Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Najbardziej uniwersalne nadwozie
Autor Wiadomość
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-26, 10:17   Najbardziej uniwersalne nadwozie

Jakie Waszym zdaniem nadwozie jest najbardziej uniwersalne ? Mam na myśli jazdę na codzień, trochę po kiepskich drogach (powoli przeprowadzam się do domku za miastem), czasem wożenie zwierzaków, jakieś gratów firmowych ?

Kiedyś sprawa była prosta: do takich celów były auta typu kombi (chyba najsłynniejsze Fordy), potem pojawiły się vany i kombivany (Jankesi mieli od zawsze pickupy, ale u nich paliwo w innej cenie), teraz modne są SUVy i crossovery - co do tych ostatnich to głównie moda, bo moim zdaniem ich uniwersalność nie jest większa niż kompaktów - fakt że ładnie narysowane, o większym prześwicie, ceny wyrąbane w kosmos (przykładowo Renault Captur kosztuje 70 000 !, a miejsca tyle co w Clio)

widzę że z wiekiem maleje mi zapotrzebowanie na "ładność" auta, a rośnie waga jego "użytkowości" ;)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-26, 11:08   

Zdecydowanie suv.
Ma wszystkie zalety kombi czy hatchbacków, do tego część zalet vanów, bez ich wad.

Warunek - to musi być suv, a nie crossover, gdzie użyteczność podporządkowano wyglądowi.
Obecnie jeżdżę od dwóch tygodni zastępczym Capturem i potwierdzam co piszesz.
Przy okazji - wszystkim którzy opowiadają bajeczki o spalaniu rzędu 5-6 l w 0.9 tce, chciałbym pogratulować wyobraźni, albo stopnia kapelusznictwa.

Średnio toto pali ponad 8, w mieście w korkach ponad 9.
I to bez przekraczania 120.
Czyli w bardziej topornym Sandero Stepway mniej nie będzie.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-26, 11:57   

Marckok napisał/a:
Jakie Waszym zdaniem nadwozie jest najbardziej uniwersalne ....
........................................................................................................................
widzę że z wiekiem maleje mi zapotrzebowanie na "ładność" auta, a rośnie waga jego "użytkowości" ;)


Ja także zaczynam patrzeć najbardziej na użyteczność.
Dużo zależy jeszcze od tego ile osób ma jeździć tym autem:
1-3 góra 4 kombi
1-4 minivan
1-6 to van
Kombi - najmniejsze spalanie z uwagi na wysokość, łatwość parkowania, wozi się praktycznie tyle samo "blachy" co w sedanie czy hatchbacku a więcej zapakuje.
MiniVan - więcej pali, gorzej się parkować w mieście za to miejsca więcej
Van - można sporo osób zapakować + bagaż ale najtrudniej z parkowaniem i silnik trzeba też wybrać mocny czyli mniej ekonomiczny aby to pojechało do tego ceny nowych to dobrze ponad 100 tys a nawet bliżej 200 tys

Suv - taki z prawdziwego zdarzenia to np Land Cruiser czy Range Rover ale spalanie wysokie, kiepski do parkowania, cena wersji "bida" przekracza 200 tys a najlepiej mieć w kieszeni ok 300.

Suv użytkowy czyli pikup np Navara, D-Max - bardzo fajny (wg mnie) ale gabaryty duże, spalanie z 10 ropy i cena 120-150 tys

Inne gadżeto-terenówki np Duster czy Rav to auta stworzone pod modę i nie skorzysta się z niego więcej niż compactu za to ma z uwagi na środek ciężkości gorsze właściwości trakcyjne i większe spalanie.

Ja osobiście lubię minivany ale ponieważ nie będę musiał już wozić ani zbyt dużych gabarytów ani pond 3 osoby to skłaniam się do kombi jako auta dla mnie najbardziej uniwersalnego.

Jeżeli chodzi o dowożenie czegoś większego do domu na krótkie odległości to jest jeszcze alternatywnie przyczepka, którą można kupić lub wypożyczać w razie potrzeb.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-12-26, 12:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-12-26, 12:21   

Cav napisał/a:
Zdecydowanie suv.

No to chyba zależy jaki SUV, bo taki Duster nie ma żadnych zalet kombi - jest mało pakowny, mało opływowy i zajmuje więcej miejsca. Nie to, że chcę krytykować Dustera, bo to świetny samochód, ale akurat pod względem codziennej praktyczności nie umywa się do MCV. (Z dokładnością do wsiadania, które jest super wygodne, chociaż do MCV I i tak się wygodnie wsiada).
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-26, 13:10   

Marmach napisał/a:
Cav napisał/a:
Zdecydowanie suv.

No to chyba zależy jaki SUV, bo taki Duster nie ma żadnych zalet kombi - jest mało pakowny, mało opływowy i zajmuje więcej miejsca. Nie to, że chcę krytykować Dustera, bo to świetny samochód, ale akurat pod względem codziennej praktyczności nie umywa się do MCV. (Z dokładnością do wsiadania, które jest super wygodne, chociaż do MCV I i tak się wygodnie wsiada).


Duster jest mało pakowny?
Bez żartów proszę.
Kombi są różne, akurat MCV (I) to wyjątek pakowności, więc nie można generalizować, że wszystko co od niego gorsze jest złe.
Duster jest równie pakowny, jak zwykłe kombi jego rozmiarów, pakowniejszy (bo dłuższy z tyłu) od hatchbacka w każdym razie.
Zwłaszcza jeśli wyjmiesz półkę bagażnika, która w wersji 4WD ogranicza pakowność samego bagażnika z uwagi na jego mikrą wysokość (alternatywnie można wywalić koło zapasowe).

Za to Dusterem pojedziesz w teren, a kombi nie - to też decyduje o użyteczności (uniwersalności) auta.

No i akurat wsiadanie jest kiepskie, w porównaniu do normalnych suvów, z uwagi na sztucznie poszerzony próg.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-12-26, 13:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-26, 13:20   

Ja bym stawiał na klasyczne combi. Oferują dużo miejsca w środku, duży i łatwo dostępny bagażnik o sporych możliwościach, przy stosunkowo niedużych wymiarach zewnętrznych.

Suvy w mojej opinii to porażka: nie nadają się do niczego - duże zewnątrz, małe w środku. Z tym prześwitem to bym nie przesadzał, mało który suv ma większy prześwit niż zwykły kombiak.

Małe dostawczaki z kolei dają ultra dużo miejsca i mega pakowne, ale mogą być jednak nieco za duże do codziennych zajęć miejskich.

Nie panikował bym z tymi polnymi drogami. Nie trzeba samochodu terenowego żeby nimi przejechać. A jak trzeba to prawdziwie terenowy a nie jakiś suv, który zostanie na pierwszej gałęzi czy kałuży.
_________________
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-12-26, 14:54   

Cav napisał/a:
Duster jest mało pakowny?
Bez żartów proszę.
Kombi są różne, akurat MCV (I) to wyjątek pakowności

Duster - bagażnik 408 (475 w 2x4) -1600 l

Dla porównania typowe kombi segmentu C:
Octavia III - 610-1740 l
Golf Variant - 605 - 1620 l
Opel Astra K - 540 - 1630 l

...a nawet segmentu B:
Skoda Fabia III - 530 – 1395 l

I tutaj MCV I:
700 - 2350

oraz MCV II:
573 - 1518 l
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-12-26, 14:57   

Dodatkowo nie możemy zapomnieć, że w bagażniku Dustera 4x4 nie mieści się lodówka :///
_________________

 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-12-26, 15:24   

Jeśli dla mnie chodzi - tylko kombi jeśli chodzi o możliwości przewozowe, chyba ze chodzi o 2 dodatkowe miejsca, to duży van.
Ja celuję w używki do 20 kzł i vectra c wydaje mi się z kombików najsensowniejszym rozwiązaniem.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-26, 16:38   

Przesiadłem się z focusa II kombi do dustera. Pomimo zew. wymiarów prawie takich samych to jednak duster jest w środku mniejszy, a bagażnik użytkowo wydaje się 2x mniejszy.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-26, 18:08   

damiaszek napisał/a:
Przesiadłem się z focusa II kombi do dustera. Pomimo zew. wymiarów prawie takich samych to jednak duster jest w środku mniejszy, a bagażnik użytkowo wydaje się 2x mniejszy.


Ja widziałem bagażnik w najnowszym Focusie (htb) z pełnowymiarowym kołem pod spodem.
Wystarczał na jedną, dużą walizkę.
I do takich porównuję.
A do Dustera wchodzą dwie, nawet w wersji 4WD.

Owszem - Duster jest mniejszy w środku niż każdy normalny kompakt, bo to nieco większe auto klasy B, płyta Sandero, tyle że sztucznie poszerzone na zewnątrz.
Ale już normalne, kompaktowe SUV-y nie mają tego typu problemów, mimo gabarytów zewnętrznych zbliżonych do Dustera.
Więc nie ma co przekładać wad Dustera na całą klasę nadwozi.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-12-27, 18:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-26, 19:22   

Marmach napisał/a:

oraz MCV II:
573 - 1518 l


Broszura na stronie Dacii http://www.dacia.pl/media...y_logan_mcv.pdf podaje:
573 - 1680
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-12-26, 22:41   Re: Najbardziej uniwersalne nadwozie

Marckok napisał/a:
Jakie Waszym zdaniem nadwozie jest najbardziej uniwersalne ? Mam na myśli jazdę na codzień, trochę po kiepskich drogach (powoli przeprowadzam się do domku za miastem), czasem wożenie zwierzaków, jakieś gratów firmowych ?

Myślę, że Dacia Dokker.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-12-27, 05:29   

MCV nie bardzo się nadaje na kiepskie drogi. Za bardzo tył wystaje i buja :)
Też sądzę, że Dokker (Stepway) lepiej się sprawdzi.
_________________
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-27, 21:39   

mbar napisał/a:
MCV nie bardzo się nadaje na kiepskie drogi. Za bardzo tył wystaje i buja :)
Też sądzę, że Dokker (Stepway) lepiej się sprawdzi.


tyle że więcej niż kiepskimi drogami jeżdżę po autostradach, a tu chyba niższy Logan MCV będzie miał przewagę w oszczędnej jeździe ?

podejrzewam że na kiepskie drogi (często jeżdżę po placach budów) Logan i tak jest bardziej odporny niż kompakty / kombi innych marek
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-12-28, 07:41   

Marckok napisał/a:
tyle że więcej niż kiepskimi drogami jeżdżę po autostradach, a tu chyba niższy Logan MCV będzie miał przewagę w oszczędnej jeździe ?


W takiej sytuacji na pewno.
_________________
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-12-28, 20:03   

Lza napisał/a:


Suvy w mojej opinii to porażka: nie nadają się do niczego - duże zewnątrz, małe w środku. Z tym prześwitem to bym nie przesadzał, mało który suv ma większy prześwit niż zwykły kombiak.

Jakieś przykłady? Bo ja miałem kilka kombi i miały po 12 cm prześwitu ( MCV I gen miał 15 - ale to był ewenement), crossovery typu Captura cz Sportage po 17, zaś suvy jak Duster czy Outlander ok 20 cm.
Stare kombi były pakowne - obecne to "spotrtourery" czy inne wystylizowane samochody do lansowania się w stosunku do poprzedników mają zarówno mniejsze ładowności ( znajdź takie co ma 715 jak moja Laguna I gen) jak i objętości - a nawet jak są większe to bardzo niewiele przy znacznie większych długościach - bo obecnie kompakty maja długość taka jak przed kilkunastu laty samochody klasy średniej - przykład - Laguna kombi I gen - długość 4628, poj bagażnika 520/1728, III gen - 4803 ( dłuższy niż Safrane) bagażnik 508/1593.
Jak dla mnie funkcyjnie rolę dawnych kombi przejęły kombivany i są najbardziej uniwersalne - tyle że ich najsłabszym punktem jest autostrada a kolega dużo jeździ po autostradach.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne