Wysłany: 2016-12-14, 19:11 Logan/Sandero II FL 1.0 SCe - LPG
Witajcie :)
Nie mogę poszukać info czy silnik 1.0SCe jest na wtrysku wielopunktowym czy bezpośrednim i tak samo czy są jakieś przeciwwskazania do LPG ?
Zastanawiam się nad drugim autem użytkowym i mała benzyna z LPG byłaby idealna.
Oczywiście instalacja LPG poza aso i wszelkie przeglądy oraz wymiany tak samo (170zł vs 700zł...) przy 5 wymianach olejowo - filtrowych na rok czuć różnicę :D
Wielopunktowy pośredni, bo w 1 dolocie jest kilka wtryskiwaczy.
Wielopunktowy bezpośredni, bo w 1 cylindrze jest kilka wtryskiwaczy?
A może w 1 cylindrze 1 wtryskiwacz więc bezpośredni jednopunktowy?
:D
A może w 1 cylindrze 1 wtryskiwacz więc bezpośredni jednopunktowy?
:D
A ten wtryskiwacz ma wiele otworków.
Wiec w koncu jak?
Może czas się doedukować w układach wtryskowych i nazewnictwie?
SPI - najczęsciej jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze ssącym dostarcza paliwo dla wszystkich cylindrów jednocześnie.
i tak to wygląda w praktyce.
http://warsztaty.samochod...wykonaw/spi.htm
MPI - Wielopunktowym wtryskiem paliwa. W silnikach tego typu każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, który umieszczony jest w kolektorze ssącym, przed zaworem dolotowym.
Tak to wygląda.
http://warsztaty.samochod...wykonaw/mpi.htm
Przy czym masz różne sterowanie.
sekwencyjne (SFI - sequential fuel injection) - każdy wtryskiwacz jest sterowany niezależnie i liczoną niezależnie dawkę paliwa.
grupowe - wtryskiwacze połączone są grupami i sterowane zależnie np. po 2 i układ wylicza dawkę dla usrednionych cylindrów tak miały stare Fordy EECIV, czy Audi)
Czy też full grupa w Mazdzie gdzie przy dużym obciązeniu silnika wszystkie wtryski pracowały razem.
wspólne czyli Full grup - obecnie nieużywane tam właśnie wszystkie wtryski pracują razem niezależnie od obciązenia.
I ostatni układ zasilania silników ZI to.
DI - wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze i paliwo jest tam wtryskiwane bezpośrednio tak jak w silnikach ZS.
tak to wygląda.
http://warsztaty.samochod...wykonaw/gdi.htm http://www.intechopen.com...edia/image1.png
rys A to SPI czyli single point injection
rys B to MPI czyli multi point injection
rys C to DI czyli direct injection
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-12-15, 13:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-15, 22:15
Hmm , ale gdzie ten zbiornik toroidalny się montuje ? Bo w Twingo z tyłu jest silnik, pod spodem się nie da tak samo w bagażniku gdzie jest ruchoma podłoga . Jedyne co mi przychodzi do głowy to w miejscu zbiornika benzyny plus jakiś mały zbiornik na benzynę jak bodajże kiedyś w Kia Picanto z firmowym LPG.
Coś wiadomo więcej o tym silniku ? W necie są już foty i filmy z zamontowanymi instalacjami LPG za granicą i wygląda na to że się da i to tak samo jak 1.2 - czyli mamy wtrysk pośredni wielopunktowy.
Pytanie co z regulacją zaworów - ktoś coś wie ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum