Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Intercooler - Dacia duster
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-09, 17:59   Intercooler - Dacia duster

Mam luz na zacisku intercoolera i bede musial go zdemontowac, przy okazji przypomnialem sobie i znow rzucilo sie w oczy dziwne polozenie Intercoolera w Dusterze.
Chodzi mi o to ze czesciowo jest przysloniety dolna czescia zderzaka a nie wystawiony na swobodny przewiew. Nie ma tam nalotow na dolna czesc wiec przeplyw powietrza nie jest optymalny moim zdaniem.
Czy to jest celowe posuniecie producenta Dustera, czy moze takie przysloniecie ma pełnić może jakąś funkcję ochronną ? :roll:



Na tym zdjęciu widać.
Nie lepiej byłoby postawić go pare cm wyżej nie ograniczając swobodnego przewiewu powietrza ?
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-09, 18:32   

Wydaje mi sie ze caly jest odsloniety w koncu on nie jest taki wielki :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-09, 19:13   

Na pierwszym zdjeciu widac najlepiej, w polowie jest przysloniety dolna czescia zderzaka.
U mnie jest tak samo. ( druga fota zablocone auto wiec kiepsko widac )
Ciekaw jestem czy w ph2 dali go juz troche wyzej albo nie jest przysloniety , nie widzialem akurat ph2 dci.

Bo za nim (IC) i w dolnej czesci tez stoi chlodnica, wiec nawet na samym dole nie ma lepszego "przewiewu", wiec dziwne to, co artysta mial na celu
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-09, 19:28   

Ale to nie jest polowa zaslonieta tylko moze 1/4.
Pamietaj ze tam dalej jest chlodnica klimy i chlodnica cieczy.
Gdzies to trza bylo upchnac.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-09, 19:39   

raczej tak w 1/3- 1/2


(mozna sobie porownac ilosc kanalow widocznych)

ale wolna przestrzen gora / dol jest ...
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-09, 19:43   

Ale co chcesz osiagnac bo nie bardzo wiem??
Mozesz dac to wyzej ale zeby potem problemow nie bylo z chlodzeniem auta i brakiem dobrej klimy :-)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-09, 20:20   

corrado napisał/a:
czy w ph2 dali go juz troche wyzej albo nie jest przysloniety

W fazie 2 ma wielkość mniej więcej kartki A4 i mieści się obok standardowej chłodnicy. Z czego wynika, że fazie 1 najprawdopodobniej też wystarczająco spełnia swoją funkcję. Zwłaszcza, że powietrze nie zachowuje się jak np strumień wody i już samo przejście przez kratkę powoduje jego zawirowanie i opływ także żeberek, które teoretycznie są niewidoczne w świetle otworu kratki. Z drugiej strony, tak naprawdę dużo ważniejsze jest to, co znajduje się za chłodnicami - czyli czy z komory silnika powietrze w należyty sposób wypływa. Nawet największy wlot do niczego się bowiem nie przyda, jeśli prowadzi do szczelnego pudełka...

Zresztą, zamiast martwić się na zapas i podejrzewać inżynierów <: wystarczy po prostu sprawdzić jaka naprawdę jest temperatura za intercoolerem albo zużycie paliwa.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-10, 08:18   

BoloSr napisał/a:
Ale co chcesz osiagnac bo nie bardzo wiem??
Mozesz dac to wyzej ale zeby potem problemow nie bylo z chlodzeniem auta i brakiem dobrej klimy :-)


polepszenie swobodnego przewiewu powietrza, po co ograniczac.
o przegrzaniu nie ma mowy , mam do tej pory przyslonieta gore chlodnicy od zimy ( bo nie chcialo mi sie zdjac)i nic nie stalo sie , temp pl. chl tez nie poleciala ponad 4 kreski i 90st
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-10, 08:28   

Dziura w zderzaku jest w Dusterze duża i wszytko chłodzi się jak trzeba.
Jedyne co zrobiłem u siebie to zamontowałem siatkę aby mi kamienie nie rozwalały lamelek chłodnicy/intercoolera.
BTW ma to pewną wadę w zimie, bo ta siatka zarasta śniegiem/lodem i zmniejsza się przepływ powietrza. Ale to można zeskrobać gdy zatrzymamy się na czyszczenie reflektorów.

Wrzucę potem zdjęcie jak wygląda przód samochodu po podróży podczas opadów śniegu.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-10, 21:15   

to nawet lepiej że blokuje w zime to nawet wskazane , nie trzeba zakładać osłon

ale w benzynie nigdy mi się nie zdarzyło , pewnie ciepłota silnika i chłodnicy roztapia śnieg
_________________
Moje auto
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-11, 10:57   

Tak to wygląda po zimowym przejeździe, chyba przy padającym śniegu.



Akurat zasłanianie intercoolera nie jest wskazane, bo zmniejsza chłodzenie powietrza doładowującego a tym samym zmniejsza moc silnika.
Jak już na zimę zasłaniać to tylko górną cześć.

Karenzo napisał/a:
ale w benzynie nigdy mi się nie zdarzyło , pewnie ciepłota silnika i chłodnicy roztapia śnieg

Śnieg znajdujący się bezpośrednio NA chłodnicy zostanie roztopiony ale ten PRZED chłodnicą nie. Dlatego trzeba uważać po zabawie głębokim, kopnym śniegu aby nie przegrzać auta, w którym cały wlot powietrza zostanie zabarykadowany śniegiem.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-07-11, 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-21, 12:43   

wojtek_pl napisał/a:
Tak to wygląda po zimowym przejeździe, chyba przy padającym śniegu.

[url=http://images52.foto...f1m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images55.foto...61m.jpg]Obrazek[/URL]

Akurat zasłanianie intercoolera nie jest wskazane, bo zmniejsza chłodzenie powietrza doładowującego a tym samym zmniejsza moc silnika.
Jak już na zimę zasłaniać to tylko górną cześć.

Bardzo fajny artykul o intercoolerach -
https://www.mishimoto.com...oler-selection/

i zwlaszcza ten :
http://contrails.free.fr/...yn_radia_en.php
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-21, 13:29   

IC u mnie fotka robiona troche pod katem od gory


http://www.m100-store.at/...an-GT-R-35.html
TU jest dobry lapacz powietrza na IC, do Nissana GT-R , zmniejsza sie predkosc powietrza przed samym IC i zwieksza cisnienie z przodu IC

20180821_092418.jpg
IC u mnie
Plik ściągnięto 17 raz(y) 243,64 KB

Ostatnio zmieniony przez corrado 2018-08-21, 13:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-08-24, 17:05   

No dobra to co z tego wyszlo bo widze ze trzeba by to wymienic bo wyglada tragicznie wdług mnie.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-25, 01:25   

Co u Ciebie wyglada tragicznie ?
ja wiem , ze zrobie u siebie lapacz ( z ang. duct ) , juz pomierzyłem ile mam odleglosci od zderzaka. Kupilem tez juz blache jakas ocynkowana 0.5mm w leroyu i będę robił, przydałoby się zrobić to ladnie z zaokręgleniami , by nie było zawirowań jak najmniej przed intercoolerem i i opływ laminarny byl , ale nie mam za bardzo narzedzi zeby ja podginac, a i szpachlowac mi sie nie chce , wiec chyba na razie zrobie tylko taki tylko lapacz "szczelny" , a pozniej moze go troche poprawie. Mozna tez np zrobic chocby z wlokna szklanego z zywica ale chyba nie ma potrzeby sie tak meczyc i podtruwac smrodem bo blacha i tak nie taka droga.



Chcialbym poczytac o tym ale nie mam zrodla tych fotek, to jakies wyrwane zdjecia zwiazane z przeplywem powietrza i i chlodzeniem w autach ...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-31, 18:09   

Dzisiaj odkryłem przez kratki grila, po jeździe z pracy, że mam bardzo nagrzany intercooler i to od strony prawej ( od przodu auta ), czyli tam gdzie powinno byc juz chlodne powietrze, bylo natomiast na odwrot - po stronie turbo bylo zimne praktycznie , podejrzewam wiec u siebie jakies nagrzanie radiacyjne od silnika / chlodnicy wody ...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne