Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1,5 dci vs 0,9 tce
Autor Wiadomość
wartyl 


Marka: Dacia
Model: Stepway 2
Silnik: 0,9
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 11
Skąd: Izabelin
Wysłany: 2016-12-28, 00:06   1,5 dci vs 0,9 tce

Przymierzam się do zakup Stepway II, który oferuje dwie opcje:

1. 0,9 TCe 90 KM
2. 1.5dCi 90 KM

Przejrzałem temat dotyczące jednego jak i drugiego silnika ale są tam poruszane raczej inne kwestie, niż mnie głównie zastanawiające.

Planuję zakupić samochód na mniej więcej 10 lat więc chciałbym podpytać o trwałość tych dwóch silników. Spalanie i osiągi schodzą na dalszy plany. Jak oceniacie, który z tych dwóch silników powinien więcej pociągnąć bez kosztownych napraw? I jakie drogie mogę być ewentualne naprawy w tych dwóch silnikach?

Planuję zakup rocznika 2013-2014. Przewidywany roczny przebieg około 10 tyś km.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-12-28, 07:02   

Ja na twoim miejscu bralbym benzyne. Silnik ciszej pracuje, tanszy w obsludze(olej, filtr paliwa). Masz w planie zrobic 100 tys, wiec nie ma sie co przejmowac czy te auta wytrzymia do tego przebiegu, bo wytrzymia. Jezeli robisz 10 tys rocznie i to na krodkich odcinkach to szkoda bylo by tego dizla. DCi posiada Fap-a a to wlasnie on nie lubi krodkich odcinkow, czestego odpalania, zimnego silnika. Benzynka szybciej sie grzeje to i w kabinie bedzie szybciej sie nagrzewa.
Co do awaryjnosci pojazdow, to chyba nikt nie wie, ktory sie predzej popsuje Tce czy Dci, a tym bardziej co sie popsuje i za jaka kwote, chyba, ze wrozki, i ktos kto ma szklana kule( ja nie mam) ;-) .Twierdze, ze obydwa te modele pociagna do 100 tys bez wiekszych, drogich awawarii.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-12-28, 07:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-12-28, 07:44   

shrek napisał/a:
Twierdze, ze obydwa te modele pociagna do 100 tys bez wiekszych, drogich awawarii.


Dokładnie, z tym, że jednak przy dCi mamy jeszcze ryzyko zatankowania gdzieś trefnego ON.
_________________
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-12-28, 07:54   

Samemu robię podobne dystanse i nie widziałem jak i nie widzę obecnie najmniejszego sensu posiadania diesla przy takich rocznych przebiegach.
Jedynie czego bym sobie życzył to "większego momentu obrotowego" bo Tce 90 przy większym załadunku jest po prostu słaby.
_________________
enjoy the silence
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-12-28, 07:58   

mbar napisał/a:
shrek napisał/a:
Twierdze, ze obydwa te modele pociagna do 100 tys bez wiekszych, drogich awawarii.


Dokładnie, z tym, że jednak przy dCi mamy jeszcze ryzyko zatankowania gdzieś trefnego ON.


Jeszcze mi sie to nie przytrafilo, a nie zwracam uwagi gdzie tankuje. Poprostu rezerwa to leje. Jedna jedyna rzecz jaka rzucila sie w oko to to, ze Fap wypala sie czesciej jak tankuje u mnie na carrefour poza tym nic wiecej.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-12-28, 08:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
wartyl 


Marka: Dacia
Model: Stepway 2
Silnik: 0,9
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 11
Skąd: Izabelin
Wysłany: 2016-12-28, 08:45   

Dzięki za rady. Właściwie też już byłem zdecydowany na benzynę ale kolega trochę na mnie naskoczył, twierdząc że ten silnik długo nie pociągnie:

Ta benzyna jest z turbiną i do tego wyżyłowana.
W dłuższej perspektywie taki silnik nie najeździ.
Oprócz tego duża utrata wartości auta.
Ostatnio zmieniony przez wartyl 2016-12-28, 08:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-28, 09:00   

wartyl napisał/a:
Dzięki za rady. Właściwie też już byłem zdecydowany na benzynę ale kolega trochę na mnie naskoczył, twierdząc że ten silnik długo nie pociągnie:

Ta benzyna jest z turbiną i do tego wyżyłowana.
W dłuższej perspektywie taki silnik nie najeździ.
Oprócz tego duża utrata wartości auta.

To raczej można między bajki włożyć... Bierz benzynkę i ciesz się życiem. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-12-28, 09:01   

Z turbiną jest, ale wyciągnąć 90 koni z takiego silnika, to raczej nie jest żyłowanie :-) Utrata wartości jest ogromna, ale przy planach użytkowania przez 10 lat raczej nie istotna (diesel zresztą też jakoś bardziej nie trzyma ceny - raczej na spadek rzutuje niski prestiż marki).
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-12-28, 09:04   

Cytat:
Dzięki za rady. Właściwie też już byłem zdecydowany na benzynę ale kolega trochę na mnie naskoczył, twierdząc że ten silnik długo nie pociągnie:


No to nastepny filozof. Zalorze sie ze, jezdzi pasatem lub audi i to 20-sto letnim lub nawet nie posiada prawojazdy. :-)
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-12-28, 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-12-28, 10:24   Re: 1,5 dci vs 0,9 tce

wartyl napisał/a:

Planuję zakup rocznika 2013-2014. Przewidywany roczny przebieg około 10 tyś km.


Koledzy, ale Wartyl chce kupić używkę więc nie wiadomo z jakim przebiegiem i w jakim stanie będzie silnik. Bez względy czy PB, czy ON.
Kupi z 80kkm i po 10 latach będzie miał 180kkm. Raczej żaden problem zakładając realny stan i normalne użytkowanie i serwisowanie.
Problemy mogą się zacząć około 200kkm ale to związane z naturalnym zużyciem, a nie tym, że padnie samo od siebie.


Generalnie jeszcze nie słychać o masowych awariach 0,9Tce, a montowane są też w renault. Podejrzewam, że raczej sprawy amortyzacyjne. Musisz się tylko przyzwyczaić do "dziwnej" pracy silnika, bo to trzycylindrówka.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-12-28, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-12-28, 11:19   

Marek1603, O masowych awariach dci przy realnych przebiegach 200kkm tez nie ma duzo. Jedynie co to turbo wiekszosci przypadkow.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-12-28, 12:20   

Niby tak ale turbo przy tym przebiegu to eksploatacja.

Ja mówię o czym innym. Kupi auto z przebiegiem 80kkm, a w rzeczywistości ma 180kkm. Przejedzie 50kkm i się coś zaczyna sypać przy "120kkm".
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-12-28, 12:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-12-28, 12:24   

przy założeniu 10 lat i 100 tys przebiegu zdecydowanie tCe. Moim zdaniem w ogóle nie opłaca się kupować diesla jeśli nie zamierzamy przejechać co najmniej dwukrotności tego dystansu.Różnica w spalaniu i kosztach z nim związanych jest na tyle mała, że nadwyżka kosztu diesla w stosunku do benzyny zwróci się pewnie gdzieś grubo po połowie zakładanego dystansu. Obsługa benzyniaka jest tańsza a potencjalne awarie o wiele mniej kosztowne. Do tego dochodzi choćby komfort samego użytkowania w warunkach zimowowych na mrozie czy parkowania pod chmurą (łatwiejszy rozruch,szybsze nagrzewanie wnętrza, brak kłopotów z zamarzającym paliwem, zatykającym się filtrem itp). Przy zakupie auta używanego zawsze istnieje ryzyko,że sprzedawca ma coś do ukrycia. W takiej sytuacji inwestycja w auto z silnikiem benzynowym jest bezpieczniejsza i usunięcie usterek silnika tańsze. No i ostatecznie można zredukować koszty paliwa zakładając lpg
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-12-28, 12:31, w całości zmieniany 4 razy  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-28, 13:08   

Lpg do 0.9 tCe?

Powodzenia z regulacją zaworów.

Jak już ma być tanio to diesel wyjdzie w zakupie taniej niż tce + lpg a późniejszy serwis będzie na podobnym poziomie (zawory, przeglądy, regulacje)
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-12-28, 13:10   

Największy ból dupy o regulacje zaworów w LPG mają ci, co jeżdżą na gnojówce.
_________________
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-28, 13:42   

Och jaki jesteś elokwentny.

Autami z LPG jeździłem 14 lat i nie wziąłbym do LPG silnika w którym ewentualna regulacja zaworów kosztuje tyle co cały silnik z rozbitka/Anglika...
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2016-12-28, 13:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-28, 13:43   

http://www.auto-swiat.pl/...stansowy/2gzmlx

W galerii rozkręcony TCE90 na kawałki po przebiegu 100000 km
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-12-28, 13:58   

ja robię rocznie poniżej 15kkm ale jestem bardzo zadowolony z pierwszego diselka 85km czuć że się jedzie bez kręcenia wysoko, auto co prawda mam bez fapa i dwumasy co dla mnie są same plusy a największym plusem to że na baku robię powyżej 1000km, ciągle dolewam mixolu co tankowanie ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-28, 14:56   

Lukas87 napisał/a:
dolewam mixolu co tankowanie ;-)


Jak chcesz koniecznie lać olej to wybierz olej Stihl do pilarek, który ma bardzo dobre właściwości lepsze, niż zwykłe oleje do pilarek, na których zacierają się.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-12-28, 15:44   

kapelusznik napisał/a:
Lpg do 0.9 tCe?


Tak się składa, że jest kilka aut na forum z LPG i jakoś nie narzekają na to.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-28, 16:46   

Ile lat mają te auta, jaki przebieg?

Jako właściciel nie chciałbym się bawić w ruletkę.
I fakt instalowania lpg przez dealera/producenta w tym silniku to żaden argument dla mnie - ewentualna regulacja luzów nastąpi zazwyczaj po gwarancji a i tak zawsze na koszt właściciela...
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-28, 16:52   

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Kolejna gównoburza :mrgreen:
Zacząć trzeba od tego że nie kupisz dci bo fani Dacii wybierają tylko benzynkę chyba że się zdecydujesz na nówkę więc nie ma o czym dyskutować.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-12-29, 13:52   

Silnik wybiera się na podstawie sposobu przyszłej eksploatacji a nie porad z forum ...
1.5 dci to na pewno bezpieczna konstrukcja od lat na rynku , montowana również przez nissana oraz mercedesa . Części są tanie i łatwo dostępne 0,9 tce to egzota .
Jeżeli przebieg typowy dla mieszkańca izabelina czyli 10 km drogami lokalnymi 50 km/h a potem korek to tylko benzyna
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2016-12-29, 16:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-12-29, 16:37   

Przy takich założeniach tylko silnik benzynowy. Fabia 1.2 tsi teściów ma nalatane 270 tys. od 2011 i jakoś jeździ bez awarii, a to przecież VAGina.

Niestety, ale w przypadku diesla nie wróżę zbytnio długiego życia FAP przy takich przebiegach. Mixol możesz włożyć miedzy bajki, zasra filtr sadzy.

W przypadku używek trzeba dobrze patrzeć na oferty sprowadzane, bo zdarzają się rozbitki. Handlarz dla 5 tys zysku może mu się opłacać naprawiać nawet Dacię.
 
wartyl 


Marka: Dacia
Model: Stepway 2
Silnik: 0,9
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 11
Skąd: Izabelin
Wysłany: 2016-12-29, 17:22   

Fruxo napisał/a:
Silnik wybiera się na podstawie sposobu przyszłej eksploatacji a nie porad z forum ...


Podaję charakter przyszłej eksploatacji i na podstawie tego szukam porad na forum u bardziej doświadczonych kierowców. Co w tym dziwnego?

Cytat:

1.5 dci to na pewno bezpieczna konstrukcja od lat na rynku , montowana również przez nissana oraz mercedesa . Części są tanie i łatwo dostępne 0,9 tce to egzota .


Części są tanie i łatwo dostępne do 1.5dci czy do 0,9 tce? Trudno się połapać przy tego rodzaju konstrukcjach zdań.

0,9 tce to egzota? A co tutaj autor miał na myśli?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne