" bym się specjalnie nie przywiązywał - obstawiam, że relacja będzie raczej jak między Loganem i Thalią czy Clio i Sandero, a nie Kangoo i Kubistarem...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-02, 22:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-12-16, 10:58
Z tego wynika że nie będzie Vana takiego jak NV200, tylko stary scenic 2 generacji.
Renault nie chce aby Dacia przed szereg wychodziła tak jak Skoda u VW. Cena ma być od 14 tys euro, obecnie grand scenica III generacji idzie kupić za 65 tys czyli jakieś 16 tys euro ale wyposażenie ma full i znaczek renault.
Przy cenie Dacii Scenic od 13,5-14 tys. euro podstawa ciekawe jakie Dacia da wyposażenie( tempomat, czujniki cofania itd.).
Jedyny plus to to że będą montować stary dobry 1.6 16V 105 bez kołą zmiennych faz rozrządu, które często siada. Ciekawe jak środek będzie wyglądał tak samo jak Scenic i wyciągane mikro-fotele z bagażnika.Długość 4.6m czyli 10 cm dłuższy od Scenica 2 generacji. Mogli by powiększyć bagażnik o te 10 cm ale pewnie będzie kanapa tak jak w MCV a nie fotele wyciągane żeby koszty obniżyć.
Nie - z tego na razie nic nie wynika, bo to są tylko kolejne dziennikarskie fantazje "na temat". I będzie tak dopóki nie pojawią się jakiekolwiek ćwierć-, pół- czy zupełnie oficjalne informacje - albo przecieki - o faktycznie wybranych do realizacji technikaliach.
Scenic II jest więc w tym artykule tylko punktem odniesienia co do domniemanego przez dziennikarzy kierunku, w jaki niby miałby zmierzać nowy model. Renówka jest np zbudowana na zupełnie innej płycie podłogowej, co jest sprzeczne z informacją, że podstawą Dacii ma być dalej platforma logana.
Z tego co wiem, to w Rumumii Renówka otworzyła centrum inżynierskie zajmujące się płytą podłogową "B". Może ktoś ma link do tego artykułu? Było tam też napisane, że wszystkie przyszłe Daćki będą oparte na tej płycie.
Pisanie zatem o nowym MCV, że będzie to stary Scenic, czy NV200, to nic innego jak wróżenie z fusów...
....Pisanie zatem o nowym MCV, że będzie to stary Scenic, czy NV200, to nic innego jak wróżenie z fusów...
A Noul Logan = Vieux Fluence itd...
Też nie wierzę w tego typu opowieści, mimo wszystko okazuje się, że jednak Dacia=nowe projekty, choć bazujące na istniejących podzespołach.
Ostatnio pewien "znawca" przekonywał mnię, że obecny Logan to w istocie przefasonowane R19 Nooo, bo, skoro D 1300...1400 to było R12 to nie może być inaczej
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-17, 10:11, w całości zmieniany 1 raz
@Matthias[Wlkp]: Rzecz w tym, że akurat NV200 też jest na płycie B (: - stąd nadzieje niektórych.
Ale fakt pozostaje faktem - wszystko na ten temat to jak na razie fusy z porannej kawy panów redachtorów <:
Ja nie wierzę, że którykolwiek z następnych modeli Dacii będzie w istocie jakimś "starociem" z tylko nowym znaczkiem - Logan to nie Thalia, Sandero to nie Clio, Duster to nie Qashqai. Nie więc raczej ma powodu, żeby J92 to był Scenic II czy NV200 "by Dacia".
No i jego wprowadzenie do produkcji nie trwałoby wtedy tak długo, a cena nie byłaby taka niska jak innych modeli... Mimo wykorzystywanie tych samych podzespołów co renówki, daćki to jednak całkiem nowe konstrukcje - upraszczane względem "pierwowzorów".
Niestety, obawiam się, że po wybuchu dusterowej szpiegomanii następne modele będą chronione dokładniej i jeszcze nam przyjdzie poczekać na realistyczne szczegóły tych projektów...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-17, 10:42, w całości zmieniany 2 razy
Tymczasem - jedna pewna informacja: Duster w Rosji już na 100% będzie dostępny z silnikiem F4R (1998 cm³, 16V, ok. 140 KM) i automatyczną skrzynią biegów DP0 (4+1). Jak na razie - wyłącznie razem.
11.02.2011
Autokorekta: skrzynia DP2 (nie "0").
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-11, 12:37, w całości zmieniany 1 raz
- obecnie priorytetem jest premiera naprawdę nowego Logana;
- minivana podobno w przyszłym roku raczej nie zobaczymy (chociaż MSZ to ściema, bo pada odpowiedź na pytanie o jego cenę <: )
- od 2012 nowe kolorki (z okazji wejścia na rybek brytyjski, raczej zamiast starych).
Komentując hurtem ostatnie doniesienia - wydaje mi się, że mimo planu Reno utrzymania wyraźnej niskobudżetowości Dacii pozwolą jej chyba choć trochę "dorosnąć", przynajmniej pod względem wizualnym.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-25, 15:55
Seal napisał/a:
Podoba się Wam taki Logan?
Bardzo ładny tył! A w porównaniu z Ph I - ósmy cud świata! ;) Fajnie wygląda plakietka z modelem na środku klapy, a nie z boku.
Ciekaw jestem, jak będzie wyglądał przód oryginalnej Dacii - wychodziłoby, że darują sobie to wcięcie w klapie na logo Renault... No i LEDów w światłach nima! Chyba nawet Skoda ma LEDy! Jakże to tak, bez LEDów?! Plastiki pewnie też twarde! ;)
I zerżnęli ode mnie pomysł na folię na słupku B! :>
No i LEDów w światłach nima! Chyba nawet Skoda ma LEDy! Jakże to tak, bez LEDów?! Plastiki pewnie też twarde! ;)
1. Ledy, Zaraz ledy, zawsze sobie można siknąć aerografem "Ledę z łabędziem", na te przykład
2. A swoją drogą: światła diodowe...czemu nie? Czy to znowu taki koszt? Czy Dacia musi w każdym szczególe donosić portki po Renault ?
3. Duster Concept miał LED'y nawet w światłach przednich
Z tą wizualizacją sedana to widzę wariacje nt. meganki. Idę o zakład (o zapałki), że na pewno nie będzie wygladać, tak jak to sobie roją panowie plastycy (przeworzony Logan + dodatki z innych renówek)
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
No ja właśnie o loganie pisałem - folia była dostępna prawie od początku, najpierw w reno loganach i nissanach aprio, a potem i w daciach. (Dotyczy także sandero).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum