Co zrobimy zasilaniem elektrowozu Dacii zimą w górach? Zapasowe baterie wozimy w Dusterze!
Swoją szosą b. ładny zimowy kamuflaż rozłamujący, godny impresjonisty!
Co nieco jednak widać, i wygląda to coś lepiej niż inne małe elektrowozy które, moim zdaniem mają wygląd... zabawki dla 3-latka
I przypomina "niepokojąco" TO
No ale ad rem:
Moja hipoteza jest następująca: hybryda równoległa.
Zbudowanie ElekroDacii przy obecnym zasięgu jaki się da uzyskać z jednego naładowania (zwłaszcza) zimą, przy braku infrastruktury do zasilania (np. u mnie, pod moim "żyliszczem" ) jest bez sensu. W warunkach górskich i jeszcze z ogrzewaniem zasięg jeszcze bardziej tragiczny niż w mieście. Chyba, że ładujemy baterie zjeżdżając z górki.
Jedyną sensowną przesłanką (poza dezinformacją wrrroga klasowego) tłumaczącą inkryminowane obrazki jest... mała hybryda a la Hamster:
Przy zjazdach mamy retarder w postaci silnika/prądnicy doładowującej baterie. Takie hybrydowe 4WD z asystentem zjazdu. Zaletą tego rozwiązania jest brak utraty miejsca w kufrze w wersji 4WD a 2WD (vide: Duster) A to istotne w małym aucie (vide: S. Jimny/Samurai).
http://ars.sciencedirect....000845-gr17.sml
Baterie mogą być pod podłogą. co obniża ś.c., z drugiej strony jednak podwyższając sylwetkę.
Technologia istnieje już od jakiegoś czasu jest to patent Nissana, testowany ca. 10 lat temu na N. Micra I (źródło: Japan Society of Automotive Engineers Vol. 24. Iss.4 2003 pp. 417-424):
http://www.sciencedirect....389430403000845
Za pełny artykuł każą sobie płacić, ale jest na szczęście streszczenie (i wystarczy) i parę obrazków, które co-nieco wyjaśniają.
Generalnie pomysł mi się podoba. Ciekawe czy to-jest-to, co sobie uroiłem.
"... więc przypuszczenia snuję, liczę sęki w ścianach, czasem..."
P.S>:
To ja poproszę taką małą terenówkę w tej technologii
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2012-01-17, 23:01, w całości zmieniany 7 razy
Dacia wprowadzi w czerwcu Lodgy samochód rodzinny na rynku rumuńskim, i najprawdopodobniej ostatnim kwartale tego roku ukaże się również produkcją modelu roślin van w Maroku, powiedział Thomas Dubruel, nowy dyrektor handlowy. Powiedział na konferencji prezentującej wyniki w 2011 r. krótko-i średnioterminowych, jak nie widzimy silnik elektryczny Dacia Logan i powiedział, że nowy nie trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.
Dubruel powiedział, że wśród dobre oznaki, że rynek ujrzał w 2011 roku i związane z nimi jest fakt, że sprzedaż samochodów wzrosła floty, oraz dwa nowe modele będą wytwarzane w Maroku wzrost sprzedaży marki wśród firm.
Thomas Dubruel, że we wrześniu dyrektor Renault handlowe Roumanie, powiedział Lodgy, MPV, który zostanie przedstawiony w marcu w Genewie, który zostanie uruchomiony na rumuńskim rynku w czerwcu. Potem następuje model nadal produkowane w Maroku, "małych furgonetek" ukaże się "po wakacjach, najprawdopodobniej w czwartym kwartale", powiedział urzędnik.
Zapytany, czy Dacia wprowadzi samochód elektryczny niebawem, zwłaszcza wśród spekulacji pojawiło się w ostatnich dniach tak wiele, powiedział, że nie ma mowy "krótkim lub średnim okresie", ponieważ technologia jest zbyt kosztowne i byłoby sprzeczne z filozofią marki. Może się jeden dzień, aby uruchomić Dacia ma moc, ale wszystko zależy od rynku.
Pytany o kiedy nowy Logan 2 trafi do sprzedaży, powiedział, że nie dojdzie do tego w 2012 roku. Laurens van den Acker , głównego projektanta Renault, powiedział, że 0-100.ro nowej generacji zostanie zaprezentowany Logan jesienią 2012 roku, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, ale nie podała informacji na temat marketingu.
Dacia sprzedanych w roku Treut kraju na 31.000 samochodów, czyli około 9% świata , który zwrócił się głównie do Europy Zachodniej. Dubruel mówi, że chociaż sprzedaż Dacii spadła w kraju, sieć 95 dealerów opór "bardzo kryzys", bo nie było awarii. Około połowa sprzedaż odbywała się w ramach programu złomowania w 2011 roku.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-23, 16:34
Zastanawia mnie jedna kwestia. Lodgy, całkiem fajny van 7 osobowy, przestronne wnętrze, 7 osobowy i ta cena - laisar wspominał o 10k Euro, ja czytałem w prasie o 50 kzł. Jeśli rzeczywiście kosztowałby te 10 tys. Euro to gdzie jest miejsce dla 7 osobowej MCVki, która jest tylko symbolicznie tańsza
Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 269 Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2012-01-23, 17:03
benny86 napisał/a:
Zastanawia mnie jedna kwestia. Lodgy, całkiem fajny van 7 osobowy, przestronne wnętrze, 7 osobowy i ta cena - laisar wspominał o 10k Euro, ja czytałem w prasie o 50 kzł. Jeśli rzeczywiście kosztowałby te 10 tys. Euro to gdzie jest miejsce dla 7 osobowej MCVki, która jest tylko symbolicznie tańsza
Hmm... a ja myślę podobnie,ale jest jeszcze coś: mamy naszą ,,Lodzię'' J92, ale ma być jeszcze kombivan: i czy nie przypadkiem Lodgy i ten kombivan jednocześnie zastąpią Logana MCV(MCV chwilę jeszcze będzie w produkcji, ale co dalej?), a towarowa wersja kombivana Logana Van...?
_________________ W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
Na razie nie ma żadnych oficjalnych informacji o cenach, w ogóle nie można więc czegokolwiek porównywać.
Ja tylko oszacowałem - tak jak wcześniej z dusterem - jaka cena byłaby wg mnie i logiki rozsądna względem cen pozostałych Daciek.
Natomiast wiadomości w prasie opierają się raczej na porównaniu z konkurencyjnymi modelami: "Acha, scenic kosztuje 20 kE, no to lodgy... powiedzmy... eee... napiszmy 15. Albo 13. Wszystko jedno" /:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum