Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przebieg Lodgy 1.5 dCi ponad 200 000 - co może się zdarzyć
Autor Wiadomość
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-05, 23:16   Przebieg Lodgy 1.5 dCi ponad 200 000 - co może się zdarzyć

Zastanawiam się jak w tytule; auto ma ponad 230 000 km przebiegu - zrobione głównie na autostradach przez 4 lata; silnik 1.5 dCi 110 KM

Mam już za sobą wymianę turbiny, i zacząłem się zastanawiać nad wymianą auta, ale jako że jest rozdźwięk między wartością kredytu a wartością auta - zastanawiam się; amortyzacji mam jeszcze na 7 miesięcy, więc na pewno co najmniej tyle opłaca się trzymać auto w firmie; pytanie: co może jeszcze "paść" z tych bardziej kosztownych rzeczy i ile by to mogło kosztować ? Auto użytkuję od chwili zakupu w salonie, raczej dbam, regularne wymiany tego co trzeba, jazda w trasach...ma ktoś doświadczenia z tym silnikiem może w innych modelach Renault ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-12-05, 23:35   

Przy jak8m przebiegu wymieniales turbine?
Pytanie troche z typu" kiedy sie przewroce, bo moze lepiej wtedy usiasc." Tego nikt nie wie co jeszcze sie zepsuje a co nie. Moze Fap- naprawa droga, moze lozysko kola- cena wzdledna, moze jakias pierdola za 5 zl . Niewiadomo. ;-) Sam wiesz najlepiej, jezeli sie splacilo to zyda, jezeli duzo jezdzisz to kup nowe lub dokladaj do tego.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-12-05, 23:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 00:17   

turbina dopiero co (230 000)

wiem że to trochę wróżenie, próbuję po prostu choć trochę oszacować ile tego dokładania może być - bo żeby zamknąć kredyt też muszę dołożyć do tego co wezmę ze sprzedaży; więc jeśli to podobne kwoty to wolę zmienić auto na nowsze, oszczędzając sobie niepotrzebnych nerwów; ale jeśli raczej nie wydam na serwis więcej niż np. 50% tej sumy (i pewnie przecież nie wszystko naraz) to wolę trochę jeszcze pojeździć
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 00:37   

Marckok napisał/a:
wiem że to trochę wróżenie


To nie "trochę wróżenie" to wróżenie w 100%.
Ja bym sprzedał tym bardziej że jak przekroczysz 300 tys to już będą kłopoty ze sprzedażą bo w Polsce na przebieg się patrzy i dlatego handlarze tak nagminnie liczniki cofają.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-12-06, 02:55   

pompa ,wtryski i dwumasa .
Do 300 niestety ale jest duża prawdopodobny że poleci pompa i załatwia wtryski . Na sztukę możesz wymienić 1 wtrysk ~1500 zł ale powinno się wszystkie plus sama pompa .
Nie ma co filozofować z ceną zadzwoń do aso ile krzyczą za pompe + wtrysk i czy trzeba robić wszystkie .
Co do sprzęgła to już tylko zależy od stylu jazdy i obciążenia pojazdu .
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 07:09   

mechanik u którego serwisuję (nie ASO, ale mam zaufanie do nich spore) powiedział 4000 wtryski

dzięki za pomysł, dopytam ile może kosztować dwumasa i pompa

bo kwota którą musiałbym teraz dopłacić żeby zamknąć kredyt to kilkanaście tysięcy zł - więc pytanie czy możliwe że aż tyle wydam na serwis (inna sprawa, że takie wydatki nie wpłyną chyba w żaden sposób na cenę auta przy ewentualnej późniejszej sprzedaży)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-12-06, 08:15   

Marckok, Nie wydasz tyle na serwis. To czysta teoria co pisze Fruxo .Ja jezdzilem carisma (silnik reno 1.9dci)od prawie nowosci, jak sprzedawalem miala 360kkm wymienilem tylko turbine. Kolega, ktory ze mna pracuje scenic okolo 500kkm wymieniona turbina i jakies pierdoly, espace 450 kkm bez powazniejszych usterek. Nie popadajcie w panike, ze auto ma 3-4 lata 200 kola i juz jest na zlom. Nie sluchajcie sasiadow, ktorzy kupili auto z przebiegiem licznikowym 150-170 kkm, w pamieci 500+ i pierd.... , ze auto sie psuje dojade do 200kkm i do zyda.
Masz auto od nowosci jak dbales o filtry i oleje, to nie ma sie co martwic tylko jezdzic.Co do pompy i wtryskow to radze wymieniac filtr paliwa co 20 tys a nie jak w ksiazce co 60tys.
W moim przypadku rozklejony intercooler na 85tys.,poza tym tylko obsluga co 20 tys.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-12-06, 08:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 09:11   

@shreku
+1 8-)
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-06, 09:45   

Nie ma reguły, awaria jest nie do przewidzenia - może wyjść nawet korba bokiem. Możesz jedynie jechać na diagnostykę układu wtryskowego i dowiesz się w jakim stanie są wtryski (korekty).
_________________

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 11:42   

Przed tobą jeszcze minimum osiem lat bezawaryjnej eksploatacji - keep calm and drive Lodgy:
http://suchen.mobile.de/f...t1.makeId=6600&
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 11:54   

DrOzda napisał/a:
Przed tobą jeszcze minimum osiem lat bezawaryjnej eksploatacji - keep calm and drive Lodgy:
http://suchen.mobile.de/f...t1.makeId=6600&


ciekawy jaki przebieg miałaby w komisie w PL

no a z drugiej strony nie wiem czy perspektywa 8 lat mnie cieszy ;) ale tak ze dwa wystarczą :)
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2016-12-06, 11:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 11:59   

Tu wyjątkowo prosto - zdejmujemy jedno zero z przebiegu - przecież wiadomo że dieslem się dużo jeździ tak aż 20000 km rocznie ....
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-06, 14:06   

Wszystko, albo nic. I ta sam odpowiedz by była przy niższym i wyższym przebiegu. To zależy czy był robiony w poniedziałek czy w środę. ;)
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 20:08   

shrek napisał/a:
W moim przypadku rozklejony intercooler na 85tys.,poza tym tylko obsluga co 20 tys.


a ile masz obecnie przejechane ?
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-12-06, 20:54   

Według mnie szansa że przez 7 miesięcy wydasz na serwis kilkanaście tyś jest znikoma - oczywiście jakaś jest wg mnie lepiej te kilkanaście tyś przeznaczyć na nowy samochód.
Szczególnie że z tego co piszesz używasz samochodu do pracy i potrzebujesz go stale - przemyśl jaki chcesz kolejny samochód i zamów go już niedługo - na egzemplarz "pod klienta" czekamy w każdej marce te 3 - 4 miesiące.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-12-06, 21:53   

Marckok napisał/a:
shrek napisał/a:
W moim przypadku rozklejony intercooler na 85tys.,poza tym tylko obsluga co 20 tys.


a ile masz obecnie przejechane ?

Miedzy 98 a 99 kkm
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 22:40   

PiotrWie napisał/a:
Według mnie szansa że przez 7 miesięcy wydasz na serwis kilkanaście tyś jest znikoma - oczywiście jakaś jest wg mnie lepiej te kilkanaście tyś przeznaczyć na nowy samochód.
Szczególnie że z tego co piszesz używasz samochodu do pracy i potrzebujesz go stale - przemyśl jaki chcesz kolejny samochód i zamów go już niedługo - na egzemplarz "pod klienta" czekamy w każdej marce te 3 - 4 miesiące.


tyle że chcąc zmienić auto już teraz nie wydam tej kasy na nowe, a jedynie na pokrycie różnicy miedzy wartością rynkową auta w PL a kredytem pozostałym do spłacenia
 
Forsiwy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 8
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-12-07, 18:35   

Troche poza tematem
Były wersje prestige bez tylnych uchylnych szyb??
Bo ta biała z linku mobile nie ma
Hm... dziwne
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-07, 18:54   

Wersje 5 osobowe nie mają tylnych szyb uchylnych.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Forsiwy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 8
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-12-07, 19:00   

Faktycznie racja:)
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2016-12-11, 11:22   Re: Przebieg Lodgy 1.5 dCi ponad 200 000 - co może się zdarz

Marckok napisał/a:
Zastanawiam się jak w tytule; auto ma ponad 230 000 km przebiegu - zrobione głównie na autostradach przez 4 lata; silnik 1.5 dCi 110 KM

Mam już za sobą wymianę turbiny, i zacząłem się zastanawiać nad wymianą auta, ale jako że jest rozdźwięk między wartością kredytu a wartością auta - zastanawiam się; amortyzacji mam jeszcze na 7 miesięcy, więc na pewno co najmniej tyle opłaca się trzymać auto w firmie; pytanie: co może jeszcze "paść" z tych bardziej kosztownych rzeczy i ile by to mogło kosztować ? Auto użytkuję od chwili zakupu w salonie, raczej dbam, regularne wymiany tego co trzeba, jazda w trasach...ma ktoś doświadczenia z tym silnikiem może w innych modelach Renault ?


tó ładnie latasz ponad 50 tys rocznie... a jak wychodzi spalanie ...
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-11, 17:14   Re: Przebieg Lodgy 1.5 dCi ponad 200 000 - co może się zdarz

wieza napisał/a:


tó ładnie latasz ponad 50 tys rocznie... a jak wychodzi spalanie ...


spalanie to dla mnie jedna z wad tego auta...średnio na poziomie 6,5 - 7 litra ON/100

natomiast na autostradzie przy prędkościach 120-135 km/h jest to 7,2 - 8 litrów ON/100 zależnie od tego jak wieje wiatr...mówię serio, auto jest wysokie i kierunek wiatru ma spore znaczenie
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-12-11, 17:45   Re: Przebieg Lodgy 1.5 dCi ponad 200 000 - co może się zdarz

Marckok napisał/a:
auto jest wysokie i kierunek wiatru ma spore znaczenie


To jest akurat prawda. Do tego jeszcze doliczyć "krótką" skrzynie i mamy komplet. Jedyne wyjście przeszczepić jakąś skrzynie 6-tkę. Nawet jeżeli miałby to być tzw. nabieg do jazdy autostradowej. Słabe przyspieszenie na nim ale spadek spalania, ciszej (niższe obroty silnika) itd.
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-11, 18:26   Re: Przebieg Lodgy 1.5 dCi ponad 200 000 - co może się zdarz

Marek1603 napisał/a:
Marckok napisał/a:
auto jest wysokie i kierunek wiatru ma spore znaczenie


To jest akurat prawda. Do tego jeszcze doliczyć "krótką" skrzynie i mamy komplet. Jedyne wyjście przeszczepić jakąś skrzynie 6-tkę. Nawet jeżeli miałby to być tzw. nabieg do jazdy autostradowej. Słabe przyspieszenie na nim ale spadek spalania, ciszej (niższe obroty silnika) itd.


ale ja mam skrzynie 6-biegowa i komputer pokazuje takie spalanie na 6 biegu na autostradzie (silnik 1.5 dCi 107 KM)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-12-11, 19:49   

To może o innych przełożeniach.
Przecież w renówkach przy tym samym silniku da się normalnie jeździć z większymi prędkościami.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne