Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Logan/Sandero II FL 1.0 SCe - LPG
Autor Wiadomość
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-12-14, 19:11   Logan/Sandero II FL 1.0 SCe - LPG

Witajcie :)

Nie mogę poszukać info czy silnik 1.0 SCe jest na wtrysku wielopunktowym czy bezpośrednim i tak samo czy są jakieś przeciwwskazania do LPG ?

Zastanawiam się nad drugim autem użytkowym i mała benzyna z LPG byłaby idealna.

Oczywiście instalacja LPG poza aso i wszelkie przeglądy oraz wymiany tak samo (170zł vs 700zł...) przy 5 wymianach olejowo - filtrowych na rok czuć różnicę :D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-14, 19:32   

Ftt napisał/a:
czy silnik 1.0 SCe jest na wtrysku wielopunktowym

Tak.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-15, 11:13   

laisar napisał/a:
Ftt napisał/a:
czy silnik 1.0 SCe jest na wtrysku wielopunktowym

Tak.

Ale czy jeszcze wtrysk pośredni czy bezpośredni?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-12-15, 11:44   

Chyba nikt nie nazywa bezpośredniego wielopunktowym.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-15, 12:01   

Są wtryski wielopunktowe pośrednie i bezpośrednie.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-12-15, 12:23   

Wielopunktowy pośredni, bo w 1 dolocie jest kilka wtryskiwaczy.
Wielopunktowy bezpośredni, bo w 1 cylindrze jest kilka wtryskiwaczy?
A może w 1 cylindrze 1 wtryskiwacz więc bezpośredni jednopunktowy?
:D
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-15, 13:00   

GRL napisał/a:

A może w 1 cylindrze 1 wtryskiwacz więc bezpośredni jednopunktowy?
:D

A ten wtryskiwacz ma wiele otworków. :lol:
Wiec w koncu jak?
Może czas się doedukować w układach wtryskowych i nazewnictwie?
SPI - najczęsciej jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze ssącym dostarcza paliwo dla wszystkich cylindrów jednocześnie.
i tak to wygląda w praktyce.
http://warsztaty.samochod...wykonaw/spi.htm
MPI - Wielopunktowym wtryskiem paliwa. W silnikach tego typu każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, który umieszczony jest w kolektorze ssącym, przed zaworem dolotowym.
Tak to wygląda.
http://warsztaty.samochod...wykonaw/mpi.htm
Przy czym masz różne sterowanie.

sekwencyjne (SFI - sequential fuel injection) - każdy wtryskiwacz jest sterowany niezależnie i liczoną niezależnie dawkę paliwa.
grupowe - wtryskiwacze połączone są grupami i sterowane zależnie np. po 2 i układ wylicza dawkę dla usrednionych cylindrów tak miały stare Fordy EECIV, czy Audi)
Czy też full grupa w Mazdzie gdzie przy dużym obciązeniu silnika wszystkie wtryski pracowały razem.
wspólne czyli Full grup - obecnie nieużywane tam właśnie wszystkie wtryski pracują razem niezależnie od obciązenia.
I ostatni układ zasilania silników ZI to.
DI - wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze i paliwo jest tam wtryskiwane bezpośrednio tak jak w silnikach ZS.
tak to wygląda.
http://warsztaty.samochod...wykonaw/gdi.htm
http://www.intechopen.com...edia/image1.png
rys A to SPI czyli single point injection
rys B to MPI czyli multi point injection
rys C to DI czyli direct injection
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-12-15, 13:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-12-15, 17:09   

W salonie nie mają pojęcia jaki to jest typ wtrysku paliwa - jaja jak byk :D
 
fabi83 


Marka: Citroen
Model: C-Elysee
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2017
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-15, 18:57   

również bardzo jestem zainteresowany czy silnik 1.0 można zagazować?
bo jednak do intensywnej jazdy po mieście to byłby złoty środek.
Ostatnio zmieniony przez fabi83 2016-12-15, 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-15, 19:03   

Trzeba spytać o jaki jest ten silnik, czy ma wtrysk pośredni i jaka jest tam regulacja zaworów.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
fabi83 


Marka: Citroen
Model: C-Elysee
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2017
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-15, 19:39   

problem w tym, że nie ma kogo się zapytać, bo w salonach daci pracownicy nic nie wiedza, zero profesjonalizmu.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-15, 21:53   

Tenże silnik jest od lat w Twingo i Smarcie - w Twingo LPG się założyć nie da bo nie ma gdzie zamontować zbiornika.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-12-15, 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-15, 22:15   

Hmm , ale gdzie ten zbiornik toroidalny się montuje ? Bo w Twingo z tyłu jest silnik, pod spodem się nie da tak samo w bagażniku gdzie jest ruchoma podłoga . Jedyne co mi przychodzi do głowy to w miejscu zbiornika benzyny plus jakiś mały zbiornik na benzynę jak bodajże kiedyś w Kia Picanto z firmowym LPG.
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-12-15, 23:37   

DrOzda napisał/a:
Hmm , ale gdzie ten zbiornik toroidalny się montuje ? .

Może go montują pod przednia maską (tam nie ma ani silnika, ani bagażnika, a jest miejsce).
 
fabi83 


Marka: Citroen
Model: C-Elysee
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2017
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-16, 00:03   

z przodu auta przepisy zabraniają montażu butli lpg.
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2017-05-09, 23:30   

Coś wiadomo więcej o tym silniku ? W necie są już foty i filmy z zamontowanymi instalacjami LPG za granicą i wygląda na to że się da i to tak samo jak 1.2 - czyli mamy wtrysk pośredni wielopunktowy.
Pytanie co z regulacją zaworów - ktoś coś wie ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-10, 00:08   

Ftt napisał/a:
Pytanie co z regulacją zaworów - ktoś coś wie?

"Szklankami" - czyli tak samo jak w 0.9 / 1.2 TCe i 1.6 SCe.
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2017-05-10, 14:59   

laisar napisał/a:

"Szklankami" - czyli tak samo jak w 0.9 / 1.2 TCe i 1.6 SCe.


Ok, wiadomo jaki koszt mniej więcej szklanek i serwisu i co ile tys km np na przykładzie 0.9 TCe ?

Do 1.6 SCe widziałem komplet szklanek nieco ponad 300zł + robocizna (nie mam pojęcia ile).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-10, 16:31   

http://www.daciaklub.pl/f...1713403#1713403

Nie znalazłem jeszcze dokumentacji do 1.0 SCe, więc nic więcej nie wiem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne