Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Silnik K4M DHT E-TECH
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2970
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-26, 09:43   

Przy okazji : Co to za zwierzę ?

K4M DHT hybrid engine E-TECH 114 hp (84 kW) at 5,500 rpm
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-05-26, 09:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16433
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-26, 10:22   

K4M - stary silnik 1.6 16V - https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine#Applications_%28K4M_16v%29

DHT - nowa skrzynia biegów "Dedicated Hybrid Transmission" - https://group.renault.com/en/news-on-air/news/2019-geneva-international-motor-show-groupe-renaults-hybrid-e-tech-technology-unveiled-on-the-all-new-clio/
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2970
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-26, 11:02   

Czyli że przedpotopowego wolnossaka będą doposażać w tę hybrydową skrzynię biegów ?
Na które to rynki będzie w ofercie ?
 
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 201
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-05-26, 11:33   

Ciekawe czy będzie można zagazować :-) .
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2970
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-26, 11:54   

Tak jak można Priusa.
Ale obstawiam że taki wynalazek to na Rosję czy Brazylię szykują, limity CO2 w Europie zabiły ten silnik.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16433
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-26, 12:04   

DrOzda napisał/a:
Na które to rynki będzie w ofercie?

Na europejski - https://www.renault.fr/ve...ch-hybride.html - i do Dacii też podobno trafi.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-05-26, 13:53   

No właśnie to jest K4M czy H4M? Bo moc 114 KM pasuje do tego drugiego, jaki byłby sens pakować do hybrydy silnik niespełniający aktualnych norm? Tzn. H4M też jej nie spełnia ale dopiero aktualnej.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2020-05-26, 13:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16433
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-26, 14:12   

Obywatel MK napisał/a:
to jest K4M czy H4M? Bo moc 114 KM pasuje do tego drugiego

Przecież w linku do Wikipedii jest mnóstwo odmian K4M o nawet wyższych mocach.

Obywatel MK napisał/a:
silnik niespełniający aktualnych norm?

Jedyną problematyczną normą dla obu silników było zużycie paliwa, o obniżenie którego zadba właśnie hybdrydyzacja.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2970
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-26, 15:53   

Dodajmy że E-TECH to hybryda plugin czyli taka którą można podładować z gniazdka w garażu i na samym prądzie te 30 kilometrów po mieście przejechać. Nic więcej mi nie byłoby potrzebne :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16433
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-26, 18:40   

DrOzda napisał/a:
E-TECH to hybryda plugin

Nie do końca - pod tą nazwą są dwa rodzaje hybryd: zwykła i ładowana z gniazdka.

W clio jest na razie tylko ta pierwsza, ładowalną zapowiedziano dla captura i megane - https://www.renault.fr/ve...chargeable.html
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 166
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-06-20, 14:36   

laisar napisał/a:
DrOzda napisał/a:
E-TECH to hybryda plugin

Nie do końca - pod tą nazwą są dwa rodzaje hybryd: zwykła i ładowana z gniazdka.

W clio jest na razie tylko ta pierwsza, ładowalną zapowiedziano dla captura i megane - https://www.renault.fr/ve...chargeable.html


A w Dacii będzie najpewniej jeszcze inna tańsza wersja - mild czyli taka spięta na stałe z napędem tradycyjnym bez możliwości jazdy na samym prądzie choćby przez 2km jak to potrafią hybrydy. Wariant plug-in nawet do clio nie trafi tylko zwykła hybryda.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3153
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-06-20, 16:18   

Ten mild to bez sensu, w korku będzie co chwilę odpalał się?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16433
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-20, 16:27   

Może przed lamentowaniem warto byłoby się najpierw dowiedzieć jakichś szczegółów technicznych - których na razie nie podano...
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 166
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-06-20, 17:53   

eplus napisał/a:
Ten mild to bez sensu, w korku będzie co chwilę odpalał się?


Mild działa cały czas. To jest po to by zmniejszyć zużycie co2 i co za tym idzie spalanie w mieście.
Oszczędności w mieście są na poziomie max 1 litra a w trasie 0,2-0,3 litra ;) plusem jest taniość dopłaty. W suzuki to 7000 pln a w Dacii jest szansa że 2000/3000. Działa z ulubionym przez Polaków manualem wiec będą mogli samodzielnie zapanować nad zmianą biegów 👍🏿

Szczerze pozytywnie się zaskoczę jak dadzą pełna hybrydę w sandero. Zazwyczaj hybryda oznacza dopłatę 15 000 PLN to było by za dużo przy takiej półce cenowej jaka ma Dacia
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne