Czyżbyś wiedział więcej niż inni o tym Nowym Dusterze?
Pochwal się
Nie no, tyle co wszyscy - że ma być na Genewie 2017
Wróbelki ćwierkają (; że podobno jednak nie będzie w Genewie, tylko dopiero we Frankfurcie 2017 - i sprzedaż od 2018. Ale więcej nie wiem...
Pasowałoby mi idealnie, w 2018 roku mój Duster będzie miał ponad 4 lata i będzie czas na zmianę.
Gorzej że raczej znowu na wersję którą bym sobie zażyczył, czyli 4x4 ze skrzynią EDC, pewnie trzeba będzie poczekać kolejnych kilka lat.
Gdy kupowałem swojego Dustera, ten sam dylemat miałem z tce+4x4, też nie można było kupić takiej wersji, pojawiła się dopiero po kilku latach.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-10-23, 07:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-23, 07:53
Fajnie jakby wprowadzili male mejskie auto. Ktos pisal o Fordzie K - od momentu jak stal sie najtanszym nowym samochodem (nie liczac wynalazkow pokroju Tata Motors) to jego sprzedaz poszla znacznie w gore. Jesli Dacia miala by autko za 25 tys z klima to tez by szlo jak swieze buleczki. Tylko kto by wtedy Twingo kupowal
Ostatnio zmieniony przez pixa 2016-10-23, 07:53, w całości zmieniany 1 raz
Za 25k to daliby wersję bez klimy, z korbkami i pewnie na lusterko wsteczne wewnętrzne by poskąpili.
Za wersję, do której można by było dokupić klimę trzeba by było dać 30k + klima 1,5k.
Doposażając w radio i (zaszalejmy) w metallik wylądowalibyśmy na początku cennika, np. Skody Citigo.
Póki rozmawiamy o Dusterze czy Lodgy, które dają po 15-20k oszczędności względem konkurencji, to wszystko ok.
Póki się nie rozpędzimy z doposażaniem Sandero to te 5k idzie zaoszczędzić.
Ale na mikrusie to oszczędność będzie się zamykała w koszcie doboru "lepszego" koloru lakieru.
I takie auto może się odbić czkawką producentowi...
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-24, 06:33
Za 30.000 mozna bylo kupic Forda Ka z klima. Mysle, ze zeby auto bylo konkurencyjne to musialoby kosztowac 25-26 tysiecy, gora 27. I wydaje mi sie, ze przy wersji 3 drzwiowej byloby to do zrobienia (Tata Indica 5d z klima jest za niecale 25.000, choc bez ABS-u i z jedna poduszka). Wtedy moim zdaniem sukces gwarantowany.
Skoda Citigo - od 37.500 - w tej cenie mozna miec fajne Sandero i jeszcze zostanie.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2016-10-24, 06:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-10-24, 10:12
laisar napisał/a:
Wróbelki ćwierkają (; że podobno jednak nie będzie w Genewie, tylko dopiero we Frankfurcie 2017 - i sprzedaż od 2018. Ale więcej nie wiem...
I to by pasowało.
W przypadku pierwszego Dustera oficjalna prezentacja była 1-2 miesiące po rozpoczęciu produkcji. (produkcja rozpoczęła się 2010-02, a auto pokazali na salonie w Genewie w marcu).
Zastanawiam się tylko, czy przypadkiem nie powinni już testować prototypów? A skoro tak, to muszą chyba jeździć pod ziemią, bo nie było żadnych zdjęć szpiegowskich.
Ostatnio zmieniony przez walter_g 2016-12-23, 09:45, w całości zmieniany 2 razy
Chyba wcześniej - pierwsze fotki ostatecznej wersji pojawiły się w w lipcu 2009, jak tylko do fabryki trafiły egzemplarze przedseryjne. W sierpniu zakład miał tradycyjną coroczną przerwę remontową i wtedy dozbrajali linię. Być może pierwsze auta zaczęli montować nieco później, niż zaraz po ponownym rozruchu produkcji, ale już w grudniu była oficjalna prezentacja i krążyły fotki z setkami dusterów na lawetach. Niewykluczone, że liczne przecieki nieco przyśpieszyły medialną premierę, ale wydaje się, że i tak od początku plan zakładał dostarczenie aut do salonów na tyle wcześnie, by niemal natychmiast po autosalonie w Genewie można było dokonać zakupu.
walter_g napisał/a:
muszą chyba jeździć pod ziemią
Może w brazylijskiej dżungli? (; Albo po prostu jako muły - co jest najbardziej prawdopodobne, jeśli zgodnie z plotkami zmiany będą głównie ewolucyjne, czyli ani w wielkości, ani w rozwiązaniach technicznych wiele się nie zmieni. Nowe blachy karoserii nie wymagają zbyt wielu testów... Nawet, gdyby pojawiła się wersja kombi oparta na pick-upie z podwójną kabiną.
Chyba wcześniej - pierwsze fotki ostatecznej wersji pojawiły się w w lipcu 2009
Gdy w marcu lub kwietniu 2010 zadzwoniłem do kolegi, okazało się, że jest na testach Dustera w Maroku. Wtedy skojarzyłem, że już widziałem tę "terenową" Dacię w Rumunii latem 2009. Byłem wtedy zaskoczony, że jest "terenowa" Daćka, bo w Polsce jej nie widziałem.
za problem dachu nie odpowiadała akurat blacha, tylko przyklejona na nią masa wytłumiająca.
O jakim problemie z dachem piszecie? O jakiej masie wytłumiającej? W Dusterze na trzech dużych płaszczyznach dachu przyklejona jest jedna niewielka "łatka" bitumiczna (sztywna, twarda).
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-10-24, 11:36
Panowie (i Panie),
reasumując - jeszcze nic straconego, możemy napisać petycję do Renault, żeby to czy tamto pozmieniali w Dusterze, zanim go puszczą do produkcji.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-24, 11:48
piku napisał/a:
laisar napisał/a:
za problem dachu nie odpowiadała akurat blacha, tylko przyklejona na nią masa wytłumiająca.
O jakim problemie z dachem piszecie? O jakiej masie wytłumiającej? W Dusterze na trzech dużych płaszczyznach dachu przyklejona jest jedna niewielka "łatka" bitumiczna (sztywna, twarda).
Panowie (i Panie),
reasumując - jeszcze nic straconego, możemy napisać petycję do Renault, żeby to czy tamto pozmieniali w Dusterze, zanim go puszczą do produkcji.
Sądzę, że oni bardzo uważnie obserwują rynek i różne fora motoryzacyjne, gdyż w ph2 zrobiono sporo zmian, których na tym forum żeśmy się domagali. I obawiam się, że znów nie będzie Dustera bez relingów....
za problem dachu nie odpowiadała akurat blacha, tylko przyklejona na nią masa wytłumiająca.
O jakim problemie z dachem piszecie? O jakiej masie wytłumiającej? W Dusterze na trzech dużych płaszczyznach dachu przyklejona jest jedna niewielka "łatka" bitumiczna (sztywna, twarda).
Tamten wątek pokazuje jeden przykład dziwnych śladów na dachu. Nie wiemy skąd się wzięły. Wydaje się, że właśnie w tamtym miejscu jest ta sztywna wklejka bitumiczna - może to ona pod wpływem temperatury coś zrobiła - "ściągnęła"... nie wiem. Na moim aucie chyba tego nie ma. Chyba nikt inny takiej wady nie zgłaszał/pokazał.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-10-24, 12:03
piku napisał/a:
walter_g napisał/a:
Panowie (i Panie),
reasumując - jeszcze nic straconego, możemy napisać petycję do Renault, żeby to czy tamto pozmieniali w Dusterze, zanim go puszczą do produkcji.
Sądzę, że oni bardzo uważnie obserwują rynek i różne fora motoryzacyjne, gdyż w ph2 zrobiono sporo zmian, których na tym forum żeśmy się domagali. I obawiam się, że znów nie będzie Dustera bez relingów....
To ja w takim razie bardzo proszę o:
- wygodniejsze fotele przednie
- lepsze wygłuszenie całego auta
- trochę mniej gołej blachy tu i tam
- KUK-a w standardzie
jest to problem konstrukcyjny związany z dachem czyli karoserią
Z karoserią, ale nie konstrukcyjny - chyba że za taki uznamy tez np wgniotkę parkingową. Ten dach nie wyginał się w wyniku naprężeń samej konstrukcji, tylko z powodu przyłożenia do niej siły zewnętrznej, generowanej przez matę wygłuszającą.
Problemem konstrukcyjnym jest za to np sypanie się śniegu do kabiny z powodu zachodzenia płata drzwi na dach czy piaskowanie tylnych błotników.
zrobiono sporo zmian, których na tym forum żeśmy się domagali
Tylko jak zawsze trzeba uważać na życzenia - niektórzy marudzili na szmacianą zasłonę bagażnika, więc w ramach poprawek pojawiła się półka i teraz czasem coś się pod nią nie mieści...
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2016-10-24, 14:20
piku napisał/a:
I obawiam się, że znów nie będzie Dustera bez relingów....
SUV/crossover bez relingów jest jak cowboy bez kapelusza ;) Wiem, że jeżdżą takie wynalazki (np. tańsze wersje Mitsubishi ASX lub Mazdy CX-5), ale dla mnie to nieporozumienie.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-24, 16:07
Zbój napisał/a:
piku napisał/a:
I obawiam się, że znów nie będzie Dustera bez relingów....
SUV/crossover bez relingów jest jak cowboy bez kapelusza ;) Wiem, że jeżdżą takie wynalazki (np. tańsze wersje Mitsubishi ASX lub Mazdy CX-5), ale dla mnie to nieporozumienie.
Duster takowy też istnieje, wersja podstawowa za 39900.
Wygląda mega pokracznie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum