Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Logan MCV 0.9 LPG- wrażenia po 6 miesiącach.
Autor Wiadomość
saren 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2016
Wersja: Ambiance Plus
Dołączyła: 15 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: 2016-11-26, 10:36   

I-20 raczej nie pojawi się z tego tytułu, że w przyszłym roku Hyundai i tak ma wypuścić mocnego hh w postaci nowego i-30 N z silnikiem 2.0 T-Gdi i mocą około 300 koni.

A myślałeś nad ibizą cuprą? Teraz ma nowy/stary silnik 1.8 Tsi, a to naprawdę niesamowita jednostka w stosunku do deklarowanej mocy. Widziałam pomiary octavii 1.8 ostatnio, w budzie kombi wykręcała 6.8 do setki na serii. Ibiza pewnie zamiata bardzo niską szóstkę z tym silnikiem, w dodatku jednostka mam potencjał.

Co do KIA/Hyndai- wchodzi też nowa jednostka- 1,4 T-Gdi o mocy 140 koni. Pewnie ona będzie w i20 lub/i Rio. Na razie nie deklarowali tego, ale myślę, że wprowadzą ją. Ma być w nowej generacji i30 na 100%.


Ale, ale, ale

O moim Loganie- rano miałam szycie świni, a potem wypad do lasu, dziś prawie off-road i powiem szczerze- poza przednim zderzakiem auto nawet w lekkim terenie daje rade.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-27, 18:28   

Dar1962 napisał/a:
Jeśli dacia oferowałaby sandero o mocy przynajmniej 180 KM, długo bym się nie zastanawiał - choćby ze względu na niższą cenę


Takiej Dacii nigdy nie będzie bo musieliby większość zaprojektować od początku :mrgreen:
Fiesta ST to bardzo rozsądne auto biorąc pod uwagę osiągi i cenę, oglądałem fajna sprawa. Pytanie tylko po co mi takie auto skoro bym i tak miał zaraz zabrane prawko :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Co do opinii, że mcv nie można jechać pod 200 to o ile ten silnik daje rade to zapewne można skoro Combolotem dało radę licznikowo 190 a Boxer 3.0 jest w stanie o ok 20 przekroczyć licznik na którym jest namalowane 180 :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-11-27, 18:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-11-29, 09:37   

Z mojego 1.2 z fabrycznym podtlenkiem na każdej "S" wychodzi licznikowo 175-180. GPS pokazuje ok 173 przy 180 licznikowych w moim przypadku. Co do spalania to przy 175 trzymanych cały czas wychodzi około 14.6/100
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-11-29, 10:24   

Skoro licznikowe zamknięcie szafy wynosi 180, a GPS wskazuje 173, zatem rozumiem, że 175 dotyczące spalania jest odczytane z zegarów. Faktycznie będzie to 168. Sprawdza się mój wzór dla Dustera, że spalanie to V//10-1 [l/100km] z modyfikacją, że trzeba tu odjąć 2. Inna buda i silnik, prawa fizyki te same.
:lol: :lol: :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-11-29, 11:08   

eplus w drugim aucie to się nie sprawdza :mrgreen:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-11-29, 13:08   

Te prawa fizyki dotyczą tylko Dacii. :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
saren 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2016
Wersja: Ambiance Plus
Dołączyła: 15 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: 2016-12-07, 17:03   

Tak swoją drogą- smuteczek. Niby silnik ten sam, ale reszta jest dokładnie tym co bym chciała na zewnątrz (zawieszenie?)

http://www.dacia-cz.cz/pr...an-mcv-stepway/


Dodam też łyżkę dziegciu, która wychodzi teraz zimą- ogrzewania okolic nóg z przodu jest rachityczne strasznie. Ostatnim autem, które miałam i tak słabo grzało na nogi był fiat palio.
Ostatnio zmieniony przez saren 2016-12-07, 17:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-07, 21:08   

No , ta MCV Stepway - super się prezentuje. Ciekawe, czy będzie w ofercie w Polsce?
 
saren 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2016
Wersja: Ambiance Plus
Dołączyła: 15 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: 2017-12-12, 14:08   

W tej chwili dobiegamy 40 tysięcy przebiegu, tzn. logan dobiega, u mnie aplikacja 4.0 od pewnego czasu już jest, więc następne podsumowanie:

- po pierwsze- nie mamy żadnej usterki- i to ogromne pozytywne zaskoczenie- miałam sporo nowych samochodów i zawsze chociaż drobnostka- dioda czy coś- tutaj kompletnie nic- nie bierze oleju, nic nie stuka, hamulce ładnie biorą, nie czuć żadnych luzów... małe ale- LPG ma czasami zawieszkę, gdy odpali się,g dy stał długo na zimnie lub jest gorąco- ale to raczej TTM niż problem, na ogół po chwili samo przestaje pikać.

Inna drobnostka- czujnik ciśnienia w oponach potrafi zgłupieć w górach i trzeba go zresetować. To też raczej TTM i dotyczy wielu marek.


Minusy auta
- podtrzymuję- nawiew na stopy jest słaby- czuć to szczególnie w długich trasach- w ciągu miesiąca zrobiłam kilka tysięcy km po niemieckich autostradach- stopy wymagają rozgrzewania w wannie natychmiastowego. Co ciekawe na miejscu pasażera jest lepiej.
- dalej podtrzymuję- wolałabym oryginalny silnik 1.2 TCe 100 + 6 biegów, albo chociaż 6 begów.
- fotel jest ciut za krótki
- brakuje regulacji kierownicy
- brakuje nawiewu do tyłu- też w trasie, w czasie jazdy z psem/psami to wychodzi
- no i butla przydałaby się rozmiar większa- 40 litrów zrobiłoby sporą różnicę.

Plus
- dalej uważam, że auto jest żwawe. Oczywiście, że 3.0 TDI jest żwawsze, ale auto radzi sobie dobrze, jest elastyczne, dobrze reaguje na gaz powyżej 2 tysięcy obrotów, w zasadzie nie ma znaczenia czy jedzie się w jedną osobę czy 3 plus 3 psy.
- jest odporne na polskie drogi gruntowe
- bagażnik to wzór w klasie B
- zawieszenie w trasie rekompensuje niedogodności fotela i regulacji- osoby z chorymi kręgosłupami docenią.


I teraz- czy kupiłaby ponownie- tak! Co prawda rozrosła mi się psia rodzina tak, że auto zrobiło się za małe, ale gdybym szukała kombi segmentu B- kupiłabym ponownie logana mcv.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-12-12, 15:00   

saren napisał/a:
rozrosła mi się psia rodzina tak, że auto zrobiło się za małe


Trzy psiaki to nie przelewki (przypomina mi się sąsiad, który swej małżonce postawił luźny próg: "ile chcesz, ale łącznie nie więcej niż 30 kg"), niemniej zapytać można: w jaki sposób wozisz zwierzaki?
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-12, 22:11   

Ale to właśnie zależy jakich psów bo 30 chihuahua to trochę więcej niż jeden amstaff albo 3/4 labradora tak jak w moim przypadku :D
Polecam dorzucić nawiew na nogi pasażerów z tyłu ( pół godzinki roboty i półtorej stówki)

Fajny opis, bardzo konkretny
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
saren 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2016
Wersja: Ambiance Plus
Dołączyła: 15 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: 2017-12-13, 16:19   

defunk napisał/a:
saren napisał/a:
rozrosła mi się psia rodzina tak, że auto zrobiło się za małe

niemniej zapytać można: w jaki sposób wozisz zwierzaki?


mam wstawione kenele do środka.
 
trabancik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 11
Skąd: Niepołomice
Wysłany: 2018-02-11, 19:28   

Stuknelo nam pol roku i 5kkm.
Silnik 0.9 - jak dla mnie genialny. Bardzo zwawa jednostka i spalanie przyzwoite.
Kupione jako 2gie autko do wozenia dzieci i wypadow pod miasto.

Na dlugie trasy to sie jednak nie nadaje. Do 110km/h jest OK. Powyzej szum powietrza i halas jest po prostu nieznosny. Ma tez za duzy skok zawieszenia - na pofalowanej jezdni potrafi sie rozkolysac jak woz drabiniasty. A i fotele po 500km bez przerwy daja niezle popalic.

Nic nie skrzypi nie puka nie stuka - za te pieniadze spelnia swoje zadanie . Ale na trasy wracam do mojego leciwego citroena C5 :-)

Pomarudze jeszcze na 2 drobiazgi:
- spryskiwacz szyby tylnej: trzeba czekac ze 30s zanim cos tam doleci
- uchwyt wewnetrzny do zamykania tylnej klapy. Brak wglebienia i sliski - chyba zakleje jakas tasma

Btw - czy kupilbym jeszcze raz ? Na razie TAK :-)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-11, 20:52   

Możesz założyć zaworek zwrotny na tylnym spryskiwaczu to nie będziesz wtedy czekał tyle czasu na wpłynięcia płynu.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-02-11, 21:10   

Bierzcie i czytajcie http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=81 nawet z obrazkami :P
_________________

 
trabancik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 11
Skąd: Niepołomice
Wysłany: 2018-02-11, 22:05   

:mrgreen: ha ! 'mala rzecz' a cieszy ! Zaworek zaloze na pewno !
Dzieki !

Ps
Rozumiem ze tak sie oszczedza miliony: milion Daciek x 10PLN...
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-11, 22:36   

trabancik napisał/a:
Rozumiem ze tak sie oszczedza miliony: milion Daciek x 10PLN...

Błąd - dla Renault to 0,10 Euro a nie 10 zł :)
Załóż dwa - z przodu tez warto
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-02-12, 00:45   

Tak w skali całej produkcji to jest konkretna oszczędność. Ale psuje obiór auta. Ja ten zaworek zdemontowałem z mojego starego UNO.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2018-02-12, 08:40   

kakus napisał/a:
niby mam inny samochód ale silnik ten sam .... zgadzam się z Tobą w 90 %... wszystko ok tylko 6 bieg ??? na piątce już nie ma czym jechać .....chyba że jeździsz szybko i głównie po trasie ..... to mooooooże .... ja tak nie jeżdżę ... pozdro

ps. 200 ?????? ...... wolne żarty :-P

ps. do ps. HALLO CZY JEST KTOŚ NA FORUM CO ROZPĘDZIŁ DACIE DO 200 ?????


tak ja w LODGY :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
saren 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2016
Wersja: Ambiance Plus
Dołączyła: 15 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: 2018-08-30, 08:41   

Minęło następne 8 miesięcy i znów przegląd, tym razem po 60 tysiącach.

W samej ocenie auta podtrzymuję co wyżej- zarówno plusy jak i minusy, tu chyba niewiele się zmieni.
Z usterek- problem z przełączeniem się na gaz został rozwiązany, wymieniono m.in. iglice zaworu butli i sterownik. To chyba znany problem.
Ponadto co zauważyłam już wcześniej przy okazji jazdy po górach- auto łapie łatwo błąd ciśnienia na ogumieniu wraz ze zmianą ciśnienia na zewnątrz opony i potem samo go nie resuteju. Poza tym kompletne zero problemów.

W czasie serwisu wyczyszczono tylne hamulce, przednim klockom zostało około 7 tysięcy przebiegu, pewnie przy okazji wymiany ogumienia trzeba będzie to zrobić, czyli około 70 tysięcy na klockach- chyba są niezłe.

Przy okazji serwisu miałam okazję pojeździć zastępczym Dusterem w silniku 1.6 i powiem szczerze- NIGDY już więcej silnika NA.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-08-30, 11:20   

saren napisał/a:

Z usterek- problem z przełączeniem się na gaz został rozwiązany, wymieniono m.in. iglice zaworu butli i sterownik. To chyba znany problem.


Jeśli naprawa gwarancyjna to orżnęli gwaranta, jeśli płatna to orżnęli klienta. Podawane przez Ciebie objawy (jakby zbiornik LPG był pusty) wskazują na zabrudzenie iglicy zaworu mazią pochodzącą z LPG. Wystarczy oczyścić i założyć z powrotem. Co drugi serwis zlecam to gazownikowi i zaiwaniam bez problemów. ASO dwukrotnie wymieniało sprawny ale zapchany zawór na gwarancji.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
saren 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2016
Wersja: Ambiance Plus
Dołączyła: 15 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: 2018-09-03, 11:27   

jan ostrzyca napisał/a:


Jeśli naprawa gwarancyjna to orżnęli gwaranta.


bardzo możliwe, ale to nie moja sprawa, to rozliczenia serwisu i gwaranta/producenta, nie moje. Ja oczekuję, że auto będzie jeździło.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne