Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia czy jednak Renia ?
Autor Wiadomość
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-28, 10:28   Dacia czy jednak Renia ?

Przymierzam sie do zmiany auta; poniewaz rocznie robie do 70 000 km porzucilem zupelnie mysl o kupnie uzywanego: w gre wchodzi wylacznie nowe; myslalem o czyms bardziej uniwersalnym niz zwykla osobowka (kombi, kombivan), ale ponieważ posiadam tez dostawczego Experta rozwazam tez zakup czysto osobowego; musi byc diesel

jezdze sporo w trasie i po miescie, czasem po nierównej drodze (budowy); raczej sam, okazyjnie pasażerowie (blablacar)

mam oferte na Logana MCV za 53500 brutto;.z gamy Renault w zblizonej cenie moge kupic Clio za 48000 brutto

silnik ten sam 1.5 dCi 90 KM

ktore auto bedzie Waszym zdaniem daje wiekszy komfort jazdy ?

Zakladam ze Logan palilby wiecej, ale chyba nie beda to wielkie roznice, z drugiej strony obawiam sie czy Clio nie bedzie zbyt nisko zawieszone i zwyczajnie za male dla jazdy z 3 pasazerami
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2016-12-28, 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-12-28, 12:15   

o siermiężnej jakości wnętrza (i nie tylko - to cecha wszystkich aut tej marki) Logana już pisano wiele, więc nie ma sensu się powtarzać. Albo się to akceptuje, albo nie. Na samą eksploatację wpływu to nie ma, jeśli już to na poczucie estetyki :-P Zaletą tego auta w porównaniu z Clio jest o wiele większy bagażnik, wyższe i nastawione na komfort zawieszenie znoszące dobrze słabej jakości nawierzchnie(oczywiście kosztem większego wychylania się nadwozia na zakrętach), prosta konstrukcja przy użyciu starszej generacji dobrze sprawdzonych podzespołów, tania obsługa, łatwe i tanie naprawy. We wnętrzu wygodnie mieszczą się 4 osoby (kanapa jest zbyt wąska dla 3 pełnowymiarowych pasażerów) Clio jest ładniejsze z zewnątrz i w środku, staranniej wykonane, lepiej spasowane i nowocześniejsze. Kanapa nie rozpieszcza - za wąsko dla trójki a dodatkowo mało miejsca nad głowami i niewiele więcej na kolana. więc jest to raczej auto dla 2+2 dzieci.Silnik jest ten sam, mit o jego nadmiernej awaryjności (panewki, turbina, wtryskiwacze) to już przeszłość. Co ciekawe, nawet w warunkach miejskich nie ma z nim żadnych problemów jeśli chodzi o filtr cząstek stałych, co jest zmorą np fordów.Zadbany jeździ bezawaryjnie nawet 300 tys km. W obu autach spalanie będzie pewnie podobne, bo dacia mimo większych gabarytów jest dość lekka i zazwyczaj jeździ się nią nieco wolniej niż renaultem. Jeśli potrzebujesz prostego konstrukcyjnie, komfortowo zawieszonego auta ze sporym bagażnikiem, nie przeszkadza ci otwieracz do butelek na masce, skromne wnętrze i traktować je chcesz czysto użytkowo - Dacia. Jeśli chcesz coś bardziej poręcznego, nowoczesnego, lepiej wyglądającego choć nieco mniej komfortowego ale lepiej się prowadzącego - Clio
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-12-28, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-28, 13:49   

Przy takich przebiegach popatrz na gwarancje i weź auto z lepszymi warunkami gwarancji. Sprawdziłbym koniecznie czy jest auto zastępcze w razie awarii/serwisu własnych czterech kułek, limit kilometrów, itd
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-28, 16:11   

Kurde, mam dejavous, czy to piąty temat o tym samym?
_________________
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-28, 16:15   

Lza napisał/a:
Kurde, mam dejavous, czy to piąty temat o tym samym?


10-TY :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A tak bez żartów. Kolego Marckok bierz tego mcv'ła bo jest wiekszy i juz o tym nie myśl bo zostaniesz Einsteinem albo co gorsze ktoś Ci poleci Duster'a :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-12-28, 16:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-28, 17:21   Re: Dacia czy jednak Renia ?

Marckok napisał/a:
Przymierzam sie do zmiany auta; poniewaz rocznie robie do 70 000 km porzucilem zupelnie mysl o kupnie uzywanego: w gre wchodzi wylacznie nowe; myslalem o czyms bardziej uniwersalnym niz zwykla osobowka (kombi, kombivan), ale ponieważ posiadam tez dostawczego Experta rozwazam tez zakup czysto osobowego; musi byc diesel

jezdze sporo w trasie i po miescie, czasem po nierównej drodze (budowy); raczej sam, okazyjnie pasażerowie (blablacar)

mam oferte na Logana MCV za 53500 brutto;.z gamy Renault w zblizonej cenie moge kupic Clio za 48000 brutto

silnik ten sam 1.5 dCi 90 KM



To prawie to samo auto, brałbym Dacię jak potrzebujesz rozmiarów.
Clio jest malutkie.
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-28, 17:59   

Lza napisał/a:
Kurde, mam dejavous, czy to piąty temat o tym samym?


w pewnym sensie wszystko na tym forum jest ciągle o tym samym ;)

a serio: przymierzam się serio do zmiany auta, i rozważam różne warianty, a że cenię mądrość forumowiczów to pytam właśnie tutaj

trzymanie dłużej Lodgy nie ma sensu ekonomicznego, poza tym to auto za mało wygodne jak dla mnie, i ewentualnie za dużo palące (ale to nie jest jakiś problem)

do rozstrzygnięcia miałem kwestię czy auto czysto osobowe, czy także bardziej użytkowe, bo prowadzę działalność i pomimo że mam też Peugeota Experta dostawczego, to jednak z mniejszą ilością sprzętu wygodniej pojechać osobówką (teraz biorę na takie wyjazdy Lodgy, bo i tak sporo zmieści)

raczej przychylam się do myśli, że auto użytkowe bardziej mi się przyda, stąd myśli o kombi lub kombivanie

inne zagadnienie jest takie, że obiecywałem już sobie kolejne auto kupić sercem a nie głową, i nie umiem jednak być niepraktycznym :lol:
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-28, 18:00   

mojo napisał/a:
Lza napisał/a:
Kurde, mam dejavous, czy to piąty temat o tym samym?


10-TY :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A tak bez żartów. Kolego Marckok bierz tego mcv'ła bo jest wiekszy i juz o tym nie myśl bo zostaniesz Einsteinem albo co gorsze ktoś Ci poleci Duster'a :mrgreen:


Dustera miałem kupić zanim kupiłem Lodgy, i już zdecydowanie mi przeszło od tamtego czasu...
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-12-28, 18:05   

Marckok napisał/a:
ktore auto bedzie Waszym zdaniem daje wiekszy komfort jazdy ?


Senior ma Clio i jeśli chodzi o pozycję za kierownicą - to wolę je niż Dokkera. Fajne fotele z super trzymaniem bocznym, gruba kierownica. I tyle lepszego :-P jest strasznie niskie - kiepsko mi się wsiada, plastiki te same co w Daci, poziom hałasu też i mogłoby być trochę więcej miejsca z tyłu.
_________________

 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-28, 18:28   

Przede wszystkim nieco zbyt różnych rzeczy to porównywanie - clio bardziej z sandero by należało.
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-28, 18:47   

gfedorynski napisał/a:
Przede wszystkim nieco zbyt różnych rzeczy to porównywanie - clio bardziej z sandero by należało.


porównanie wynika z kasy: z gamy Renault z silnikiem Diesla w cenie Logana MCV (53500) mogę kupić jedynie Clio (48000)
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-28, 19:27   

Ale clio spełnia dla ciebie warunek "kupione sercem"? Bo jeśli nie, to MCV chyba bardziej praktyczne?
Jeśli clio i captur mają coś wspólnego (rozmiarowo w środku) to ja bym się do clio nie przesiadł. Miałem na chwilę captura i to były ciasne chwile, a przy 80km/h gwizdało mi za oknem... takie tam wozidełko pierdzidełko, przy którym MCV wydał mi się o klasę dostojniejszy.
MCV zawsze mnie zaskakuje na odcinkach 10-tej kategorii, typu szutrowa droga rozjeżdżona przez sprzęt budowlany, po części dlatego, że idzie jak po maśle, a po części dlatego, że zapominam o zerowym trzymaniu bocznym i miota mną jak i, a może przede wszystkim, resztą załogi :) I zawsze się potem zastanawiam, czemu tarki przed skrzyżowaniem, garbów zwalniających, bruku i ogólnie wszystkich innych rodzajów nierówności nie umie wybierać tak sprawnie...
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-28, 21:54   

O gustach się nie dyskutuje, ale skoro już zaczęliśmy ;) jedyne dwa modele w ofercie Renault które mi się nie podobają to Twingo i Clio. Jedyne nie pasują jakoś do pozostałych z oferty. Nie to że są brzydkie, ale jednak poprzeczka stylistyczna w Renault jest ustawiona dość wysoko
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 218
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2016-12-29, 08:29   

Kolego Marckok bierz mcv i ciesz się życiem - kupisz clio i jeszcze będziesz musiał na lekarza wydać jak dostaniesz lęków klaustrofobicznych po przesiadce z lodgy do clio :-P
Poza tym przy Twoich przebiegach to pewnie za niewiele ponad 3 lata wróci temat zmiany auta także ja bym się tym aż tak bardzo nie przejmował bo raczej długiego związku Wam nie wróżę ;-)
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-29, 20:53   

Clio ma tak mały rozstaw osi że się jako auto rodzinne czy też do przewozu więcej jak 2 osób w trasie nie nadaje. Porównanie Clio i Mcv nie ma sensu z uwagi na gabaryty. Jak Clio to RS :mrgreen: i wtedy "but" i "nas nie dogoniat" :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-12-29, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-12-29, 21:38   

No krótki staż, ale intensywne przebiegi brałbym auto:
-nowe
-wygodne
-możliwie proste konstrukcyjnie (o ile to możliwe w obecnych czasach)
-niedrogie w utrzymaniu - materiały eksploatacyjne
-jeśli auto na trasy to diesla
-tanie w zakupie (utrata wartości, ubezpieczenie itp procentowo liczone z niższej kwoty więc mniejsze koszta).

Generalnie wychodzi mi na to że przy tych kryteriach kupiłbym MCVkę.
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-29, 22:52   

benny86 napisał/a:
No krótki staż, ale intensywne przebiegi brałbym auto:
-nowe
-wygodne
-możliwie proste konstrukcyjnie (o ile to możliwe w obecnych czasach)
-niedrogie w utrzymaniu - materiały eksploatacyjne
-jeśli auto na trasy to diesla
-tanie w zakupie (utrata wartości, ubezpieczenie itp procentowo liczone z niższej kwoty więc mniejsze koszta).

Generalnie wychodzi mi na to że przy tych kryteriach kupiłbym MCVkę.


tylko jak z ta wygoda ? czy jazda MCV rozni sie od jazdy Lodgy ? bo ta ostatnia zrobiłem 240 kkm w 4 lata i chce zmienic wlasnie dlatego ze po pokonaniu tych 400-500 km jestem mocno zmeczony

a z innej beczki: jaka bedzie roznica w spalaniu miedzy Lodgy a MCV przy prędkości rzedu 130-140 km/h ? Lodgy mam 1.5 dCi 110 KM a MCV bylby 1.5 dCi 90 KM no i 5 biegow zamiast 6
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-12-29, 23:49   

Pytanie czy dałoby radę wyrwać od dealera np. mcvkę w dieslu na weekend? Myślę że to by rozwiązało sporo Twoich dylematów, a zapytać przecież nie zawadzi...
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-30, 00:07   

benny86 napisał/a:
Pytanie czy dałoby radę wyrwać od dealera np. mcvkę w dieslu na weekend? Myślę że to by rozwiązało sporo Twoich dylematów, a zapytać przecież nie zawadzi...


niestety dealer nie ma nawet MCV zarejestrowanego do jazd próbnych...jutro tam bede, to przejade sie...po placyku 😔
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 218
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2016-12-30, 08:50   

Po placowej jeździe niewiele się dowiesz a skoro jeździsz często do wa-wy to może tutaj spróbuj umówić się na bardziej konkretna jazdę ;-)
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-31, 05:52   

Marckok napisał/a:
tylko jak z ta wygoda ? czy jazda MCV rozni sie od jazdy Lodgy ? bo ta ostatnia zrobiłem 240 kkm w 4 lata i chce zmienic wlasnie dlatego ze po pokonaniu tych 400-500 km jestem mocno zmeczony


Nie wydaje mi się żeby MCV dało większy komfort jak Lodgy. Może jednak lepiej te Meganke.
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-31, 11:19   

Megane który był "okazyjnie" poszedł do "znajomego prezesa"; mój handlowiec sam był zażenowany tą sytuacją; a normalnie cennikowo Megane przekracza moje możliwości

najchętniej odłożyłbym temat na rok i zastąpił Lodgy jakimś Megane czy Focusem; ale za pół roku oferty odkupu nie będzie bo stuknie 300 000 km, na wolnym rynku bez cofania licznika też tego nie sprzedam (a bycie oszustem słabo mi w życiu wychodzi); poza tym jak wejdę w kosztowne wymiany (dwumasa itp) to już żal będzie sprzedawać i z auta zrobi się skarbonka (przerabiałem to już kiedyś z VW Caddy), o pewności wyjazdu w trasę i powrotu nie wspomnę
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-31, 11:27   

https://www.otomoto.pl/of...html#8b10d93a3b

https://www.otomoto.pl/of...html#8b10d93a3b

To jakieś chyba "podemówki" może warto się zainteresować. Raczej żadna Dacia nie da Ci zbyt wielkiego komfortu na trasy szczególnie w kwestii wyciszenia.
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-31, 12:28   

ostatecznie udało się jakoś wczoraj przetestować drogowo i Clio, i Logana MCV; jeździłem każdym około godziny

w obu autach ten sam silnik 1.5 dCi 90 KM z 5-stopniową skrzynią

Clio: jak ustawiłem fotel kierowcy w najwyższym położeniu (nie lubię siedzieć nisko i nie jest to dobre dla mojego kręgosłupa), to pochylając się do przodu waliłem głową w osłonę przeciwsłoneczną; chwilę zajęło mi konfigurowanie ustawień fotela i kierownicy, ale potem już było ok; widoczność gorsza niż w Loganie ale to efekt mniejszych szyb; siedzenie o niebo wygodniejsze; ogólne wrażenie było takie jak z jazdy gokartem - i choć to nie wersja RS to jak wcisnąć gaz do dechy to czuje się efekt wgniatania w fotel - paradoksalnie to mniejsze od Logana auto, ale skłania to bardziej "sportowej" jazdy więc spalanie może być większe :lol:

zapakowałem do bagażnika to co zwykle wożę: walizkę "kabinową" i torbę z laptopem; miejsca jest dość by pomieścić kolejne 3 "kabinówki" więc przy zachowaniu limitu bagażu 3 pasażerów może się zapakować

miejsca z tyłu niewiele, ale jak usiadłem na miejscu pasażera to miejsca na nogi było ciut mało, czyli za mną musiałby siedzieć niższy pasażer albo ja musiałbym delikatnie przesunąć fotel - co jest wykonalne jednak z delikatną utratą komfortu

zrobiłem też Clio małą próbę "terenową", co prawda prześwit Lodgy jest taki sam i niczego przez 4 lata nie urwałem: przejechałem polną drogą którą czasem jeżdżę, jest trochę dziur i koleiny - o dziwo mniej odczułem te nierówności niż w Lodgy - pewnie trzymanie boczne lepsze, a buda Lodgy mocno się jednak wychyla na boki i stąd większe wrażenie rozchwiania

Clio jest bez nawigacji, ale jest system R&Go (apka Renault na smartfona ze specjalnym gniazdem do podłączenia tegoż), radio ma przyjemny wyświetlacz i można go przyciemnić w nocy czego brakuje w Loganie (o tym za chwilę)

z drobiazgów: kretyńskie jak dla umiejscowienie uchwytu na napoje obok ręcznego, przy tym otwory są dwa ale różnej wielkości (domyślam się że mniejszy w założeniu na butelkę 0,5) - czyli jak kierowca i pasażer chcą kawę, to ktoś musi pić espresso :mrgreen:

Logan: zdecydowane deja vu :lol: (o boże, i mam patrzeć na te zegary przez kolejne 4 lata ;)

ciekawa anegdota zasłyszana od sprzedawcy: przyszli do salonu starsi ludzie z jakimiś kocami i zaczęli układać się do snu po kolei we wszystkich autach - okazało się że często jeżdżą do córki w Hiszpanii i potrzebują auta które umożliwi im spanie - wyjechali nowym MCV

po liftingu: nowe dzienne LEDy, czteroramienna kierownica i nowe uchwyty drzwi dodają uroku, podoba mi się roleta bagażnika z prowadnicą i półką - mechanizm mocowania stabilny (w Lodgy mi stale wypada nawet na większych wertepach)

prowadzenie podobnie do Lodgy, szum też podobny, na komfort amortyzacji w Lodgy nie narzekałem i tu jest podobnie; siedzenie niestety też trochę za krótkie i brak trzymania bocznego

problemem w testowanym egzemplarzu brak MediaNav który uważam za najlepszy znany mi system sterowania mediami z uwagi na prostotę, funkcjonalność i design; zamiast tego było radio z potwornym pomarańczowym podświetleniem (równym koszmar pamiętam chyba z Kia Ceed), bardzo przeszkadzającym po zmroku i bez regulacji jasności (co jest w Clio)

miejsca dla pasażerów więcej, ale powiedziałbym że nie jest to różnica dramatyczna: sufit jest wyżej, ale samo siedzenie mniej wygodne (siedzenia są mniej wyprofilowane i płytsze)



ogólnie: szum powietrza przy 130 - 140 km/h w obu autach podobny, może w Clio nieco ciszej, spalanie podobne - raporty z autocentrum oscylują w okolicach 5,5 - paradoksalnie mniej Logan MCV, ale to wiążę z tym że jak mówiłem Clio skłania do bardziej dynamicznej jazdy (klient który kupił od mojego sprzedawcy auto 2 miesiące temu zapytany przez telefon o średnie spalanie podał 5,2 w cyklu "podmiejskim" jak się wyraził, używa systemu Start&Stop)

Clio stylistycznie jest dla mnie autem ładniejszym, głównie z zewnątrz, czuję się nieco wyższą jakość plastików i montażu ale nie powiedziałbym że Logan mocno odstaje; problemem jest to że Clio jest dostępne od ręki, a oczekiwanie na Logana to 3-4 miesiące gdyby konfigurować od zera; ten dostępny u mojego sprzedawcy odpada z racji tego pomarańczowego koszmaru - z 16 dostępnych w Polsce od ręki skonfigurowany tak jak chcę jest w kolorze czarnym; dla odmiany Clio jest białe

oczywistą oczywistością jest większy bagażnik Logana; tu już moja decyzja że kupuję po prostu auto osobowe a wszystkie potrzeby transportowe załatwia mi Peugeot Expert, który dotychczas w niektórych sytuacjach był za duży i używałem Lodgy (bardziej z uwagi na jednak większą wygodę jazdy osobówką bo spalanie mają podobne)

no i pytanie do Was: co myślicie o kolorze czarna perła ? (chyba dość popularny w Dusterach)
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2016-12-31, 12:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-31, 12:38   

mojo napisał/a:
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-salon-polska-fa-vat-23-67-ID6yDNOj.html#8b10d93a3b

https://www.otomoto.pl/of...html#8b10d93a3b

To jakieś chyba "podemówki" może warto się zainteresować. Raczej żadna Dacia nie da Ci zbyt wielkiego komfortu na trasy szczególnie w kwestii wyciszenia.


o pierwsze spytam, bo to mój sprzedawca - tyle że oferta odkupu Lodgy jest dość atrakcyjna przy założeniu że kupuję u nich nowe auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne