Wysłany: 2008-11-29, 15:56 ZASTAWA - czy Fiat pójdzie drogą Renaulta
Fiat chyba idzie w ślady Renaulta i jego odpowiednikiem Dacii będzie Zastawa, wtedy dopiero będzie można mówić o jakiejś konkurencji dla Logana i Sandero.
Nie tylko FIAT pracuje nad odpowiedzią na Logana/Sandero - kiedy okazał się on sukcesem, wiele innych firm ogłosiło rozpoczęcie prac nad zaprezentowaniem czegoś podobnego. Co prawda szło to do tej pory jakoś podejrzanie wolno - koncerny broniły się, że przygotowanie nawet czegoś prostego i taniego musi długo trwać i dużo kosztować, ale ja mam wrażenie, że mimo wszystko raczej zachowywały rezerwę, oceniając że przynajmniej częściowo jest to przejściowa moda. Myślę jednak, że aktualny kryzys może ten proces trochę przyśpieszyć... <:
Natomiast samo Renault też chyba nie chce stracić początkowej przewagi - jeśli dobrze pamiętam to np przy okazji kupna udziałów w Ladzie stwierdzono, że będzie jakiś nowy wspólny model (choć wystarczyłoby chyba, żeby zmusili Rosjan do polepszenia jakości i bezpieczeństwa - na wygląd to taka np Kalina to już całkiem normalne auto).
W każdym razie wygląda na to, że będzie się działo... i dobrze (:
Z drugiej jednak strony to marka Fiat miała być w całym koncernie najtańszą. Przecież koncern Fiata ma stopniowanie cenowe marek, począwszy od Ferrari (sportowa bardzo droga), Maseratti (luksusowa bardzo droga), Lancia (luksusowa), Alfa Romeo(sportowa) no i sam Fiat (ekonomiczna).
Czy tworzenie marki Zastawa jest potrzebna to już sprawa dyskusyjna, ale sprzedaż Zastawy Palio/Sieny(Albei)/Palio Weekend mogłoby zmieść z rynku wszelakie chińskie i indyjskie wynalazki o niewiadomym stopniu bezpieczeństwa i braku części zamiennych.
Nie sądzę aby w Tychach produkowano jakąś tanią markę linie produkcyjne idą na max. ( panda 500 i ford KA) i z tego co wiem to rok w rok Tyska fabryka wygrywa w rankingu jakości we wszystkich zakładach fiata.
Nie sądzę aby w Tychach produkowano jakąś tanią markę linie produkcyjne idą na max
Jeśli ma się perspektywę odpowiednio dużego zbytu, to nie jest wielką sztuką (roz)budować fabrykę - nie wiem tylko, czy aby polskie płace nie są już zbyt wysokie jak na naprawdę tani model...
Ja powiem tylko tyle, że dobrze mieć duży wybór marek przy kupnie auta. Oczywiście chodzi mi o stosunek ceny do ....... wiecie czego, Jak nie wiecie to popatrzcie na swoją drakulkę. .
Z tego co wyczytałem w periodykach motoryzacyjnych Fiat szykuje się do walki w segmencie nowym modelem (UNO) wytwarzanym u Zastavy który pojawi się w 2010.
A ja tam użytkuję na codzień fiata palio weekend i nie mogę bardzo na niego narzekać. Rzadko się psuje. Pojemy (pewnie nie tak jak mcvka), ale spoko 7 osób się zmieściło :P. Lodówka pełnowymiarowa się też bez problemu zmieściła (plus dwa jamniki :P) ;) Gorzej było z wyjazdem weekendowym z małym dzieckiem, wtedy to już krucho z miejscem :P Cięzko mi powiedzieć coś na temat ceny zakupu, ale było tego koło 40 tys. ('02, zupełny golas, 1,2 8V). Autko bez zbędnych bajerów, ale jeździ i o to chodzi. Nie rozumiem więc powoływania osobnej marki dla "taniego auta fiata". Jakby się uparli to mogliby z powodzeniem gdzieś coś jeszcze przyciąć-odkleić i wyszłoby "tanio". Jest jeszcze kwestia "wizerunku". Może fiat nie chce być identyfikowany z tanimi autami, a chce przejsc na wyższą półkę.
Fiat Group Automobiles zamierza wypromować na rynku zachodnioeuropejskim oddzielną markę samochodów, którą będą firmowane aż trzy modele typu low-cost.
Ja sie zastanawiam po co takie wynalazki jak PALIO, SIENA, THALIA... Mozna bylo zmodernizowac (niekoniecznie zaokralgajac co sie da) starsze modele (TIPO, TEMPRA) i sprzedawac to jako ZASTAVA ALBO POLONEZ :) ze wyraznie nizsza cene. Bylo YUGO FLORIDA, czyli jakby TIPO, ale sprzedawali to praktycznie tylko w Jugoslawii... Ja bym chetnie sie skusil na zmodernizowana "Temperowke" jak by byla w cenie Dacii :)
Po co? To bardzo proste - starsze konstrukcje mają pewien naturalny limit modernizacji. Projektując konstrukcje bierze się pod uwagę wiele czynników, ale z biegiem czasu wymagania wobec niektórych z nich ulegają tak drastycznym zmianom, że uniemożliwiają dostosowanie ich do nowych warunków.
Oczywiście, czasem jest możliwe pewne usprawnienie, albo wstępny projekt był wyjątkowo elastyczny, ale w większości przypadków technologia jednak zestarzała się za bardzo...
Tak konkretniej.. ? Jaki postep jest w dzisiejszej Dacii w porownaniu z Tempra, lub innymi autami klasy sredniej lat 90-tych ? Nic sie lepiej nie prowadzi... Troche mniej pali...
Postęp jest taki, że jest właśnie sporym samochodem, który spełnia wszystkie współczesne wymagania techniczne (w tym - bezpieczeństwa, bo tylko - i aż - tyle znaczą te 3*), ekologiczne i prawne za rozsądną cenę.
Tyle że... nie bardzo tak naprawdę wiem, co dokładnie Cię gryzie - w gruncie rzeczy przecież owe "wynalazki" są przecież spełnieniem Twojej wizji: bierze się jakieś średnie auto z lat 90. XX w. (Clio w przypadku Daćki i Thalii), modernizuje się je do współczesnych wymogów i sprzedaje jako jakąś tanią markę [:
Gryzie mnie glownie ich wyglad (Dacia jest wyjatkiem :) ). Mysle, ze jakis facelifting jednak wyszedl by taniej niz projektowanie w zasadzie nowego auta... No ale moze sie myle...
Co to za nowe auto, jak ma 75% części ze starych modeli - nowe są głównie nowe kształty blach, więc w sumie można to uznać właśnie za baaaardzo gruntowny body-lifting (;
Ja o Daćce i Thalii piszę, oczywiście, bo ich przypadku jestem pewien - ale przypuszczam, że i w przypadku Palio/Sieny może być również bardzo podobnie. Jest tu zresztą kilka osób posiadających wcześniej akurat te modele, to może wyjaśnią sprawę dokładniej.
Palio był składakiem kilku modeli, coś co miało służyć do posprzątania przepastnych magazynów Fiata. Silniki od fiata 127, uno , punto, skorupa to lekkie przerobienie punto I, zawieszenie tylne fiat Tipo, Marea (tragiczne), przednie chyba też Tipo.
Było nieskomplikowane i miało być z założenia łatwe do naprawy, ale niestety każda krótka seria tego auta była składana z innych części co powodowało że trzeba było taką część zdementować i dobrać po wyglądzie inną (cylinderki tylnych hamulców, poduszka silnika, mocowanie przedniego stabilizatora+ tuleje gumowe wahaczy przednich, siłowniki tylnej klapy, klocki hamulcowe) Może to ja miałem kłopot bo Palio 1.4 El występowało pod nazwą Special edition Pologne, a wcale to nie była jakaś specjalna edycja tylko krótka seria składaka montowanego w Polsce. Proszę w tym przypadku nie wiązać ze Sieną, ponieważ Sieny zrobiono więcej i nie była special edition.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-01-24, 21:24 Re: ZASTAWA - czy Fiat pójdzie drogą Renaulta
Mamert napisał/a:
Fiat chyba idzie w ślady Renaulta i jego odpowiednikiem Dacii będzie Zastawa, wtedy dopiero będzie można mówić o jakiejś konkurencji dla Logana i Sandero.
nie dla Dacii inne marki są konkurencją tylko Dacia jest konkurencją dla innych marek
To zależy... jak widać po sprzedaży, Dacia jest konkurencją dla zasiedziałych graczy, ale marki typu Zastawa dopiero mogą się stać konkurencją właśnie dla Dacii.
Już kilka lat temu zastanawiałem się, kiedy Fiat reaktywuje markę Zastava. Wcześniej produkowano tam wycofany z oferty Fiata model Punto II pod marką Zastava, a następnie Fiat.
Myślę, że byłaby to dość ciekawa propozycja o ile nie zrobią tak, jak z Fiatem Uno, gdzie za przyzwoite pieniądze będzie można zakupić wersję z najsłabszym i przestarzałym silnikiem bez żadnego wyposażenia.
Co ciekawe, produkcja silnika 900ccm prawdopodobnie była droższa niż produkcja 999ccm FIRE. No ale jak ma być tanio, to niech będzie.
Gdyby tylko Fiat produkował nieco ładniejsze samochody...
Jak mam być szczery - podejrzewam, że współczynnik plotek spełnionych do niespelnionych na wp.pl wynosi około 1:20. Ale jakby ta była tą spełnioną, byłoby super.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum