Wysłany: 2016-11-18, 15:28 Stan oleju w nowych autach
Chciałem się podzielić swoją wiedzą którą przypadkiem usłyszałem dotyczącą większej ilości oleju niż powinno być.
Postanowiłem to sprawdzić w swojej Sandero w której olej jest od nowości jeszcze nie wymieniany (samochód mam nowy od kwietnia przejechane 3,500km) i jakież było moje zdziwienie wyciągając bagnet wskazywał ze jest go trochę więcej niż max., wziąłem wężyk, słoik i metodą usta usta zacząłem wypompowywać olej i co się okazało wyciągnąłem 450ml oleju i poziom oleju jest na max. z widoczną ilością oleju. Zatem człowiek się stara aby dotrzeć właściwie silnik a tu taki zonk, zastanawiam się czy kogoś nie poinformować o tym fakcie. Ogólnie zresztą mi się wydawało ze silnik nie był taki zrywny jak u mojego kolegi co ma clio III z tym silnikiem 1.2 ale myślałem ze na dotarciu. Teraz po wyciągnięciu nadmiaru tego oleju wydaje mi się ze samochód lepiej się zbiera, ale nie wiem może mi się na razie tak wydaje. Myślę ze do jakieś usterki nie doszło podczas gdy było o wiele za dużo oleju? Co o tym sądzicie? Czy informować kogoś o tym?
A Wam radzę też sprawdźcie sobie poziom oleju w nowych autach bo rożnie z tego wychodzi może być.
Czekam na Wasze spostrzeżenia.
Ostatnio zmieniony przez rysiek223 2016-11-18, 15:30, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2016-11-18, 15:48 Re: Stan oleju w nowych autach
rysiek223 napisał/a:
Chciałem się podzielić swoją wiedzą którą przypadkiem usłyszałem dotyczącą większej ilości oleju niż powinno być.
Bez urazy, ale gdzie ta wiedza, bo też chciałbym wiedzieć co się stanie jak będzie za dużo.
Z twojego postu wynika jedynie, że miałeś za dużo wlane.
rysiek223 [Usunięty]
Wysłany: 2016-11-18, 16:10 Re: Stan oleju w nowych autach
[/quote]Bez urazy, ale gdzie ta wiedza, bo też chciałbym wiedzieć co się stanie jak będzie za dużo.
Z twojego postu wynika jedynie, że miałeś za dużo wlane.[/quote]
Jeżeli twierdzisz że mając więcej oleju w silniku i nie ma to negatywnego skutku na silnik to wpisz sobie w google nadmiar oleju w silniku i poczytaj.
Zadaję sobie pytanie dlaczego przy odbiorze auta w salonie właściciel nie sprawdził poziomu oleju. Przypomina mi się powiedzenie młodego kierowcy jak zadałem mu pytanie czy sprawdził poziom oleju, usłyszałem a po co przecież kontrolka się jeszcze nie zapaliła.
witam
też to zauważyłem , zawsze mówili znawcy tematu że oleju powinno być w połowie wskaźnika ze wskazaniem powyżej połowy, ale mechanik z ASO na przeglądzie powiedział że tak leją nawet powyżej górnej kreski,
a co może być gdy będzie za dużo? usłyszałem od starego kierowcy że kiedyś był przypadek było za dużo oleju i pod wpływem uderzeń wału korbowego zmienił się w piane i zatarł silnik !!! no cóż to było ze 30 lat temu i tamte technologie produkcji oleju oleju być może tak miały
W starych silnikach wał korbowy zawsze uderzał w olej, co zapewniało smarowanie niektórych elementów silnika. Dziś wały są wyżej i nie uderzają w tafle oleju bo to marnowanie energii. Przy bardzo dużym stanie oleju, ale naprawdę dużym. Wał już zacznie uderzać w olej powodująć spadek mocy silnika, duże nadciśnienie w skrzyni korbowej i sporo oparów oleju. Opary oleju są spalane co pogarsza ekologię i przytyła katalizator. A duże ciśnienie w skrzyni powoduje wycieki oleju i może też w skrajnych wypadkach wypchnąć uszczelniacze.
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-11-20, 08:41, w całości zmieniany 1 raz
Też mam poziom oleju ponad kreską max od nowości . Po miesiącu udałem się do ASO. Zwróciłem uwagę osobie przyjmującej zlecenia naprawy, a ten dał mi wykład jak powinno się to sprawdzać, czyli mają nas za idiotów. .Nic nie zrobiono. Przejechałem 10000 km i poziom jest jak po odebraniu auta.
Skrzynia jest odpowietrzania, ale odpowietrzanie jest liczone do jakiejś wartości. Kiedyś odpowietrznik szedł na zewnątrz silnika. Np w Warszawie, potem szedł za filtrem powietrza. Już Fiat 125p tak miał. Więc te opary oleju są właśnie tak spalane przedostają się przez odpowietrzenie skrzyni korbowej tzw. odma do kolektora ssącego i tak są spalane. Dołem sprawny silnik spala olej który przylgnoł do ścianki cylindra. Opary tam tendy to już w zasadzie tylko przy sporym luzie.
Chociaż do dziś robi się silniki z odpowietrznik na zewnątrz. Bo są kraje w których żaden normy ekologiczne nie obowiązują
nadmiar oleju skutkuje wydostawaniem sie go przez odme do turbiny co powoduje ze sie ona poci i z tamtad wycieka i idzie na kolektory dolotowe intercooler itd . ja u siebie zmniejszylem poziom oleju i z turbina problem zniknal (dci 68)
Ostatnio zmieniony przez kakus 2016-11-20, 10:59, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-20, 12:37
kakus napisał/a:
nadmiar oleju skutkuje wydostawaniem sie go przez odme do turbiny co powoduje ze sie ona poci i z tamtad wycieka i idzie na kolektory dolotowe intercooler itd . ja u siebie zmniejszylem poziom oleju i z turbina problem zniknal (dci 68)
Kazdy silnik przerzuca pary olejowe,olej przez odme nie zaleznie od poziomu oleju.
Kazdy silnik przerzuca pary olejowe,olej przez odme nie zaleznie od poziomu oleju.
Dokładnie ale przy niskiej prędkości obrotowej silnika mniej. Dlatego przy miejskim użytkowaniu silnik spala minimalne ilości oleju. Często właściciel się chwali że jemu to grama oleju nie bierze. Nie wiedząc że taka jest natura silnika, olej musi spalać, a poziom oleju jest uzupełniany nie spalonym paliwem.
Im więcej pracuje na ssaniu tym bardziej.
Natomiast przy długiej jeżdzie z wysokimi prędkościami obrotowymi, ten ubytek zaczyna być widoczny. Powiększa się jeszcze przy pracy na gazie.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-11-20, 17:51
Ja też miałem za dużo oleju w silniku od nowości.
Marek1603 napisał/a:
też chciałbym wiedzieć co się stanie jak będzie za dużo.
W instrukcji jest napisane, że nadmierna ilość oleju jest szkodliwa dla silnika, ale nie ma wyjaśnień dlaczego, lub co by się mogło stać.
Dokładnie tak jest napisane:
Cytat:
Wskazówka: Nie dolewaj oleju powyżej znaku poziomu maksymalnego. Poziom oleju przekraczający oznaczenie maksymalne może prowadzić do uszkodzenia silnika.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-11-20, 17:57, w całości zmieniany 1 raz
Jak wlejesz pod sam korek to silnik uszkodzony, murowane.
Olej jest nie (bardzo mało) ściśliwy. Jak zassie przez odmę do cylindra większą ilość podczas pracy.......
Jak wlejesz pod sam korek to silnik uszkodzony, murowane.
Olej jest nie (bardzo mało) ściśliwy. Jak zassie przez odmę do cylindra większą ilość podczas pracy.......
Dla pewności radziłbym jeszcze dopełnić olejem cylindry przez otwory świec.
W tamtym miesiącu miałem na warsztacie uszkodzony od za dużej ilości silnik. Uszkodzona pompa paliwa dodawała paliwo do oleju. Operator nie sprawdzał trwało to parę dni w trakcie których mocno przybyło stanu "oleju"w misce. Efekt rozcięczony olej stracił własności smarne. Przytarty wał korbowy, ślady zatarć na tłokach i cylindrach. A silnik zatrzymał się sam po tym jak wybuch. Dosłownie. Po wiechaniu maszyny na rampę, silnik razem z maszyną się przechylił. I doszło do zasysania przez odmę oleju z paliwem. Efekt dwa pęknięte tłoki i trzy pogięte korbowody.
Uszkodzona pompa paliwa dodawała paliwo do oleju...
Tego to nie rozumiem - ta pompa była smarowana obiegiem oleju czy to była membranowa jak w maluchu z dziurawą membraną i lała na dół po krzywce rozrządu?
Tak czytam i mnie się to nic z tego nie zgadza. Jakbym czytał czeluści inerneta. Dlatego napisałem na wstępie, że chciałbym poznać co się stanie, bo może o czymś nie wiem.
Jedyną logiczną odpowiedzią jaką się nauczyłem to jest zabieranie napowietrzonego oleju (napowietrzony poprzez uderzenia wału korbowego) przez "smok" z misy olejowej i podawanie go na pompę olejową i dalej na panewki co w konsekwencji prowadzi do szybszego zużycia elementów ciernych jak również samej pompy olejowej. Tyle, że jest tam dość duży zapas i tego oleju musiało by być z litr więcej, a nie do 0,5L jak podają koledzy.
Z drugiej strony patrząc taki stan rzeczy powinien wychwycić czujnik ciśnienia oleju (zbyt niskie) i zaświecić kontrolkę.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-11-21, 10:08, w całości zmieniany 3 razy
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-11-21, 10:40
Myślę, że gdyby ten nadmiar oleju był jakimś mega zagrożeniem, mielibyśmy adekwatne zabezpieczenie, chociażby kontrolkę, jak przy zbyt niskim poziomie/ciśnieniu. Możliwe też jest, że owe zagrożenie występuje tylko w jakichś ekstremalnych warunkach, np. przy bardzo wysokich obrotach silnika.
Pompką membranowa.
Nie napowietrzysz oleju wałem korbowym. By wał zaczoł uderzać w olej musisz przelać dobre 3-4litry. Lekko spieniony olej to normalne zjawisko w silniku. Dlatego dodaje się do niego dodatki przeciwpieniące. Kontrolka nie zaświeci dopóki masz ciśnienie oleju. W wielu współczesnych też nie zawsze się świeci mimo braku smarowania. A niektóre silnik nie mają nawet czujnika ciśnienia oleju. Jest za to poziomu oleju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum