Wysłany: 2017-02-03, 07:56 Nowy Logan Mcv Tce 90 LPG
Cześć!
Jestem zainteresowany takim autem. Pytanie czy "to" będzie jeździć? Jakie są Wasze doświadczenia z Loganem z takim silnikiem. Po lifcie samochód wygląda dobrze. Czy tak samo się sprawuje?
Dziękuję i pozdrawiam.
Ktoś kto kupuje budżetowe kombi nie spodziewa się rakiety. Chodzi mi raczej o wygodę i ekonomię jazdy. Jeżdżę służbową Octawią i wiem, że nie jest to tanie w użytkowaniu auto.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-03, 11:09
Najlepiej odbyć jazdę próbną i samemu ocenić osiągi jak i komfort - ilu użytkowników tyle opinii.
Jak dla mnie TCe 90 to rozsądny wybór - przyzwoite osiągi i ekonomia. Całość psuje niestety mało precyzyjna i głośna praca skrzyni biegów. Do tego dochodzi niska kultura pracy silnika na niskich obrotach. Ale summa summarum jestem zadowolony z silnika - dla mojego stylu jazdy potrafi odwdzięczyć się niskim spalaniem. Ale nie ma też co ukrywać, ze potrafi swoje spalić
A co do LPG to podpytaj kolegów mbar i arnold - oni jako jedni z pierwszych na forum nabyli auto z tym silnikiem i z LPG.
Jeździ to w miarę fajnie i tanio. Nie mam narazie problemow. Tylko pusty tył odbija się jak piłka, Sandero ojca dużo lepiej się prowadzi. Ale kombi jest praktyczne. Jeśli chcesz duże auto to moim zdaniem warto pamiętając o wadach i cechach charaktyrystycznych modelu za taka cenę.
Takie rzeczy jak skrzynia, czy układ kierowniczy są dla mnie akceptowalne.
Z ciekawości spytam, macie auta po lifcie czy sprzed. Interesuje mnie czy lift wyciszył autko i zlikwidował problemy ze skrzynią biegów.
W poliftach wszystko zostało trochę poprawione na ile pozwala auto nisko budżetowe. I konserwacja na podwoziu (baranek), inne uszczelki jak i dodatkowe.
Miałem Logana I, MCV I i teraz Lodgy oraz Dustera więc wiem co mówię. Tata stepway-a. Jeżeli nie przeszkadza ci znaczek na masce i nie masz wygórowanych wymagań, to sprawdzi się jako tani w utrzymaniu dupowóz.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-03, 20:06
gregorexon, zainteresuj się też regulacją zaworów w TCe 90 pod kątem współpracy z instalacją LPG.
Patrząc na ten filmik jak i osobiście macając w salonie nowego Logana żadnych tam nowych uszczelek nie widać z stosunku do wcześniejszej wersji.
https://www.youtube.com/watch?v=gBsbqyb0DX0
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-02-03, 20:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Był Logan MCV II PH II / jest Jogger
Silnik: Było 0.9 TCe LPG / jest 1.0 TCe LPG
Rocznik: 07.12.2016 / 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 46 Skąd: Warszawa/Ruda Śląska
Wysłany: 2017-02-05, 21:43
Dzis zrobiłem trasę Warszawa-Ruda Śląska - Warszawa tempomat, tryb ECO i nie więcej niż 100km/h jedynie przy wyprzedzaniu trochę wiecej.
Spalanie przy takiej jezdzie mi wyszło 6.9 LPG na 100 Km
Za to dwa tygodnie temu ta sama trasa i prędkości autostradowe 130-150 spalanie LPG 10 litrów.
Co do wyciszenia to przy spokojnej jezdzie prawie tego silnika nie słychać, głośniej jest od szumu powietrza czy z nadkoli jak wjedziesz w kałuże :)
Głośniej miałem w Scenicu PH I 1.6 16V aniżeli w MCV
Minusem tego silnika i instalacji fabrycznej to przełączanie się na LPG, bite 5 Km trzeba przejechać aby sie silnik zagrzał i przełączył na gaz.
Skrzyni jakoś nie słyszałem aby głośno z niej było.
Zawieszenie jak dla mnie komfortowe i miękkie, a tego trochę sie obawiałem czy nie będzie tak jak w służbowym Dokkerze czyli kiepsko, a przyzwyczajony człowiek po Scenicu do miękkiego i takie też jest :)
Silnik również elastyczny, jak tylko wyłączysz tryb ECO to 140 NM daje radę go przyzwoicie szybko rozpędzić.
Osobiście mogę polecić ten samochód :)
Mam takie same spalanie przy analogicznych prędkościach.
Szlepster napisał/a:
Minusem tego silnika i instalacji fabrycznej to przełączanie się na LPG, bite 5 Km trzeba przejechać aby sie silnik zagrzał i przełączył na gaz.
Tak jest teraz w zimę. W lato jest już dużo lepiej -- przełączenie na LPG jest momentalne, praktycznie tyle, ile mi zajmuje wyjechanie z garażu i zamknięcie drzwi (30 sekund do minuty od uruchomienia silnika). Nawet nie zdążę wyjechać za bramę :)
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-06, 07:57
Szlepster napisał/a:
Minusem tego silnika i instalacji fabrycznej to przełączanie się na LPG, bite 5 Km trzeba przejechać aby sie silnik zagrzał i przełączył na gaz.
Niestety, ale TCe 90 jak na silnik benzynowy dość długo się rozgrzewa do roboczej temperatury.
Przez trzy dni jeździłem na tej samej trasie po mieście i sprawdzałem za pomocą ELM 327 po jakim dystansie osiąga odpowiednią temperaturę cieczy. Tak trochę zaokrąglając wychodzi, że przy temperaturze na zewnątrz 2-3 stopnie powyżej zera:
- 50 stopni po przejechaniu 2.5 km
- 80 stopni po przejechaniu około 5 km
Temperatura oleju jest o około 10 stopni niższa.
Żona dojeżdża z koleżanką na przemian do pracy i u niej już po dwóch kilometrach w autku jest cieplutko - ma 10 letniego Seata Altea z LPG.
W Dacii TCe 90 niestety trzeba przejechać 3-4 km żeby zaczęło lecieć ciepłe powietrze - startuje zawsze z pokrętłem ustawionym na niebieskim polu.
Obydwa auta parkowane są pod chmurką.
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-02-06, 09:41, w całości zmieniany 1 raz
To rozgrzewanie to dwojaka kwestia. Po pierwsze niemieckie auta dość szybko i wydajnie oddają ciepło przez nagrzewnicę. Po drugie 90 tce posiada te nieszczęsne zarządzanie ciepłem i zanim coś puści na nagrzewnicę konkretnego to trzeba wysiadać z samochodu.
Marka: Dacia
Model: Był Logan MCV II PH II / jest Jogger
Silnik: Było 0.9 TCe LPG / jest 1.0 TCe LPG
Rocznik: 07.12.2016 / 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 46 Skąd: Warszawa/Ruda Śląska
Wysłany: 2017-02-06, 10:44
Marek1603 napisał/a:
Wszystko zależy też od tego czy auto stoi pod chmurką, czy w garażu (nie musi być ogrzewany nawet).
Mój stoi w podziemnym i tak nieszczesne 5 km musze przejechac aby na LPG sie przełaczył, Dokker tez w podziemnym stoi i raptem kilometr wystarczy do przełaczenia na LPG. W Dokkerze instalacja dokladana to i pewnie ustawienia inne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum