Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Wypadki z udziałem Dacii
Autor Wiadomość
marcinelectro 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI 8V
Rocznik: 2009
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 17
Skąd: WrocłaW
Wysłany: 2010-11-03, 11:03   Wypadki z udziałem Dacii

Znalazłem kilka artykułów w intrnecie. Generalnie Daćka jest chyba nieco bezpieczniejsza niz pokazują testy.
http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=4344
http://www.gs24.pl/apps/p...ZECIN/808633259
http://mojaolesnica.pl/article.php?id=1931
_________________
Kiedyś Polonez 1.6 8V, teraz Logan 1.6 8V
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 317 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-03, 11:06   

Bo testy tak naprawdę nie pokazują tego, jak bezpieczne są samochody - one tylko pozwalają porównać różne modele ze sobą...
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 411
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-11-03, 11:12   

jakiś czas temu słyszałem wypowiedź, że teraz samochody nie są projektowane tak aby były bezpieczne tylko tak, żeby miały jak najwięcej gwiazdek w testach. zresztą w takich sytuacjach jest problem z porównaniem samochodu nowego z kilkunastoletnim, dochodzi też korozja etc, więc nawet najbezpieczniejszy samochód po 10 latach już taki nie jest.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Wersja: [Inna]
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2966
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-03, 11:39   

laisar napisał/a:
Bo testy tak naprawdę nie pokazują tego, jak bezpieczne są samochody - one tylko pozwalają porównać różne modele ze sobą...

Otóż to. mój były szef miał czołówkę przy ok 65-70km/h chryslerem grand voyager z 2003roku. Patrząc na testy zderzeniowe nie miał prawa z tego wyjść, a jedyne obrażenie jakich doznał to złamane 2 palce i niegrożne obtarcia, lekkie potłuczenia. 3 dni obserwacji w szpitalu i tyle konsekwencji (wleciała na niego laguna II)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 317 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-03, 12:19   

robertp1983 napisał/a:
słyszałem wypowiedź, że teraz samochody nie są projektowane tak aby były bezpieczne tylko tak, żeby miały jak najwięcej gwiazdek w testach

To nie tak - poprawa jednego nie dzieje się kosztem drugiego, tyko po prostu oba nie są to aż tak bardzo związane ze sobą rzeczy jakby można przypuszczać. Czyli: auta są konstruowane jak najbezpieczniejsze przy danych założeniach projektowanych, ale jednocześnie tak, żeby oprócz tego wypaść jak najlepiej w testach.

Oczywiście testujący też zdają sobie z tego sprawę i stąd ciągłe zmiany w procedurach testowych i sposobie oceniania (;


Natomiast na poziomie fizyki sprawa jest jednak zasadniczo dość prosta: przeciążenia i geometria karoserii po zderzeniu i tak są koniec końców najważniejsze...
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 411
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-11-03, 12:29   

laisar napisał/a:


Natomiast na poziomie fizyki sprawa jest jednak zasadniczo dość prosta: przeciążenia i geometria karoserii po zderzeniu i tak są koniec końców najważniejsze...


Dokładnie i pewnie dlatego POLONEZ Z tego co pamiętam dostał tyle samo gwiazdek co Daćki:)
tylko, że w Poldku strefy zgniotu + gruba blacha robiły swoje. bez zbędnych bajerów poduszki, napinacze, czy lampka zapięcia pasów;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 317 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-03, 13:33   

O, nie - tak dobrze to nie ma. Rzecz przecież wcale nie w tym, że auto ma się nie odkształcić - tylko w tym, jakie siły działają na jego pasażerów. Gdyby zatem zrobić super-pancerny samochód, to tym gorzej dla osób w nim przewożonych - energia, zamiast zostać pochłonięta przez gnące się blachy, zrobiłaby z nich marmoladę...

I tak też jest w przypadku Poldka - oczywiście to bardzo dobrze, że przedział pasażerski pozostaje właściwie nienaruszony, ale bez pasów (najlepiej bezwładnościowych), poduszek i napinaczy na pewno nie można tego powiedzieć o ciałach ludzi ):
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2521
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-03, 17:29   

robertp1983 napisał/a:
Dokładnie i pewnie dlatego POLONEZ Z tego co pamiętam dostał tyle samo gwiazdek co Daćki:)
tylko, że w Poldku strefy zgniotu + gruba blacha robiły swoje. bez zbędnych bajerów poduszki, napinacze, czy lampka zapięcia pasów;)


Niestety, nie mogę ustalić ENCA'P owej gwiazkoliczności POLONEZA znalazłem tylko to:
http://www.youtube.com/wa...vIPTWw4M8U&NR=1
Zważ, ze bylo to przy 50 km/h i w ścianę, a więc nieporównywalne z NCAP (64 km/h, przeszkoda podatna, ale za to Ek o 64% większa)
Natomiast, konstrukcja Poldka o cale niebo gorzej rozprasza energię więc przyspieszenia są o wiele większe. Poza tym kierowca niewątpliwie zaliczał kierownicę. Wątpię by deska rozdzielcza, w polonezie rozpraszała uderzenie.

I jeszcze "sztywniak" konta "gnieciuch":
http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s
ważny komentarz: 5:50-6:10 oraz 7:05...7:30
A niech to, mam wrażenie że tę MCV'kę często spotykałem na drogach Podkarpacia:
http://www.krosno24.pl/in...n/kolizja07.jpg


P.S.:
Zderzenie Poloneza z Dacią 1310 komentarz, to już kwestia dobrego smaku:
http://www.youtube.com/watch?v=SC1HaaMUK60
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-03, 17:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,2 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2015/2017
Wersja: [Inna]
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 807
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-03, 17:41   

Polonez wogóle nie dostał żadnych gwiazdek, gdyż nie miał ABS.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wiek: 36
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-04, 10:12   

Trzeba tez pamietac ze wazne jest to w co sie wali :) Osobiscie poldkiem przywalilem w fiata pande (wymusil pierwszenstwo) i choc predkosc mala nie byla uszkodzenia byly duzo mniejsze niz na pokazywanych filmach. Auto nieduzym kosztem naprawilem i jezdzi do dzis.
_________________
Always look on the bright side of your life.
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 549
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-11-04, 12:58   

EuroNcap przestaje być dla mnie miarodajne od momentu, gdy gwiazdki przyznaje za wszelkiego rodzaju elektroniczne systemy bezpieczeństwa (od akustycznego, lub graficznego przypomnienia o konieczności zapięcia pasów po wszelkiego rodzaju przypominacze o martwym polu, nadmiernym zmęczeniu prowadzącego, przekroczeniu dozwolonej prędkości, pasa ruchu, systemy utrzymujące stałą odległość i prędkość itp., itd.). Najważniejsze są dobre hamulce, konstrukcja nadwozia i umiejętności kierowcy. Podejrzewam nawet, że liczba kolizji może nawet wzrosnąć, gdy jakiś domorosły kierowca pogubi się w odczytywaniu mnóstwa sygnałów wysyłanych przez czujniki i radary. Tu coś miga, tam świeci, gdzie indziej brzęczy i piszczy. Hamulce i kierownica zaczynają wymykać się spod kontroli, gdyż elektronika lepiej, a przede wszystkim szybciej wie jak pokierować pojazdem.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-11-05, 10:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2521
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-04, 23:48   

ian napisał/a:
Podejrzewam nawet, że liczba kolizji może nawet wzrosnąć, gdy jakiś domorosły kierowca pogubi się w odczytywaniu mnóstwa sygnałów wysyłanych przez czujniki i radary. Tu coś miga, tam świeci, gdzie indziej brzęczy i piszczy. Hamulce i kierownica zaczynają wymykać się spod kontroli, gdyż elektronika lepiej, a przede wszystkim szybciej wie jak pokierować pojazdem.


Co do przeciążenia informacyjnego to znany jest fakt, że w pewnym momencie zaczęła rosnąć liczba wypadków na odrzutowcach naddźwiękowych (lata 60-te), właśnie z racji zalewu informacji ilości wskaźników etc.
Ja hołduję zasadzie "ciemnego kokpitu", tj. jak nie ma istotnej informacji to nic nie powinno brzęczeć i mrygać, jak w elektrociepłowni sterowanej przez Odrę 1305 ;-)

Mam partu znajomych którzy przesiedli się do aut z dużą trójliterowców w rodzaju ABS+ESP+ASR+EBV+...+XYZ i zaczęli jeździć bardziej ryzykownie, bo przecież, stosowne systemy skorygują ich ew. błędy, a oni nie zamierzają na zakręcie z "zalecaną" "60" zwalniać w deszczu do "90"
Tak więc, paradoksalnie, te skądinąd użyteczne systemy, mające wspomagać kierowcę, w trudnych sytuacjach, przesuwają psychologiczną granicę bezpieczeństwa i wyłączają myślenie.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-04, 23:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,2 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2015/2017
Wersja: [Inna]
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 807
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-05, 22:47   

A ja nie jestem przeciwnikiem tych wszystkich systemów. Raz miałem sytuację, gdy jechałem z chrześniakiem i z żoną ok 100km/h i z prawej strony z podporządkowanej facet nie zdąrzył się zatrzymać i zatrzymał się dopiero na moim pasie. Szybko odbiłem w lewo - na ulicy zostały 4 ślady, kupa dymu, auto zarzuciło 2 razy.

To był tylko zbieg okoliczności, że nikomu nic się nie stało. Wystarczyło auto na lewym pasie, czy pieszy na poboczu i ktoś by zginął. A może gdyby prowadziła moja żona, to by jej się auta nie udało wyprowadzić...? Albo gdybym miał gorszy dzień...? Wolałbym, żeby mi coś pomogło. Wszystko jest dla ludzi i trzeba umieć z tego skorzystać.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 317 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-06, 14:28   

ian napisał/a:
EuroNcap przestaje być dla mnie miarodajne od momentu, gdy gwiazdki przyznaje za wszelkiego rodzaju elektroniczne systemy bezpieczeństwa

To nie jest prawda - za wszystkie systemy dodatkowe można dostać maksymalnie 10% wszystkich dostępnych punktów, a w dodatku do oceny końcowej liczą się one tylko w pewnej części (np w latach 2010-11 jest to 60% na 5*).

Dokładne wyjaśnienia: http://www.euroncap.com/tests.aspx / Technical information / Protocols / "Euro NCAP Assessment Protocol – Overall Rating", ver. 5.0 i reszta tamże. (Niestety, nie można zalinkować bezpośrednio /: ).


A w dodatku EuroNCAP mocno podkreśla, że ocena ogólna jest tylko dla ogólnej orientacji, zaleca natomiast studiowanie szczegółów wyników testów.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2521
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-06, 14:58   

matucha napisał/a:
A ja nie jestem przeciwnikiem tych wszystkich systemów.

Ja również. Tragedią jest to jak ludzie do nich podchodzą. O czym z resztą napisałem wyżej.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
marcinelectro 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI 8V
Rocznik: 2009
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 17
Skąd: WrocłaW
Wysłany: 2010-11-15, 14:36   

piotrres napisał/a:
matucha napisał/a:
A ja nie jestem przeciwnikiem tych wszystkich systemów.

Ja również. Tragedią jest to jak ludzie do nich podchodzą. O czym z resztą napisałem wyżej.


Zgadzam się całkowicie z Twoim podejściem. Systemy te zostały stworzone po to, aby podnieść bezpieczeństwo jazdy - inna sprawa jak się do tego podchodzi. Nawet w instrukcji Logana jest napisane, że system ABS w żaden sposób nie zwiększa przyczepności kół - jedynie zapobiega utracie sterowności (co czasami przekłada się na wydłużenie drogi hamowania - najlepszy przykład to sypki żwir - przy braku ABS'u auto się w niego zakopie). Jednym słowem wszystko jest dla ludzi tylko trzeba używać to z rozumem :!:
_________________
Kiedyś Polonez 1.6 8V, teraz Logan 1.6 8V
Ostatnio zmieniony przez marcinelectro 2010-11-15, 14:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dacia1310p 


Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3 Benzyna + LPG
Rocznik: 18.07.1983
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 198
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-11-17, 11:52   

http://krupnik.pl/zdjecie/858.Wypadki.w.Rumunii
Biedna Dacia :-/
_________________
http://www.metacafe.com/w...or_ali_tirmasi/
POLECAM !!!!
http://www.youtube.com/watch?v=e8GtpL0Ly5Y
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-11-19, 17:32   

A tu Logan Pickup
http://www.poranny.pl/app...ION99/709636628
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2521
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-29, 11:54   

Logan vs. Golf :-?
http://www.gazetakrakowsk...t.html?cookie=1
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-29, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-29, 12:11   

No cóż zapewne pełnoletni Golf vs. kilkuletni Logan to skutek nietrudny do przewidzenia.
 
Resident 



Marka: KIA
Model: cee'd_SW
Silnik: 1.6 DOHC CVVT 126KM
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 152
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-11-29, 13:55   

DrOzda napisał/a:
No cóż zapewne pełnoletni Golf vs. kilkuletni Logan to skutek nietrudny do przewidzenia.

Nic nie jest takie oczywiste. Np. kilkuletni cee'd (5*) vs. Golf II:
http://wiadomosci.wp.pl/g...ia,galeria.html
Efekt - w cee'dzie dwa trupy, "golfista" przeżył. Podobno pasażer cee'da nie miał zapiętych pasów. Jak więc widać wiele zależy od konkretnego przypadku (pasy, uderzenie czołowe czy w bok itp.)
_________________
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-29, 14:25   

No tutaj widać że uderzył prawą "pasażerską" stroną więc energia troche inaczej się rozłożyła - ale i tak miał kupę szczęścia.
Co do Ceeda no skoro pasażer nie miał zapiętych pasów to skutek raczej wiadomy , a kierowca -może połamane żebra od poduszki/kierownicy doprowadziły do śmierci , nie wiadomo .
Tak czy owak z pewnością statystycznie lepiej być uczestnikiem wypadku we względnie nowym samochodzie z poduszkami ,napinaczami niż 25 letnim zabytku.
A kielecka obwodnica to do momentu wybudowania drugiego pasa powinna mieć ustawione barierki betonowe na całej długości.
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2010-12-01, 22:24   

Resident napisał/a:
DrOzda napisał/a:
No cóż zapewne pełnoletni Golf vs. kilkuletni Logan to skutek nietrudny do przewidzenia.

Nic nie jest takie oczywiste. Np. kilkuletni cee'd (5*) vs. Golf II:
http://wiadomosci.wp.pl/g...ia,galeria.html
Efekt - w cee'dzie dwa trupy, "golfista" przeżył. Podobno pasażer cee'da nie miał zapiętych pasów. Jak więc widać wiele zależy od konkretnego przypadku (pasy, uderzenie czołowe czy w bok itp.)


Niestety pasażerem Ceeda był mój kolega :-( (Kia miała gdańskie blachy). Obaj mieli zapięte pasy, kierowca zasnął za kierownicą, złapał pobocze i wyjechał czołowo na zderzenie z Golfem. Niestety uderzyli nieco prawym bokiem co spowodowało że siły uderzenia rozłożyły się nierównomiernie. Zginęli na miejscu od obrażeń wewnętrznych, podczas gdy kierowca Golfa przeżył. Jest dokładnie jak napisałeś- wszystko zależy od konkretnego przypadku, czasu miejsca, szybkości, warunków na drodze.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-10, 16:20   

http://warszawa.gazeta.pl...ezko_ranne.html
- kurcze dzieciak ma tak czy owak przechlapane - jak przeżyje zostanie sierotą zapewne
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2521
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-10, 18:48   

DrOzda napisał/a:
- jak przeżyje zostanie sierotą zapewne

:-?
Więcej na ten temat jest tutaj:
http://www.gorakalwaria.n...italu,1262.html
Tragedia, sądząc ze zdjęć, czym by nie jechali nie mieliby szans. :-/
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-10, 18:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne